Ik ben dus nu een maand bezig waarbij ik hem ongeveer 1 a 2 keer per week onder het zadel heb getraint
. Ja, dat is erg weinig, ik weet het, maar het komt vanzelf wel weer. Bovendien wordt hij ook voor de wagen gereden (ongeveer 2x per week), dus hij is wel een beetje in conditie. Hier een kleine indruk van dressuur trainen gister. Hij was erg braaf. Denk bij het commentaar geven aub erom dat ik pas een maand bezig ben waarin ik hem misschien 6x heb gereden onder het zadel!
Hier een gewone draf. Ik keek absoluut niet vriendelijk dus heb mijn hoofd lekker weg gewerkt
.
Hier een poging tot middendraf, of in ieder geval een poging tot verruimen. Moet je die nek en de kont zien van Duke, lekker vet haha. Hij moet nodig wat afvallen.

Hier zijn we net aangesprongen in galop, aanspringen in galop en galloperen is voor Duke absoluut geen probleem. Sommige friezen hebben hier moeite mee maar Duke dus absoluut niet.
De reden dat ik er zo belabberd op zit is omdat ik net keek of hij in de goeie galop was aangesprongen. Dit doet hij overigens die paar keer dat ik hem gereden heb bijna altijd gelijk goed, hij leert ook erg snel, nu ik nog die er genoeg tijd in moet steken en dan kunnen we zo op wedstrijd
. (Details: zie die minishet van de buren achter ons
)
En nog een stoere sta foto.

Ik weet het van mijn voeten hoor haha.
. 
ziet er echt goed uit veel suces samen