fries rikus tijdens het rijden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

loveramona

fries rikus tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-05 15:15

even een paar foto's van rikus en mij Knipoog
+
foto's van merel en jaike (jaikelover)

eerst merel met jaike:

Afbeelding
rikus ongeduld (zie beentje)

Afbeelding
merel op jaike

Afbeelding
merel en jaike

Afbeelding
galopje

rikus en ik:

Afbeelding
stapje

Afbeelding
stappen

Afbeelding
drafje (beetje veraf)

Afbeelding
standfoto Haha!

Afbeelding
proberen te strekken Tong uitsteken

Afbeelding
nog een X proberen te strekken Tong uitsteken

foto van paar weekjes geleden:
Afbeelding

mijn zit is wel iets netter geworden, vind ik, en riikus loopt iets netter

mijn eigen commentaar over mezelf:
- handen normaal doen
- tenen naar binnen
- strekfoto's zijn lomp Tong uitsteken maar ik doe een beetje overdreven want rikus kan het niet Tong uitsteken Knipoog

en hoe vinden jullie het Knipoog

lovejaike

Re: fries rikus tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 15:35

JAIKY EN RIKI ZIJNS DE BESTE

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-05 16:08

lovejaike schreef:
JAIKY EN RIKI ZIJNS DE BESTE

jaaaaaaaaaah!!! hardy, froukje, poedel Tong uitsteken , jut, jul en unie oowk Haha!

en mogli helemaal Knipoog

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 16:10

Probeer met het strekken contact te houden met de mond, je laat de teugels los.. Dan lukt het idd ook niet gaat ie alleen maar harder Tong uitsteken Maar echt een super cool paardje hoor! Haha!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 16:39

Ja ik ben het met Sandra15 eens want hij valt zo helemaal uit elkaar en probeer ook recht op te blijven zitten als probeert te strekken.
Voor de rest ist wel leuk paardje

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 16:47

Leuke friezen. Allen ik snap niet dat je geen CAP op hebt. Ja is misschien eigen keus. Maar ik zie je met een petje rijden, waarom dan geen cap???

Ik hoorde namelijk laatst nog weer een verhaal van een meisje dat van haar paard is gevallen. Letsel: SCHEDELBASISFRACTUUR en wel van het ene oor naar het andere. Dus meid waarom een pet en geen CAP!

Sorry dat ik hier over begin te zeuren, maar ik snap het gewoon niet. Tis gewoon een kwestie van aanwennen.

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 16:57

je moet gewoon in je topic zetten: Cap is eigen keus... anders krijg je alleen maar gezeur over je cap Knipoog

Owja, dit staat beter dan mogli Knipoog

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-05 17:06

Sandra15 schreef:
Probeer met het strekken contact te houden met de mond, je laat de teugels los.. Dan lukt het idd ook niet gaat ie alleen maar harder Tong uitsteken Maar echt een super cool paardje hoor! Haha!

dat strekken was gewoon even voor de lol, lukt ook voor geen meter, wat je ook doet. maar als je contact blijft houden en het probeert en 1 klein trekje geeft zit hij al weer gelijk in stap Tong uitsteken rikus kan niet uitstrekken in de bak, wel tijdens een buitenrit

amie_x_mij schreef:
je moet gewoon in je topic zetten: Cap is eigen keus... anders krijg je alleen maar gezeur over je cap

Owja, dit staat beter dan mogli

tjaa, wat maakt het uit

egnie schreef:
Leuke friezen. Allen ik snap niet dat je geen CAP op hebt. Ja is misschien eigen keus. Maar ik zie je met een petje rijden, waarom dan geen cap???

Ik hoorde namelijk laatst nog weer een verhaal van een meisje dat van haar paard is gevallen. Letsel: SCHEDELBASISFRACTUUR en wel van het ene oor naar het andere. Dus meid waarom een pet en geen CAP!

Sorry dat ik hier over begin te zeuren, maar ik snap het gewoon niet. Tis gewoon een kwestie van aanwennen.

je hebt wel gelijk, maar in de bak rijd ik alleen met cap als het paard beetje raar is ofzo of een tijdje niet heb gereden, anders zonder cap. en buiten rijd ik zoiezo altijd met cap Knipoog

maar dat met dat meisje is wel een erg voorbeeld, dat hoeft niet bij iedereen te gebeuren. dan moet je je altijd beschermen, want als je op de stoep loopt en je stapt mis ofzo en je komt met je hoofd keihard op de grond kan je ook iets oplopen...beetje raar voorbeeld maar je kan altijd en overal een ongeluk krijgen

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 17:15

loveramona schreef:
amie_x_mij schreef:

tjaa, wat maakt het uit

veel? Scheve mond die shetlander zit je echt enorm in de weg..
ik bedoel.. als je precies op een fries past, dan pas je echt niet fatsoenlijk op een shetlander hoor Scheve mond

maar het ziet er heel netjes uit Lachen
die strekfoto's zien er gaaf uit joh! Cool

marloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 17:17

je past hier echt goed op Lachen idd niet loslaten met strekken, ookal doet hij het ook niet als je hem strakker houd... zo heb je helemaal geen contact meer!

het is misschien wel een overdreven voorbeeld (cap) maar je valt sneller van een paard, dan dat je op de stoep valt Ja ik denk dat als je ooit in het ziekenhuis ligt omdat je geen cap op had, graag had gewilt dat je dat toen wel had gedaan.... maarja, het is toch je eigen keus Knipoog

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 17:32

Ik vind dit er stukken beter uitzien dan op Mogli. Ik snap je antwoorden en opmerkingen alleen niet. Die zijn wel zo ongelooflijk dom en tegenstrijdig!

lovejaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 17:54

BeLoVeD schreef:
Ik vind dit er stukken beter uitzien dan op Mogli. Ik snap je antwoorden en opmerkingen alleen niet. Die zijn wel zo ongelooflijk dom en tegenstrijdig!

Waarom zijn de antwoorden ongelooflijk dom? Alleen maar omdat zij er anders over denkt dan jij. Dan ben jij degene die ongelooflijk dom is.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 18:11

Leuke friezen vind dit ook veel beter staan dan als je op Mogli gaat rijden Lachen
Vind je dat zelf ook niet dan? Bedoel het niet banketstaaf hoor!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 18:21

amie_x_mij schreef:
je moet gewoon in je topic zetten: Cap is eigen keus... anders krijg je alleen maar gezeur over je cap Knipoog

Owja, dit staat beter dan mogli Knipoog

nee dat moet je er niet in zetten want dan zeuren ze daar net over Nagelbijten / Gniffelen

egnie: wat boeit jouw nou of zijn hun hoofd invallen Clown daar voel jij toch niets van? (sorry maar dat is hún keus! dus ik vind niet dat je daarover moet zeuren)

leuke friezen! Lachen inderaad contact houden bij het strekken, ik liet ze ook altijd losser tot mijn huidige lesgever me daarop wees Clown (deed het onbewust)

lovejaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 18:27

joke20 schreef:
Leuke friezen vind dit ook veel beter staan dan als je op Mogli gaat rijden Lachen
Vind je dat zelf ook niet dan? Bedoel het niet banketstaaf hoor!

Dit is niet om jou aan te vallen ofzo maar gewoon even. Ik ken mogli ik heb hem verzorgd. Mogli is niet altijd een lieve shet. Hij valt veel mensen nog weleens aan. Vroeger was het zo erg dat de eigenaar van 2 meter zijn stal niet meer binnen durfde te komen. Dit hebben we er een beetje uitgekregen. Hij doet het niet meer naar ons. Maar naar kinderen (die dus kleiner zijn) doet hij dit wel, wan thij weet dat hij daar macht over heeft. Moet ramonalover hem dan maar laten staan in zijn stal omdat ze iets te groot is maar niet te zwaar en terwijl mogli de lol van zijn leven heeft als ze langskomt. Ik vind het gewoon raar dat mensen zo reageren. Als ze nou een papzak van 100 kg was geweest wel, maar dat is ze niet.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 18:34

Leuke foto's hoor!
Mooi paardje ook Ja.

En mensen, dit topic gaat over de fries en niet over Mogli... Rolleyes

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 18:55

ZIet er beter uit dan op een shet!! Ja
Op 1 foto val je wel erg ver naar voren

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 19:19

loveramona schreef:
Sandra15 schreef:

dat strekken was gewoon even voor de lol, lukt ook voor geen meter, wat je ook doet. maar als je contact blijft houden en het probeert en 1 klein trekje geeft zit hij al weer gelijk in stap Tong uitsteken rikus kan niet uitstrekken in de bak, wel tijdens een buitenrit

amie_x_mij schreef:
je moet gewoon in je topic zetten: Cap is eigen keus... anders krijg je alleen maar gezeur over je cap

tjaa, wat maakt het uit

egnie schreef:

je hebt wel gelijk, maar in de bak rijd ik alleen met cap als het paard beetje raar is ofzo of een tijdje niet heb gereden, anders zonder cap. en buiten rijd ik zoiezo altijd met cap Knipoog

maar dat met dat meisje is wel een erg voorbeeld, dat hoeft niet bij iedereen te gebeuren. dan moet je je altijd beschermen, want als je op de stoep loopt en je stapt mis ofzo en je komt met je hoofd keihard op de grond kan je ook iets oplopen...beetje raar voorbeeld maar je kan altijd en overal een ongeluk krijgen

@ Lovejaike: ik doelde op de reactie van loveramona hierboven. Het paard kan alleen op een buitenrit strekken? Als je de goede hulpen kunt toepassen om een paard te laten strekken en het paard kent deze hulpen zal hij dat doen. Het is wel zo dat het ene paard beter kan strekken dan het andere, maar een paard dat alleen kan strekken op buitenritten is gewoon onzin!

En over het niet dragen van een cap. Mij interesseert het geen biet of jullie wel of niet een cap dragen. Maar het is alweer onzin om te zeggen dat dat van dat meisje wel een heel erg voorbeeld is en dan als ander voorbeeld een vaag verhaal te gebruiken over lopen op de stoep en dan vallen. Bij de paardensport kan je veel sneller iets gebeuren dan als je normaal loopt. Dat is gewoon een feit. Dan moet ze niet van die domme excusses verzinnen.

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-05 20:39

@bloved

nou, ga jij maar eens rijden op rikus Knipoog binnen en buiten en dan gaan strekken, dan neem je alles terug, in de bak is rikus namelijk een trage drol en buiten is hij gewoon normaal/snel en een ding: friezen, tinkers vinden de bochten in een bak vaak moeilijker omdat ze nogal zwaar zijn )niet allemaal maar over het algemeen wel)[/quote]

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 11:14

loveramona schreef:
@bloved

nou, ga jij maar eens rijden op rikus Knipoog binnen en buiten en dan gaan strekken, dan neem je alles terug, in de bak is rikus namelijk een trage drol en buiten is hij gewoon normaal/snel en een ding: friezen, tinkers vinden de bochten in een bak vaak moeilijker omdat ze nogal zwaar zijn )niet allemaal maar over het algemeen wel)

[/quote]

Het is Beloved :>! Maar ik zou het aanbod graag aannemen. Een paard kan alleen een trage drol zijn als jij dat toelaat. En ik rijd een haflinger en heb hiervoor een KWPN'er en 2 arabieren gehad. Dus ik weet wat het verschil is!

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 13:08

ik ben het helemaal met Beloved eens hoor!!! Maar dit is in ieder geval veel dan dan op Mogli!!!:)

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 14:59

Ymmik schreef:
ik ben het helemaal met Beloved eens hoor!!! Maar dit is in ieder geval veel dan dan op Mogli!!!:)

ik absoluut niet, zij verwacht dat ieder paard alles kan, nou niet dus

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 15:04

Hahaha waar slaat dat op?! Jij zegt datie buiten wel kan strekken, nou dan kanie toch strekken? Dat zeg je dan zelf! En binnen doetie het opeens niet! Nou hij kan het wel dus dan moet jij zo rijden datie het binnen ook doet! Jij kan het er alleen niet uitrijden. Jammer dan, maar dan moet je niet van die rare smoesjes bedenken.

Ik vind het er dit keer wél aardig leuk uitzien, alleen jij moet van je eigen tekorten het paard niet de schuld geven. Je hoeft echt niet persé een Anky te zijn.

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 15:17

Leuke paarden! Vind friezen namenlijk zo mooi!

lovejaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 17:05

loveramona schreef:
Ymmik schreef:

ik absoluut niet, zij verwacht dat ieder paard alles kan, nou niet dus

Jullie kennen rikus niet. Een jaartje geleden durfde niemand op hem te rijden omdat hij alles en iedereen eraf gooide!!!!!!! Er was niets met hem te beginnen. hIj is nu op de goede weg maar als jij te ver met hem gaat teveel tegen zijn zin in dan is die weer terug bij zijn oude gedrag.