Lieselotte & ik op Indy @ work..

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyy

Lieselotte & ik op Indy @ work..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 16:16

Vandaag ging Lieselotte mee naar Indy. Ze mag eigenlijk niet meer rijden maar ging toch nog even op Indy. Ik dacht dat Indy vandaag rustig was. Voor haar doen was ze redelijk rustig totdat Lieselotte (Horsewhisper op bokt) erop ging. Toen kreeg ze ineens zin om te racen. Het zadel zit echt verrot, plastice beugels enzo
Geen commentaar dat we te groot zijn, ik zie Indy niet strompelen dat het te zwaar is en ik rij haar maar 1 x in de week, met speciale redenen. Geen commentaar over cap en rijkleding

Eerst ik er even op
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uhm ja.. zitten
Afbeelding

Toen lieselotte
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.
Laatst bijgewerkt door Mandyy op 28-06-05 16:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Rieta

Re: Lieselotte & ik op Indy @ work..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 16:21

vind het een leuke pony, maar vind het beeld zelf niet echt vriendelijk........

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 16:22

Haha voorschut
dat zadel zat voor geen ene hol, me kont was er te dicht voor, en die kinderbeugeltje, me tenen konder er alleen het puntje in
en toen ging indy ook nog zo lollig stoppen, en wist het woord draven niet meer whaha, voorschut,.. Het ziet er niet heel ontspannen uit bij mij, maar indy ging heel hard rennen..

wie heeft die leuke fotos gemaakt hihi

over cap geen gezeur, ik was met mandy mee en had me cap niet mee.
Laatst bijgewerkt door Buckje op 28-06-05 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 16:23

mooi pony'tje

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 16:33

Sorry meiden, maar ik vind het er ook niet uitzien
Veels te gespannen allemaal. In de galop vooral, daar hangen staat Lieselotte gewoon al hangend aan de teugels

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 16:35

viefdepief schreef:
Veels te gespannen allemaal. In de galop vooral, daar hangen staat Lieselotte gewoon al hangend aan de teugels

hier ben ik het idd mee eens

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 16:36

viefdepief schreef:

Dat het gespannen is weet ik. Indy is erg druk.

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 16:37

sorr ymaar ik ben het met vief de pief eens. waarom die teugels zo hoog? martingaal lijkt me beter

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 16:49

mariska1989 schreef:
sorr ymaar ik ben het met vief de pief eens. waarom die teugels zo hoog? martingaal lijkt me beter

Heb ik mn teugels hoog? Nou niet echt volgens mij
Misschien wil de eigenaar wel geen martingaal
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 16:54

mandyy schreef:
viefdepief schreef:
Veels te gespannen allemaal.

Dat het gespannen is weet ik. Indy is erg druk.

Dat ze druk is wilt toch niet zeggen dat ze gespannen is !
Leuke aftekeningen heeft die !

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 16:55

Ik vind beide dames echt op het randje te groot en te zwaar voor de pony. Het zier er erg onrustig zeer storend en gespannen uit.
Sorry er is niet 1 foto waar de pony zijn rug niet wegdrukt. De handen van de tweede ruiter zijn weldegelijk veel te hoog, maar een martingasaal lost dat niet op .. goed les wel. Ook een drukke pony kan normaal lopen.
De één na laatste foto had ik nieteens durven plaatsen hier, wetende wat voor commentaar er gegeven kan worden.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 16:56

Ze schoot er op die foto vandoor, en op dat zadel kon ik echt niet zitten vandaar, dat ik zo vaak zit, pony wou ik trughouden, zie nu dat ik idd in de mond zit, dat ik echter zeker niet mijn bedoeling.....

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 16:56

ik vind iig niet dat jullie te groot zijn hoor! mooi paardje en het ziet er idd een beetje druk uit maar kan ook zijn dat ze net ff wat opgefokt was

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 16:58

diablo_zot schreef:
Dat ze druk is wilt toch niet zeggen dat ze gespannen is !
Leuke aftekeningen heeft die !

Nee maar Indy is druk en gespannen tegelijk. Alhoewel ik het vandaag mee vond vallen. Tot Lieselotte eropging. Toen wilde ze niet meer draven alleen maar bit vastpakken en galloperen

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 17:02

Riant schreef:
Ik vind beide dames echt op het randje te groot en te zwaar voor de pony.

Zie je haar doorzakken? Zie je dat ze op de grond ligt omdat ze mij niet kan houden? Zie je dat ze strompelt. Ik niet. Heb je het begin gelezen? Ik rij haar maar 1x in de week. Ik weeg maar 48 kilo.. dat is natuurlijk veel te zwaar voor een pony van 1.30

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 17:06

Leuke foto's,jullie zijn niet te zwaar hoor
Alleen vind ik sommige foto's er niet zo vriendelijk uitzien,maar dat hebben jullie al uitgelegd
Laatst bijgewerkt door Susanne op 28-06-05 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 17:07

Ik vind he beeld gewoon storend, sorry maar ik zie de pony inderdaad niet op de grond liggen , maar wel dat hij zijn rug erg wegdrukt en de kop in de lucht steekt.

En als je pony ervandoor gaan houd je je hand laag en zit je achterover .. wat ik zie is de hand in de lucht en een ruiter die gaat staan, precies wat je niet moet doen als je paard het bit tussen de kiezen pakt en een sprintje neemt. Of die strompelt kan ik niet zien, maar fijn loopt hij in iedergeval niet.

Ik zou persoonlijk veel tijd in les investeren zodat je zo'n "gespannen pony" uit kan zitten en kan rijden.

Misschien moet je je eens afvragen waarom die pony zo gespannen is.

Het zou te gek voor woorden zijn dat een pony eerst moet doorzakken voor je weet dat je te zwaar bent of niet ???

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 17:09

Oke bedankt

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 17:13

Riant schreef:
Ik vind he beeld gewoon storend, sorry maar ik zie de pony inderdaad niet op de grond liggen , maar wel dat hij zijn rug erg wegdrukt en de kop in de lucht steekt.

En als je pony ervandoor gaan houd je je hand laag en zit je achterover .. wat ik zie is de hand in de lucht en een ruiter die gaat staan, precies wat je niet moet doen als je paard het bit tussen de kiezen pakt en een sprintje neemt. Of die strompelt kan ik niet zien, maar fijn loopt hij in iedergeval niet.

Ik zou persoonlijk veel tijd in les investeren zodat je zo'n "gespannen pony" uit kan zitten en kan rijden.

Misschien moet je je eens afvragen waarom die pony zo gespannen is.

Het zou te gek voor woorden zijn dat een pony eerst moet doorzakken voor je weet dat je te zwaar bent of niet ???

Wie zegt dat er geen les word genomen. Indys hoofd in de lucht valt nog mee. dat doet ze altijd wel en heeft ze altijd gedaan. Lieselotte mag niet meer rijden. Voor haar is het toch leuk als ze een keertje even een paar minuten op indy kan rijden. Maar nee ze krijgt gelijk een hoop commentaar. Eerst was ze nog veel meer gespannen en is er een VA bijgeweest. Nu gaat het steeds iets beter. Het heeft gewoon tijd nodig om iets beter te gaan en dat kan dus gewoon niet in 1 x

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 17:13

Ik vind jullie helemaal niet te groot hoor, vind het alleen maar goed dat je haar rijd om de drukte eraf te krijgen. Voordat er echt ongelukken met het berijdstertje gebeuren . En ik vind je helemaal niet te groot hoor! Deze pony kan het makkelijk hebben! Ponys zijn niet van suiker hoor . Gespannen, jaa wat wil je met zon drukke pony .

@Riant : dat een pony zijn/haar hoofd in de lucht steekt heeft niet altijd wat te maken met of ze zijn/haar rug wegsteekt . Misschien heeft deze pony wel erge bespieren aan haar ondernerk. Dit kun je niet zien op de foto's .

piedrolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 17:16

Ik vind het allemaal een beetje overdreven. Er is 1 foto waar je een beetje trekken van zou kunnen maken, maar wie weet schoot de pony wel net weg??
Misschien dat je kunt gaan proberen de pony iets ronder te rijden, met wat ontspanning.
Maar ik ken de pony verder niet dus weet niet hoe vervelend ze is Wat ik wel weet is dat ze er erg mooi uit ziet

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 17:19

ROnder rijden heeft bij Indy niet echt zin. Ze word daar alleen maar meer gespannen van

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 17:20

Qua lengte/gewicht kan het nog net en voor 1 keer in de week zie ik er geen probleem in.

En zoals Indie loopt, zo lopen er in Nederland heel veel pony's bij hobbymensen..., de meesten vinden het prima zo, ieder z'n keuze.

@H.W. je ziet er echt vandoor sprinten met je, zal wel even schrikken zijn geweest!

O.K. de rijdstijl laat te wensen over, maar niet iedereen is een Anky en heeft een Bonfire, of de behoefte om zo te zijn, dat moet ook geaccepteerd / respecteerd worden....

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 17:20

Ik zeg toch niet dat het niet leuk is meid, ik zeg alleen wat ik zie. En het geeft voor mij geen prettig beeld. Dat mag ik toch gewoon zeggen. En ik vind niet 1 fot minder ik vind ze allemaal niet netjes lettend op de rug van de pony.

Je kan wel boos worden op het commentaar maar er wordt gewoon niet netjes gereden in mijn ogen. Dan kan het wel aan de pony liggen en weet waaraan.. Als hij last heeft ergens van longeer hem dat tot hij weer helemaal goed is en ga daarna weer rijden. Niet iedereen is als Anky geboren en je met ook de kans krijgen om netjes te leren rijden. Dat kan niet iedereen meteen.

Waarom is het altijd de pony zijn schuld of ligt het aan iets anders dan aan de ruiter? Waarom loopt het dier altijd al zo ?? Goed is het iig niet. Mischien moet je je niet zo aangevallen voelen en het zien als een nuttige tip.

En een pony met een onderhals hoeft nog niet zijn rug weg te drukken en ik zie wel degelijk dat deze dat wél doet.

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 17:22

*geeft geen commentaar, doet de rest genoeg

Ja, je zou denken dat ze nou rustig zijn met dit weer, maar nee.. Het enigste wat mijn haf wil is racen
Maar leuke foto's hoor!