Jaja Marcus@work(kijk zelf maar)verbetering?:D

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ChingYi_Dino

Jaja Marcus@work(kijk zelf maar)verbetering?:D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 16:16

jaja het was lang wachten maar het is er eindelijk.....een WATERTRENS!!! ***trots*** met dan aan Nike de verzorgpony van Pattypaard en Pattypaard zelf haha Nike wordt een tijdje niet meer bereden wegens iets aan het been. Dus mag ik voor zo lang haar watertrens lenen. Zelf ga ik toch kijken voor een happy mouth bit of een kneveltrens? om hem beter om te laten buigen, hoe denken jullie over een kneveltrens?

Nouja hier zijn dan de foto's(geen commentaar op cap en zadel daar is genoeg over gezegd en het is nu toch wel duidelijk, cap komt eraan speciaal voor bokt en zadel wordt in ieder geval opgevult, een nieuw zadel is toch wel wat, maar ben toch aan het sparen):

AfbeeldingWatertrens
AfbeeldingLosrijden....halsstrekken(voorwaarts, neerwaart speciaal foto's gemaakt voor Esmir )
AfbeeldingHet draven in het begin ging niet zo goed, het was alleen maar racen racen en racen waardoor ik hem dus heel erg moest inhouden en hij dus niet mooi rond kon lopen. Laterna ging het wel goed en liep hij weer netjes rond Maar hij kijkt nu wel opeens heel erg blij als het hem lukt er tussenuit te nijpen. Tsja gaat makkelijk he op een watertrens. (bij hem dan)
AfbeeldingI'm a happy happy boy, with a happy smile hihi
AfbeeldingHij gaat direkt weer omlaag als ik de kans heb het te vragen, dus als hij niet zo aan het racen is.
AfbeeldingEn tussendoor even stappen en dus ook weer voorwaarts neerwaarts
AfbeeldingEn weer draven
AfbeeldingKnabbel, knabbel, nee ik trek niet kijk amar naar de slappe teugels, hier was hij op het bit aan het knabbelen.
AfbeeldingUiteindelijk kreeg ik het voor elkaar om hem in draf ook naar voren en naar beneden te rijden
Afbeelding
AfbeeldingDit vind ik wel een grappige foto, haha die benen.
AfbeeldingEn weer een poging tot halsstrekken in draf.
AfbeeldingHihi Hier mocht marcus even lekker vooruit strekken, en bij dat hij was
AfbeeldingMarcus zijn superlieve koppie
Afbeelding
AfbeeldingEn uiteindelijk uitstappen
Dit was de tweede keer met een watertrensje en het ging best wel goed voor de tweede keer na een lange tijd pessoabit. Foto's met dank aan pattypaard

Na het rijden ging hij even rollen, even snel wat pictures nemen Ok hij gaat weer dood :
AfbeeldingBaasiej, ik ga weer sterven
Afbeeldingdoeidoei
Afbeelding
Afbeeldingkong-fu pony
Afbeelding kijk uit voor mijn kong-fu kick
AfbeeldingBen bijna dood
AfbeeldingBen weer uit mijn dood opgestaan
Afbeeldingbrrrr.... wat een nachtmerrie
AfbeeldingIk leef weer tot de volgende keer fans

tips zijn welkom, maar wel opbouwend en niet afkraken

Groetjes Ching-Yi en knufjes Marcus

Zoro

Re: Jaja Marcus@work(kijk zelf maar)verbetering?:D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 16:32

Wat een zware haf., maar wel mooi, ziet er wel goed uit!

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 16:33

ja idd, hij is daarom ook op dieet
bedankt

Lisjah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 16:36

Hij loopt mooi .
Begint er al heel goed uit te zien .

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 16:38

ziet er al goed uit. hopelijk gaat hij beter op het bit reageren. of ik zou zeker met zoiets blijven rijden en zorgen als ie er vandoor gaat dat jij hem terug krijgt. of dan laat je hem extra galoperen als ie weer stilstaat.. je moet hem wel de baas kunnen zijn en blijven anders loopt ie later helemaal over je heen vooral omdat haffjes zo ontzettend sterk zijn. dus gewoon de baas blijven en dat beestje moet doen wat jij wil dus als ie er vandoor schiet. stuur je hem daarna gewoon weer de kant op waar jij heen wou... hoop dat je hier wat aan hebt.

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 16:41

Lisjah: Bedankt

miranda1983: Bedankt en ook voor de tips, ik stuur hem wel eens op een kleine volte ofzo en dat lukt ook al aardig, maar niet altijd.
Maar de hele tijd inhouden is ook niet echt prettig, hij is idd erg sterk.

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 16:47

ik bedoel het eigenlijk als jij zeg maar rechts af wil. en hij rent rechtdoor ofzo. dat je dan nog die kant van het land op gaat. misschien en dan daar heel geconcentreert mee bezig blijven en dat blijven doen. dus als hij de volgende keer weer weg rend. en jij wou naar die kant van het land.. dan gewoon daarheen sturen snap je?

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 16:49

Ziet er idd al beter uit!

Mag ik je ook een tip geven over het halsstrekken? Zorg eerst dat je contact krijgt met de mond, op veel foto's hangen de teugels slap. Als je contact hebt, en je voelt dat hij knabbelt op het bit enz., laat je de teugels langzaam ietsje vieren, hij moet je hand op gaan zoeken. Snap je het een beetje? Dit is het principe: Hij moet het lekker vinden om steun te vinden bij je hand, zodat hij je hand volgt als je de teugels iets langer laat. Succes!

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 16:51

miranda1983: ohhh zo, amar dat doet hij vooral in galop, maar dan krijg ik hem soms echt voor geen mogelijkheid om, als heb ik de teugels zo kort vast dat er nog maar 10 cm tussen bit en mijn handen zitten en ik hangend naar achter niks werkt. Hij is dan vastbesloten en galoppeert fijn verder.
in draf dan stuur ik hem gewoon daarheen hoor als ik dat wil.

Jettie: ja ik weet het, maar ik dacht ohh ik heb wel spanning, maar dat merk ik niet echt als ik op hem zit, maar voelde wel wanneer hij omlaag krabbelde. Maar nu op de foto's zie ik ook dat ik waslijntjes heb ja.

Anora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 16:53

Ziet er weer beter uit hoor
Maar op sommige foto's is je binnenteugel strak, en je buitenteugel los, je moet wel altijd zorgen dat je buitenhand er ook bij blijft

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 16:54

Anora: ja klopt bedankt zal erop letten

11568

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 16:54

Ziet er wel vrij geconcentreerd uit, aan die "ezel" oren [stand] te zien.

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 16:56

11568: ja onder het rijden ben ik meestal wel geconcentreerd, maar kan ook wel eens lol hebben(he Patty ) Tsja wat Marcus betreft, kweet niet. Hij is wel lekker ontspannen

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 16:57

vind dit een veel fijner beelt geven nu je met dit bitje rijdt.

verder over het halsstrekken: je moet hem niet van voren losgooien, maar vooral naar je hand toe blijven drijven, zodat hij die voorwaarste drang houdt. pas als hij aangeeft dat hij wil zakken toestaan met je teugels.
er kunnen wel een aantal weken/maanden overheen gaan voordat dat halsstrekken helemaal goed is.

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 16:59

ja dat doe ik ook, alleen zie ik niet echt dat ik de teugels zo losjes heb. Ik drijf ook naar voren terwijl ik meegeef.
Bedankt voor de tip

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 17:08

Je bit hangt wat mij betreft te laag. Die kan wel een gaatje strakker. Verbetering zie ik nog niet in die korte tijd.. succes

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 17:14

ditchie: nee hij hangtr goed, hij heeft nu een klein glimlachje, als ik hem strakker doe krijgt hij heeeeel veel rimpeltjes.
Bedankt

_horsy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 17:20

Wauwie

Vind het er echt leuk uitzien! Je haf heeft lol..jij hebt lol! Goed zo! Lekker zo doorkachelen

Ik zou gewoon zo'n bitje kopen als je nu hebt. Zo te zien doet hij het er prima op. Probeer anders eens in een afgezet stukje wei te rijden, dan heeft hij ook niet zo'n groot stuk om te rennen... Als je hem dan goed onder controle kan je het op een groter stuk proberen!

Als hij er vandoor schiet.... blijf dan niet trekken, maar geef flinke ophoudingen en dan weer los..dan weer een flinke ophouding!

Veel plezier nog met hem

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 17:25

_horsy_: Bedankt, nou altijd lol heb ik niet haha, hmm ik wil het toch met een happy mouth bit proberen omdat hij toch niet zo super geageert. En aangezien hij gek is op appeltjes enzo denk ik dat hij zich dan ook beter op het bit zal gaan concentreren. Op een klein stukje waag ik het maar niet, dan knalt hij namelijk overal tegenop waar hij maar tegenop kan lopen, waarom weet ik ook niet. Hij laat zich niet ombuigen.

Hmm ik ben dan bang dat ik heel zijn mond opentrek
Maar zal proberen hem wat vaker es los te laten.
Bedankt zal wel lukken

Lauraa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 17:31

volgens mij kan het bit ook wel een gaatje strakker hoor, je ziet nou geen een rimpel en je moet er 2 zien succes verder ennuh als die nageefelijk loopt zoals bij foto 5,14,15 ziet die er heel anders uit veel mooier

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 17:32

jawel hij heeft rimpels alleen die zie je niet zo goed
als je heel goed kijkt zie je net boven het bit een aantal rimpeltjes staan op de eerste foto

_Ama_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 17:49

Wat een lekker dikkertje... hij zit er wel leuk uit en loopt wel lekker hoor !!!

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 18:10

LoVe_KnOwInG: ja he. Ja iets TE maarja dan loopt hij wel beter op zijn achterhand

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 18:16

absoluut verbetering, ga alleen wel kijken naar een dubbel gebroken trensje of iets dergelijks, dat kun je toch ook gewoon gebruiken ipv een kneveltrens? een kneveltrens is er om meer druk te geven in de wendingen en daar heb je een vaaridge ruiterhand voor nodig, mensen die er echt mee kunnen rijden. Denk dat voor jou een enkel of dubbel gebroken watertrensje of bustrensjke het beste is. Vraag anders meer raad aan je instructeur, die kan vast veel beter bepalen wat jouw pony nodig heeft en wat het beste bij jullie past.

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-05 18:19

een dubbelgebroken als ik hem nu al niet altijd onder controle heb hoe wil ik hem dan op een dubbelgebroken ontspannen kunnen rijden?
Maar idd een kneveltrens drukt aan de zijkanten, maar aangezien hij zeer sterk ik zijn mond is in de galop.....ik kan hem dan echt voor geen mogelijkheid ombuigen soms.
ja zal ik doen.