Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
maar tussendoor, merk je van ow hij reageerd niet op mijn kuithulp, dan geef je hem gewoon een hardere schop naar voren, en dit doe je net zo lang totdat je wel reactie hebt, ik weet ook niet of je met sporen of zweep ofzo rijd en hoe hij hierop reageerd.... wat vaak ook werkt is overgangen rijden, en veel afwisselen, sommige paarden worden ook wat actiever als ze effies gegallopeerd hebben , dan zijn ze pas "wakker "
ook kan je als je zonders sporen rijd, zo doen dat als jij been geeft en hij reageerd niet, hem gewoon een tikje geeft met je zweep, op zijn flank of net achter je been, en tegelijkertijd drijf je ook, en rijd je dus naar voren, en daarna houd je alles weer stil, dit heb ik bij oris een tijd gedaan, en ik kan nu mijn been stil houden, en mevrouw loopt hoor..
en doet ze het niet dan hoef ik mijn been maar aan te leggen en hé te zeggen en ze vliegt naar voren, wnat ze weet het nog wel...
het is gewoon een questie van consequent zijn, als hij vandaag moet doorlopen en reageren, moet hij dat morgen ook... en je moet dan ook niet toestaan dat hij sloom is... OrissE_GipsY schreef:jaaa haal jomanda erbij..hahaa... oww sorrry...
nee niet banketstaaf bedoelt, maar dat van die aardstralen vind ik gewoon onzin hoor...