Voor de eerste keer Siska @ work foto's

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tessake

Voor de eerste keer Siska @ work foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 00:09

Ik heb mijn paard Siska al van december en dit is de eerste keer dat er echt rij foto's van ons gemaakt zijn.
Ze is van september ingereden (dus nu bijna een jaar) en moet nog veel leren. Mijn springleraar heeft haar de ganse maand juli doorgereden en nu in augustus heeft ze eerst een hele tijd stil gestaan omdat de hoefsmid het nogal druk had en zij haar ijzers kwijt was en ik dus zo niet kon rijden en ook door het slechte weer heb ik een paar keer niet kunne rijden.

Maar het is dus terug wat aan elkaar gewend raken omdat mijn springleraar veel meer ervaring heeft en ze nu soms nog dubbel zo hard terug vecht tegen mij, maar we komen er wel Het begint al terug de goede kant uit tegaan vind ik.
Ze vecht nog veel tegen mij maar er zitten toch ook al goede stukken tussen

Maar ben wel verschoten toen ik deze foto's zag want heb nog nooit eerder echt rijfoto's gezien van mijn eigen. Maar nu weet ik wel waar ik op moet letten:

* Stijgbeugels mogen mss 1 of 2 gaatjes langer (hoewel als ik mijn hak echt goed uitdruk het nog mee valt)

* Hakken uitdrukken! Probeer daar vaak aan tedenken maar met benen geven heb ik nog tevaak de nijging om ze op te trekken

*Recht zitten en schouwder recht maken (maar loop van mijn eigen al meer voorover )

*Benen liggen niet in de lijn van heup en schouders maar dat komt omdat ik mijn hakken niet goed uitdruk en beugels wat tekort zijn denk ik

*Handen niet tebreed houden

*Niet naar onderkijken

Wat me ook is opgevallen is dat mijn zadel wat tefel naar voren licht op sommige foto's lijkt het echt of ik bijna in haar nek zit vind ik, als ik langs sta of op zit merk er niet echt iets van, maar wat denken julie zou ik het zadel wat naar achter moeten schuiven?

Is trouwens ook de eerste keer dat ik met mijn nieuwe tok rij

Sorry voor de lange uitleg, hier zijn dan de foto's
commentaar mag maar wel opbouwend

Afbeelding
Voor het rijden longeer ik haar aan elke kant effe 5 minuten onderin, mijn springleraar heeft me dit aangeraden zodat ze al wat soepeler is als ik er op kruip

Afbeelding
Stappen

Afbeelding
Nee ik wil niet werken

Afbeelding

Afbeelding
ppff ik krijg echt stres van het zien van mijn hak

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Wat ik hier aan het doen ben weet ik zelf niet meer

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Deze foto heb ik er tussen gezet om telaten zien dat als ik mijn hak uitdruk mijn been ineens een stuk beter licht en de stijgbeugel niet meer zo kort lijkt als eerst

Afbeelding
dat voetje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
als ge het mij vraagt ziet ze hier een spook

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Halt houden

Afbeelding

Afbeelding
Nee ik wil niet

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En een foto van na het rijden, ze was wel wat bezweet maar na het uitstappen was ze bijna weer zo goed als droog

orban

Re: Voor de eerste keer Siska @ work foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 07:54

Er zitten er wel een paar mooi bij vind ik. En de commentaar op je houding heb je zelf al gegeven. Wel vind ik het zadel precies een beetje ver naar voor liggen.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 08:13

Ik snap eigenlijk iets niet, Tessake, en dat is zeker geen kritiek op jou maar op je school. Je gaat/ging naar een paardrijschool en daar levert men jou dan zo af? Ik bedoel, je zou toch verwachten dat ze daar met je houding bezig zijn, dat men je tips geeft ivm je jonge paard en je begeleidt in het aanrijden ervan enzovoort?
Ik vind Siska een prachtig paardje en jullie passen goed bij elkaar dus ik vind dat jullie alle kansen moeten krijgen om een goeie combi te worden. Ik heb nu niet veel tijd maar als je wil kan ik later meer rijtechnische tips plaatsen of ze je via pb opsturen.

Theake

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 08:36

Hey Tessake !

Siska is echt een supermooi paardje,wow, nog mooier dan ik dacht! commentaar geef je zelf al, idd, misschien je beugels iets langer.
En ben jij klein of is Siska groot ?

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 08:46

Tessa: ik vind Siska een supermooi paard, maar Anja zegt een beetje wat ik dacht. En je zadel ligt helemaal op haar schouder, ik vind het vreemd dat ze daar in een paardenschool niets van zeggen
Schandalig hoor, ze laten je daar zo veel geld betalen en basisprincipes worden gewoon vergeten!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 08:55

hoi !

Mensen maak je maar niet te veel illusies over de paardenschool : ikzelf ken ook enkele mensen die daar heengaan en ze zeggen hetzelf dat dat zeker niet altijd het beste is ...

Ik ga hier niet alle redenen noemen

Ik vind het er redelijk gespannen uitzien op veel momenten maar op enkele foto's kan ik ook al ontspanning vinden .. Wel vraag ik me af waarom je haar met zo'n riem rijd ( ik ken die naam niet ) ... Ik persoonlijk rijd met een ( inmiddels 8jarige ) die altijd met een gewoon bit zonder riemen of hulpmiddelen of zo is ingereden en dat paard loopt superontspannen.

Maar goed , dat is jouw keuze hé

Met onze houding hebben we allemaal problemen en de mijne is waarschijnlijk nog slechter .. de meeste houdingproblemen kaartte je zelf aan dus ja

Ik vind het een prachtig paardje !!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 08:56

Leuk paardje hoor. De foto's op het eind lijken al veel meer ontspannen.
Is ze lief en braaf?
Misschien durf je zonder beugels te rijden. Je zit nu wat in stoelzit, en als je oefent door lekker zonder beugels te stappen en later te draven, en daarbij je (boven)benen lekker ontspannen naar beneden laat hangen, dan voel je wanneer je in balans zit en vaak moeten dan ineens je beugels inderdaad een stuk langer... Wel belangrijk dat je zadel goed ligt, als je zadel naar achteren kantelt, dan is het moeilijk om zelf rechtop te zitten. Het diepste punt van het zadel moet in het midden liggen, de achterboom hoger dan de voorboom.

Succes!!! Komt vast allemaal goed!

(ps: ik zie nu dat je springgericht zadel hebt en rijd, dan is het al extra moeilijk. Denk niet dat je hak en balans probleem uit je hakken komt. eerder uit knieën optrekken. Probeer je knie naar beneden en naar achteren te drukken en dan pas je hak ontspannen af te laten hangen.)
Laatst bijgewerkt door joyce B op 26-08-05 09:02, in het totaal 2 keer bewerkt

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 08:56

bonitobol schreef:
hoi !

Mensen maak je maar niet te veel illusies over de paardenschool : ikzelf ken ook enkele mensen die daar heengaan en ze zeggen hetzelf dat dat zeker niet altijd het beste is ...

Ik ga hier niet alle redenen noemen

Ik vind het er redelijk gespannen uitzien op veel momenten maar op enkele foto's kan ik ook al ontspanning vinden .. Wel vraag ik me af waarom je haar met zo'n riem rijd ( ik ken die naam niet ) ... Ik persoonlijk rijd met een ( inmiddels 8jarige ) die altijd met een gewoon bit zonder riemen of hulpmiddelen of zo is ingereden en dat paard loopt superontspannen.

Maar goed , dat is jouw keuze hé

Met onze houding hebben we allemaal problemen en de mijne is waarschijnlijk nog slechter .. de meeste houdingproblemen kaartte je zelf aan dus ja

Ik vind het een prachtig paardje !!

ik heb nu eens beter gekeken en weet niet veel van dit soort dingen , alleen de functies maar niet de namen

is het een soort borstriem met martingaal of zo ??

Ik herken het wel hoor maar die naam ..

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 09:02

Hey Tessa, wat een prachtig paard
Ik ga met Lobke en Anja mee.
Wat me wel opvalt zijn je handen die helemaal niet samen zijn en soms eens op je been liggen. En zijn je beugels niet te kort of lijkt dat maar zo?

Bonitobol: da's een voortuig, houdt het zadel op zijn plaats.

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 09:09

hey

vind siska een mooi paardje.
jullie passen echt goed samen
de commentaar geef je idd zelf al
nog veel succes samen

Dirkje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 09:15

ohhhh, wat een geweldig mooi beestje!!! Ik denk dat ze ook geweldig fijn rijd....

nog veel plezier met het paardje!!

Groetjes VL

ziatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 09:22

Mooi paardje hoor!
Commentaar geef je zel al... probeer eraan te gaan werken he
Veel succes!

skara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 09:32

Ik vind Siska echt zo'n leuk sportpaardje.
Je ziet aan de laatste foto's dat het na wat oefenen al beter lukt dan in het begin.

Met een goed dressuurlesgever komen jullie er zeker wel.

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 09:39

Leuk paardje,
Jullie zijn ook een goed combi !
Ja, commentaar is al gegeven door je zelf !!
@ orban : Ja, ik vind het zadel ook een beetje ver naar voren liggen, !
@ Tessake : Supermooie foto's,!
ik wilde dat ik zulke mooie foto's heb !

xxxjee

Acilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 10:06

siska, mijn grote merrieliefde

je komt er wel tessa, met heel veel geduld en oefenen!!

de rest zei de rest al

craz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 11:52

Ik vind Siska ook echt een mooi paard. Echt een sportpaardje.
Ik ga ook mee met wat Anja gezegd heeft.
Verder zou ik de stijgbeugels juist niet langer maken zolang je je hakken optrekt, dan ga je juist nog meer optrekken. Wel zonder stijgbeugels rijden

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 11:54

Marc woont in Limburg

akemmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 12:34

Er zitten al hele mooie stukjes tussen
Probeer juist op de momenten dat zij ontspant aan je houding te werken..
Als je zo bezig bent is dat moeilijker, maar tijdens de fijne stukjes (die steeds langer worden waarschijnlijk) gaat dat best makkelijk!
Succes ermee

akemmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 12:39

Oh ja met 'als je zo bezig bent' bedoelde ik natuurlijk bezig zijn met haar ontspannen te laten lopen

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 12:53

Leuk paard! En jullie zijn een leuke combi.
Je zadel lijkt me alleen niet echt comfortabel en ligt te ver naar voren! Je voeten zitten soms zelfs bij z'n voorbenen...
Ik kan me niet voorstellen dat je zo fatsoenlijk kunt rijden en denk dat veel problemen met je houding een stuk zullen verbeteren met een passend zadel voor zowel je paard als jezelf.
Veel succes verder met haar!

Tessake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 13:08

orban, ja dat vond ik ook al staat dat daar ook niet ergens geschreven? ga het vandaag dan ook wat meer naar achter leggen maar met het opzadelen lijkt het altijd of het goed licht maar mss schuift het wat naarvoor tijdens het longeren ofzo.

Anja, ja dat is waar, ga daar niet verder op ingaan want weet niet wie hier allemaal mee leest he Sommige deden wel hun best voor tips enz maarja andere zegen dan gewoon ge had beter een paard gekocht wat al alles kon...
en als je dat die rijtechnische tips zou willen, doen zou ik echt super vinden Weet ook waar aan moet werken enz enz Je ziet maar als je terug wat tijd hebt

Theake, Ik ben zo klein 1.52m en Siska is 1.63m

Lobke, ja nu op de foto's vond ik ook dat het zadel veel tefel naar voorlag (had nog nooit eerder rijfoto's gezien van ons) en vind het ook raar dat er nooit iemand iets van gezecht heeft! Maarja vanaf nu gaat het een stuk naar achter

bonitobol, ja er zitten zeker nog veel gespanne stukken tussen ze vecht nog vaak tegen mijn hulpen Maar de ontspanning komt de laatste tijd al vaker en langer dus Ik denk dat je met die riemen de martingal bedoelt? Ja ik rij er meestal wel mee ja, omdat nu ze nog zo vaak vecht en ik het niet aan doe ze gewoon haar hoofd helemaal kan wegdrukken en ik totaal niks meer tezeggen heb, ze hebben mij gezecht dat ik haar met bijzet teugels moet rijden maar dan loopt ze al van zelf onderin en rij liever met martingal moet ik toch nog zelf werken maar this al een kleine hulp

Anja echt waar woont die dan juist? maarja die zal het wel veel tedruk hebben denk ik

Bedankt voor de complimenten over Siska

En nu weet ik ook waar ik zeker op moet letten

liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 13:16

hey,

ik vind dat je je beugels wel wat langer mag doen hoorz.. je zit zo op getrokken.. en je handen zitten heel ver uit elkaar en hoog.. en ut zadel zit misschien een beetje te vernaar voren

Tessake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 13:19

ja liz dat vond ik zelf ook na het zien van deze foto's
staat ook bij de commentaar van boven voor de foto's

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 18:01

Siska is een tof paard tessa
Vind naar het einde toegaan de foto's ook verbeteren

JoeyBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 20:47

Hé daar heb je mooie Siska weer ! (Persoonlijk ben ik absoluut niet voor vosjes maar Sis is zo'n schatje !) Ik ga eigenlijk met Lobke en Anja mee..Toen ik je foto's zag had ik grote verwachtingen. Iemand die op de paardenhumaniora zit moet toch geweldig mooi op een paard zitten. De foto's liegen er spijtig genoeg niet om.

Vind het inderdaad ook jammer dat ze je zo af breken daar en vooral Siska omdat ze zo jong is. Volgens mij komen jullie er écht wel ! Jullie zijn een geweldige combinatie
(en weet dat ik niets slecht bedoel met deze commentaar ZO afgrijselijk is je houding nu ook weer niet, dat zal je wel zien als je mij op de clinic bezig ziet )

Keep up the good work ! En ik ben er zeker van dat dat allemaal met veel geduld, veel oefenen en veel tijd dik in orde gaat komen met jullie beide