Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
KindnessM schreef:haha schitterend, je paardje houdt je mooi voor de gek, wat ooit mijn verzorgpony was heeft hier (nogsteeds) een handje van...
Heel kortdaat en streng optreden... laat je niet van de wijs brengen door het steigeren en bokken...
) en hij was weer zo mak als een lammetje! 

Dan gaat ie alleen maar steigeren en bokken.. Als er iemand mee is op de fiets heeft hij hier minder last van. En als je ernaast loopt is er niks en loopt ie wel door. MirandaFuego schreef:Ja maar als dit paardje niet bij de anderen vandaan wil zou ze ook niet kunnen gaan wandelen, toch?
Want als ze ernaast loopt doet ie 't wel.
Misschien kun je er idd eerst een stuk naastlopen en dan later pas opstappen. Kijk, het is moeilijk te weten vanaf hier hoe het paard reageerd, maar als hij gewoon rustig is en geen zin heeft, dan moet je toch zorgen als ruiter dat jij de overhand hebt ik denk toch dat het paard in dit geval een grap maakt.

Twellogirl83 schreef:Ik had (heb) dit probleem ook met mn verzorghaf! Wil ook niet weg bij de wei, als ik er naast loop gaat het goed maar zodra ik op wil stappen gaat mevrouw draaien en proberen naar huis te komen! Vandaag maar eens een zweepje meegenomen, en op het moment als ze zich om wou draaien zweep tegen dr nek.. en na ongeveer een half uur strijd (ze was drijfnat van het zweet!) ging dr denk ik een knopje om, oortjes gingen naar voren en rest van de buitenrit heerlijk ontspannen gereden
Nu maar hopen dat het morgen weer goed gaat!
Heb slechts 3 maal op haar buiten gereden. Ga ik met een groep dan jut ze die groep op. Ben je aan het draven niets vermoedend staat ze in ene stil, wil je haar naar voren drijven gaat ze in dr achteruit. Geef je dr op dr kop door houd op te zeggen of tikje te geven omdat ze niet op de kuit reageerd dan is het of steigeren of nog harder op de sloot af. Ontduik het probleem nu sowieso omdat ik geen buitenrit maatje heb nog (startende stal) maar baal eigenlijk van die bak iedere dag. Ze is wel verkeersmak en schrikt minder aan de hand dan erop. Maar ze schrikt van rare dingen is bijvoorbeeld bang van bladeren en bomen. Weet het ze neemt mij in de maling maar ja. gouda schreef:Zelfde probleemHeb slechts 3 maal op haar buiten gereden. Ga ik met een groep dan jut ze die groep op. Ben je aan het draven niets vermoedend staat ze in ene stil, wil je haar naar voren drijven gaat ze in dr achteruit. Geef je dr op dr kop door houd op te zeggen of tikje te geven omdat ze niet op de kuit reageerd dan is het of steigeren of nog harder op de sloot af. Ontduik het probleem nu sowieso omdat ik geen buitenrit maatje heb nog (startende stal) maar baal eigenlijk van die bak iedere dag. Ze is wel verkeersmak en schrikt minder aan de hand dan erop. Maar ze schrikt van rare dingen is bijvoorbeeld bang van bladeren en bomen. Weet het ze neemt mij in de maling maar ja.
Citaat:goed zo!!! knap hoor en nou volhouden he?? dan ben je er binnekort helemaal vanaf!!
) maar bij lange na niet zo erg als gister
MirandaFuego schreef:Het heeft ook met de binding tussen jou en je paard te maken. Alles valt op te lossen, het kost alleen soms wat meer tijd. Ga voorlopig even een paar weken niet naar buiten en daarna alleen met een ander paard erbij. Ga dan ook voorop zodat ze niet de hele tijd achter die ander aanhobbelt. Als je dan wat verder bent met trainen zal je zien dat je paard meer van je aanneemt en beter zal luisteren. En probeer als je na een tijd weer alleen gaat een andere aanpak. Ga bv met een trailer een stukje weg en terug rijden. Dan zal je zien dat ze wel luistert omdat ze de weg niet weet. Neem wel iemand mee voor als het niet goed gaat. Succes, kijk goed naar je paard hoe ze reageerd en doe daar wat mee. Paardrijden is geen makkie!!
klomp schreef:jeetje wat heb ik dan een mazzel met die van mij...ik kan gewoon gaan picknicken op mijn paard...die loopt vanzelf. maar kan me voorstellen dat je er gek van wordt. kan er niemand achter je aanlopen met een zweepje en dan steeds als het paard wil stoppen dan geeft de gene met de zweep een zwiep in de lucht met het zweepje, zodat het paard weet dat ie door moet lopen. of anders met een ander paard erbij en dan een halstertouw aan het hoofdstel om hem mee te trekken als ie weer stil wil gaan staan.
verder kun je nog proberen om het paard in zijn achteruit te zetten in de richting die je op wilt.
dus dat scheelt een beetje..