Blue is nu ongeveer 7 jaar en echt een schat van een paard.
Toen ik hem kocht kon hij echt bijna niets
behalve het zadel en moeizaam een drafje in de bak.. Op de foto's kan je ook zien dat hij niet gewend was aan spanning op het bit, de vorige eigenaar reed altijd lange teugel, van laat maar lopen, hij viel er dan ook heel veel af en deed alleen buitenritten.
In het begin heb ik heel veel gezweet om hem deftig vooruit te krijgen, want die momenten kon hij alleen maar achteruit en tegenwerken...
Maar ook om hem in omgang beter te krijgen heb ik veel moeten werken, ik ben er dan ook alle dagen ruim 2 uur mee bezig geweest. Hij was heel bang en schuw in zijn stal, van het minste geluidje schrok hij en stond hij in het hoekje van zijn stal. Nu heeft hij ook nog van die momenten maar het is al stukken beter!
Zien jullie verschil?
Juli-augustus 2004
We vlogen door de bak }>
Verzet
Zoals ik dus zei, we vlogen door de bak
Protest, hoofd in de grond en achteruit
Hier was hij zo een beetje op zijn voorhand aan het draaien
Die vind ik stoer

Hmmm, galopje..
Hij viel zo'n beetje uit elkaar
Denk je nou echt dat ik ga komen..
Wat een sul was het eigenlijk
Vanaf mei 2005 tot nu...
Zie je verschil?
Ik moet wel heel dringend nog eens gewone rijfoto's maken, maar dan moet ik eerst eens een goeie fotograaf hebben
Groetjes Phoebe
XxX

Je ziet zeker verandering! Zou een normale gecombineerde of lage neusriem niet meehelpen in de nageeflijkheid? Mexicaanse neusriem vind ik snel te scherp inwerken voor de dressuur, teveel druk op het neusbeen.. Ik kan het ook mishebben hoor.