Mijn nieuwe aanwinst@work :D :D :D

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ChingYi_Dino

Mijn nieuwe aanwinst@work :D :D :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 20:23

ok velen bokkers kennen hem al, maar hij is nu van mij (en ook nog van de eigenaar)Mijn erfstuk is een pony en wel MARCUS!!!
Ik ben zo blij!!! vandaag dus met de eigenaar gepraat toen ik aan het rijden was. Komt ie opeen aan met dat ik hem als hij met vakantie is helemaal mocht verzorgen en zei mijn vriendin zo, ja je hebt een eigen pony. Dus Mans zo ja je MOET hem overnemen als ik uhmmmm R.I.P ga. En ik zo ja maar nu is hij ook van mij? Knikt ie ook nog gewoon ja. En ik voor de grap nog van alles uitbraken en toen heel serieus gevraagt en ja hoor hij is van mij
En heb nieuwe peesbeschermers en kogelbeschermers omdat hij wel vaker met de benen tegen elkaar schuurt en voot het springen, dus die ook maar omgedaan

nouja hier de foto's van het rijden. Helaas nog geen ander bit maar mijn vriendin(Chantal) heeft vandaag ook een nieuw paard gekregen en heeft een happy mouth bit die het paardje te klein heeft en dat paard van haar heeft een kleiner mondje dus wou ik kijken of het Marcus past. Wat denken jullie? is een happy mouth bit(bustrensje enkelgebroken) iets voor hem, ik dacht zo, dan zal hij zich wel meer op het bit concentreren. En als het bit dan past dan wou ik het misschien wel overkopen.

Afbeeldingstappen
Afbeeldingjuu. Patty was wat melig aan het doen dus lippen op elkaar om niet te lachen
AfbeeldingEn de eigenaar weer volop aan de praat jaja toen was hij van mij
AfbeeldingNo smoking
AfbeeldingZijn nieuwe peesjes, rood
AfbeeldingMer rode bijpassende kogelbeschermers
AfbeeldingOnze haartjes dansen
Afbeelding
Afbeelding Die kan lopen
Afbeelding
Afbeeldingprecies de overgang naar galop
Afbeeldingoehhhh mijn houding (nou, daar zullen we maar niks over zeggen )
Afbeeldingoehhh Patty is eng
Afbeeldinghooooooo Marcus stop!!!
AfbeeldingIk zei HOOO, daar staat een hek weet je.
Marcus: nee hoor ik zie niks, loop lekker door
Afbeeldingohh nee jij blijt mooi staan.(hier was hij geschrokken rende naar het hek toe(zoals gewoonlijk)en zag het weer eens niet staan)
Afbeeldinggalopje op de andere hand. Ojee aardappelzak
Afbeeldingheh das beter
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingHij begint rijden steeds leuker te vinden, hoe meer ik leer hoe beter voor ons beiden
Afbeelding
Afbeeldingoortjes weer naar voren
AfbeeldingHij kijtk al niet meer zo kwaad
AfbeeldingNog steeds even happy

En mijn topper kan ook steigeren op commando *HOP* :
Afbeeldinghier kwam hij net op de grond
AfbeeldingEn hop!
AfbeeldingEn een hele grote knuf voor mijn nieuwe aanwinst
Afbeelding
AfbeeldingDit vind ik wel een leuke foto, jammer dat hij zo donker is

Na het rijden:
AfbeeldingROLLEN!!!
Afbeelding
AfbeeldingDees is lief
Afbeelding
AfbeeldingEn uitschudden
AfbeeldingMijn lieverd

Zo dat was het weer. Ok wat vinden jullie van het idee van een happy mouth bit? en het zadel is al ietsjes opgehoogd met een dekentje maar nog niet hoog genoeg dus daar komt nog wat bij. Wel kom ik al makkelijker bij de kniestukken. En hoe vinden jullie de peesjes staan?

Groetjes Ching-Yi en knufjes van Marcus
Foto's met dank aan Patty(pattypaard op bokt )

Maaikyhj

Re: Mijn nieuwe aanwinst@work :D :D :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 20:34

Gefiliciteerd hoor

Ik vind je peesjes erg leuk!!! nu nog een leuk rood dekje erbij .. Je pony lijkt echt een reus met jou! (niet verkeerd bedoelt hoor, ik vind het wel lief staan )

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 20:38

1. ik vind jullie samen vooruitgaan. Het ziet er al een stuk beter uit dan voorheen.
2. een happy mouth bit of niet: een bit is zo scherp als de hand van een ruiter. Je zult zelf moeten uitvinden op welk bit hij het lekkerst loopt maar kjk vooral ook naar je handen. Zet je ze vast of ben je soepel in je handen? Dan kan ook zo'n pessoabit echt geen kwaad hoor!
3. het zadel. tja. Dit zadel is gewoon ruk. het is nooit de bedoeling dat je door middel van dekjes het zadel beter laat liggen. een zadel wordt niet voor niks altijd gepast zonder onderleggers en dekjes. zonder al die troep moet een zadel perfect op je paard liggen. En dan past ie. Als je dan toch zo gelukkig bent met je 'nieuwe aanwinst' investeerd dan ook in een goed zadel. Als jij een zadel koopt waarop je beter zit, dan ziet het gehele plaatje er super leuk uit.

En nog even iets. Laat je niet gek maken door een oud boertje met een poonie die dan zegt dat de Marco ook van jou is. Tuurlijk zegt ie dat, maar aan het eind van de rit heb je er niks over te vertellen omdat hij van hem is. Misschien als erfenisje maar verder niet. Blijf dus gewoon met beide pootjes op de grond, zoek een fatsoenlijk zadel en heb lol met Marko. Jullie zijn een leuk stel.
volgens mij is hij zelfs al flink afgevallen of niet!

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 20:40

wat een gaaf beest zeg nou whouuuuuuu ik wil de mijne ook laten steigeren op comando ben alleen bang dat ze het tege me gaat gebruiken als ze geen zin meer heb daar is ze namelijk goed in

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 20:45

Het zag er alweer beter uit ja. Vooral na de galop vond ik. Toen was Marcus wat rustiger en liep ie ook beter.
Commentaar verder weet je allemaal wel al
en uhm...vind het eigenlijk wel jammer dat ik nu weer last heb van muhn rug...anders was ik der ook nog ff opgeklomme ...graag gedaan dat van die foto's make

NRPSbokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 20:47

Wauww leuke aanwinst
mooie peesjes en strijkjes

mooie haf en dat steigeren

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 20:54

Maaikyhj: bedankt, ja zat er ook al aan te denken om een rode anky pad ofzo te halen haha ja hij oogt erg groot door zijn uhmm (we zulklen het maar forsheid noemen )

Wiesje: ten allereerste en belangrijkste het is marcUS en niet marcO
1 bedankt
2 ja dat klopt maar ik weet niet wat ik moet, en weet ook niet hoe hij reageert, ik weet niet of het wel goed genoeg is enzo, daarom vraag ik jullie bokkers om raad
3 ja dat klopt, amar zo ligt het ook al een stuk beter en ik zal maar eens kijken voor een nieuw zadel

En ehmm och die oude man is er al super blij mee en ik vertrouw hem, als hij dat zegt dan geloof ik dat wel En ja Marcus valt volgens mij best wel snel af, met de keer dat ik rijdt kan ik de singel steeds weer strakker doen.

ilovelobke: whaha ik kwam er zelf ook maar perongeluk achter. En heb daar gebruik van gemaakt en nou doet hij op commando whaha tsja dat zou ook kunnen ja.

pattypaard: nou echt rustig? best wel hitsig maar het gaat wel met de keer beter. En nu ik dus de sleutel heb gekregen is mijn hele vakantie geplant en gaat Marcus flink afvallen ja best wel jammer voor jou maarja Marcus gooit nu eenmaal best hoog op en daar kan je voor jouw doen best wel heel erg last van je rug krijgen ja. en alweer bedankt voor het foto's maken

NRPSbokker: Bedankt, bedankt en nog eens bedankt

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 21:12

Mooi paardje.
Leuk zo samen. En gaaf datr die man dat zo zegt .
Heb je foto geprobeerd wat lichter te maken , beejte onscherp nu maar ach...

Afbeelding

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 21:15

LittleRose schreef:
Mooi paardje.
Leuk zo samen. En gaaf datr die man dat zo zegt .
Heb je foto geprobeerd wat lichter te maken , beejte onscherp nu maar ach...

Afbeelding

ahhhhhh hartstikke bedankt!!! leuk dat je dat hebt gedaan
ja idd wel gaaf ja, ik had echt zoiets van wow en toen van yeeey heb een pony

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 21:21

haha. ja maar hij was wel rustiger dan voor de galop he ik vind het ook jammer maarja ik ga er liever niet op dan dat ik straks hier wier loop als uhn gekreult oud krom vrouwtje (sry ) en alweer graag gedaan:+

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 21:23

Pattypaard schreef:
haha. ja maar hij was wel rustiger dan voor de galop he ik vind het ook jammer maarja ik ga er liever niet op dan dat ik straks hier wier loop als uhn gekreult oud krom vrouwtje (sry ) en alweer graag gedaan:+

ja dat klopt toen liep hij ook lekker ontspannen. WHAHAHAHA *lacht patty uit* gekreukelt oud krom vrouwtje hoe kom je daar nou weer bij en alweer bedankt

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 21:24

leuk voor je hoor, maar ik zou het ook niet te zwaar opnemen dat hij nu van jouw is. Ik ken dergelijke boertjes, als ik iedere keer dat me een paard beloofd was ook daadwerkelijk het paard had gekregen, dan had ik nu een stal vol gehad. Misschien heb je wel geluk en is dit anders, maar tot je de eigendomspapieren in je bezit hebt zou ik niet te hard juichen.... Maar in ieder geval veel lol met je knol toegewenst, je lijkt in ieder geval vooruit te gaan en misschien zelfs nog eens advies van bokkers ter harte te nemen, dat is al een hele vooruitgang

Miepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 21:25

leuk voor je!
maar volgens mij mag wel eens de hoefsmid komen of zie ik dat verkeerd?

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 21:26

uhu daarom ja haha zou het niet weten..heb gewoon lol *gaat iets over chingyi en .... zingen *
maar laten we het even on topic houden

het ging dus beter na de galop maar hij was evengoed nog wel druk maar al een heel stuk ontspannender

kjoetie: eigenlijk wel helemaal mee eens

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 21:28

kjoetie: ja dat klopt maar hij zou wel zijn paieren zoeken
en tsja ik geloof het wel eerlijk gezegd. Maar moet idd niet overenthousiast zijn nee. Bedankt...hihi knol...

Miepje: bedankt...nou ehmm het niet zo nodig, de hoefsmid is pas nog geweest. Maar de hoeven beginnen wel alweer te uhmm verslijten, maar dat had zijn mede-eigenaar ook al gezien, dus over een tijdje weer de hoefsmid bellen denk ik.

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 23:05

Gefeliciteerd !!!! Alweer een paard erbij !! Je kunt al bijna een manege beginnen. Echt gewèèèèldig !!

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 04:10

tja.... ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen... je rijd hem dus nog steeds met pessoa bit? of zie ik dat verkeerd? er zitten ook maar weinig foto;s tussen waar je paardje ontspannen en vrolijk kijkt... het steigeren op commando? ga eerst maar eens gewoon goed rijden...

ik vind het echt een leuke pony, maar ik vind jou geen leuke ruiter... sorry... ik geloof niet dat jij ook maar iets snapt van op een normale manier een paardje inrijden.. op de juiste manier...daarbij, de hoeven zien er wel slecht uit... dat zou je moeten zien, je rijd nu al tijden met een ongeschikt zadel een ongeschikt bit... en nog vind je het normaal... jij kunt grappig op een pony zitten, maar je hebt geen flauw idee van wat een paard is, wat een paard nodig heeft... ik wil er geen andere topics bijhalen, maar wel even de noot van je L1 topic... kom op meid, neem nou eerst eens normaal les ... je hebt werkelijk geen idee van wat echt paardrijden is...

sorry dat dit bot overkomt, ik zal niet zeggen dat het zo niet bedoelt is... ik vind je werkelijk een eigenwijs grietje dat denkt dat ze kan rijden... luister toch eens naar wat er gezegd is en word...

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 06:51

baroen schreef:
tja.... ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen... je rijd hem dus nog steeds met pessoa bit? of zie ik dat verkeerd? er zitten ook maar weinig foto;s tussen waar je paardje ontspannen en vrolijk kijkt... het steigeren op commando? ga eerst maar eens gewoon goed rijden...

ik vind het echt een leuke pony, maar ik vind jou geen leuke ruiter... sorry... ik geloof niet dat jij ook maar iets snapt van op een normale manier een paardje inrijden.. op de juiste manier...daarbij, de hoeven zien er wel slecht uit... dat zou je moeten zien, je rijd nu al tijden met een ongeschikt zadel een ongeschikt bit... en nog vind je het normaal... jij kunt grappig op een pony zitten, maar je hebt geen flauw idee van wat een paard is, wat een paard nodig heeft... ik wil er geen andere topics bijhalen, maar wel even de noot van je L1 topic... kom op meid, neem nou eerst eens normaal les ... je hebt werkelijk geen idee van wat echt paardrijden is...

sorry dat dit bot overkomt, ik zal niet zeggen dat het zo niet bedoelt is... ik vind je werkelijk een eigenwijs grietje dat denkt dat ze kan rijden... luister toch eens naar wat er gezegd is en word...

Vind deze reactie nergens op slaan, ben je jarloers ofzo
Ik vind haar netjes rijden, het zadel is wel een beetje flut maar verder ziet het er netjes uit!!
Die pessoa werkt niet zo scherp in als die op die ring zit.

Alleen dat steigeren had ik mee opgepast want hij kan het tegen je gaan gebruiken, en pas op dat hij niet omklapt en dat je eronder komt

En dat dat boertje zegt dat het jou pony word moet je niks van geloven, heb je het met je ouders overlegd?

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 07:16

De hoeven slecht???? Volgens mij mis ik iets.... er is niks mis met de hoeven....

En het zogenaamde slechte rijden vind ik ook ietwat overdreven. Ten eerste kun je van alleen foto's helemaal niet beoordelen hoe iemand rijdt. (je kunt alleen de houding goed zien) en ten tweede zit er geen 1 foto tussen waar iets paardonvriendelijks op te zien is.
Het passoabit zit op de vriendelijkste ring, wat hem maar iets scherper maakt dan een gewone watertrens. Verder zit ze niet als een idioot te trekken, dus kan het geen kwaad.

Zo'n happy mouth bitje heeft wel mijn voorkeur! Probeer het eens, zou ik zeggen. Verder wil ik wel even zeggen dat les nemen nooit verkeerd is! Maar dat geldt natuurlijk voor iedereen!
Een goed passend zadel is heel erg belangrijk! Ik kan op deze foto's niet beoordelen of het zadel goed op je paard ligt. Zorg er iig voor dat dit het geval is! Dat het zadel voor jou wat te groot is, is nadelig voor je houding maar dat is je eigen keuze! Zolang het maar op je pony past!

En verder... ehm... neej... dit was het wel...

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 07:27

baroen: ja waar slaat dat nou weer op?
1: tja ik heb niks anders
2: tuurlijk weet ik wel wat paardrijden is anders zou ik er wel naast hangen.
3: djees ik luister toch naar wat er gezegd wordt, anders had ik jou nou over het hoofd gezien hoor.
hmmm srry dat dit zo bot overkomt maar dat is wat ik te zeggen had.

Nimmedor: bedankt Het zadel past idd niet nee, maar de kussens zijn ook al zo leeg als wat, en te groor voor mijn kont nee idd het is nu niet zo scherp, maar als die uhmm baroen gelezen had dan had ie allang wel gelezen dat ik op zoek ben naar een ander bit. Maarja

ja van dat steigeren klopt ja maar ik doe het niet vaak. En als iok het doe is het maar een paar keer.

nou ik geloof um wel ja mijn ouders weten het ja, en ik zou allang een paard krijgen maar tot gister zag ik nog niks staan. Dan wil ik die hebben en mag dat, tijdje later nee mag niet. Dan wordt het weer die, mag het niet vraag ik het nog eens en dan mag het opeens wel maarja kheb er nu een en dalijk MISSCHIEN 2.

suepergirl: nee ik vond de hoeven ook wel meevallen. Ze beginnen wel met slijten maar het is niet zo erg om direkt alweer de hoefsmid te laten komen, als het zover is dan zie ik dat heus wel hoor.
Bedankt, maar het kan vriendelijker de bakstukken ook aan de grote bitring vast te maken, maar dan hangen die scharen zo los en zwabbert dat maar in het rond en dat is ook niet fijn voor het paard.
ja idd denk dat ik het gewoon eens ga proberen. Ik neem ook les
Het zadel ligt niet echt goed. Het kantelt naar achter( de kussen moeten weer flink opgevult worden, ik heb er nu een opgevouwen deken onder liggen om het op te hogen) Maarja ik zal maar gaan sparen voor een nieuw zadel

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 07:48

Sorry.....maar je komt nogal jong en naief over....

Ten eerste: Ik zou er maar niet op rekenen dat je die pony daadwerkelijk krijgt, of eigenaar bent. Die oude boertjes...
Ten tweede: Het zadel ligt inderdaad heel slecht op het paard. Het ligt te ver naar voren.
Ten derde: Het paard is veeel te dik.
Ten vierde: Zet alsjeblieft een cap op, want als ik dat zo zie aan de foto's heb jij echt niet het niveau om zonder cap te gaan rondstuiteren (trouwens, ik vind dat bv Anky ook met cap op moet rijden).

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 08:11

jullie zijn alergvooruit gegaan! probeer met wat lessen nog meer vooruit te gaan en als marcus wat afgevallen is..
het gaan de goede kant op!

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 08:18

Citaat:
nou ik geloof um wel ja mijn ouders weten het ja, en ik zou allang een paard krijgen maar tot gister zag ik nog niks staan. Dan wil ik die hebben en mag dat, tijdje later nee mag niet. Dan wordt het weer die, mag het niet vraag ik het nog eens en dan mag het opeens wel maarja kheb er nu een en dalijk MISSCHIEN 2.

Stand van zaken:

1. Je kunt niet rijden (hebt waarschijnlijk heel summier les gehad: waarschijnlijk alleen op ponykamp ) Ga daar dus eerst aan werken!!
2. Je hebt geen materiaal zoals zadel etc. (dit materiaal wat je hebt zou je zo niet mogen gebruiken)
3. Je hebt geen plaats waar je je paard kunt stallen of weiden.
4. Je hebt geen geld en geloof me een paard kost nogal wat.
5. Je ouders hebben nog minder verstand van paarden dan jij want dan lieten ze je niet zo onbeschermd rondhobbelen.
6. En dat boertje? Daar zijn we het met z'n allen over eens...... Je krijgt dat paardje nooit !!

En dat is misschien ook maar beter zo........

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 08:23

natasja50 schreef:
Citaat:

Stand van zaken:

1. Je kunt niet rijden (hebt waarschijnlijk heel summier les gehad: waarschijnlijk alleen op ponykamp ) Ga daar dus eerst aan werken!!
2. Je hebt geen materiaal zoals zadel etc. (dit materiaal wat je hebt zou je zo niet mogen gebruiken)
3. Je hebt geen plaats waar je je paard kunt stallen of weiden.
4. Je hebt geen geld en geloof me een paard kost nogal wat.
5. Je ouders hebben nog minder verstand van paarden dan jij want dan lieten ze je niet zo onbeschermd rondhobbelen.
6. En dat boertje? Daar zijn we het met z'n allen over eens...... Je krijgt dat paardje nooit !!

En dat is misschien ook maar beter zo........

En dat kun jij zien van fóto's??? vind ik aardig knap!
dit klinkt wel erg hard hoor, je kent dat meisje niet eens

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 09:01

Mag het hier een beetje minder?
Het staat iedereen vrij om zijn/haar mening te geven, maar het is nog steeds niet de bedoeling om een poging te doen om iemand tot z'n veters toe af te branden.
ChingYi en Pattypaard: het is hier geen slowchat. Onderonsjes graag via PB, HAW is bedoeld voor serieus (rijtechnisch) commentaar.