Na twee weken, ook sinds mijn laatste topic over het inrijden van Lio (4 jaar oud) "Lio weer onder het zadel; jong en braaf!", zijn we weer gaan rijden vandaag. Ik mocht er niet heen van mijn ma ivm mijn afstuderen van mijn HBO studie, welke ik overigens gelukkig heb af kunnen ronden met een 7.
Twee lieve vriendinnen zijn me komen helpen en hebben foto's gemaakt.
Het ging erg goed! Lio's veulen is in de wei gebleven naast de bak. Dat gaat erg goed en met dit warme weer wil ik die kleine niet in een kale warme stal zetten. Lio was erg braaf en super voorwaarts. Soms een klein tikje nodig om reactie te krijgen, maar dat pakte ze erg goed op! We hebben alleen gestapt en gedraafd om eerst de juiste balans te vinden. Galopperen komt later wel.
Ik ben super trots op mijn lieve meid en hoop aan het eind van de zomer haar zover te hebben dat we een kleine buitenrit kunnen maken, als in "uitstappen op de weg" ofzo...

Nou lang genoeg verteld, hier de foto's van vandaag!
Stappen:

Drafje linksom:

Draf rechtsom:

Draf linksom:

Terug naar stap en uitstappen:

Erg veel foto's van linksom, maar heb rechtsom evenveel gedraafd.
Ik reed met schoenen en chaps, alleen omdat ik mijn rijschoenen was vergeten en nog niet met mijn leren laarzen wil rijden omdat ik daarin nog te weinig voel. Die zijn nog vrij nieuw.
Bovendien zijn mijn beugels korter dan ik normaal zou rijden, maar dat is omdat Lio nog zo jong is. Daardoor leun ik soms ook iets te veel naar voren en staan mijn voeten raar voor het zicht in de beugels.
Beugels zaten ook verkeerd om aan het zadel, maar daar kwamen we pas achter toen ik er eenmaal opzat.
Dit is trouwens ook mijn nieuwe zadel, een Euroriding Diamant, wat veel beter ligt en ook nog lekkerder zit, waar ik nu voor het eerst mee gereden heb.
Commentaar mag, maar hou het netjes. We zijn nog maar kort bezig (4e keer naar zwangerschapsverlof en pas de 12e keer in totaal) en ik rij alleen als er iemand bij is die aanwijzingen kan geven. Binnenkort nemen we les, want dat hebben we zeker nodig.
Groetjes, Inge
)
)