Tuiger Sylvester@dressuurwork

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Frankinero

Tuiger Sylvester@dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 17:31

Momenteel heb ike en 6 jarige vostuiger op proef. Ik mag hem 4 weken rijden om te kijken of het wat is.
Het is een paard wat bij Koos de Ronde in het vierspan heeft gelopen vorig jaar maar hij is niet echt geschikt voor de aangespannen sport. Hij stapt te zacht en dribbelt dus te snel aan en hij gaat met uitstrekken voor de kar iets te snel in galop en dit kost Koos te veel punten alhoewel hij met dit paard in de dressuur vorig jaar Nederlands Kampioen werd.

Dit paard hebben we dinsdag van de wei geplukt en heb ik nu 5 keer gereden. Voordat hij de wei op ging is hij zadelmak gemaakt. Al met al is er misschien 30 keer op gereden.

Een "probleemje"is dat hij mijn hand niet volgt. Nog niet hij blijft hoog in de krul lopen, als ik loslaat blijft hij hier lopen maar ja hij is nog jong dus dat gaat wel goed komen. Zijn galop is heel goed voor een tuiger en zijn middendraf is spectaculair ook al is dat niet echt goed te zien. Zijn gewone draf is nl al waanzinnig.

Kijk en huiver.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En wat vinden jullie van dit paardje?

Galop moet nog iets beter maar blijft wat moeilijk voor een tuigertje natuurlijk.

Het is een Lorton x Zilverster.
Laatst bijgewerkt door Frankinero op 03-07-05 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

ramgad

Re: Tuiger Sylvester@dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 17:33

waaaw! mooi paard hoor! ben jalooeeersss!!

DoedelHorsY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 17:36

Jeetje!! Wat een super paard joh!! Ik heb een draver dit is even iets... anders
Veel succes met hem hopelijk is het wat voor je!!jullie zien er leuk uit samen!!

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 17:43

Hij is gaaf Annemien! Echt een heel mooi beessie!
Super joh! Kom hem echt snel bewonderen in het echie

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 17:44

Ik vind 'm juist wel mooi opgericht lopen (vooral foto 6).
Ziet er een beetje uit als verzameld rijden aan de losse teugel (alleen heb je de teugel nu wel strak op de foto)

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 17:55

Ja ik heb wel contact met zijn mond maar als ik los laat, kan die ene foto niet vinden, dan blijft hij lopen waar hij nu ook loopt.
Deed hij voor de kar ook, hij kon niet lekker ontspannen door zijn nek te laten dalen. Ach ik heb er maar 5 keer op gereden joh dus dat gaat wel goed komen.
Verzamelen zal geen moeite kosten voor hem maar is nog lang niet aan de orde. ALs ik wedstrijden ga rijden start ik lekker in het L1 aangezien hij best kijkerig is. Lekker veel ervaring op doen.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 18:10

Een tuiger heeft van nature een opgerichte hoofd/hals houding.
Het zal dus moeilijk zijn om hem te laten zakken.
Zeker op foto 3 en 4 heeft hij een mooie gedragen houding,zo is hij ws van nature.

Mijn tuigpaardmerrie draagt haar hals/hoofd ook zo.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 18:13

Wauw mooie tuiger!!! Prachtdier! Is ook zo lekker slank! Die van mijn vader is nogal een dikkerd haha! Anyway...ons paard is van ahoy. Toch is het een vos.. met 2 zwarte ouders.. Maf. Ik ben nu bezig met het slim fit programma. Hij heeft het nodig! Hij loopt vaak ook nog wel een beetje zoals het paard dat jij op proef hebt!

Maar het lijkt me een super paard! Doen!

Esther_Ziezo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 18:26

Echt een mooi paard .. Loopt echt mooi

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 18:34

Wauw, mooi paard. Ik vind jullie ook een erg mooie combinatie.

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 20:22

taverno schreef:
Een tuiger heeft van nature een opgerichte hoofd/hals houding.
Het zal dus moeilijk zijn om hem te laten zakken.
Zeker op foto 3 en 4 heeft hij een mooie gedragen houding,zo is hij ws van nature.

Mijn tuigpaardmerrie draagt haar hals/hoofd ook zo.

Ik vind een tuiger dus juist fijn idd om zijn mooie oprichting. De meeste hebben dat natuurlijk van nature.
Dat laten zakken en ontspannen komt wel denk ik.
Ik had met mijn andalusier op m ijn protocol altijd het commentaar dat hij geen front had, zal ik met deze denk ik niet zo snel krijgen .

Bedankt voor de reacties allemaal.

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 20:27

BounceBabe schreef:
Wauw mooie tuiger!!! Prachtdier! Is ook zo lekker slank! Die van mijn vader is nogal een dikkerd haha! Anyway...ons paard is van ahoy. Toch is het een vos.. met 2 zwarte ouders.. Maf. Ik ben nu bezig met het slim fit programma. Hij heeft het nodig! Hij loopt vaak ook nog wel een beetje zoals het paard dat jij op proef hebt!

Maar het lijkt me een super paard! Doen!

Dat is soms zooo raar met die kleuren. Hij komt net van het land waar hij 3 maanden gelopen heeft en wij vonden hem al wat aan de zware kant haha.

Ik heb nog alle tijd om te kijken of ik het wel of niet doe. Of ik hem nou rij of hij staat zijn tijd te verdoen in de wei maakt natuurlijk ook niet uit. Heb je ook fotoos van je dikke tuigertje???

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 20:31

die 3e foto ist mooiste alleen jammer dat ie niet helemaal scherp is..maja leuke fotos verder

viking2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 20:38

Hij is echt super Annemien,dat gaat echt goed komen met jullie
Ik vind hem echt spectakulaire gangen hebben,ik ben in het echt ook helemaal weg van hem

Zelfs Viking loopt heel erg gaaf bij jou[en dat terwijl jij niet van fjorden houd ]

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 20:42

Leuke vos hoor.

Ja kan hem wel lang en laag laten lopen maar dat zal tijd kosten. Bij ons trainen ze de tuigpaarden voor de kar ook op het lang en laag systeem.

Met longeren kan je al een hoop bereiken dan ontspannen ze sneller en laten makkelijker los in de rug.

Succes.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 20:46

Ha, prachtig zo'n tuiger! Ik heb er hier twee staan, met van die mooie witte benen en zo'n prachtige bles.

De oudste, Janssen (Cinovo x Renovo), heeft ook in het vierspan gelopen, een aantal jaren geleden nog, bij Nico Avezaath. Als recreatiepaard hebben wij er enorm veel plezier van. Ik rijd zelf niet onder het zadel, maar onze vriendin rijdt er weleens op en het is een plaatje!

Wat betreft die oprichting: ik rijd Janssen nu een jaar dressuurmatig in de les bij Bob van Asselt en sinds een tijdje komt hij steeds lager en is de ontspanning er volledig. En áls zo een dan uit de verzameling komt en gaat strekken; wauw!!

Ons "kleintje" is net gesneden, 2 jaar jong en is een Cinovo X Lorton. Ook twee keer donkerbruin waar dus een vos uit gekomen is. Hij wordt volgend jaar voor de wagen beleerd, maar ik zou hem ook best door iemand onder het zadel willen laten rijden.

Afbeelding

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 20:50

Prisca schreef:
Leuke vos hoor.

Ja kan hem wel lang en laag laten lopen maar dat zal tijd kosten. Bij ons trainen ze de tuigpaarden voor de kar ook op het lang en laag systeem.

Met longeren kan je al een hoop bereiken dan ontspannen ze sneller en laten makkelijker los in de rug.

Succes.

Van dat laag en rond dat schreef ik al, hij is nu 30 keer bereden en zoiets gaat tijd kosten. Hij moet mijn hand gaan volgen maar dat komt wel hoor.

@Viking2, leuk is hij he. Jammer dat jij er niet op kan met je rug want deze vind je niet lekker zitten hoor .
Ach die fjord van jou loopt zo slecht niet hoor, ik heb wel lekker gereden met mn spijkerbroek. Volgende keer met mn rijbroek zal het stukken beter gaan.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 20:51

Leuke combi Lekkere knieactie he die tuigers

Groetjes Kate

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 20:53

@MoniqueT: Leuk spannetje heb jij zeg.
Nico Avezaath ken ik wel ja, wij hebben ook meerdere paarden van hem op stal staan en zijn zoon gaat veel wedstrijden met ons mee.

Leuk ding hoor die Cinovo x Lorton.

Wij hebben 4 Lortons op stal gehad. 2 zwartblessen, we hebben een bruine en deze vos. 1 van die zwartblessen heeft 2 grote witte vlekken aan de zijkant dus lijkt bijna bont. Die Lortons zijn er in alle kleuren volgens mij.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 22:47

Mooi paard! En zo kan ik mooi alvast eens even een indruk krijgen van hoe dat er zo ongeveer onder t zadel uit gaat zien. Ik heb nl een 3jarige Modern x Zilverster (ja familie van die van jou dus zie avatar hiernaast) staan die nog beleerd moet worden en bij mij gaat ze onder t zadel aangezien ik geen menner ben

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 23:05

Leuk paard, ik kon nooit goed blijven zitten in draf op een tuiger. Je word dan echt hoog opgegooid..

Heleendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 23:14

Zelf heb ik het niet zo op tuigers (vind het niet mooi, karakter weet ik niet hoor), maar het ziet er wel leuk uit samen! Hij doet me denken aan een paard van een manege waar ik eerst reed, vooral op de 3e foto.

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 06:23

Goed man!!! Ik rij ook tuigers maar dan egt op de tuig manier.. Vet cool dan heb je straks wel een spectaculaire uitgestrekte draf
En ze springen goed omhoog in galop eerst een beetje houterige komt vanzelf mooi beessie!!!
Groetjes..

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 06:24

SannySunny schreef:
Goed man!!! Ik rij ook tuigers maar dan egt op de tuig manier.. Vet cool dan heb je straks wel een spectaculaire uitgestrekte draf
En ze springen goed omhoog in galop eerst een beetje houterige komt vanzelf mooi beessie!!!
Groetjes..

Nog wat ... Het lijkt op de laatste twee foto,s dat je heel erg vasthoudt met je handen..kan niet zo zijn natuurlijk maar het lijk zow
Groetjes

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 06:29

Mooi paard!
Je rijdt hem netjes hoor