Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

het mag gewoon niet klaar dus hij zal dan flinke mep krijgen als die nog ens steigert

en alles is goedgekomen
Ilkkah schreef:Ja vooral met inrijden laten steigeren
een paard MAG gewoon NIET steigeren
En als je het 1 keer toestaat denkt dat paardje van; ow dan valt er iemand af en ben ik er even van af, dat ga ik vaker doen, ik krijg toch geen straf.
Paarden zijn echt niet dom en die gaan er misbruik van maken,
1 keer flink boos worden en laten zien dat dat dus echt NIET mag, en je bent ervan af.
weet je hoe een gevaarlijke dingen er kunnen gebeuren, om nog maar niet te spreken van als dat paardje achterover klapt met een ruiter eronder.
Jij noemt het mishandeling, mishandeld dat beest jullie dan niet?!
hij flikkerd je eraf, dat mag gewoon NIET.
maargoed, ik heb geen vriendelijke manieren voor dit, zeker voor een jong paardje niet.
succes ermee, en ik zal voor je duimen dat er geen ongelukken gebeuren hiermee

CiScO schreef:@ astrid------dus tussen die oren slaan met die zweep????
sorry maar ik zie niet zo snel waar ik dat getypt heb.
ik heb nooit gezegt dat je je pony tussen zn oren moet meppen.
dat doe ik zelf ook niet.
ik heb alleen mijn mening erover gegeven, en als ik op een paard zit wat vies steigerd, jong of ouder, dan zal ik em daar wel een tik voor geven ja, ik zeg niet dat ik em in elkaar ram.

En toen ging hij zich eigen omdraaien en hup omhoog. Maar hij gaat dan ook echt extreme omhoog. En op 2 benen lopen en met 1 voorbeen schrapen. Gelijk weer afgestrafd.Cassidy schreef:Jammer dat je er niet zelf op wilt/kunt. Bij steigeren of de aanzet ertoe helpt alleen flink naar voren rijden. Op het moment dat een pony doorheeft dat hij door steigeren onder het werk uit kan komen ben je nog verder van huis. Verder zou ik hem aan de lange lijnen nemen, dus niet meer de ruiter erop, probeer het punt op te zoeken dat hij gaat steigeren, en blijf doorvragen, desnoods het paard achterover laten klappen. Misschien schrikt hij er zo van.
Verder zou ik toch even vragen of er niet toevallig Vrijheidsdressuur mee is gedaan, en of bij die oefeningen het steigeren niet ook bijzat. Vooral bij shetjes is het af en toe "schattig" als ze dat doen. En als ze het eenmaal doorhebben, en de ruiter onbewust de aanwijzing ertoe geeft, kun je dat de pony ook niet kwalijk nemen.

toen ik er later nog over nadacht had ik ook al zoiets van , misschien was het wel een foutje

wemkelover schreef:Als het de eerste keer is en hij steigerd vind ik het een normale reactie van een pony en dan moet je laten zien dat het niet eng is.