Ze is van september ingereden (dus nu bijna een jaar) en moet nog veel leren. Mijn springleraar heeft haar de ganse maand juli doorgereden en nu in augustus heeft ze eerst een hele tijd stil gestaan omdat de hoefsmid het nogal druk had en zij haar ijzers kwijt was en ik dus zo niet kon rijden en ook door het slechte weer heb ik een paar keer niet kunne rijden.
Maar het is dus terug wat aan elkaar gewend raken omdat mijn springleraar veel meer ervaring heeft en ze nu soms nog dubbel zo hard terug vecht tegen mij, maar we komen er wel
Het begint al terug de goede kant uit tegaan vind ik. Ze vecht nog veel tegen mij maar er zitten toch ook al goede stukken tussen
Maar ben wel verschoten toen ik deze foto's zag want heb nog nooit eerder echt rijfoto's gezien van mijn eigen. Maar nu weet ik wel waar ik op moet letten:
* Stijgbeugels mogen mss 1 of 2 gaatjes langer (hoewel als ik mijn hak echt goed uitdruk het nog mee valt)
* Hakken uitdrukken! Probeer daar vaak aan tedenken maar met benen geven heb ik nog tevaak de nijging om ze op te trekken
*Recht zitten en schouwder recht maken (maar loop van mijn eigen al meer voorover
) *Benen liggen niet in de lijn van heup en schouders maar dat komt omdat ik mijn hakken niet goed uitdruk en beugels wat tekort zijn denk ik
*Handen niet tebreed houden
*Niet naar onderkijken
Wat me ook is opgevallen is dat mijn zadel wat tefel naar voren licht op sommige foto's lijkt het echt of ik bijna in haar nek zit vind ik, als ik langs sta of op zit merk er niet echt iets van, maar wat denken julie zou ik het zadel wat naar achter moeten schuiven?
Is trouwens ook de eerste keer dat ik met mijn nieuwe tok rij
Sorry voor de lange uitleg, hier zijn dan de foto's
commentaar mag maar wel opbouwend

Voor het rijden longeer ik haar aan elke kant effe 5 minuten onderin, mijn springleraar heeft me dit aangeraden zodat ze al wat soepeler is als ik er op kruip

Stappen

Nee ik wil niet werken

ppff ik krijg echt stres van het zien van mijn hak

Wat ik hier aan het doen ben weet ik zelf niet meer

Deze foto heb ik er tussen gezet om telaten zien dat als ik mijn hak uitdruk mijn been ineens een stuk beter licht en de stijgbeugel niet meer zo kort lijkt als eerst

dat voetje

als ge het mij vraagt ziet ze hier een spook

Halt houden

Nee ik wil niet

En een foto van na het rijden, ze was wel wat bezweet maar na het uitstappen was ze bijna weer zo goed als droog

!
siska, mijn grote merrieliefde