Dit is onze 4 jarige friese ruin Duke. Hij kan zowel onder het zadel als voor de wagen.
Onder het zadel doet hij het ook erg goed. Dit zijn foto´s van Duke na ongeveer de 6e keer dressuur trainen na een jaar enkel voor de wagen te hebben gestaan. Vorig jaar heb ik hem ingereden en iedere week priveles gehad om hem goed te beleren. Daarna heeft hij een jaar enkel voor de wagen gestaan af en toe. (ongeveer 1 a 2x per week).
Nu rij ik nog steeds niet veel, maar wil volgend jaar met hem dressuur wedstrijden starten, dus zal wat meer moeten rijden.
Hou aub rekening met het commentaar geven dat Duke net weer gestart is met dressuur trainen en een jaar enkel gelongeerd is en voor de wagen heeft gestaan. Van mijn voeten weet ik
.Ik heb ze al eens geplaatst maar de foto´s zijn verdwenen. Bovendien staan er een paar nieuwe bij en sommige heb ik bewerkt door ze bij te snijden en te vergroten.
Hier eerst Duke onder het zadel in een rustig drafje in het begin:

Daarna nog even lekker draven:

Dan wat meer oppakken, hier een gewone arbeidsdraf:

Hier een poging tot middendraf, verruimen:

Hier een rustige arbeidsgalop. Galop doet hij altijd goed en springt bijna altijd goed aan. Toch moet ik hem nog even checken
.
Zie ook topic: viewtopic.php?f=10&t=449887
Voor foto´s van Duke voor de wagen!

. Hij liet een prachtige ruime draf zien, helaas super gestrekt ipv knieactie. Maar met dressuur zijn we er erg blij mee hoor