Mijn houding is echt om van te huilen, en binnenkort zal er dan ook ongetwijfeld een zitles volgen
.Het was de tweede of derde keer dat ik met laarzen reed, en aangezien ik er (nog) niet echt 'voeling' mee heb, viel het me zwaar om hem wat te bewerken.
Oh ja, het gaat hier om El Rapido, een 10 jarige BWP ruin die ik nu een 6-tal maanden rijd.
Zo, dit zijn de achtergronddetails, nu nog de foto's
. Deze foto plaats ik omdat ik Rapido's billen hier zo lekker vind
. Jammergenoeg is dit maar een momentopname en zijn zn billen in het echt niet zo rond
.Een laag drafje.
Het eerste galopje.
Gelieve er rekening mee te houden dat de foto scheef getrokken is
.Hier zien jullie mijn houding-probleem; ik bol mn rug en schouders helemaal op.
Galop op de linkerhand
. Ik heb het er moeilijk mee omdat hij heel moeilijk te buigen is op links, en dat is vooral merkbaar in galop. Galop op links voelt ook altijd heel 'jumpy' aan, en heb moeite om dan iets of wat fatsoenlijk te gaan zitten.Rechtergalop is gemakkelijker, al blijf ik wel te veel naar voren zitten.
Op zoek naar de ontspanning
.En hier nog enkele foto's van hoe het zéker niet moet
:
Aan mn houding te zien deed ik ofwel té veel moeite om recht te zitten - er worden dan ook niet elke dag foto's van mij te paard getrokken
- ofwel ging ik een overgang naar de draf rijden, die waarschijnlijk grandioos de mist in ging
.Commentaar mag altijd, maar vertel er dan ook bij HOE ik het beter kan doen, m.a.w. stel een OPLOSSING voor, zodat ik er ook iets aan heb
.
Nu valt het mij ook op dat je iets naar voor zit maar als ik je zie rijden vind ik altijd dat je erg goed zit.
Vind dat jullie echt mooi bij elkaar passen.