Lio @ work: mooie actiefoto's!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IngLio

Lio @ work: mooie actiefoto's!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 23:17

Hoi allemaal,

Na twee weken, ook sinds mijn laatste topic over het inrijden van Lio (4 jaar oud) "Lio weer onder het zadel; jong en braaf!", zijn we weer gaan rijden vandaag. Ik mocht er niet heen van mijn ma ivm mijn afstuderen van mijn HBO studie, welke ik overigens gelukkig heb af kunnen ronden met een 7.

Twee lieve vriendinnen zijn me komen helpen en hebben foto's gemaakt.

Het ging erg goed! Lio's veulen is in de wei gebleven naast de bak. Dat gaat erg goed en met dit warme weer wil ik die kleine niet in een kale warme stal zetten. Lio was erg braaf en super voorwaarts. Soms een klein tikje nodig om reactie te krijgen, maar dat pakte ze erg goed op! We hebben alleen gestapt en gedraafd om eerst de juiste balans te vinden. Galopperen komt later wel.

Ik ben super trots op mijn lieve meid en hoop aan het eind van de zomer haar zover te hebben dat we een kleine buitenrit kunnen maken, als in "uitstappen op de weg" ofzo...

Nou lang genoeg verteld, hier de foto's van vandaag!

Stappen:
Afbeelding
Afbeelding

Drafje linksom:
Afbeelding

Draf rechtsom:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Draf linksom:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar stap en uitstappen:
Afbeelding

Erg veel foto's van linksom, maar heb rechtsom evenveel gedraafd.

Ik reed met schoenen en chaps, alleen omdat ik mijn rijschoenen was vergeten en nog niet met mijn leren laarzen wil rijden omdat ik daarin nog te weinig voel. Die zijn nog vrij nieuw.
Bovendien zijn mijn beugels korter dan ik normaal zou rijden, maar dat is omdat Lio nog zo jong is. Daardoor leun ik soms ook iets te veel naar voren en staan mijn voeten raar voor het zicht in de beugels.
Beugels zaten ook verkeerd om aan het zadel, maar daar kwamen we pas achter toen ik er eenmaal opzat.
Dit is trouwens ook mijn nieuwe zadel, een Euroriding Diamant, wat veel beter ligt en ook nog lekkerder zit, waar ik nu voor het eerst mee gereden heb.

Commentaar mag, maar hou het netjes. We zijn nog maar kort bezig (4e keer naar zwangerschapsverlof en pas de 12e keer in totaal) en ik rij alleen als er iemand bij is die aanwijzingen kan geven. Binnenkort nemen we les, want dat hebben we zeker nodig.

Groetjes, Inge

Taron

Re: Lio @ work: mooie actiefoto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 09:25

ziet er al goed uit hoor! mooi paard
ze loopt echt heel ruim

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 09:48

gave foto's Inge. Echt super ik wil snel weer komen kijken !!!!

Uriel4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 09:52

Leuke plaatjes !!
Ze loopt mooi ruim

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 09:55

Mooie foto's, kan alleen nog maar beter gaan. Best knap voor dat je nog maar zo kort bezig bent!

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 10:04

Mooi paardje.Zij zocht je hand op foto 12 denk ik wel op ?

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 10:14

leuk paard,
alleen nog vaak de oortjes achterstevoren.. maar dat komt vast snel goed. het is ook allemaal vreemd he!

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 10:29

Dank jullie wel allemaal!

@Merilyn:
je bent altijd van harte welkom. Heb weer het kleine springzweepje gebruikt en het werkte erg goed.

@tozalin + Uriel4ever:
Ze loopt idd erg ruim. Een heel zwevend gevoel en merk amper dat ze de grond raakt. Heerlijk. Zou dat het springgefokte in haar zijn?
Ben benieuwd naar de galop in het zadel!

@evitatinkle:
Ja voor de korte tijd dat we bezig zijn, ben ik enorm trots op haar! Ze pakt het goed op en vind het denk ik een welkome afwisseling voor het longeerwerk wat we erg veel hebben gedaan rondom de bevalling enzo

@broerie:
Ja idd, bij foto 12 deed ze dat. Bij foto 15 ook iets. Longeren doe ik nu bijgezet, zodat ze tijdens het rijden ook meer die houding aan zal nemen (is de bedoeling )

@tinaaz:
Ja die oortjes, die zijn ook best lang, dus misschien vangt ze wel teveel wind, hihihaha. Ik praat ook best veel tegen haar, belonen en stemcommando, dus misschien is het wel een vorm van continu luisteren of ik iets zeg... we zullen wel zien hoe die oortjes staan als we langer bezig zijn... Ze was trouwens wel erg vrolijk toen ze klaar was, alsof ze trots was op zichzelf, zo liep ze met me mee! Echt lief!
Laatst bijgewerkt door IngLio op 04-07-05 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

MissVanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 10:33

Ziet er goed uit mooie foto's

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 10:39

Hey wat leuk om je te zien rijden! Ziet er goed uit hoor! Ben benieuwd naar de volgende fotosessie!

Sophie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 10:42

Mooi paardje hoor!
Fijn dat het zo goed ging!

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 11:18

Ziet er goed uit hoor! We gaan snel afspreken!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 11:19

Ziet er fijn en ontspannen uit. Jullie gaan gewoon mooi lekker doorgroeien! Ze loopt mooi ruim hoor, ze zal wel super kunnen strekken straks!! (dan zeker foto's!) En natuurlijk ben ik straks ook benieuwd naar de springkwaliteiten van Lio!!

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 11:27

Thanx again!

@MissVanna + Sophie_23:
Ja het voelde ook goed Dank je!

@Nerootje:
Kom eens kijken zou ik zeggen Kun je ook knuffelen met de kleine!

@masja:
Ja doen we!

@Odess:
Ja dat strekken, hihi, ik zag nu al af en toe een voorbeen voorbij vliegen als ik even naar beneden spiekte (tuurlijk foto's!) Ja springen, daar ben ik ook heel benieuwd naar. Ze had mooie punten op de keuring voor het vrij springen, dus dat ga ik ook eens met haar doen voor de afwisseling...

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 11:34

mooi ruim! ziet er goed uit

lovewally

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 14:16

leuk paardje en een mooie kleur ook

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 21:28

tinaaz schreef:
leuk paard,
alleen nog vaak de oortjes achterstevoren.. maar dat komt vast snel goed. het is ook allemaal vreemd he!

op een aantal foto's is er 1 oortje naar voren en 1 oortjes gericht op Inge, heel attent vind ik, beter dan 2 opgeprikte oortjes want die zien van alles in de omgeving en letten minder op de ruiter

Ziet er al goed uit hoor Inge, ik ben ook heel benieuwd naar de volgende fotosessie!
trouwens gefeliciteerd met de 7, super gedaan!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 21:48

Allereerst; gefeliciteerd met je afstuderen! Nu eindelijk álle tijd voor Lio (en Avenue natuurlijk, btw; foto's Avenue, waar staan die? )

Maar ziet er al netjes uit Inge! Daar mag je al trots op zijn hoor ! Lio ziet er echt heel braaf uit en loopt idd mooi ruim. En zo te zien gaat het allemaal heel ontspannend !

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 22:08

Bedankt weer voor de leuke reacties!

@Lubbie:
Ja echt heel ruim en zwevend. Ze beweegt super, moet eerlijk zeggen, zelfs beter dan aan de longe

@lovewally:
Leuk he schimmel Ze heeft er ook bruin doorheen. Ik hoop dat ze zo blijft en niet helemaal wit wordt.

@rhijnauwen:
Dank je! Ja ik heb ook het idee dat ze oplet met haar oren of ik iets zeg of doe. Tijdens het longeren is ze ook geconcentreerd. Maar heel af en toe dat ik haar even bij de les moet halen, maar dat is enkel vanwege Avenue die ernaast in de wei loopt.
Volgende fotosessie zal van het weekend wel weer zijn Maar ik wil er woensdag ook weer op.

@Tinne:
Dank je! Erg opgelucht nu dat ik niet nog een half jaar overnieuw zou moeten. Lekker Lio-tijd! Ja Avenue eist nu ook haar poetsbeurt al, hihi.
Ze is vandaag exact 3 maanden oud. Foto's komen binnenkort weer.

Ze is erg braaf en doet absoluut niet gek of gevaarlijk. Hooguit een keer een frisse draf aan het begin, maar daarna kunnen we ook rustig eindeloos stappen. Ik wil het zo ontspannen mogelijk houden, zodat Lio het ook leuk blijft vinden.

Ze heeft vandaag gewerkt aan de longe (bijgezet) en morgen krijgt ze een welverdiende dag rust na 4 dagen aan een stuk gewerkt te hebben. Dan woensdag er weer op is de bedoeling, mits het weer het toelaat (niet zo'n plensbui als vandaag) en de bak niet te zwaar is door alle regen. Vandaag was die ook flink soppen en zwaar en dan wil ik niet te lang doorgaan (20 minuutjes max).

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 22:41

ow inge! Dat ziet er pas goed uit zeg! Veel beter dan de eerste keer precies eh? Echt meid! Ga zo door zou ik zo zeggen Als je die vooruitgang blijft boeken zien we je in Peking

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 22:44

@Quirinake; ja ik ben er ook heel erg blij mee! Zat net nog foto's te kijken van toen ik voor het eerst ging stappen in het zadel... hihi wat een vooruitgang! Straks les nemen en dan gaan we als een speer

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 22:47

Het ziet er echt super uit En een lage neusriem daar ben ik ook helemaal voor

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 09:07

@Goldie; Dank je Ik wil haar helemaal inrijden en een poos doorrijden met dit hoofdstel. Het volgende hoofdstel met brede hoge neusriem ligt al wel klaar hoor Maar of ik die ook echt ga gebruiken, zal de tijd uitwijzen.

EEFIETJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 09:25

ziet er leuk uit hoor
ze loopt idd heel ruim
als ik jou was zou ik nual vast
btje gaan verzamelen en ophoudingen af en toen zodat ze niet te ruim gaat lopen en dat ze haar hoofd zo ver naar voren strekt..
als ze dat emaal is aangeleert dan gaat dat er weer moelijk af volgnes mij
ik vind persoon lijk dat die ene foto dat ze zelf iets meer meegaf en SUPER uitziet.. en die andere allemaal btje gehaast
maar dat leer je ook wel als je les neemt he!

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 11:39

bedankt voor de link
mooie foto's !!!
dr buikje is dr al aardig af..

groetjes Nada