IJslander in wit setje @ dressuurwork.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mews

IJslander in wit setje @ dressuurwork.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 20:34

(linkje naar deel 2, de springfoto's: viewtopic.php?f=10&t=435067)

Jaaa, eindelijk ! Ik wilde al een tijdje foto's van Röskur met zijn witte bandages, dekje, en zijn nette hoofdstel... Mijn schoonzusje (nou ja, vriendin van m'n broer, maar da's zo lang ) ging mee om foto's te maken én om te rijden natuurlijk. Rös wil zich nog weleens sterk maken als hij druk is (en dat was hij!!!) en ik ben niet altijd consequent of streng genoeg om hem te corrigeren.

Helaas hebben we een paar regenbuien moeten doorstaan en was het zowiezo al grauw weer (waardoor sommige foto's overbelicht zijn), + bak half in het bos, dus helaas zijn er maar weinig écht scherpe foto's...

Eerst ik: (overigens zaten bij de eerste paar foto's veel wazige en ze was pas begonnen met foto's maken toen ik in stap even had losgewerkt, ik begon dus niet gelijk al met de galop)

Afbeelding
Draf

Afbeelding
De knol is vrolijk.
Ondanks de 'foute' momentopname vind ik het een leuke foto, want het laat zien hoe vrolijk m'n mannetje is.

Afbeelding

Afbeelding
Weer in draf (ja ja, ik voel me nu wel erg belangrijk *kuch kuch* it's all about da Rösk)

Afbeelding
"Je maakt nu toch geen foto, hè?"

Afbeelding

En, cause I know you all wanna:

Afbeelding

Zo'n prachtige foto, dit... Ik ben helemaal v'lieft erop!

Afbeelding
En dit vind ik wel een mooie foto omdat hij op zo'n fout "teveel op de voorhand" moment is genomen... En tóch vind ik niet dat het lijkt alsof hij op de voorhand valt, hier, ondanks het moment .

Afbeelding
Iets te diep...

Afbeelding

Afbeelding
Na heeel veel hard werk kon ik hem eindelijk een pasje opzij werken in stap. In het begin met loswerken deed ie het nog wel, op het einde was hij er te druk voor ofzo.

Afbeelding
Mel erop. (nog wat spanning, maar dat ging al gauw weg )

Afbeelding
(zoals je hier kunt zien)

Afbeelding

Afbeelding
Draf

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Galop

Afbeelding
In de regen

Afbeelding
Meer regen... (als je goed kijkt zie je zelfs wat straaltjes)

Afbeelding

Afbeelding
Het wijkt!

Afbeelding
En ze probeert hem ook nog wat meer schoudervoor / schouderbinnenwaarts bij te brengen. Röskur voelt hier niet zoveel voor, hij was net zo lekker rondjes aan het hobbelen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dit vond ik wel een mooie foto... Röskur kijkt ook wel een beetje stoer.

Afbeelding
Halthouden (helaas niet vierkant, daar had ik eerder wel foto's van gemaakt maar mijn digi vond blijkbaar van niet en ze waren dus enorm wazig. )

Toen ging ik nog even maar daar zijn geen goede foto's van (te wazig enzo).

------
Ik vind dat hij al heel erg verbeterd is... En dat z'n bandages hem mooi staan . (volgens mij moet ik alleen een paar cm van dat klitteband afknippen, want dat zit hier en daar bij het uiteinde iets los... komt omdat het nogal mega-lang klitteband is, het zit níet helemaal los maar puur aan het uiteinde, waar niet meer zo'n klitteband-stripje zit omdat hij niet zulke dikke benen heeft en dat klitteband dus maar deels op de strip komt te zitten. snappu? geen levensgevaarlijke bandages dus, don't worry .)

Op het einde was hij zó lekker los, dat ik tijdens het springen (daar zijn ook nog foto's van, die zet ik zo in een nieuw topic omdat dit er zoveel zijn ) bijna zin had om een extra rondje te galopperen en/of wat verder te dressuren, het ging zo lekker!

Ik ben ook helemaal v'lieft op de knol zijn spieren trouwens, wow!
Laatst bijgewerkt door Mews op 05-07-05 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom

Re: IJslander in wit setje @ dressuurwork.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 20:41

hij is leuk!
Alleen loopt hij volgens mij de hele tijd iets achter de loodlijn, en heb je je handen wat ver naar achteren...

Maar ik blijf het een plaatje van een paardje vinden!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 20:45

leuke pony,
vind het er alleen gespannen uitzijn,
het lijkt alof hij hangt in de hand en hhij lijkt alleen t knikken in het bovenstedeel van zijn hals.

probeer hem eerst eens wat lekkerder door zijn lijf te rijden voor je hem in de kurl wilt.

lekker overgangen rijden en dan ontspannen naar beneden werken.
weet neit of het echt zo is : maar dit lijkt een beetje trekwerk.

kapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 20:46

Ik vind het er een beetje "in de krul getrokken" uitzien. Je zou wat meer moeten ontspannen in je hand en je hand wat verder naar voren moeten doen. Verder wel leuke IJslander trouwens.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 21:00

xx_Irisje (en de rest. ): Het klinkt misschien als een excuus, maar ik vond hem juist enorm ontspannen vandaag...

Hij heeft altijd zijn mond open, waardoor het er vaak een beetje 'trekkerig' uit ziet. Ik kan er gerust een gecombineerde neusriem aan hangen en dan ziet het er netter en ontspannener uit, terwijl er in weze niks veranderd (behalve dat hij z'n mond niet meer kan openen ).

Hij was erg soepel vandaag, vooral in het nageven, wat hij zeker niet alle dagen is, meestal duurt het langer om hem 'op gang' te krijgen...

Ik rij trouwens wel veel overgangen tijdens het rijden/dressuren (voornamelijk stap - galop en veel tempowissels achter elkaar, voor zijn achterhand).

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 21:03

bedoel neit zijn mond :
maar zijn hoofd/hals houding.
bovendien mag hij er vanachter wat meer odner komen.
maar daar ben je zo te lezen mee bezig..

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 21:12

Zo zo ros is mooi geworden zeg!!
Ziet er goed uit door die korte nek ziet het er wat opgekropt uitmaar dat is ook bij een fries enzo gewoon het ras!!

Ik ga nu de spring foto`s kijken Puik werk!!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 21:27

Jep, inderdaad... Toen ik net met hem was begonnen kón hij nog nieteens nageven (eigenlijk heb ik een halfjaar eraan gewerkt dat hij het gewoon nog niet kon, en nu na een jaar begint het eindelijk een beetje te komen..), en nu ziet het er af en toe nog wat opgekropt uit om die reden. Het is nou eenmaal geen dressuurpaard, en hij heeft een vrij korte nek, dus alles kost mij én hem net wat meer moeite...

Ik ben allang trots dat we hier en nu zijn, en in de toekomst is het natuurlijk de bedoeling dat die andere probleempuntjes zo goed mogelijk verdwijnen. Met de achterhand ben ik inderdaad ook bezig. (niet alleen in en voor de dressuur trouwens, maar ook voor alle andere dingen die ik met hem doe: Gangen, springen, endurance...)

(ik snap trouwens wel dat je niet zijn mond bedoelt, maar het draagt toch bij aan het totaalplaatje, naar mijn idee, het lijkt daardoor af en toe alsof hij wat verzet toont o.i.d., wat dus niet zo is)

Esther_Ziezo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 21:29

Mooie ijslander heb je.. Mooie manen met die bruine plukjes er tussen En het zelfde bij de staart .. Verder vind ik de fotos er goed uit zien hoor hoe je rijd bedoel ik Alleen soms een beetje gespanen ma dat zal wel komen denk dat ie vrolijk is zoals je zelf al zei verder is t echt een lekkerding

klunsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 07:32

Gaaf zeg, Röskur de nieuwe IJslander-Bonfire? Röskur is echt een lekker ding zeg ! Ik vind het heel moeilijk te beoordelen of het rijden goed gaat enzo, wel weet ik dat voor een paard dat eerst amper kon nageven dit in een halfjaar een prachtig resultaat is!

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 09:00

hij ziet er chic uit zeg!!
net een echt dressuurpaard!!!
hij loopt ook mooi en je zit netjes!!!!!!

Villa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 09:24

wat heb jij een super stoer ijslandertje zeg echt een lekker ding zo
die bandages maken het wel helemaal af zo.
alleen hij ziet er nog wel gespannen uit, en die achterhand moet er wat meer onder komen,
maar als je dit allenmaal in een half jaar er uit hebt gekregen ..
heb ik tog wel veel bewondering voor je ga zo door hoor

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 09:28

Ziet er netjes uit hoor! Word nog eens een echt dressuurpaard...

Alleen druk je handen niet te veel naar beneden.

Tindra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 09:41

Wauw, Röskur kan ook echt alles hè.
Dressuur, springen, endurance en ook nog heel leuk tölten.

Heerlijk zo'n paard..!!!

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 09:46

Echt een super mooi dier! Echt waar
Loopt ook netjes en de minpunten hoef ik niet meer te herhalen
Echt een super dier! je rijd hem netjes hoor

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 09:50

Afbeelding
Wat een mooi oogje heeft die hier

Ziet er leuk uit!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 13:19

Ja, prachtig he? . Op de foto's waar zijn duivelsoogjes wel heel erg storend waren heb ik maar even wat eroverheen gekwakt. :

Bedankt We zijn er nog langer niet, maar oefening baart kunst.
(en dressuur staat ook niet bepaald op de eerste plaats: ik rij endurance-wedstrijden, rij de gangen ook weleens in het bos, maar voor dressuur moet ik eigenlijk helemaal naar de bakken toe en dat doe ik dus niet zo enorm vaak naast 1 x in de week (groeps)lessen... )

En helaas is Rös ook niet de makkelijkste, het is niet een paard dat voor je door het vuur gaat qua werk: Als hij het niet leuk vind, dan heb je pech. Hij zal wel braaf de commando's opvolgen, maar hij zal niet zo gauw álles voor je geven. Dat doet ie alleen als hij het zélf wil.

BleikjA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 13:39

ziet er leuk uit!!
ik probeer mn IJje ook aan de teugel te laten lopen maar dat lukt niej egt, nageven kan ze wel

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 13:54

Aaah wat is Roskur toch een schatje, volgends mij zijn jullie erg vooruit gegaan sinds de vorige foto's Mooi nog wit setje trouwens staat er leuk met die bandage's Jij hebt trouwens ook een leuk tshirt aan
Trouwens wat me opeens op viel dat je houding zo mooi is, meestal zit je recht en helemaal niet doorgezakt
Laatst bijgewerkt door 8Eveline op 06-07-05 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

wouwke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 13:56

De foto's zien er leuk uit. Alleen heb ik het idee dat je zadel niet helemaal goed ligt. Het zou aan de achterkant omhaag mogen. Nu zit je te snel op de lepel en werkt storend voor je paard.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 15:42

ik vind zijn open mond erg storend.
waarom doet hij zijn mond dan altijd open?
het lijkt of hij erg hard gereden wordt, in de kruk getrokken wordt.

sorry, ik vind het een heel leuk paardje, maar het ziet er helemaal niet fijn uit.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 16:08

Ehm, ik zal het hem vanavond even vragen? Ik weet niet waarom hij het doet, maar ik heb het wel meerdere ijslanders en andere paarden zien doen... (ook met een sperriem oid ervoor, bij hem is het dan 'verholpen' maar ik vind het een beetje loos om nou speciaal voor de foto's z'n mond dicht te sjorren zodat ik wellicht iets minder vijandig commentaar krijg en het er netter etc. uitziet. ) Dus hij is zeker niet het enige paard dat het doet. Kan ik toch ook niks aan doen, ik kan hem moeilijk vertellen dattie z'n mond dicht moet houden.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 16:13

wouwke1 schreef:
De foto's zien er leuk uit. Alleen heb ik het idee dat je zadel niet helemaal goed ligt. Het zou aan de achterkant omhaag mogen. Nu zit je te snel op de lepel en werkt storend voor je paard.

Ik weet eigenlijk bijna zeker dat het goed ligt omdat het recent nagekeken is (en als Röskur echt pijn heeft laat hij dat vaak subtiel merken, bijvoorbeeld door af en toe een bok te geven ofzo, en dat heeft ie hier maar 1 x gedaan -- omdat ik hem een tikje gaf dat hij niet op prijs stelde), maar ik snap wel wat je bedoelt... Ik zal er wel op letten, bedankt.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 18:29

Hey Iris,

Jullie zijn weer vooruit gegaan sinds de laatste dressuurfoto's bij jou in de paddock!! Het sjabrakje met bandages maken het wel helemaal compleet Sjiek man! Dit hoofdstel vind ik Ros ook erg mooi staan!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 21:38

Roskur schreef:
xx_Irisje (en de rest. ): Het klinkt misschien als een excuus, maar ik vond hem juist enorm ontspannen vandaag...

Hij heeft altijd zijn mond open, waardoor het er vaak een beetje 'trekkerig' uit ziet. Ik kan er gerust een gecombineerde neusriem aan hangen en dan ziet het er netter en ontspannener uit, terwijl er in weze niks veranderd (behalve dat hij z'n mond niet meer kan openen ).

Hij was erg soepel vandaag, vooral in het nageven, wat hij zeker niet alle dagen is, meestal duurt het langer om hem 'op gang' te krijgen...

Ik rij trouwens wel veel overgangen tijdens het rijden/dressuren (voornamelijk stap - galop en veel tempowissels achter elkaar, voor zijn achterhand).

Sorry hoor maar ik zeg je maar 1 ding.. laat hem los, want aan je hele houding is te zien dat hij is de krul wordt getrokken.. gewoon loslaten van voren en meer voorwaarts rijden.. Je ziet ook dat hij zijn tong uit steekt.. Teken van verzet..

dat 2e meisje doet het erger als dat 1e meisje.. Dus kan het aardig moeilijk rijden worden voor de eerste. En doe er gerust een sperriem aan (als je zelf wat meer meegeeft met je handen), want anders blijft hij zijn mond openen wat hij waarschijnlijk heeft aangewent door het trekken in de mond..

En als je hem wat losser laat wordt hij ook een stuk ruimer..

Als jij zelf dat 1e meisje bent dan is dit commentaar niet echt voor jou bedoeld maar vooral voor de 2e..

***** Leuk paardje verder, heel veel succes samen.. *****