Eerst de zomervakantie afgewacht en toen gaan kijken...
Het was liefde op het eerste gezicht. De merrie deed me qua uitstraling denken aan Moenira, en heel rustig en lief in de omgang.
Ze was voorheen alleen springgericht gereden en uitgebracht,en had in het najaar van 2004 haar sportpredikaat springen (Z+6) gehaald met een andere springruiter waar ze een aantal maanden in training was geweest. Sinds november stond ze weer thuis en de eigenaresse had al snel geen tijd meer gehad haar te rijden waarna ze stil was komen te staan.
Voor dat ze zolang niemand op haar rug had gehad was ze erg braaf, maar wel ontzettend stijf, wat moeilijk te sturen en voor mij lastig in de aanleuning en erg onder me weg-loperig... Na een paar keer gereden te hebben nam ik haar mee naar de bak van mijn instructrice, en daar zijn we helaas samen onderuit gegaan. Ze was erg loperig en gespannen en schrok van een eng geluid waarna ze van achteren weggleed en we op onze zij belanden.
Ik had de schrik flink te pakken en het opgebouwde vertrouwen moest weer even een stapje terug doen. Gelukkig ging het na een paar keer rijden al snel weer beter...
Wendy van Stable Ruby-White was benieuwd naar mijn nieuwe uitdaging en wilde vorige week wel even langskomen en heeft foto's en filmpjes gemaakt.
Ik weet dat we nog heel veel werk voor de boeg hebben. Ze is nog wat stijf en stram in haar lijf en de achterhand moet ook weer loskomen en sterker worden, maar mijn eerst doel is haar fijn en ontspannen kunnen rijden, het tempo onder controle krijgen en elkaar leren vertrouwen zodat we allebei helemaal kunnen ontspannen en met plezier aan het trainen zijn.
En dan kunnen we in de toekomstlekker rustig in de B beginnen met dressuren en wie weet durf ik dan ook eens een parcoursje met haar te springen. Zij kan het immers, maar ik moet haar natuurlijk wel bij kunnen houden (ze schijnt een nogal felle dame te zijn in het parcours
)Hier een paar foto's en een filmpje in volgorde...
losstappen
en dan draven...
ontspanning
en dan weer even er tegen in...
Ik weet dat ik verstrak en in elkaar kruip als ze zich sterk maakt en onder me uit probeert te lopen... Maar ik vind dat te moeilijk om dat even te veranderen...
weer ontspannen stappen als adempauze...
Dit bedoelde ik dus net
, het ziet er niet mooi uit, gelukkig komt het steeds minder voor
Romanaleva S.A.G. 14 augustus (3mb)
Een wat snel galopje

terug proberen te rijden...
En ze staat mooi vierkant...
Gisteren heb ik voor het eerst les gehad bij mijn instructrice en die heeft me heel fijn geholpen om haar van achter beter aan het werk te zetten en daardoor de aanleuning een heel stuk fijner en constanter te krijgen. Ook dat loperige kreeg ik daardoor onder controle. Ze liep heel fijn, keek niet meer op of om naar spannende dingen of geluiden en voelde veel meer ontspannen. In de overgangen bleef ze nu ook mooi rond. Ik zie het helemaal zitten met haar als we zo door kunnen trainen!
Ben benieuwd wat jullie van haar vinden en van ons als combinatie!
niet verkeerd 
Ik vind het er goed uitzien hoor. Tuurlijk mag ze wat constanter in de aanleuning en meer op het achterbeen, maar voor 3 weken heb je volgens mij niets te klagen
)