Eerst maar even voorstellen:

Dit is Rák, de hoofdrolspeler…

…ons gezelschapspaard Thryla…

…en onze knappe buurman Farsael.
Donderdagavond zijn we al gekomen, om alvast het terrein te verkennen en op de baan te rijden. Dat ging super! Vrijdagochtend had ik mijn eerste proef, de T7Y (de makkelijkste jeugdtöltproef). Maar Rák kreeg in de gaten dat Thyr niet meeging en werd verschrikkelijk druk. Omdat ik nogal zenuwachtig was, kon ik dat natuurlijk niet goed opvangen. De proef ging wel goed, maar een keer vloog ze in galop ervandoor toen ze haar vriendin zag staan. Geen goed begin van de dag dus:

Rák staat in haar prikweitje te bestuderen wat ik aan het doen ben.

Hier stappen we volgens mij net de baan in.

Een sfeerplaatje van de ovaalbaan, dat stipje zijn wij.

Vreselijke foto. Hier hinnikt ze net, vlak voordat ze naar voren schoot!

Moe gaan we weer van de baan af…
Een paar uur later kwam de dressuur. Het was een heel simpel proefje, maar door de spanning van vanmorgen liep Rák heel slecht. Rug wegdrukken, hoeken afsnijden en heel druk. Ik was gewoon te nerveus om er iets aan te verbeteren. We werden toch nog 9e van de 13, hoe dat kan weet ik ook niet.

Dit is de enige redelijk normale foto die ik van de proef heb.
De volgende dag weer met goede moet begonnen aan ons laatste onderdeel, de V3Y (viergangenproef voor de jeugd). Inrijden ging lekker, en zelfs de proef ging goed. Mijn beugels zaten alleen te kort, en ik ben me doodgeschrokken van mijn handen op de foto´s. Echt een drama! Net zoals het muntjes zoeken. Verder loopt ze een beetje uit elkaar, wat meer aanleuning en achterhandgebruik zou fijn zijn, maar ze was in ieder geval eindelijk ontspannen. We zijn 10e geworden, waardoor we net naar de B-finale mochten.

Tölt ziet er wel mooi uit, jammer van mijn houding!

Raar drafmoment…

Aanspringen in galop. Niet naar voren zitten!

Wel een leuke galopfoto, maar mijn houding!
En sneltempo draf, helemaal uit elkaar zoals je ziet. Daar gaan we dus aan werken…
In de B-finale heb ik met een 5.03 mijn doel, hoger dan een 5 scoren, bereikt! We zijn totaal 9e van de 27 geworden, aardig resultaat voor de tweede keer. Foto’s van de finale komen nog van ShadowFax.

Groetjes Esmee en Rák!

Zodra ik mijn foto's op CD heb (kan wel een maandje duren
) zal ik ook nog ff een foto plaatsen die ik van jullie heb! tis geen superfoto, maar toch
Pff.. als ik naar die foto's kijk krijg ik echt weer zin om weer op IJslanders te rijden