ik kan mn benen niet stil houden...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy_N

ik kan mn benen niet stil houden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 17:37

hallo..
nou zo als de titel al zegt dat het probleem mijn benen zijn
ik heb bestwel last van wiebel of zwabber benen hoe je het ook wilt noemen
en kan ze dus gewoon niet goed genoeg stil houden
ik heb er zelf bestwel veel last van omdat het met rijden dan ook minder goed gaat... het paard wat ik vaak rijd is bestwel gevoelig in zn buik en tja als mijn benen dan zo wiebelen helpt dat niet mee
dus daar komt mijn vraag.. hebben jullie mischien wat tips voor mij om mijn benen beter stil te houden. ?
alvast bedankt..
groetjes wendy.

Qimm

Re: ik kan mn benen niet stil houden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 17:44

Pfff, ik lees mee, ik kan mijn benen ook nauwelijks stilhouden, mijn paardje is zo smal dat ik ze er niet tegenaan heb liggen... :s

ziatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 19:54

Ik heb er ook last van :S
Probeer zo veel mogelijk zonder beugels te rijdenen dan niet proberen te klemmen maar bovenbenen ontspannen

stefanietjuh

Woonplaats: Of bij Johnny Depp en anders gewoon in Zevenbergen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 20:46

Hier zijn al veel topics over. Ik zou dus zeggen, zoek maar even terug.

quicklylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 17:44

als ik met mijn benen klem als ik dat te lang vol houd krijg ik heel erg kramp in mijn onderbeen

Rin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 22:08

Je moet ook niet klemmen! Gooi lekker je beugels uit en ontspan je benen.

shettilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 11:09

moet je zonder zadel rijden en dat is ook tov

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 13:40

Het probleem bij mij is dat mijn benen niet aansluiten op het paarden dan ik, bij iedere keer drijven mijn benen gewoon móet bewegen, anders raak ik niets. *zucht* smalle paardjes....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 14:04

bij mij helpen leren rijlaarzen nu ik ze niet meer heb omdat ik nieuwe krijg die nog op maat moeten worden gemaakt betrap ik me er zelf ook op.

Strateeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 17:14

je moet de beugel onder de bal van je voet doen en dan heel overdreven je hak uit gaan drukken en je bovenbeen ontspannen.. dat laatste is echt belangrijk hoor.. Ik had er ook altijd problemen mee.. En je moet er vooer zorgen dat je goed in balans zit.. want als je niet goed in balans zit ga je juist met je benen bewegen.
Succes ermee..

Wendy_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 19:31

thnx zal het gaan proberen mja het nadeel is gewoon dat als ik er te erg op ga letten ik me benen juist ga aanspannen om ze stil te houden

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 13:20

wat ook zo is, als jou paardje ontspant in zijn rug, kan jij beter zitten.. en dus stiller en meer mee met je paard.... je moet ook ten alle tijden mee gaan in je paard zijn bewegen.. dan kan je automatisch beter zitten... en drijven en je paard aanvoelen....

moonshine88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 18:23

De bal van je voet op het steunblokje van de beugel...
Je voet aan de binnenkant van de beugel plaatsen...
Probeer je kleine teentje hoger te plaatsen dan de rest...
Niet klemmen, nergens mee...
Houd je hakken laag, wat er ook gebeurt...
Druk je hakken eens een beetje extra naar beneden als je gaat staan (bij het lichtrijden). (dit helpt bij mij meestal wel redelijk)

Vaak zonder zadel of zonder beugels rijden... Zorg dat als je zonder zadel rijd je jezelf niet in evenwicht houd aan de teugels (knoopje erin) want hierdoor ga je je benen bewegen...

Mnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 21:02

Ik kan mijn benen ook niet stil houden. Bij mij scheelt het eigenlijk per paard of het lukt of niet.
Maar er zijn hier wel goede tips gegeven, dus ook namens mij dank jullie wel

Maar als je dus vaak zonder zadel rijd, en het lukt dan wel om je benen stil te houden, merk je dan ook echt verschil als je weer met zadel rijd??
Of is dat per persoon verschillend en dus gewoon een kwestie van uit proberen?

pyrrhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 23:13

Wat ze bij ons op de manege nog wel eens gedaan hebben vroeger. Was de beugel aan de singel vastmaken met bijv. een bandage bandje, Zo heb je wel de vrijheid om te drijven maar niet zo danig veel dat je je benen wel stil moet houden omdat je beugel niet mee gaat.

ramnoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 12:23

Idd, zo hebben wij de zwabberbenen van onze dochter ook stil gekregen.

Maak het verschil tussen het touwtje en de singel zo vast dat de beugel recht naar beneden hangt.

Je kunt dan je been nog ver genoeg naar achter leggen om aan te galoperen.

Succes.

MrICW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 00:14

je kan ook gewoon met zadel gaan rijden maar alleen zonder de beugels (deze of over de hals heen of helemaal er af halen), dan houd je wel een evenwichtige zit maar doordat je geen steun van je beugels hebt ga je je been meer om het paard heen klemmen om die steun te krijgen en schommelen ze ook niet zo erg

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 00:22

touwtjes vind ik maar gevaarlijk...stel dat je paard schrikt...en je vliegt er af? en stel dat je dan net met je voet blijft steken...dan heb je dus mooi een probleem, want je touwtje belemmert..

ik kreeg vroeger van onze oude instructeur bierviltjes tussen mijn benen en het zadel ongeveer op de hoogte van mijn kuit (iets daarboven). je moest niet klemmen, maar net genoeg om dat viltje op de plaats te houden. probeer het eens

Wendy_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-05 17:35

oke bedankt zal het gaan proberen

Eefje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 08:05

Apart dat met dat touwtje van je beugel naar je singel! ben eigenlijk ook benieuwd wat er gebeurt als je paard schrikt ofzo, volgens mij blijft je voet niet sneller haken..

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 08:54

DreamingOne schreef:
hallo..
nou zo als de titel al zegt dat het probleem mijn benen zijn
ik heb bestwel last van wiebel of zwabber benen hoe je het ook wilt noemen
en kan ze dus gewoon niet goed genoeg stil houden
ik heb er zelf bestwel veel last van omdat het met rijden dan ook minder goed gaat... het paard wat ik vaak rijd is bestwel gevoelig in zn buik en tja als mijn benen dan zo wiebelen helpt dat niet mee
dus daar komt mijn vraag.. hebben jullie mischien wat tips voor mij om mijn benen beter stil te houden. ?
alvast bedankt..
groetjes wendy.

Het probleem van kloppende of onrustige onderbenen, is een fout uit de zit.
Wanneer ik de beweging van m´n paard met m´n bekken en rug niet meega moet deze beweging ergens anders eindigen, dit is in dit geval de onderbenen. Om het probleem op te lossen zijn er genoeg oefeningen voor de ruiter om dit onder controlle te krijgen. b.v.: de punt van de voet van binnen naar buiten draaien en omgekeerd, knie heffen dit is de benen van het paard nemen en knieen zo hoog als mogelijk naar boven heffen enz.... Wij ruiters rijden onze paarden wel los maar vergeten ons zelf te rekken en te strekken. Deze oefeningen op paard en in alle gangen uitvoeren.

semjase

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 07:36

Ik had het ook en heb geleerd net te doen of mijn benen bij mijn knieen ophouden.
En ik moet zeggen dat als je benen er niet meer "zijn"ze ook niet meer bewegen.
Verder heb je bij www.paardendrogist.nl speciale hulpjes om je beugels vast te zetten.

quicklylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 09:51

klomp schreef:
touwtjes vind ik maar gevaarlijk...stel dat je paard schrikt...en je vliegt er af? en stel dat je dan net met je voet blijft steken...dan heb je dus mooi een probleem, want je touwtje belemmert..

ik kreeg vroeger van onze oude instructeur bierviltjes tussen mijn benen en het zadel ongeveer op de hoogte van mijn kuit (iets daarboven). je moest niet klemmen, maar net genoeg om dat viltje op de plaats te houden. probeer het eens

dat deden wij vroeger ook alleen het lukte echt niet ik liet ze elke keer weer valle dus bij mij was het geen succes

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 22:48

Sla je beugels maar over de hals en oefen een tijdje zonder beugels, een goed hulpmiddel dat je wel spierpijn opleverd maar subliem is voor je zit en je balans waardoor het mogelijk wordt om met de benen stil te zitten enne goed been lang houden en niet aanspannen of knijpen nee gewoon ontspannen meegaan.

Skymaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 08:48

angel_laura schreef:
bij mij helpen leren rijlaarzen nu ik ze niet meer heb omdat ik nieuwe krijg die nog op maat moeten worden gemaakt betrap ik me er zelf ook op.

Bij mij is het ook veel minder als ik met laarzen rijd...

Overigens vind ik zonder zadel wel een goede voor je zit en beenligging in het algemeen, maar ik kan me voorstellen dat dat op smalle paarden niet erg comfortabel is..