Gracy @ work (Onder het Zadel)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Megan_

Gracy @ work (Onder het Zadel)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 22:43

Haaaaai

Nu dus eindelijk foto's van Gracy @ work met mij erop. Vorige keer wou ik er foto's van maken, mislukt allemaal te donker. Dus vanavond wou ik met goede moed in de buitenbak rijden voor leuke foto's.. REGEN! Ik dacht nee he, ik wil foto's!! Dus toch maar op de binnenbak gegokt, de foto's zijn niet scherp, wazig, donker en onduidelijk!! Maar het zijn foto's! Volgende keer echt betere foto's!

Teugels op maat maken:
Afbeelding

Wat drafjes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een galopje:
Afbeelding

Hier van hand veranderen en wat meer oppakken:
Afbeelding
Afbeelding

Keertje halthouden:
Afbeelding

Stappen op de volte:
Afbeelding

Nog een drafje:
Afbeelding

Halthouden
Afbeelding

Lekker drafje:
Afbeelding

Stappen:
Afbeelding

Halthouden:
Afbeelding

En uitstappen:
Afbeelding

Het was vandaag echt een gevecht, ze wou maar niet opgeven! Maar goed ik ook niet en toen ze uiteindelijk lekker liep fijn afgesloten! Gaat steeds beter, ze is nog niet in topconditie maar jaa dat is logisch na alles en haar 2maandjes vakantie!

Commentaar mag, mits opbouwend zodat ik er wat aan heb

Mowoah

Re: Gracy @ work (Onder het Zadel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 22:48

Ziet er goed uit
Let wel op je tenen en handen.

Zoals ik al heb gezegt in HK: mooi setje

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 22:58

Hee hele fotosessie,s onderdehand van Gracy
Maar wel leuke foto,s ,als ze buiten wrn gemaakt had je er echt mooie foto,s aan.
FF een vraagje ,hoelang rijd jij nou paard??
Want zoals ik in je profiel las was t nog nie echt onwijs lang,maar daarom vind ik het zo knap dat je al op dat niveau rijd,,echt netjes hoor
Dus zoals ik zie is er voor mij ook nog hoop
Maar echt mooie nette foto,s hoor,vind je prima rijden ,mooie zit en dergelijke!!
nou groetjes maar weer

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 23:13

Heeee Megantjuh, alleen in het eerste paar foto's zie ik dat jullie allebei gespannen zijn.. maar Gracy zet zich altijd vaste en makkelijk is ze niet!

Je zit met je boven lichaam in de eerst paar foto's ook naar voren, maar in de vervolg foto's zit jou houding veel meer rechter
Gracy loopt ook netjes aan de teugel en is ontspannen.

Het is ook niet makkelijk om recht op Gracy te zitten, want ze is van achterin overbouwd en ik heb ook de neighging om naar voren te gaan met mijn boven lichaam, dus het is continu rekening houden.

Alsnog een mooi serie van foto's

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 23:20

Probeer zelf wat meer terug te blijven ziten en vooral de eerste paar foto's mis ik de rechte lijn van de mond van het paard tot aan jouw elleboog.
Op de laatste paar foto's heb je dat wel beter.
Ik denk ook dat het voor je paard beter is als je hem wat lager en ronder probeert te rijden, zodat hij wat meer over de rug gaat lopen.
Dat ie in het begin met z'n hoofd in de lucht loopt vind ik niet zo erg. Heb ik liever als dat je hem naar beneden loopt te trekken, maar als je dan die ontspanning een beetje hebt gevonden probeer hem juist dan nog net iets meer te laten ontspannen door wat lager en ronder.
Je zult merken dat je paard dan z'n rug wat meer gaat gebruiken en ook ontspannen.
Je kunt hem dan op het einde nog altijd even oppakken.
Succes

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 08:04

Ziet er goed uit hoor
Ze zou nog net iets meer mogen ontspannen in de kaaklijn maar verder toppie

(ps: ziet er goed uit die nieuwe bodem in de binnenbak)

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 08:06

leuk paard, leuk dat paarse/lila setje!

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 08:21

Hoi lieve meis.
Meeste opbouwende kritiek is al gezegd, wat meer naar achteren zitten. Probeer goed aan je handen te denken.
Naar mijn gevoel steek je ook je ellebogen iets teveel van je lichaam af en mag je je onderbenen een klein tikje verder naar achteren leggen.

Maar goed... er is altijd wel commentaar te geven op de houding van iemand, het zijn momentopname's. Dus ik hoop binnenkort gewoon alles in het echt te bewonderen!

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 08:27

Is ze linksgebogen? Ik zie inderdaad dat je veel moeite hebt om naar onstanning te rijden, dat is voornaamste, als je dat niet voor elkaar krijgt, kun je haar ook niet goed rechtrichten en zal ze ook niet op gelijkmatige aanleuning komen.
Maar de foto's erna zien er wel stuk beter uit, je ziet ook aan gelaat van Gracy dat ze daar wat beter in haar vel zit.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 09:20

Leuke foto's
Ik weet niet of de foto's op volgorde staan, maar volgens mij had ze er in het begin nog niet zo heel veel zin in
Heeft Sam ook altijd last van, pas na een halfuur kun je lekker rijden

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 10:10

Heeee iedereeen!!

Bedankt voor het advies. Ik heb inderdaad moeite met Grace het begin, ze houdt vast, is stijf, scheef en dat maakt het altijd lastig! Ik ben dan meer met haar bezig dan met mezelf en dat gaat zeker in begin ten koste van mijn houding. Zodra Grace eindelijk begint te ontspannen, kan ik ook lekkerder zitten op haar en wordt mijn houding weet netter

@Goldflower: Ik rijd nu in Oktober 3jaar. Nog onwijs veel te leren dus!!!!

@ Cinzano, voor mijn gevoel liep ze aan het einde juist ontspannen door haar kaak Ze voelde zo super aan toen, lichte verbinding, lekker aan het knabbelen. Hoe kan ik nou checken of ze dan ook ontspant in haar kaak?
(of moet ik dat aankaarten bij me volgende priveles :p )

@ Bets, je heb helemaal gelijk!

@ Kleintje, duurt niet lang voor je me in het echt op mijn flikker kan geven

@Lachmar: In het begin schiet het niet op om Grace laag en rond te rijden, dan loopt ze alleen naar scheef en met haar neus in de lucht, dus dan probeer ik haar juist wat hoger/rechter te houden. Maar je heb gelijk, aan het einde zou ik haar wel nog laag en rond kunnen instellen!

Princessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 10:28

Hey!! Ziet er goed uit hoor. Ze zet zich heel erg vast op rechts heb ik gister gezien, maar als je er vaak op traint gaat ze vanzelf eerder loslaten. Volgende keer ook de andere lampen aanzetten haha

Suel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 10:29

Ik sluit mij wel enigzins aan bij Lachmar. Toch proberen in het begin al wat lager/ronder in te stellen. Dit kun je bereiken door bijv. veel wendingen te rijden, zodat ze goed links en goed rechts inbuigt. Als je dat goed ondersteunt met je been, zal ze wat meer inbuigen.
Als je haar daarbij goed op twee teugels rijdt (dus op beide teugels evenveel druk) dan zal zij haar hoofd niet kantelen. Het kantelen en scheef houden van het hoofd is vaak het gevolg van een ongelijke aanleuning. Mocht ze haar neus in de lucht willen afsteken, dan moet je haar goed ondersteunen met je been. Druk met het been = zakken. Zakt ze braaf in, dan kun je de druk van je been af laten nemen.

Nu zijn deze foto's momentopnames, maar mijn algemene indruk bij de eerste paar foto's is dat ze haar rug wat wegdrukt. Als je haar meer lang en laag rijdt zal ze ook sneller de juiste bespiering krijgen.

Op de laatste foto's krijg ik veel meer het gevoel dat ze ontspannen loopt.

Wel jammer dat de foto's zo donker zijn.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 10:34

@ Suel, jaa Gracy drukt in begin haar rug weg. Maar aan het einde liep ze echt lekker ontspannen met ruggebruik. Naar mijn inzien dan en dat punt wil ik sneller kunnen bereiken.

Het op twee teugels rijden is nog een opgave, omdat Gracy zelf ongelijke aanleuning geeft omdat ze nog scheef is. Maar ik doe mijn best!

Suel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 10:37

Tja, paardrijden is zo makkelijk nog niet...

Mijn broer zei altijd: "Je zit toch alleen maar?"

Abaigeal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 10:43

Het ziet er mooi uit hoor!
Ik vind dat je je armen heel netjes houd, daar oefen ik nog steeds op
Zoals al gezegd was zit je in de eerste foto's iets te ver voorover.

@ Suel: Ja dat hoor ik ook heel vaak, maar er zelf opklimmen hormaar

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 10:56

Zo kunnen we ook nog wat zien :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik kan verder niet zoveel over het rijden zeggen. Ben zelf niet zo bezig met rijden meer buiten, maar wel zit je bandage links voor te ver naar beneden. De kogel is mee gebandageerd.

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 11:10

Ik heb het idee dat je je handen een beetje vastzet, en je moet meer een knik in je ellebogen houden, dan heb je een nog beter verbinding van de paardenmond naar jou hand toe,
Verder heel leuk paardje het ziet er al een stuk beter uit !!!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 15:05

Superbedankt voor het verhelderen! hoe heb je dat gedaan?

Bedankt voor het advies!

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 16:20

Je dekje valt iig op
Ze ziet er wel moeilijk uit om te rijden!

ChristaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 16:28

Heey.

Nou commentaar hoef ik niet meer te geven . Ik kan er niets aan toevoegen wat dat betreft.

Moet wel zeggen dat ik Grace (gezien haar verleden) goed vind lopen. Het mag dan wel een gevecht zijn af en toe maar ze accepteerd alles tenminste weer.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 17:41

Megantjuh schreef:
Superbedankt voor het verhelderen! hoe heb je dat gedaan?

Bedankt voor het advies!

Met Photoshop

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 17:43

Leuk om eens rijfoto´s te zien!
Het valt me helemaal niet tegen hoe ze loopt na 2 maanden vakantie, dat komt vast helemaal weer goed!
Wel lekker dat je een binnebak hebt hoeft je nooit meer in de regen te rijden heerlijk lijkt me dat

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 19:49

Christatjuh schreef:
Heey.

Nou commentaar hoef ik niet meer te geven . Ik kan er niets aan toevoegen wat dat betreft.

Moet wel zeggen dat ik Grace (gezien haar verleden) goed vind lopen. Het mag dan wel een gevecht zijn af en toe maar ze accepteerd alles tenminste weer.

Hihi, wie had het ooit nog gedacht Gracy is en blijft gewoon een tante met een eigen wil! En tja, dat maakt het zeker niet makkelijk ook nog eens met de andere omstandigheden!

@Diana_Mabel, bedankt. We zijn er nog lang niet maar ja, we zijn net weer 2weekjes bezig

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 20:19

Mooie paardje is dat, jammer van dat het donkere foto's zijn.. Ik verheug me op het volgende topic!