Hoe houd ik mijn benen stil?? :S:S

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoe houd ik mijn benen stil?? :S:S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 14:30

Heey,

ik kan mijn benen tijdens het draven niet goed stil houden. Ik kan ze in stap en galop en tijdens een hindernis heel goed stil houden. Maar zodra ik ga draven bewegen ze alle kanten op :S:S

Weet iemand hoe dit kan en hoe ik dit kan oplossen???

Spoec

Re: Hoe houd ik mijn benen stil?? :S:S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 14:35

Goed je knieen aanklemmen en rustig draven dan lukt het makkelijker ..
En vooral veel oefenen het is iets wat niet zomaar lukt maar waar je ff op moet oefenen .. succes ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 14:46

dank je...

ik heb me knieen wel goed in t zadel... maar dat rustig draven is misschien wel wat. Me rijpony is namelijk supersnel. Maar k denk dat k maar ga oefenen op t paard van me tante...

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 17:27

LoveJoew schreef:
En vooral veel oefenen het is iets wat niet zomaar lukt maar waar je ff op moet oefenen .. succes ..

juist niet gaat klemmen..

je moet gewoon zitles oid gaan nemen. proberen een onafhankelijke zit te krijgen.

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 18:05

claudie schreef:
LoveJoew schreef:

juist niet gaat klemmen..

je moet gewoon zitles oid gaan nemen. proberen een onafhankelijke zit te krijgen.

Niet klemmen, mmm bij mij helpt het juist goed als ik stevig in het zadel zit door knieen goed aan te sluiten,mss een beeetje verkeerd geformuleerd ..

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 18:13

Wat dacht je ervan om je beugels vast tezetten?
Gewoon met een strotouwjte aan je singel knopen ( door de binnenkant van je beugel dus). Zorg ervoor dat de knoop het paard niet gaat irrieteren . Mischien is het een beetje gevaarlijk maar als je je voeten goed houd (beugel achter je tenen ) kan er niet veel gebeuren.
zorg er wel voor dat de beugels strak en dich langs de singel zitten zodat je eigenlijk geen uirmte over hebt. Als het echt pijn doen moet je zo wat losser doen alhoewel, ze horen erg strak hoor! Beter te strak dan te los. (ga er btw. niet mee springen.. )
Veel succes ermee! ik hoop dat het lukt!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 18:25

Dan gaat het goed als ze vast zitten, maar als ze los gaan zwieren je benen weer vrolijk mee

Zitles nemen, veel succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 18:42

Heey,

ik heb een paar jaar terug dat met diej touwtjes geprobeert. Idd, met touwtjes hield ik ze stil. Maar zonder niet meer :S:S Misschien niet lang genoeg geprobeert...

Maar ik ga gwoon weer me best doen...

Nog meer tips zijn altijd welkom!!!

Marsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 18:50

Van mijn instructrice heb ik de tip gekregen om regelmatig eens zonder beugels te rijden. Het heeft bij mij heel veel geholpen. Dan krijg je een betere zit, en je klapperende benen zijn verleden tijd. Succes!

Villa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 19:00

daar had ik vroeger ook last van.
ik heb idd ook daarom veel zonder beugels gereden en me hakken
goed uit drukken hielp ook goed. ( benen lang houden dus)
succes er mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 10:01

Humzzz, ook dat doe ik al heel erg veel. T is oowk niet dat k teveel steun op me beugels ofsow, want ik kan oowk gwoon zonder beugels lichtrijden. En mn instrucutrice zegt juist dat k me hakken heel erg goed uitdruk en dat k niej nog meer me hakken naar beneden moet doen, omdat ze zo pcies goed zijn.

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 10:18

Misschien is dit iets voor jou? (linksonderaan)
Ik denk wel dat het hetzelfde effect heeft als touwtjes (?)
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 10:24

Das wel vet gaaf jah! Maar k denk idd dat strotouwtjes pccies t zelfde werken alleen ziet dit er iets beter uit ;P

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 10:29

Ik heb hetzelfde probleem kan mijn voeten ook niet goed stil houden. In stap liggen ze erg goed maar zodra ik ga draven... hopeloos is het... dan probeer ik zo mn voeten stil te houden, let ik nietmeer op de rest van mijn houding. Maar dat van die toutjes ga ik eens proberen!

sinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 12:15

zonder beugels rijden enzo je evenwicht verbeteren.
kijk maar naar de dressuurtoppers zoals Van Grunsven en van Baalen. Zij rijden nog regelmatig zonder beugels terwijl hun zit 'perfect' is. (jaloers ) je moet gewoon constant bezig zijn om je onafhankelijke zit te blijven bevestigen.

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 12:19

bij mij heeft het ontzettend goed geholpen om voor lange tijd met schoenen zonder chaps te gaan rijden.mijn benen kunnen dan in alle vormen en maten zonder dat die irritante laars in de weg zit.
ik rijd al bijna mijn hele paardrijleven met schoenen en ik zit nu veel lekkerder.

zammarano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 17:39

Das dus ook 1 van mijn grootste problemen (ben nu sinds ruim een jaar weer ana ut rijden, na een stop van 2 jaar)
Erg vervelend, ik kan hierdoor dus ook niet goed doorzitten
Na de vakantie ga ik beginnen met zitlessen
Ook kan je proberen om je zadel of beugels af te laten, ik heb dit probleem namelijk eerder gehad en zo verhielp ik het!

Iemand anders nog tipss??

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 18:33

topsylover schreef:
bij mij heeft het ontzettend goed geholpen om voor lange tijd met schoenen zonder chaps te gaan rijden.mijn benen kunnen dan in alle vormen en maten zonder dat die irritante laars in de weg zit.
ik rijd al bijna mijn hele paardrijleven met schoenen en ik zit nu veel lekkerder.

Ik zit dan net minder vast, maar dat kan je eens proberen, zal voor iedereen verschillend zijn!

MrICW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 18:38

zal het niet bijzonder vervelend zijn constant getrek en gemurmel aan de singel.

ik rijd zelf vaak zonder zadel ten eerste is het goed voor je houding, zit en benen en verder vind rijd het heel relaxt (mits schoft niet te hoog is) vooral de galop

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 19:00

Alleen maar kilometers zonder beugels maken... leer maar zitten. Jij bent waarschijnlijk een wiebelkont in het zadel, waardoor je benen ook alle kanten op vliegen, terwijl je benen dan als oorzaak zijn

Focus je dus niet alleen op je benen, maar werk vanuit je onderlichaam, bekken, buik en rug. Met een juiste bekkenhouding komen je benen in een bepaalde ligging te liggen. Als je je been dan mooi lang maakt en eigelijk gaat lichtrijden met je knie ipv je beugel, zul je zien dat je onderbenen al veel stiller worden. Let wel op dat dit wat oefening vereist, zeker het lichtrijden zonder beugels zal nog wel vermoeiend zijn. Geef niet op en blijf de hele les zonder beugels rijden...alleen maar!! Stap, draf EN galop...desnoods aan de longe... succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 19:15

MrICW schreef:
zal het niet bijzonder vervelend zijn constant getrek en gemurmel aan de singel.

ik rijd zelf vaak zonder zadel ten eerste is het goed voor je houding, zit en benen en verder vind rijd het heel relaxt (mits schoft niet te hoog is) vooral de galop

Ik rijd echt minimaal wel 2 keer per week zonder zadel en k zit verder wel stil... maar ikzelf heb een beetje t ideej dat k met de buik van t paard meebeweeg met me benen... Dus dat als de buik beweegt me benen mee gaan bewegen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 19:17

Hermesdeux schreef:
Alleen maar kilometers zonder beugels maken... leer maar zitten. Jij bent waarschijnlijk een wiebelkont in het zadel, waardoor je benen ook alle kanten op vliegen, terwijl je benen dan als oorzaak zijn

Focus je dus niet alleen op je benen, maar werk vanuit je onderlichaam, bekken, buik en rug. Met een juiste bekkenhouding komen je benen in een bepaalde ligging te liggen. Als je je been dan mooi lang maakt en eigelijk gaat lichtrijden met je knie ipv je beugel, zul je zien dat je onderbenen al veel stiller worden. Let wel op dat dit wat oefening vereist, zeker het lichtrijden zonder beugels zal nog wel vermoeiend zijn. Geef niet op en blijf de hele les zonder beugels rijden...alleen maar!! Stap, draf EN galop...desnoods aan de longe... succes ermee!

K kan een beetje moeilijk de hele les zomaar zonder beugels gaan rijden aangezien ik in een springles rijd en we nog behoorlijk moeilijke parcoursen rijden. Dat kan je niet veilig zonder beugels rijden. Ook al hebben we wel af en toe een les zonder zadel springen... Das btw vet grappig...

Maarjah... dat heeft bij mij verder niet geholpen :S:S

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 21:08

mijn commentaar was eigelijk ook gericht op trainen thuis en dressuurles

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 21:18

thuis??? k heb egen eigen paardje helaas :S:S

Maarjah togh bedankt :D

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 21:31

krizzy schreef:
Hermesdeux schreef:

K kan een beetje moeilijk de hele les zomaar zonder beugels gaan rijden aangezien ik in een springles rijd en we nog behoorlijk moeilijke parcoursen rijden. Dat kan je niet veilig zonder beugels rijden. Ook al hebben we wel af en toe een les zonder zadel springen... Das btw vet grappig...

Maarjah... dat heeft bij mij verder niet geholpen :S:S

tja.. eerst fatsoenlijk zelf leren zitten voordat je gaat springen.
je kan makkelijk in de verlichte zit hoor zonder beugels.
spieren kweken!
en verder inderdaad veel zonder beugels rijden. en dan niet je benen vast gaan klemmen, maar ze gewoon laten hangen