Mijn leerling Jolieke ( 12 jaar oud) mocht gisteren voor de allereerste keer echt op haar Rowan rijden!
Ze heeft Rowan 6 weken geleden via bokker Cinny1 gekocht.
Rowan was toen ongeveer 1 maand onder het zadel.
helaas werd hij afgekeurd op zijn linkerachterbeen.
maar omdat hij zo extreem lief was, toch het risico genomen en hem meegenomen.
lekker 6 weken op totale rust op de wei, en vorige week is hij uiteindelijk goedgekeurd door de kliniek!
Joliekes droom kwam dus uit, allemaal mooie nieuwe spulletjes en lekker voor het eerst voorzichtig op Rowan rijden.
Het is de bedoeling dat ik Rowan verder voor haar inrij en dat Jolieke onder mijn begeleiding verder gaat rijden.
Dit omdat het haar 1e eigen pony is, en omdat Rowan dus nog maar net ingereden is.
Het was allemaal erg spannend, want Rowan moest naar mijn huis vanwege de bak.
en al die hangbuikzwijntjes, rondrennende veulens en koeien en overvliegende helicopters waren toch wel een hele shock voor deze stoere kerel.
vandaar dat hij op de foto's wat gespannen is, maar dat geeft niets, we geven hem lekker de tijd om hieraan te wennen.
Zodat hij rustig op een leuke manier verder ingereden zal worden.
hou er rekening mee dat dit jonge dier dus 6 weken op rust heeft gestaan, en hoe braaf hij eigenlijk is door al deze dingen!
vandaar de losse teugel en het feit dat we niet echt werken.
de indrukken waren gisteren al genoeg voor hem vonden we.
Nu werd het wel heeeel eng, er rende een Tinkerbaby heel hard weg

en hier de reden van al die stress. het is bruin, klein en kijkt de hele tijd wat Rowan doet

Vrouwtje.. ik weet niet of ik dit wel wil......
na 20 minuutjes was het wel weer genoeg voor de 1e keer, en nog even 2 mooie foto's gemaakt.
Rowan's zeer kwijlbare setje, Oranje staat hem zoo mooi...
en samen met de nieuwe baas
het ging erg goed, Rowan heeft geen stap verkeerd gezet, en de basis zit er gelukkig al goed in dankzij Cinny1.
vanaf nu gaan we voorzichtig 3X per week aan de slag, maar we hebben nog een lange weg te gaan

en jeetje, wat een tank wordt dat zeg
Ik vindt dat Jolieke te ver naar achteren zit