hoe lang rijden jullie?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Inèske

hoe lang rijden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 19:10

Als ik paardrij, dan is dat zoiets van 1uurtje,

hoe lang rijden jullie?
Een vriendin van mij rijdt zoiets van een half uurtje.
Dit vindt ik wel wat te kort.

wat vinden jullie?

Shadow06

Re: hoe lang rijden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 19:28

Ik vind het echt afhankelijk van hoe mijn paard die dag loopt. Als Ze niet zo fijn zijn vind ik dat je door moet gaan tot ze goed lopen, maar als het goed is het ook goed.. Dan moet je niet constant door blijven gaan met hetzelfde. Tja je kan op een goede dag natuurlijk wel weer met iets nieuws beginnen en steeds een stapje verder gaan waardoor je weer wat langer rijdt, maar ik vind het ook heel belangrijk dat je af en toe ook 's na 20/30 minuten kan zeggen dat t genoeg is en dat ze goed gewerkt hebben. Maar als ze een keer niet zo fijn zijn of je gaat met iets nieuws aan de slag dan is een uur of langer ook goed hoor!

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 19:49

ik reed voorheen zoiets 20 minutjes nu weer langzaam een half uur,maar hier zit wel een maar aan want ze heeft last van haar bronchites en heeft iets aan haar spieren,ik moet dus erg rekening overal mee houden

syvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 19:53

het is -volgens mij!!- niet alleen afhankelijk van hoe je paard loopt maar ook van hoe je zelf rijd.. als je erg intensief rijd dan is het niet redelijk om elke dag een uur te rijden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 20:00

Mijn paard is op dit moment niet goed in conditie, daarom ben ik nu aan het opbouwen naar steeds wat langer, ik rijd nu ongeveer een halfuur met haar.
Normaal gesproken ligt het er heel erg aan waar ik op aan het trainen ben.
Ik begin meestal met losrijden, ongeveer 10 tot 20 minuten (warming-up). Dan richt ik haar wat meer op, en ga ik bezig met de oefeningen die ik normaal gesproken doe. Als dat direct goed gaat, kan het best zijn dat ik maar een halfuur rijd, dan heeft ze goed haar best gedaan en stap ik haar lekker droog.
En soms lukt het gewoon niet, heeft ze haar dag niet, of snapt ze niet wat ik wil. Dan duurt het soms wat langer.

Ik vind het zelf een beetje nonsens om altijd een uur te rijden, en zeker in de bak. Lijkt me ook op den duur erg saai voor het paard...
Ik vind het zelf heel belangrijk dat het paard ook lol heeft in wat hij doet, daarom stop ik soms ook als ik merk dat Susan er genoeg van heeft.

Ik geloof dat als ik haar dan zou pushen om langer door te gaan, ze de volgende keer nog minder zin heeft, dan is voor mij de lol er ook af...

Inèske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 20:06

Het is nog niet heel erg dressuurmatig, maar ik steek er toch al wel wat oefeningen tussen zoals wijken en travers, en achterwaarts gaan.

Ik heb misschien vergeten te zeggen dat ik er maar 2 keer in de week mee rijd.

hier een foto'tje van hoe hij voor de examens liep.
Afbeelding

ik ben wel van plan om wat strenger te rijden, ik heb hem nu gewoon geleerd vanzelf verzameld te komen, want het was vroeger een catastrophe.
Ik ga nu beginnen met het echte werk.

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 20:11

Ligt eraan.. soms een half uurtje, maar ook vaak een uur

syvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 20:19

volgens mij heeftie mooie gangen.. hij kantelt wel.. is erg vervelend tot de l1 deed mijne dat ook constant maar dat ging ineens beter ook kwestie van training en jezelf corrigeren natuurlijk.. maar je moet oppassen met hem leren verzameld te lopen, je moet het goed blijven afwisselen.. hoewel ik misschien wel weet hoe je je voelt alszie eerst té voorwaarts is geweest van diezelfde die kantelde wou ook nooit normaal galloperen laatstaan verzameld ik ben nu nogsteeds wat terug houden in tempo omdatie anders gráág de leiding over wil nemen...

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 21:07

Belinda: Half uurtje ( ze is al oud)
Misty: uurtje ongeveer, gaat het slecht dn moet ze iets langer lopen tot ze het netter doet)
Roxces: meestal anderhalfuur.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 21:11

Meestal 40 minuten tot een uur, ligt eraan wat ik wil doen die dag en welke training mijn paard nodig heeft. Langer dan een uur zit ik er alleen op tijdens een buitenrit.

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 21:36

ligt er een beetje aan hoe ze lopen.
als ze goed lopen ong half uurtje.. anders rijd ik door tot ze goed lopen

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 22:55

Zeker een uur tot anderhalf uur. Niet elke dag. Maar zielig is het niet want die paarden hebben daarna weer 22 tot 23 uur om bij te komen. Die beesten zijn gemaakt om te bewegen. Je moet natuurlijk niet anderhalf uur zwaar werk doen, maar afwisselend VWNW, 5 min. stappen tussendoor, galopje met lang teugeltje en ff flink aan het werk krijgen ze niks van. (alleen een goeie conditie)

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 23:33

ligt eraan hoe pittig ze is,en of ze goed haar best doet of niet.

varieërt tussen een half uur tot 3 kwartier.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 08:46

Tussen de driekwartier en een uur ligt er aan hoe warm het is. Langer dan een uur rijd ik nooit (alleen soms op concours als alles uitloopt). Ik geef hem liever een tweede keer beweging dan er anderhalf uur op te zitten.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 10:08

In de bak: een kwartier tot een uur. Hangt er vanaf hoeveel tijd en zin ik heb, en hoe Melody loopt. Als het een tijdje droog is geweest (in de zomer dus) rij ik in de bak bijna nooit langer dan 20 minuter/half uur omdat de bak dan erg zwaar is.
Buiten rij ik vaak langer dan een uur

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 11:19

Meestal rijdt ik zonder tijd (heb geen horloge), dus dan heb ik geen idee hoe lang ik bezig ben. Het zal meestal tussen een half uur en een uur inzitten. Incl losrijden en uitstappen.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 12:44

ligt eraan, als ik les heb is het meestal een uur, dan pakken we vaak alles mee, en rijden we meer proefgericht, rijd ik zelf, dan is het half uur/3 kwartier, vaak alleen wat loswerken, en het ligt aan de dag of ik hem dan nog boven in stel.

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 16:09

Ik rijd ook zonder tijd
Maar het zal bij Kiss tussen een half uur en drie kwartier inzitten
Dan pak ik ook ff L1 dingen mee, om goed te oefenen Dingen zoals wijken bedoel ik dan hé!
En dan rijd ik het liefste 6 dagen in de week, met een keer springen en twee keer ponyclub en een keer buiten ertussen, anders dan vindt ze er niks meer aan..

Met King rijd ik ook zonder tijd, maar dat zal ook een halfuurtje ofzo zijn .. Met hem doe ik alleen nog maar basisdingen, omdat we nog steeds aan elkaar moeten wennen Maar soms ook wel een pasje wijken ofzo.. Maar vooral veel rechtstellen .. En natuurijk naar buiten

Maar als ik les heb, rijd ik een uur. Met alletwee dan hé..

riskjuhruled

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 17:29

dat ligt eraan hoe hij loopt enz. als hij braaf is dan is het een half uurtje en anders langer totdat hij braaf is

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 19:54

Die van mij (loopt B op concours, heeft voorheen M gelopen) rij ik afwisselend een half uur tot een uur- ik denk er eigenlijk ook nooit echt over na. In de training loopt ze op L1-2 nivo, en pak ook wel wat M oefeningen mee.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 21:21

Ik rijd ongeveer een half uur tot 3 kwartier. Maar dat wel iedere dag. Na een half uur heeft ze meestal goed gelopen en vind ik het wel weer goed geweest. Soms gaan we nog even door maar dat ligt er echt aan of het goed gaat enzo.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 22:30

hangt er vanaf wat ik doe. Als ik gewoon mijn oefeningen rijd een uurtje, als ik iets moeilijker ofzo ga doen half uurtje ofzo

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 00:05

Meestal een uur per dag.

Cuddie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 09:37

ik rijd alleen les, met een manege paard.. ik heb geen eigen paard. en een les is eigelijk altijd 1 uur ^_^

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 09:58

toen ik nog op Saar reed, reed ik vaak 20 minuten tot 3 kwartier.