Painted Black @ work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kafue

Painted Black @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 23:33

Even een paar fotos geschoten in het duitse haagen van Anky met naar ik geloof Panited Black. Paard liep eigenlijk best wel goed, alleen vond ik het trek gehalte behoorlijk hoog vooral tijdens het halthouden dat was echt bagger.
Voorbereiding was ronduit komisch eerst in de binnenrijhal waar geen mens mocht kijken naar hun training, vele fluisterden weer over de manier van trainen dat ze geen toeschouwers wilden vanwege al het gezeur er om heen vanwege die rolkur manier.
Nou ja als je een bepaalde methode hebt moet je lak hebben aan het gezeur van anderen denk ik dan maar. Ik was al bang helemaal geen fotos te kunnen maken maar ineens kwam ze toch verder rijden in de buitenrijbaan.
De fotos zijn genomen in sportstsand en vaak vier achter elkaar, om een mooi beeld te krijgen.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
halthouden!!!!
AfbeeldingAfbeelding

Anoniem

Re: Painted Black @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 23:43

Painted is niet zo lief geloof ik, best veel hengst en een bietje drammerig. Ze sleept hem dus echt overal mee naar toe en daar heeft ze echt een gegronde reden voor.

Kan dat gezeik over haar manier van rijden niet eens afgelopen zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 23:45

Ik blijf het een nare zure pony vinden

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 23:48

Zep schreef:
Painted is niet zo lief geloof ik, best veel hengst en een bietje drammerig. Ze sleept hem dus echt overal mee naar toe en daar heeft ze echt een gegronde reden voor.

Kan dat gezeik over haar manier van rijden niet eens afgelopen zijn?

Op het dressuurterrein van Kasselman was er best wel veel ophef over en vooral toe niemand mocht kijken in die hal. Later reed ze buiten maar de oh's en ah's waren minder dan de moet je zien achter de LL, te diep, kan ze niet zitten en dergelijk.
Ze moet het zelf weten is tcch haar manier van trainen. Ik vond dat paard eigelijk niet verkeerd gaan heeft een enorme beweging mijn instructeur was erbij en die vond het dus drie keer niets. Het paard wel maar haar niet, ach ik zeg niog hallo is wel effeAnky hoor. Maar hij kijkt naar paard en ruiter en beoordeeld blanco.
Niet vergeten dat duitsland ook wel eens eng en diep rijd maar eigelijk meer locker wil zien.
tendens draaid zich als het goed is ook om nu willen ze paarden zien die locker zijn en vooral ontspannen en vriendelijk getraind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 23:50

Ik heb hem nog niet 1 keer fijn gezien, en Anky sleept hem echt overal mee naartoe en laat geen kans onbenut om hem ook publiekeliek te rijden. Ze trekt hem eruit voor prijsuitreikingen en elke clinic die ze maar rijdt. Dat geeft mij wel het vermoeden dat ie thuis stukken beter te rijden is, anders zouden we hem volgens mij nooit zien (zoals bij Ictenos bijvoorbeeld)

Het wil er bij mij niet in dat jouw trainer alleen maar paarden heeft staan die stuk voor stuk super fijn te rijden zijn Kafue.

Rocco1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 00:07

dit is volgens mij niet painted black. dit is "de Rus" tenminste zo noemen ze hem.
ik ga niet oordelen over anky's rijkunsten, dat mogen de andere bokkers doen !!

wel een erg mooi paard trouwens

Rocco1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 00:08

ho nee sorry zit nu de foto's te vergelijken en het is niet de rus. jullie hebben gelijk !!! :j

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 00:08

Het paard zelf spreekt mij weinig aan maar zal gerust veel potentie bezitten als anky en co er wat in zien. Dan krijgt hij met zijn opleiding heus wel een mooi plekkie in de topsport zolang ie gezond blijft. Ik heb hem goed zien lopen op wedstrijden en sta er niet raar van op te kijken dat hij doorgetraind wordt op vreemd terrein en dat ze hem de kans gunnen te wennen aan nieuwe indrukken. En tja, dat halthouden is altijd al een euvel geweest.

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 00:16

Zep schreef:
Ik heb hem nog niet 1 keer fijn gezien, en Anky sleept hem echt overal mee naartoe en laat geen kans onbenut om hem ook publiekeliek te rijden. Ze trekt hem eruit voor prijsuitreikingen en elke clinic die ze maar rijdt. Dat geeft mij wel het vermoeden dat ie thuis stukken beter te rijden is, anders zouden we hem volgens mij nooit zien (zoals bij Ictenos bijvoorbeeld)

Het wil er bij mij niet in dat jouw trainer alleen maar paarden heeft staan die stuk voor stuk super fijn te rijden zijn Kafue.

Ik ben het idd eens met dat stukje van dat hij thuis fijner moet zijn want............ Ze heeft toch ook een dvd gemaakt met een heel deel met Painted Black erin? Daarop is niets te zien van dit pluk-en-trekwerk, want zo lijkt het nu idd wel. Ik blijf erbij, ik vind Anky echt een steramazone, anders wordt je toch ook niet 2 x Olympisch Kampioen?!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-05 00:25

Zal ongetwijfeld een heel erg moeilijk paard zijn maar wel eentje met heel veel kracht, gang en uitstraling.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 07:35

Lekker Anky afzeiken alweer zeg! Ik ga er maar vanuit dat ik pas recht van spreken hebt als ik in dezelfde ring start als haar in dezelfde rubriek. En tot die tijd vind ik het gewoon een goede amazone, met mooie paarden en ik doe het haar niet na. Degenen die wel zo'n uitgesproken negatieve mening over haar hebben zijn in mijn ogen verweg jaloers. En niet zo'n klein beetje ook.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 07:52

wauw die losse manen zijn prachtig!!
Ze zouden ze veel langer moeten laten!

Op de fotos vindt ik het teugel gebruik wel grof, als je zo moet rijden om olympisch kampioen dressuur te worden, hoef dat van mij niet meer... Maar nou heeft de dressuur me eigenlijk ook nooit zo gegrepen.
Maar het is wel een prachtig dier, en hij kan erg mooi lopen!

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 07:55

Ik vind het juist wel fijn om te zien dat het bij haar ook niet altijd van een leien dakje gaat. Dit wordt toch door de bokkers vaak bij hun eigen foto's genoemd als momentopname's?? Afbeelding

Of het paard je aanspreekt of niet, ik vind het kanp dat ze juist zo'n paard meeneemt en niet een die alles braaf doet. Ik denk ook dat ze deze met een reden meeneemt. Enne nu kan ik zeggen dat ik ook een beetje een ANKIE ben (bij de momentopnames). Heerlijk als dingen bekend voorkomen. Afbeelding

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 08:05

PB is een stoer paard .

Ik weet niet zoveel van PB, maar als ik de achtergrond van Zep lees dan kan ik de foto's ook beter interpreteren. Ik begrijp dus dat PB alleen mee was om hem te laten wennen aan veel verschillend terrein zodat hij langzaam maar zeker steeds braver zou worden.

In dat licht snap ik dat Anky er niet altijd even netjes op zit en best een stevige ophouding aan het maken is. Immers, dit is training en geen wedstrijd. Het gaat er om dat het paard beter wordt van de training, niet dat je er gedurende de training perfect op zit.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 08:07

k vind het paard echt prachtig
mooi geschoten foto's

enne niet dat ik dol ben op de rijstijl,maar ik vind het nog steeds erg knap,ben ik nu jaloers?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 08:19

ik heb PB altijd geweldig gevonden vanaf de eerste keer dat ik hem zag hij was heel lief in de stal en liep ook redelijk onder anky weg maar dat is wel 1 misschien 2 jaar geleden..
deze foto's zien er niet perfect uit maar als zei zo traint ach ze krijgt er wel al die paarden mee naar de top

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 08:25

Ik vind de 2e rij foto's van boven echt wel gaaf eruit zien. Ik begrijp best dat in de training het er soms niet even leuk aan toe gaat, wel eens op een gemiddeld wedstrijdterrein gekeken hoe sommige hun paard aanpakken voordat ze de ring in gaan? Die zouden ze acuut van hun paard moeten trekken..

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 08:26

Afbeelding

anky kan echt wel goed rijden.
ze is niet voor niks 2 keer olympisch kampioen.
maar dat wil niet zeggen dat ze niks fout doet.
als ik deze foto zie denk ik niet dat ze iets goed oplost.
als hij druk gespannen en drammerig is
heeft het weinig nut om zo ze kin op zijn borst te trekken.
maar oke dat is mijn mening.

xxjepsica

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 08:43

Ik denk dat Anky ondertussen wel weet wat goed is en niet goed.
Tuurlijk iedereen maakt fouten. Met paardrijden ben je ook nooit uitgeleerd en kan je jezelf altijd verbeteren.
Ondanks zijn drammigheid vind ik painted Black een plaatje

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 09:00

ik vind het er super uitzien...
enne af en toe wat drammerig,tja waardoor ze te veel met de hand werkt,kan gebeuren.
en PB loopt erg goed zo te zien!!
vooral die eerste 6 plaatjes

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 09:04

Waar is haar cap

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 09:06

Ik trek Bill ook wel eens in de stop als hij drammerig is of er tussenuit wil.
Kan me zo voorstellen dat dat bij een hengst als Painted Black ook wel eens nodig is, zeker als hij nog niet erg gewend is aan allerlei terreinen.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 09:11

meiske16 schreef:
ik vind het er super uitzien...
enne af en toe wat drammerig,tja waardoor ze te veel met de hand werkt,kan gebeuren.
en PB loopt erg goed zo te zien!!
vooral die eerste 6 plaatjes

Precies, Maar ik geef het je te doen met een hengst op vreemd terein, die waarschijnlijk een beetje drammerig is. Ach wie heeft zijn paard nog nooit op de noodrem gezet? Daa ziet er vaak niet fraai uit. Wat een gezeur altijd weer over hoe goed of slecht iemand rijdt?
Anky wet heus wel wat ze doet en als het er wat hardhandiger uitziet zal dit vast een reden hebben. Paarden zijn niet van porselein hoor?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 09:15

leuk om er foto's van te zien

Maar wat ik ook niet begrijp is dat als wij het doen het befaamde moment opnames zijn en als anky het doet is het fout
Ik denk dat de meeste incl mijzelf heel wat meer foutje (of hoe je het ook noemen wil) maken en dan 9 van de 10 keer nog ondoordacht.

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 09:19

Ik heb ook veel respect voor Anky. Deze plaatjes zien er niet allemaal even vriendelijk uit. Paard is niet ontspannen en heeft zijn mond aardig open. Maar ja, ze zal er wel haar redenen voor hebben om het zo te doen. Ik moet zelf ook wat "agressiever" leren rijden, ben vaak te softie...