kiwi en ufo @ work (zijgangen)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cleopetra

kiwi en ufo @ work (zijgangen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 19:27

vandaag maar eens de twee mooiste dames van stal vastgelegd!
Afbeelding
links is mijn eigen paard Querine(kiwi) rechts is Ufana (ufo) die rijd ik samen met Tara!

Eerst een paar van Ufo die is pas 4 dus gewoon wat draffotos
Afbeelding

Het waaide dus het was verschrikkelijk eng achterin vandaar dat ze wat gespannen is!
Afbeelding

toch wel braaf geweest hoor!
Afbeelding

Nu kiwi ze is 13 ik rijd geen wedstrijden dus het niveau blijft gissen

Eerst een drafje
Afbeelding

schouderbinnenwaarts
AfbeeldingAfbeelding

Travers
AfbeeldingAfbeelding

Appuyeren
AfbeeldingAfbeelding

appuyeren in galop
Afbeelding

Nog proberen haar wat aan te laten treden maar dan denk ze doe het zelf maar! }>
Afbeelding

Ze kantelt steeds naar mn rechterhand ik probeer het mezelf af te leren maar dat is echt moeilijk
Ach komt ooit nog wel s goed denk ik

Verder commentaar is welkom!

starling

Re: kiwi en ufo @ work (zijgangen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 20:14

haaaaj leuke foto's commentaar heb ik niet

Karriebarrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 20:53

Ik wel!!

De schouderbinnenwaarts is veeeeel te veel! Er moeten 3 sporen gevrmd worden met de benen, bij jou zijn het er 4. Verder kantlet ze niet alleen naar rechts hoor, ze kantelt alle kanten op! Zeker in het "apuyeren". Dit is niet echt appuyeren, daar heeft het paard veel te veel stelling voor. En als ze zo kantelt.. kan nooit lekker zijn!

cleopetra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 21:31

Karriebarrie schreef:
Ik wel!!

De schouderbinnenwaarts is veeeeel te veel! Er moeten 3 sporen gevrmd worden met de benen, bij jou zijn het er 4. Verder kantlet ze niet alleen naar rechts hoor, ze kantelt alle kanten op! Zeker in het "apuyeren". Dit is niet echt appuyeren, daar heeft het paard veel te veel stelling voor. En als ze zo kantelt.. kan nooit lekker zijn!

foto 1 is toch echt op 3 sporen hoor!

En dat ze kantelt dat zei ik al!

Verder is dit het zwaarste werk dat ik met haar doe dus als het meteen supergoed zou zijn dan zou dat wel heel bijzonder zijn!

Met het basiswerk doet ze het nl. niet!

maar om er nou alleen maar foutloze fotos op te zetten is ook zo onsportief

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 21:35

ik vind het er niet goed uit zien.. ze kantelt het hoofd.. en verder ben ik het met Karriebarrie eens.

bigbenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 21:40

echt slecht is het niet maar met het kantelen en stelling ben ik het eens

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 21:50

al die sporen etc weet ik niet zoveel vanaf, dus daar ga ik lekker niets over zeggen wat mij wel heel erg opviel, was hoe scheef je gaat zitten. probeer echt in het midden van je zadel te blijven, en hoogstens met je zit iets je gewicht te verplaatsen.
Afbeelding
Hier zie je heel goed dat je scheef gaat zitten.

cleopetra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 22:00

lowara schreef:
al die sporen etc weet ik niet zoveel vanaf, dus daar ga ik lekker niets over zeggen wat mij wel heel erg opviel, was hoe scheef je gaat zitten. probeer echt in het midden van je zadel te blijven, en hoogstens met je zit iets je gewicht te verplaatsen.

kijk daar heb je dan wat aan

omdat ze niet goed buigt zakt ze aan de buitenkant naar beneden de kunst is om dan wel op je binnenzitbeenknobbel te blijven zitten maja oefenen oefenen oefenen!

Er over babbelen is makkelijker dan het doen!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 22:13

das absoluut waar!!!
vandaar dat ik mij niet ga mengen in allerlei dingen waar ikzelf geen verstand van heb
maar ach, via foto's kom je altijd allerlei dingen tegen waarvan je niet wist dat je het deed. dat is juist het handige met foto's en trainen!

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 10:03

Ik vind ook dat er te veel stelling gevraagd wordt en daardoor kantelt hij zijn hoofd denk ik. Probeer eens iets minder, dan zal het er ontspannerder uitzien. Voor de rest ziet het er goed uit!

Karriebarrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 10:41

cleopetra schreef:
Karriebarrie schreef:
Ik wel!!

foto 1 is toch echt op 3 sporen hoor!

En dat ze kantelt dat zei ik al!

Verder is dit het zwaarste werk dat ik met haar doe dus als het meteen supergoed zou zijn dan zou dat wel heel bijzonder zijn!

Met het basiswerk doet ze het nl. niet!

maar om er nou alleen maar foutloze fotos op te zetten is ook zo onsportief

Als ze het in het basiswerk dus niet doet lijkt het me verstandig om van daaruit verder te trainen. Ik snap wel dat het leuk is om te zeggen dat je paard kan appuyeren enzo, maar dit is natuurlijk niet correct gereden op deze manier.

858585

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 11:22

Tja, de enige manier om je paard soepel te krijgen is met oefeningen! Het basiswerk verbeteren doe je dus door je paard oefeningen te laten doen waar ie soepeler van wordt! Van rondjes draven is nog nooit een paard een toppertje geworden!
Maar goed, ik vind t dus wel goed die oefeningen dat is duidelijk!
En t kan altijd allemaal beter, anders hebben we niks meer om te oefenen toch ?
Nou, ik wil alleen nog even vragen waarom kiwi, een stukje haar mist !? Is dat de weiland look ?! Groetjes

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 11:29

Als ik deze foto's zie denk ik:

Werk eerst eens aan de basis voordat je met dingen gaat doen waar je nog niet aan toe bent. Neem dan les en werk eraan

Aciree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 11:51

Wat mij met name opvalt is dat je zelf met name tijdens die zijgangen niet recht op je zadel zit. Dat je je bekken kantelt, prima, maar je moet wel proberen recht boven je paard te blijven.

Verder ziet het er lang niet onaardig uit, maar idd, werkt vanuit de basis. Ik vind het alleen wel jammer van het spoortje, met name bij die 4-jarige. Mijns insziens blijft een spoortje voor de verfijning van de hulp, en ik denk niet dat Ufo(?) daar al aan toe is.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 12:27

Tja opmerkingen, heb er een aantal: Buigingen zijn veel te sterk met als contra reactie van het paard -> hoofd kantelen.
Te scheef zitten in stellingen.
Geen 3 sporen rijden bij schouder binnenwaarts(ook dit komt door te veel stelling, trekt het paard uit verband)
Afbeelding
heb er streepjes onder gezet zo dat je het verschil kan zien.
Hakken ook blijven uitdrukken, je moet het paard aanwijzingen geven met de kuit niet met je hak. Dit is lastig maar leer eerst je paard goed op kleine kuitdruk te lopen, zolang dit niet optimaal is is je basis ook niet goed!! En geen goede basis geen zijgangen!!!
en eerlijk gezegt kan ik het appuyeren dat je uitvoerd absoluut geen appuyeren noemen heeft meer weg van op een verkeerde manier wijken voor het been.(sorry dat ik zo bot ben maar goed!)
Hoop dat je er ook wat van leert en niet er alleen boos om wordt!

Kimblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 12:46

aafje87 schreef:
Tja opmerkingen, heb er een aantal: Buigingen zijn veel te sterk met als contra reactie van het paard -> hoofd kantelen.
Te scheef zitten in stellingen.
Geen 3 sporen rijden bij schouder binnenwaarts(ook dit komt door te veel stelling, trekt het paard uit verband)
http://www.mijnalbum.nl/Foto=PVF3PJXN[/img]
heb er streepjes onder gezet zo dat je het verschil kan zien.
Hakken ook blijven uitdrukken, je moet het paard aanwijzingen geven met de kuit niet met je hak. Dit is lastig maar leer eerst je paard goed op kleine kuitdruk te lopen, zolang dit niet optimaal is is je basis ook niet goed!! En geen goede basis geen zijgangen!!!
en eerlijk gezegt kan ik het appuyeren dat je uitvoerd absoluut geen appuyeren noemen heeft meer weg van op een verkeerde manier wijken voor het been.(sorry dat ik zo bot ben maar goed!)
Hoop dat je er ook wat van leert en niet er alleen boos om wordt!

Je haalt me de woorden uit de mond!
Dat appuyeren lijkt totaal nie op appuyeren !
En zoals de rest zegt => Leer eerst jou paard de basis tegoei!
Want het hoofd van je paard word gewoon verschrikkelijk gekanteld! Bij elke foto zie je dat!
En eh.. wel een beetje saai maar => Toque ? Handschoenen ?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 13:31

alle comentaar is nu zowat al gezegd heb niets toe te voegen

renes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 17:19

Wel wat negatief allemaal! Ik denk dat het het belangrijkste is dat het paard wat meer gesloten en bij elkaar gaat lopen. Dan loopt het paard niet zo met de neus eruit en worden de zijgangen ook wat beter! Die rechtste foto is wel degelijk correct appuyeren, al mag de buitenteugel wat meer eraan worden gehouden zodat er wat minder buiging naar rechts is. Succes!

Whizzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 19:15

Ik houd me erbuiten want ik heb geen verstand hiervan, ik rijd altijd met m'n knollootje in het bos en af en toe in de bak.
On-topic Wel een mooi paard...

cleopetra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 19:37

de basis bij mijn paard is goed genoeg om verder te gaan met wat moeilijker werk in de basis kantelt ze niet en is ze ook netjes aan het been.

Het lijkt mij dat je de nieuwe oefeningen moet oefenen om ze te leren.

je leert een kind ook geen wiskunde door ze alleen maar te laten rekenen. toch?

Verder weet ik ook wel dat SB op 3 sporen moet dat loopt ze in die eerste foto dan ook!

Appuyeren is de moeilijkste oefening die ik op dit moment met haar rijd en dan is het logisch dat dat er niet goed uit ziet.

Degene die voor het eerst appuyeert met zn paard en dat meteen foutloos doet mag dat bij mij komen laten zien!

Verder renes astragirl en ericalucasz bedankt voor het advies!

Karriebarrie ik zeg niet dat mijn paard KAN appuyeren ik zeg dat ik het haar probeer te leren!

Kimblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 20:36

Okeej, je weet nu wel wat je fout doet en waar je op moet letten,
dus zou ik zeggen => Doe nu maar gewoon je best

Karriebarrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 21:23

Ja maar vaak is het aanleren van een oefening niet door gelijk de hele oefening te doen, maar door eerst een klein stukje bijvoorbeeld. Want de oefening die je in de pfoef laat zien is als het ware een uiting van je hele training. Dus bijvoorbeeld een appuyement is geen trucje, maar een resultaat van een goede training!

Ik wil niet zeggen dat je alles verkeerd doet ofzo, maar het ging mij erom dat het lijkt alsof je er heel trots op bent dat je met je paard appuyeert en sb en travers doet enzo. Terwijl dat niet echt goed gaat. Laat dan gewoon foto's zien van het "gewone" bevestigde basiswerk en een enkeltje van dit soort foto's. Niet alleen maar! Dan kunnen wij ook zien dat je paard geweldig loopt in de basisdingen...

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 23:09

Mischien moet je les nemen van een kundig iemand die jou kan leren hoe het moet.
En waar je op moet letten en als het fout gaat corrigeren.
Het heeft geen zin om dit maar in het wilde weg te gaan doen.
Deze oefeningen zij erovoor om je paard soepel te maken en te testen of ze goed op de achterhand zijn.
Jou paard lijkt in 2 stukken te lopen: Voorkant, achterkant.
Het moet 1 geheel worden. En dat kan het nooit als de ruiter het niet begrijpt of beheerst. En dat doe jij niet.
Dat zie je aan je benen, je handen, je armen en heupen. De overdreven stelling bij je paard, overdreven zijwaarts laten gaan en het uit elkaar lopen in de zijgangen.
Met hulp kan het echt wel wat worden en dat hoeft niet te zeggen dat je wedstrijden moet rijden als je les hebt.

Dus eerst moet jij leren dat het paard.
Suc-6 ermee!

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 23:34

Citaat:
Toque ? Handschoenen ?

cap is haar eigen keuze en handschoenen hoeven toch niet?!
mooi beestje en de commentaar is allemaal al gegeven

cleopetra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 07:54

BailyKarlos schreef:
Mischien moet je les nemen

ik heb les maar geen leerpaard beschikbaar ofzo dus ik zal het toch samen met haar moeten leren maar het is echt niet zo dat ik elke dag alleen maar zijgangen zit te rijden hoor!
leek me allen leuker om de fotos erop te zetten dan fotos van een drafje galopje enz.