Umi(v. Gribaldi)@Work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

Umi(v. Gribaldi)@Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 18:28

Vandaag kwam de vriendin(Rosanne) van m'n neef dus op Umi rijden. Ze rijd(als ik t goed heb.....)ZZ licht. Ik heb al een tijdje wat probleempjes met Umi dus wilde ze me wel helpen. Umi is nog erg eenkennig...zodra er een andere ruiter op zit gaan gelijk die oortjes naar achteren maar verder liep ze al snel nagevelijk. Het lastigste was voor Umi en mij de galop. Ze sprong steeds verkeerd aan of overkruisd. Nu is het zelfs zo erg dat ze als ze aan moet springen met 4 benen de lucht in gaat en gaat lopen bokken en steigeren. Dit deed ze dus bij Rosanne ook. Ze kreeg goed op haar donder en vloog 2xtjes tegen de bakrand...lompe Umi...ze sprong gelijk goed aan en kon al een galopwisseltje dus ze is mij gewoon aan t uit proberen en deed dus net als of ze t niet kon. Daarna ben ik er nog even op gegaan. Van m'n instructrice moet ik met sporen rijden maar van Rosanne moet ik ze dus maar weg laten omdat t volgens haar vooral belangrijk is om een jongpaard gewoon aan t been te krijgen zonder sporen enzo....en heb gezien dat Umi t eigenlijk best zonder sporen goed voorwaarts kan lopen. De volgende keer komen er van mij en Umi weer foto's. Vind het nog wel erg moeilijk om door te zetten als ze zo springerig is maar aan de andere kant weet ik wel dat als ik haar goed op haar donder geef ze zo op geeft en ik er dan een leuk paard aan over houd.
Genoeg gel*ld hier zijn de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Umi is nog een btje chaga

Afbeelding

Afbeelding
Poging galop...Umi was erg vervelend.

Afbeelding
dat beentje

Afbeelding

Afbeelding
Vervelende Umi

Afbeelding

Afbeelding
galopje.

Dit zijn maar moment opnames...vond het er zelf erg netjes uit zien...heb helaas niet zoveel foto's gemaakt omdat ik eerst meer zat te kijken owjah cap is eigen keuze....

Afbeelding
foto iets groter gemaakt

Hilde_Jarig

Re: Umi(v. Gribaldi)@Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 18:29

Heel leuk beestje
Ziet er netjes uit, mooi dekje

loyalty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 18:30

heeej ziet er goed uit!!
uhm lijkt het nou zo dat je laarzen zo ontzettend lang zijn???
groetjes

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 18:31

Mooi paard hoor! Rijdt zij ZZ-licht? Ik vind haar houding nog niet eens B waardig *lichtelijk overdreven* maar goed daar kan aan gewerkt worden. Succes met je paardje!

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 18:33

Ziet er goed uit hoor. Volgens mij lostte ze het goed op en zitten paar mooie momenten tussen.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 18:36

ditchie schreef:
Mooi paard hoor! Rijdt zij ZZ-licht? Ik vind haar houding nog niet eens B waardig *lichtelijk overdreven* maar goed daar kan aan gewerkt worden. Succes met je paardje!

dat dacht ik ook ja.
in elkaar gekropen, naar beneden kijken, hak optrekken..

het paard is wel gaaf!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 18:45

moet er nog wel ff bij zetten dat Umi dus in t begin erg slecht op been reageerde...en haar houding tjaa...zolang ze maar op wedstrijden goed zit...en dit is pas de eerste keer dat ze Umi rijd en misschien was ze meer bezig om Umi goed te laten lopen dan op haar houding te letten.. heb net niet van de beste momenten een foto...Umi heeft mooi uitgestrekt en vond Rosanne er netjes op zitten, handen had ze netjes stil enz. dat van die hak viel me ookal op...misschien had ze de beugels een gaatje korter moeten doen. Volgende keer ga ik bij haar op stal kijken ben benieuwd

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 20:43

leuke foto's mooi paardje ook
(is verliefd op de kleur)

lllaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 20:44

mooi beestje!
hij heeft wel kuren he
ziet er verder netjes uit!

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 21:05

Tja de foto's geven nogal een wisselend beeld dus ik vind het moeilijk om daar wat van te zeggen.

Maar wat ik eigenlijk wilde vragen (niet lüllig bedoeld) is waarom je eigenlijk gekozen hebt voor een groen paard. Ik heb namelijk het idee dat jullie niet echt de goede weg op gaan (heb meer topics gezien) en dat vind ik jammer want volgens mij is het best een leuk dier..
Ik heb in ieder geval nog geen een foto van je paard onder het zadel gezien waarop hij ook maar een beetje plezier in zijn werk leek te hebben. Verder spreek je over 'op zn donder geven' maar ik denk dat je paard gewoon graag op een eerlijke manier behandeld wil worden en het anders niet tolereert (en terecht). Ik las namelijk in je profiel dat je andere pony ook al is gaan staken. Maar het kan ook zijn dat je toevallig twee draken hebt..? Ook las ik dat je schrik hebt en daardoor zal het er niet beter op worden omdat je het dan maar laat gaan en dan vraag ik me af waar dit op uit zal monden. Daarom vraag ik me af waarom je geen fijn leerpaard hebt gekocht zoals je eigenlijk ook van plan was (las ik in je profiel). Nogmaals ik bedoel het niet aanvallend maar ik wilde het maar even gezegd hebben..
Laatst bijgewerkt door Lenn op 20-08-05 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 21:08

Heej,

het is een mooi paardje
de vriendin van je neef heeft ook een erg mooie naam

ik vind dat ze op die galop foto wel erg raar er op zit. Haar houding vind ik matig..

succes verder!

mooi shabrakje

groetjes Rosanne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 21:19

Die houding kan ik me wel voorstellen als je voor het eerst op een vreemd paard zit wat niet echt mee wil werken.
Wil de houdingen van de mensen hier allemaal wel eenz ien.

voor de rest ga ik helemaal met Lenn mee.
Ook niet om aan te vallen, maar als ik het goed onthouden heb, dat er wel vaker van dit soort topics zijn geweest.
En de meeste Gribaldies zijn paarden die je nu eenmaal correct moet rijden (en dat is heeeeel erg moeilijk) , anders gaan ze in de staak en met wat pech flink ook.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 21:31

@Lenn:Ik heb gekozen voor een jong paard omdat ik haar dan nog allerlei dingen kan leren, ze luisterd goed naar m'n stem en omdat ik t gewoon eens wilde proberen om een paard in te rijden. Ze is een hele tijd nog erg gespannen geweest, nu loopt ze eindelijk netjes nagevelijk en ook echt over d'r rug. Heb lessen met haar, eigenlijk gaat dat wel goed, alleen de galop is nog steeds erg lastig. De andere pony is gewoon ieder jaar lastig geweest en heb het er een paar keer zelf uit gereden vandaar dat ik dacht dat een jongpaard geen probleem zou zijn. De andere pony die zo lastig was word nu gereden door me zusje en dat gaat gewoon heel goed, zolang ze maar regelmatig gereden word is er niks aan de hand.

Dit paard word ook wel op een eerlijke manier behandeld...nu moet ik haar echt aan gaan pakken en dus op d'r donder geven als ze me weer uit gaat testen. Heb goeie begeleiding...dus komt wel goed

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-05 21:33

Vind Umi trouwens wel een lastig paardje om op te rijden, toen ik er voor het eerst op zat moest ik heel erg wennen aan de bewegingen, ze gooit gigantisch hoog op in draf, en Rosanne moest ook erg wennen aan m'n brede zadel maak wel een keer foto's als ze op haar eigen paarden rijd

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 08:23

Veel succes met je paardje.

Als je schrik hebt dan zal je daar toch doorheen moeten voordat je op wedstrijd gaat. Als eigenaar vd 4 jarige Ulysses( gribusx michelangelo) weet ik wat er kan gebeuren tijdens het rijden en op inrijterreinen, vorige week nog is Sas in Cornwerd begonnen en in Makkum geëindigd. }> Geen kwaigheid en op zijn donder geven heeft dan ook helemaal geen zin, dan zou die zich alleen maar afsluiten.
Daarna trouwens wel 2 winstpunten gecoord want proeven lopen kan ie wel.

Je zult echt heel correct moeten rijden om een Gribaldi voor je been, naar de hand te krijgen. Op de foto's zie ik dan ook te vaak dat het paard met de hand naar het been wordt gereden( strak in de mond).
Dan vraag je om ongehoorzaamheid, zeker van zo'n bloedkikker als een Gribaldi, die pikken dat niet.

Ik ben het helemaal met je eens dat het heel leuk is om een paard vanaf groen op te leiden, maar of een Gribaldi de juiste keuze is voor de eerste keer dat durf ik te betwijfelen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 08:26

http://www.mijnalbum.nl/Foto=6RBETAIN

Op deze foto zie ik dus chagie in, alleen een jong paard dat zijn balans zoekt en daarbij ernstig gehindert wordt door de houding en de hand van de ruiter.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 08:27

mandy_b_s schreef:
ditchie schreef:

dat dacht ik ook ja.
in elkaar gekropen, naar beneden kijken, hak optrekken..

het paard is wel gaaf!

idd dat is het goede woord ze zit gewoon wat inelkaargekropen,misschien beugels een gaatje langer ,en ze raakt de balans afentoe kwijt als Umi wat verzet toont om het zo maar te zeggen.
en rechtvoorwaarts kijken,hakken uitdrukken en schouders naar achter borst naar voren.

ik houd me mond verder over de cap

verder is het wel een leuk beestje hoor! van mij had ze Umi wel iets meer lengte mogen geven in de hals. maar verder oke

laukjefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 10:06

leuk paardje!
lijkt totaal niet op onze Gribaldi merrie op het hoofdje naar..

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 10:29

Mooi paardje.. ziet er netjes uit..
balen dat ie vervelend doet met de gallop..
Mooi kleurtje heeft je paard

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 11:18

Als jij een aantal problemen met paarden hebt opgelost wil dat nog niet zeggen dat je een paard als deze goed kan inrijden. Ik vind het echt jammer hoe er met zo'n mooi paard zo word omgegaan. Voor de rest helemaal met lenn eens. Er is veel meer voor nodig om een paard als deze goed in te rijden.
(en is jouw begeleiding wel goed, als deze sporen bij het inrijden van paard aanraad, om zo de problemen op te lossen?)
Ik vind het voor de rest een heel mooi paardje, met een hele mooie kleur .

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 11:37

Ziet er leuk uti hoor elmiran

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 11:44

Is dit Rosanna Ansems? Je hebt een heel leuk paard, en ik ga voor de rest mee met wat hierboven is gezegd. Eigenlijk is de beste ruiter nog niet goed genoeg om een paard in te rijden.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 11:52

amondi schreef:
Veel succes met je paardje.

Als je schrik hebt dan zal je daar toch doorheen moeten voordat je op wedstrijd gaat. Als eigenaar vd 4 jarige Ulysses( gribusx michelangelo) weet ik wat er kan gebeuren tijdens het rijden en op inrijterreinen, vorige week nog is Sas in Cornwerd begonnen en in Makkum geëindigd. }> Geen kwaigheid en op zijn donder geven heeft dan ook helemaal geen zin, dan zou die zich alleen maar afsluiten.
Daarna trouwens wel 2 winstpunten gecoord want proeven lopen kan ie wel.

Wie zegt dat ik al wedstrijden ga rijden, als ik dat ga doen zorg ik eerst wel dat alles in de bak goed gaat en dan gaan we in een vreemde bak rijden pas als dat goed gaat beginnen we aan wedstrijden. Umi is zo vervelend omdat ze ons gewoon aan het uitproberen is. In draf loopt ze vaak heel netjes, galopperen deed ze eerst wel maar moest gewoon zoveel moeite doen om haar recht te krijgen en haar in de goeie galop te laten gaan. Dit doet ze nu ongeveer een weekje...dat omhoog springen enz. als je alleen de hulpen geeft voor galop. Dan vind ik dat je een paard wel op z'n donder moet geven anders krijg je een nog vervelender paard.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 11:56

ik ben het zeer zeker eens met Lenn.
waarom een jong paard kopen, en dan een gribaldi als je nog niet genoeg ervaring hebt, of nog niet "goed" genoeg bent om deze correct in te rijden ?

zoals gezegd, ik vind het erg vreemd dat jouw begeleiding je aanraadt met sporen op een jong paard te klimmen.

dan nog, ookal zat dat meisje voor het eerst op jouw paard, als je zz-licht rijdt moet je toch van jezelf wel een correcte houding aannemen, of ligt dat aan mij ?

het paard wordt ook behoorlijk tegen te strak naar de hand gereden, geef het dier meer lengte, je zult er ook veel meer dan tegenstribbeling voor terug krijgen.

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 11:58

Hoe kan zij in vredesnaam fatsoenlijk rijden met laarzen die echt veel te hoog zijn ?

Verder ziet het er wel uit als een leuk dier, maar zoals al eerder gezegd is, moet je echt proberen om meer begeleiding of iets dergelijks te zoeken. Een jong paard inrijden vergt echt de nodige ervaring en voor je het weet zijn er een aantal (rijtechnische) fouten ingeslopen die er zeer moeilijk weer uit te rijden zijn!

En ik geloof best dat dit grietje zz licht rijdt, ze zit misschien niet zo netjes maar waarschijnlijk zal ze een paard wel aan het lopen krijgen? Ik bedoel, als je naar Edward Gal zijn houding kijkt, kan je er ook het een en ander op aanmerken! Maar gaat zij hem nou vaker voor je rijden of wat is de planning?