Ruiters die hun paard overal de schuld van geven...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ania

Ruiters die hun paard overal de schuld van geven...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 13:12

Ik irriteer me al een tijd aan een amazone die constant haar paard overal de schuld van geeft en niet inziet dat zij degene is die niet kan rijden.
Het begon 3 jaar geleden, toen ze haar begon te rijden, de merrie was toen 4. ze heeft haar zelf ingereden, en pas na een jaar nam ze les.
Het paard liep nergens naar,
maar dat kwam omdat ze pas met 4 jaar is ingereden, daarom is ze dus ook uitendelijk les gaan nemen.

Ondertussen loopt de merrie nog steeds nergens naar (ja maar ze heeft een veulen/ja maar haar rug zit vast/ja maar ze heeft last van haar tanden/ja maar ze is kreupel/ja maar ze is ziek/ ja maar ze heeft een slechte dag enzenz)
De tandarts is geweest, de fisiotherapeute is geweest, de hoefsmid is geweest, en de dierenarts is geweest, allen zagen niet veel aan het paard, (ja wel kleine dingen, maar niet bepaald grote dingen waar ze last van zou kunnen hebben).
Na de tandarts liep ze niet goed,
omdat ze last heeft van haar tanden omdat de tandarts eraan gevijlt heeft
Na de fisiotherapeute liep ze niet goed, ja maar ze heeft last van haar spieren
Na dat de hoefsmid is geweest liep ze niet goed, maar dat komt omdat ze aan haar ijzers moet wennen
Na de dierenarts liep ze niet goed, de antibiotica had ze last van

In overleg met de goedgelovige eigenaar (!!) is er besloten om met hulpstukken te gaan rijden......
Het begon met een thiedemann, onderussen is het uitgegroeid tot een slof, daarna stang, daarna een tonglepel, sporen, zweep.............. en met dat alles rijd ze momenteel.....

Vorig jaar is ze begonnen met wedstrijden.. dit is haar 2e jaar ze heeft nog maar 1 winstpunt in de B gereden... Alle andere wedstrijden (en ik spreek nu over een wedstrijd of 2 per maand) had ze tussen de 132 en de 149 punten, maar dat komt omdat de merrie zo nerveus is en ze nog moet wennen aan de omgeving.
En nog gelooft de eigenaar haar... ze kan l*llen als brugman dat weet ik... maar ziet die arme man het dan niet??? Hij is klauwen vol geld kwijt aan alles (en dan heb ik het nog niet gehad over de speciale brokken en poedertjes enz)

Sorry voor het lange verhaal... maar toen ze gister met de tonglepel aankwam werd het me even te veel....
Laatst bijgewerkt door Ania op 10-08-05 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Ruiters die hun paard overal de schuld van geven...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 13:14

verschrikkelijk hè

ik walg er ook altijd van
99,9 van de 100 keer, doe je het als ruiter fout en niet het paard.

En dan maar de hele ijzerwaren afdeling van de gamma erin hangen

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 13:18

Ik denk dat we allemaal wel dit soort ruiters en amazones kennen. Ik wind me er ook altijd weer over op, ookal heeft dat geen enkele zin. Je moet het toch een beetje laten gaan, je doet er helaas helemaal niets aan.

rossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 13:18

ik weet helemaal wat je bedoelt.heb ook zo'n verschrikkelijke hekel aan dat soort mensen. en deze mensen willen ook echt niet inzien dat zij fout zijn. echt jammer, vooral voor het paard. deze wordt toch maar weer hier de dupe van. maar echt veel kun je er niet aan doen.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 13:27

Ik ken er ook een heel aantal, ook op HAW kom je regelmatig van dit soort types tegen. Aan de andere kant geven ze je wel even de mogelijkheid om voor jezelf na te gaan of jíj dan wel op de goede manier bezig bent.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 13:27

nee weet ik , ik ben aan het wachten totdat ze eens eindelijk eens flink op haar bek gaat! maar ja, normalitair zou je zegen dat je gaat nadenken als je in de B alleen al zo'n lage punten krijgt....

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 13:29

Ja of het ligt aan het weer of de bodem of......... shalalalalala

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 13:30

oh heb ik dat er niet bijgezet???

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 13:33

En niet te vergeten: de jury houdt niet van (vul maar in wat van toepassing is) zwarten, vossen, schimmels, bruinen etc.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 13:34

Ja precies...

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 13:39

patos schreef:
En niet te vergeten: de jury houdt niet van (vul maar in wat van toepassing is) zwarten, vossen, schimmels, bruinen etc.

alsof je erbij stond toen ze het zei

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 13:51

Die zie je overal wel ja... Het meisje dat mijn verzorgpony eerst deed heeft er ook vanalles aan gehangen, nu zie je pas watvoor effect het later heeft. Pony is hartstikke druk, enz. En dan doet ze er een slof om omdat de pony te druk is...

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 13:57

runningkawa schreef:
verschrikkelijk hè

ik walg er ook altijd van
99,9 van de 100 keer, doe je het als ruiter fout en niet het paard.

En dan maar de hele ijzerwaren afdeling van de gamma erin hangen

Ben ik het helemaal mee eens!

Soms zijn er momenten dat het echt niet lukt, maar ga dat is idd 9 van de 10x de fout van de ruiter

Ach ze vinden altijd wel weer een smoesje hoor!

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 14:06

patos schreef:

Of Haflingers, Tinkers, Fjorden, Friezen, basispaarden, etc etc

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 14:08

Dickie schreef:

Oh zou dat het zijn Nu snap ik het

*grapje hoor, als je je proef goed neerzet kunnen ze niet om je heen!!!*

Echt allemaal van die dingen waar ik zo enorm om kan lachen!!
Ben het vrijwel altijd eens met de jury, heb nog maar 1x meegemaakt dat ik het absoluut niet kon vinden. Maar verder

Tricky1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 14:15

Helemaal eens met wat je schrijft. Maar niet met de mensen die zeggen dat je opwinden en ergeren geen zin heeft. Dat wil zeggen.... ik ben ervan overtuigd dat als iedereen altijd aan de kant blijft staan en de andere kant opkijkt er nooit iets verandert. Wat je wel kunt doen, is naar autoriteiten toestappen. Op stal kan dat een leraar zijn. Of een pensioneigenaar, als die zijn vak serieus neemt. Of op een wedstrijd naar de wedstrijdleiding. Niet zozeer met een keiharde klacht, maar meer om haar eens hulp aan te bieden.

De ellende met de paardenwereld is natuurlijk dat iedereen het beter lijkt te weten. En als je niet zo stevig in je schoenen staat of paarden eigenlijk stiekem niet zo goed aanvoelt, of gewoon nooit erbij stilstaat dat je misschien zelf een verbetering kunt bereiken door rijtechnisch anders te werk te gaan, je als een bal in de flipperkast van hot naar her gaat en dan weer is de 1, dan weer de ander opvolgt. Het valt niet mee.

Het lastigste is als mensen defensief worden.

Ik zou zeggen, kijk eens of je iemand kent die met die eigenaar of met haar kan praten op een rustig moment, vol meeleven en met een handreiking voor hulp. Laat het haar eens zien.

IK blijf het ook volhouden, want vooral in het wereldje waar wedstrijden een grote rol spelen vind ik dat er meer mensen met paarden (en een groot ego) zijn, dan paardenmensen. De paarden verdienen beter! Op Bokt schrijven erover is ook een goed idee, want deze site wordt ook gemonitord door paardenbladen. Wie weet doen ze er iets mee, als ze het lef hebben.

Ik hoorde laatst van iemand dat een ingezonden stuk was geweigerd in een blad, want ze waren bang voor repercussies van de concoursdeelnemers. Mij zakt de broek daarvan af, hoor. Zijn er dan echt geen integere, dappere mensen meer?

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 14:15

verschrikkelijk inderdaad,
gelukkig en dit komt verwaand over,
weet ik dat als er iets niet goed gaat,
weet ik dat het me eigen schuld is!
Ik weet dan waar mijn fout zit en los het samen op met mijn instructrische..
Zie helaas genoeg andere mensen die het paard de schuld geven..
Erg jammer dat paarden niet kunnen praten in zulke gevallen!

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 14:27

@ tricky:
Het werkt niet, heus.. ik heb het al zo vaak gebrobeerd... ze kan zich er overal uitpraten, ze had de politiek in moeten gaan, zo goed kan ze l*llen!
Ik blijf het proberen...maar het baat niet..

rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 14:33

Dus die eigenaar vind dit allemaal goed?
Kun je niet eens met hem gaan praten of met haar instructeur/instructrice? Want zo verpest ze alleen maar het paardje en kun je er later niets meer mee. Kan me zo ergeren op dit soort mensen

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 14:55

Dat lijkt me ook vrij frustrerend ja!
Er lopen meer van die mensen rond, en je wordt er af en toe echt gek van!
Het paard doet precies wat ze zegt hoor! Alleen zegt zij het verkeerde..
Echt heel vervelend!!!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 14:58

Weet je wat die mensen ook hebben? Dan vraag ik "hoe liep ie" en dan krijg ik als antwoord "ik had een winstpunt" of " ik was derde" Alsof ik DAT vraag... ?

Ik vraag dus gewoon hoe je hem vond lopen.... Of je gelukkig en tevreden bent...

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 15:06

Dickie schreef:
patos schreef:

Die niet te vergeten idd Dan nog iets: ik ben er niet echt voor om dit soort mensen op hun gedrag aan te spreken, vaak schieten ze dan in de defensie en gaan ze alleen nog maar harder door met waar ze mee bezig waren om aan te tonen dat hún manier wel werkt. Voorzichtig hinten lijkt me een verstandigere keus, maar niet iedereen is hetzelfde natuurlijk..

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 15:07

Mireille1970 schreef:
Weet je wat die mensen ook hebben? Dan vraag ik "hoe liep ie" en dan krijg ik als antwoord "ik had een winstpunt" of " ik was derde" Alsof ik DAT vraag... ?

Ik vraag dus gewoon hoe je hem vond lopen.... Of je gelukkig en tevreden bent...

Opzich heb je wel gelijk, maar sommige mensen zijn met zo weinig tevreden, dan vonden ze hun paard de sterren van de hemel lopen, en krijgen ze 135 punten terug...

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 15:11

patos schreef:
Ik ken er ook een heel aantal, ook op HAW kom je regelmatig van dit soort types tegen. Aan de andere kant geven ze je wel even de mogelijkheid om voor jezelf na te gaan of jíj dan wel op de goede manier bezig bent.

ja klopt..

Ik zeg niet dat ik een topruiter ben, maar je hebt volkomen gelijk..

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 15:22

owww zo ken ik er ook nog eentje... vreselijk is dat, ik heb vroeger voor een arabiertje gezorgd, die met rugproblemen zat, en een zwaar trauma als je t mij vraagt, en daar ben ik uiteindelijk mee gestopt, omdat die eigenaar dta beest toen helemala links liet liggen, en het kwma dr op neer dat ik elke dag dat beest stond te longeren met die rugklachten... en na een tijdje is iemand anders hem gaan rijden ( als je dta rijden mag noemen ) en het beest is nu super gestresseds elke x, dan gaatie met rijden vluchten of steigeren of bokken , of tegen de hand komen, en dan is het jaa hij is vervelend, jaa het is zijn schuld, jaa hij is sterk, ik bedoel het is altijd dat beest zijn schuld, terwijl ze hem zelf constant met zijn kin op zijn borst laat lopen, met dr sporen dr half in zit, en em met die zweep blijft aantikken.. nou sorry hoor, dan vraag je erom... elke kans die dat beest ziet om onder die druk van haar uit te komen vlucht ie, of doet ie wat anders, en dat vind ik meer dan logisch, maar als er dan mensen langs de kant staan is het van wat een vervelend paard he, oww wat rijd dat meisje hem goed zeg... en dna ga ik haast over me nek.... arm paard denk ik dan .. ze moesten eens weten.....