Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Citaat:Helaas is hij niet gek, en een martingaal mag weer niet van de fysio.
M3isSi3j schreef:je moet je voorstellen dat als jij helemaal vast zit in je rug en iemand gaat er ff op zitten en verwacht dan ook nog eens van jou dat je lekker los over je rug heen rondje gaat rennen in het mulle zand.. wat denk jij dan? ben je gek in hoofd ofzow!? wees eerlijk..
Zolang je paardje niet goed los over zn rug is kan je het hem niet kwalijk nemen dat die aan de loop gaat met je om die pijn te ontlopen. Je moet er voor zorgen dat hij goed recht gericht word en vanuit daar in balans en dus ook over zn rug zal komen zonder hem te forseren. Is die in behandeling ergens? Waar en wat zijn ze presies aan eht doen ed..? Weet je hoe het komt dat die zo vast zit in zn rug?
Verder: heb je les!? Volgens welke methode moet je het aanpakken van je instructrice en waarom?

larrylurex schreef:De fysio is echter vorige week donderdag geweest en heeft hem helemaal behandeld dus daarom vind ik het vreemd dat hij weer vast zit.
Ik ga het gewoon weer proberen vandaag, rustig opbouwen. Helaas waait het weer keihard vandaag dus dat werkt niet in mijn voordeel.
Ik zal ook meer gaan longeren want dan belast je zijn rug niet.
kees2 schreef:ik denk dat het belangrijkste is dat je met lange teugel gaat rijden en eerst het zadel laten checken,ik weet uit ervaring dat door verkeerd zadel ook dat bokken komt en als je dan aan de voorkant gaat zitten er alleen maar verzet komt en dan gaan ze rennen.als het zadel goed is dan zou ik met lang teugeltje rijden nageflijk is nu niet belangrijk maar recht worden wel. dus veel contrastelling rijden ,dit kun je alleen met je zit en lang teugeltje doen veel suc6

Paardjus schreef:Ze heeft voorheen hulpteugels gebruikt op het probleem op te lossen maar dat mag nu niet meer sinds hij in behandeling is bij de fysio, lees ik uit haar verhaal.
Citaat:Nee dat zal ook wel zo zijn, maar ik zie namelijk wel vaak gebeuren dat bijzet eraan gehangen word en dat paard naar beneden gezet word en paard kan gewoonweg niet bewegen. In dat geval zou ik zeggen, pak een breed elastiek (van 10 cm breed) wat bijv in broeken gedaan word, doe daar singel doorheen en bevestig het via touwtjes door bit vast, daar zit ook meer rek in als in bijzet vind ik persoonlijk. Ik zie nauwelijk (zeg maar gerust nooit) mensen longeren waar bijzet los hangt. Die staat altijd op spanning en dat is niet goed voor de rug. Maar goed dat vind ik gewoon.