Oshja @ Dressuur work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ArcesStables

Oshja @ Dressuur work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 18:06

Zo heb me moeder weer weten te strikken als fotograag ... dus kijk en huiver (het zijn der alleen wel een hoop )

1 Afbeelding
Nieuwe dag, nieuwe kansen

2 Afbeelding
stilstaan

3 Afbeelding
inbuigen

4 Afbeelding
en gaan

5 Afbeelding

6 Afbeelding

7 Afbeelding

8 Afbeelding
mooie kont

9 Afbeelding

10 Afbeelding

11 Afbeelding

12 Afbeelding

13 Afbeelding
weer inbuigen

14 Afbeelding

15 Afbeelding

16 Afbeelding

17 Afbeelding

18 Afbeelding

19 Afbeelding
En VLIEEEG

20 Afbeelding

21 Afbeelding

22 Afbeelding

23 Afbeelding

24 Afbeelding

25 Afbeelding

26 Afbeelding
Stoere Os

27 Afbeelding

28 Afbeelding

29 Afbeelding
ff alles los

30 Afbeelding

31 Afbeelding

32 Afbeelding

Commentaar? Maar al te graag...

mariskaLover

Re: Oshja @ Dressuur work

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 18:14

Mooi paard..jullie zijn een leuke combi!
probeer hem alleen wat meer ontspannen te rijden..
Handen wat meer dragen en naar voren..maja ben ikzelf ook niet goed in hoor!ga zo door.. jullie komen er wel!groetjes

lllaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 18:16

idd mooi paardje..
jullie zien dr leuk uit samen..
alleen ziet het eruit alsof je af en toe iets te veel met je handen doet.. probeer meer met je benen te sturen enz.!

ArcesStables

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 18:19

mariskaLover schreef:
Mooi paard..jullie zijn een leuke combi!
probeer hem alleen wat meer ontspannen te rijden..
Handen wat meer dragen en naar voren..maja ben ikzelf ook niet goed in hoor!ga zo door.. jullie komen er wel!groetjes

ja we zijn nu eindelijk op het punt dat ik zelf ook meer onstpannen erop kan zitten, slechte start met hem gemaakt, heb der 2 weken voor school (deurne) gekocht en heb hem daar alleen maar op kracht moeten rijden...

Op het moment krijgt die veel meer vetrouwen in me hand, alleen moek nu zelf ook nog durven te geven bedankt

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 18:23

Leuke foto's..
leuk paardje ook..
let er wel op da je je handen wat meer draagt je hebt ze nu bijna op je benen liggen

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 18:29

idd het ziet er leuk uit voor het begin, maar probeer wat meer ontspannen.. Weet het is moeilijk, zelf ook de meeste problemen mee, maar komt wel goed met je les op school... Zal em volgend jaar vast wel tegen komen...

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 18:46

Zet je hem nou meteen in het begin rond?
Je hoort een paard toch eerst mooi voorwaarts neerwaarts te rijden en dan pas rond te vragen!?

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 18:55

ben het eens met muislover.
Ik zet paarden die vervelend zijn in het begin (fris) altijd wel eerst goed rond, maar dan ga ik al gauw over naar lekker lang en laag, daarna begin ik pas met oprichten.

Neem je teugels wat korten, en je handen rechtop, en dan met je been naar de hand toerijden.
Hij gebruikt het laatste deel van zijn hals nu niet, nu loopt die gewoon in de krul ipv over de rug te lopen.

En je rijd met veel kracht vanuit de schouders, dat zie ik vooral terug in de galopfoto's, daar word hij je te sterk.

Dus niet je kracht gebruiken, maar je benen en lichte teugel hulpen.
Ik raad je aan les te nemen van een goede instructrice, er is veel uit jou en je paard te halen als je goed les krijgt!!

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 18:56

Jij doet wat ik ook doe met rijden, heel irritant om er vanaf te komen inderdaad. Ik heb ook altijd veel op kracht gereden. Ergens weet je dat dat niet moet, dus denk je, als ik de teugels langer doe, volgt mijn paard mijn hand misschien wel. Maar dat werkt niet gelijk, dus als je paard zijn hoofd dan omhoog wil doen, zit je gelijk met je handen op schoot en met je schouders naar achteren...

Ik zou zeggen, probeer de teugels iets korter te pakken en je handen inderdaad dus iets hoger te houden, daardoor komen je schouders ook meer naar voren en ziet het er gelijk heel anders uit. Nu lijkt het heel trekkerig, mede door de schouders

Maar volgens mij heb je wel een goede instelling aan je reactie hierboven te lezen

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 19:01

Ik vind het een mooi paard en ik vind je er mooi op passen. Maar ik vind het er allemaal heel gespannen uitzien, het is net of je em in de krul trekt Dat je em helemaal vastzet zeg maar.

Ik kan het mishebben natuurlijk..

Maarja, je hebt inderdaad aan je reactie hierboven te lezen een goede instelling, dus dat komt vast wel goed:)

xjessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 19:15

Je ben al een heel stuk vooruit gegaan jor (Y)
Probeer idd je teugels wat korter te nemen en HAAL ZE MANEN ERAF

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 19:25

Het is een erg mooi paardje, heeft volgens mij ook wel toekomst, vooral in het springen lijkt me een springer.

Hij is inderdaad wat in de krul en heeft een valse knik. In het losrijden goed voorwaarts neerwaart, veel buigen. Voltes e.d. Ook veel naar voren rijden en naar je hand toe!! Heel belangrijk. Het gaat zeker wel wat worden met jullie als combi!

Groetjes Janine

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 19:36

heel mooi paard,
paar puntjes:
-handen verder naar voor
-beugels paar gaatjes korter(?)
-benen naar achter
het komt een beetje trekkerig over volgens ons

succes verder met rijden

ArcesStables

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 20:17

Muislover schreef:
Zet je hem nou meteen in het begin rond?
Je hoort een paard toch eerst mooi voorwaarts neerwaarts te rijden en dan pas rond te vragen!?

de fotos zijn niet allemaal na mekaar genome ... me moeder is geen held met fotograveren dus moest het eerst door hebben , natuurlijk heb ik hem eerst goed los gereden ja

ArcesStables

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 20:19

Love_Sophie schreef:
Het is een erg mooi paardje, heeft volgens mij ook wel toekomst, vooral in het springen lijkt me een springer.

Hij is inderdaad wat in de krul en heeft een valse knik. In het losrijden goed voorwaarts neerwaart, veel buigen. Voltes e.d. Ook veel naar voren rijden en naar je hand toe!! Heel belangrijk. Het gaat zeker wel wat worden met jullie als combi!

Groetjes Janine

hbe em idd voor het springen ja...

voor mijn gevoel rij ik hem nu al 10x lichter id hand dan dat ik op school moest, dat was alleen maar trekwerk...

Maar goed we zijn er nog lang niet ...

Les heb ik iig en vaak zat maar om het dan weer erna helemaal zelf op te lossen is dan weer net wat moeilijk...

Ik zal proberen wat ik met de tips kan doen

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 20:36

comentaar is al gegeven, en je hebt echt een mooi paardje.
veel succes nog

Grandmommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 21:37

mooi setje
en je ziet inderdaad wel aan de foto's dat je nog moeite hebt met het ontspannen van je handen, je zet ze ook erg breed en vast op je zadel/been. ik deed dit zelf ook altijd en heb er nog wel de neiging toe al m'n pony zenuwaapig is zodra ik voel dat ik teveel druk en spanning op de teugels heb, en dat is echt even een moment bewust worden van je handen, dan laat ik die spanning compleet los. niet dat ik de teugel losgooi, maar ik ontspan m'n handen. ik denk dat dat heel erg zal helpen als je er zo vaak mogelijk op let. en probeer je handen zoveel mogelijk bij elkaar boven de schoft van het paard te houden, de aanleuning zal in het begin een eind weg zijn maar na een tijdje is die terug en dan ziet het er al meteen supernetjes uit succes nog!

ArcesStables

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 21:42

zal wat met je tip doen morgen , bedankt

dancer_luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 22:23

ehm... wat ben je aan het doen op de 17de foto? Ziet er een beetje vaag uit Enne... wat voor bodem hebben jullie in die bak? Ziet er errug lekker uit!

Sterre2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 22:24

Hmm... Ik vind het er niet egt zo leuk uitzien... Zover ik op de foto's kan zien hou je hem nogal strak.. Probeer hem iets losser te laten en meer te laten ontspannen dan kom het wel goed !!
Wel een mooi paardje!!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 22:31

boh schaam je hehehe waar zijn je handen nog efe en je kunt met jezelf spelen haha nee joh draag je handen wat meer en niet op kracht rijden daar gaan ze van vasthouden ik heb het ook een tijd gedaan ik ben er nu sinds 2 dagen achter dat als ik mijn handen hoger hou en zeer maar dan ook zeer zachtjes vraag dat ze naar mijn hand gaat lopen en dat is een mega goed gevoel
dus je handen ietjes hoger je tuegels ietjes korter en niet trekken maar heel rustig en stil vragen en ze ziet indd uit als een springpaardje
mooi bouw nou succes ermee mooi paardje

ArcesStables

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 22:32

dancer_luna schreef:
ehm... wat ben je aan het doen op de 17de foto? Ziet er een beetje vaag uit Enne... wat voor bodem hebben jullie in die bak? Ziet er errug lekker uit!

met houtsnipper rijd iig fijn..

zal iig komende weke weer veel ontspannender erop te zitten en em meer lucht geven, gewoon zelf er goed opletten want dat is t vooral

bedankt voor de tips iig allemaal

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 09:42

Ik heb al wel wat commentaar gegeven op msn hea
Mjah het ziet er best wel trekkerig uit...als je m rond wil instellen moet ie nog wat dieper maar ik denkd at je daar sowieso neit echt aan toe bent. Probeer wat meer vwnw te rijden met t neusje er meer uit en werk de komende tijd vooral aan de ontspanning. Activeer daarin de achterhand door (schijn) overgangen, tempowisselingen. Rijd ook veel voltes en wissel de buiging erg af...bv slangevoltes rijden en als je dan de nieuwe stelling moet aannemen rijd dan wat wijkerig. En blijf op je kont zitten in de galop je valt nu helemaal voorover en dat komt t ook niet ten goede.

Desalniettemin is het echt een super leuk paardje ! Dat komt wel goed hoor

Kimblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 10:23

Ik vind het wel goed gaan!
De commentaar is al gegeven dus,
waarom zou ik het hier nu nog eens allemaal
liggen opsommen ?!
Maar ik kan ook niet ontspannen zitten
als ik echt aan het rijden ben!
Maar ik ben het wel aan het proberen!
Maar gewoon je teugels wat korter en hoger,
en dan zie ik niet echt grote problemen meer!
Buiten dat je iets meer met je benen mag rijden!
Maar rij je ook wedstrijden ?
Nou ja.. nog veel succes en plezier!

P.S.: Het is een heel mooi paardje!
P.P.S.: Leuke combii!!
P.P.P.S.: Doei!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 10:52

leuk paard hoor! jammer dat je altijd op kracht hebt moeten rijden. ach het komt allemaal vanzelf....jij moet leren ontspannen en je paard ook...de rest gaat vanzelf!! veel succes!!