Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
de slof aan de singel, tussen de voorbenen door, door het bit en dan heb je hem als tweede teugel in je hand he. Alleen voor ruiters die weten wanneer hun hand te ontspannen en hun paard van achter heel goed kunnen ondersteunen en voelen wanneer de achterhand er genoeg bij is zeg ik er plichtsgetrouw even bij

?
runningkawa schreef:een sloft betaat niet
dus ik zou hem nergens aan vast maken
). Persoonlijk heb ik een voorkeur voor het vastmaken tussen de voorbenen, om ze te helpen het laatste stukje "hoofd te laten zakken". Een slof kan je dan vrij lang laten en als ze het hoofd omhoog willen brengen dan werkt het in. WowAmigo schreef:Het kan best zijn dat dat ook een slofteugel was. Zo reden ze vroeger bij mij op de ponyclub ook wel eens (dat vond ik toen al zo vreemd) dan hadden ze een lange teugel of een slofteugel aan het zadel (singel hoogte) vast en dan via het bit naar de hand, bedoel je dat zo?
Als je het zo doet ben je met niks anders bezig dan je pony in de krul trekken. Je kan namelijk de druk van de slofteugel niet meer loslaten. Een slofteugel moet je dus ALTIJD samen met een gewone teugel gebruiken en dan onder goede begeleiding want je kan er veel mee verpesten.
Om een slof het minst in te laten werken, tja. Een slof werkt zo sterk in als je hem gebruikt (die kennen we al he). Persoonlijk heb ik een voorkeur voor het vastmaken tussen de voorbenen, om ze te helpen het laatste stukje "hoofd te laten zakken". Een slof kan je dan vrij lang laten en als ze het hoofd omhoog willen brengen dan werkt het in.
De slof hoog aan de zijkant vastmaken doe ik nooit, dan trek je volgens mij te snel de kin naar de borst. Aan de zadelringetjes (ter hoogte van de stijgbeugel) vind ik wel erg hoog, dan moet je pony wel heel erg opgericht lopen. Ik vind dat als je een slof nodig hebt in de oprichting dat er dan iets anders niet klopt waardoor je toch weer terug zou moeten naar de basis --> en dat is vaak VWNW rijden, dus de slof weer laag tussen de voorbenen.
En als je de slof ter hoogte van je stijgebeugel hebt hoeft die echt niet hoog opgericht te lopen, Tenzij je ECHT kleine beentjes hebt. Een paard met een lang nek moet zo opgericht lopen dat die slog prima door de ringetjes voor aan het zadel kan!
droefje schreef:Sorry hoor, maar ik denk dat het vriendelijkste nog ZONDER SLOF IS. en als de ruiter en paard/pony eraan toe is om met slof te rijden, dan moet je hem rijden op de normale manier en dat is gewoon in je hand. is wel zo eerlijk tegenover je paard. (als je hem op de juiste manier gebruikt) waarom moet je die slof vast zetten? is makkerlijker voor de ruiter? als de ruiter er niet mee kan rijden, dan moeten ze er vanaf blijven.
Je paard hoort al in het normale basis werk aan de loodlijn te lopen, goed op het achterbeen, naar je hand toe en los in zijn lijf. als dit alles oke is, dan kan je aan slof gaan denken om de puntjes op de I te zetten. door hem nog iets ronder in te stellen en/of iets lager, maar niet korter in de hals.
hafjesbokker schreef:@IMJ:
nee het was duidelijk geen Thiedemannteugel, want die ken ik ook, het was echt een sloft!