Jimmy @ Work(zoals belooft)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

N_fotografie

Jimmy @ Work(zoals belooft)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 11:45

http://pic17.picturetrail.com/VOL854/37 ... 51.jpgHeej mensen, ik ben 't weer.
Ik heb vandaag een paar foto's gemaakt van jimmy Lachen
springend en dressuur..
't dressuur is sherayza( ik dus niet ) springen zijn beide:) ik vertel dr wel wat bij:
(PS CAP EIGEN KEUZE)
en met het commetaar, hou AUB rekening met zijn leeftijd ( 4 )

Haha!
Afbeelding
Hihi, jimmy's hoofd*Aw nee, ik word geterroriseerd door de schoon-maak brigade Haha! *
Afbeelding
Bikkel geniet van 't zonnetje!!
Afbeelding
Foto van jimmy nagetekend(lang geleden gedaan maar is toch wel grappig terug te zien Haha! )
Afbeelding
Pling lief koppie
Afbeelding
Sherayza is van paardrijden overgestapt naar 't pingelen :p ga zo door! Haha!
Afbeelding
Tussendoor wat fototjes gemaakt van panache met charlotte Lachen ff zonder zadel Haha! (ze was er vanaf gevallen Bloos Tong uitsteken )
Afbeelding
*eigen mening* Teveel spanning, achter de teugel en slaaphoofd:D
Afbeelding
Galopje veraf( beetje getrokken maja Haha! )
Afbeelding
*Springend, zie 't verschil tussen mij en sherayza Lachen *
Afbeelding
Vanzelf sprekend
Afbeelding
Stappen tussendoor Lachen
Afbeelding
Hihiihihi, ik vind deze wel heel erg grappig! jimmy denkt: Jah nu neem ik jouw ff goed in de maling en springt een kilometer te vroeg Haha! Sherayza*Ajajaja:p jimmy klier!!! Haha! *
Afbeelding
Spreek voor zich
Afbeelding
Vette fotow Haha!
Afbeelding
VOOR JE KIJKEN!! Haha!
Afbeelding
C'est moi, ik zit veelste plat vinden juilie niet:S ?
Afbeelding
Hier ging ik niet meezitten :s
Afbeelding
Hihihi ik kijk altijd zow grappig boven de hindernis :p
Afbeelding
Zooow dat waren ze Haha! hopelijk doettie het! Lachen
ik vind 't wel leuke foto's
Opbouwend commetaar mag( niet bot en niet schelden :p )
verder uhm..
cap eigen keuze en hij is nog maar 4 jaar ! houw er please rekening mee! Lachendank je

N_fotografie

Re: Jimmy @ Work(zoals belooft)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 11:49

ff nog een berichtje anders krijg ik geen email als er reacite is Haha!

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 12:01

mooie foto''s en wat een leuk paardje heb je Lachen
je geeft iniedergeval wel genoeg hals vrijheid met het springen, en voor de rest vind ik het er netjes uitzien Lachen

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 12:03

Leuke foto's, je paardje is wel iel zeg Lachen Maar het koppie is wel leuk, lief zo met die oortjes..

Tekening lang geleden Verward Als datum staat er op: 03-06-2005... Das volgens mij net 2weekjes geleden Nagelbijten / Gniffelen

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 12:09

Niet echt mijn type paard, maar het ziet er wel netjes uit. Hij is goed verzorgd (zo ziet het er iig uit) en dat is altijd mooi om te zien! Hij springt ook erg mooi vindt ik!

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 12:39

Ziet er leuk uit..wat een grappig paardje Haha! maffe gangen maar wel een heel mooi paard Knipoog
Megantjuh schreef:
Leuke foto's, je paardje is wel iel zeg Lachen Maar het koppie is wel leuk, lief zo met die oortjes..

Tekening lang geleden Verward Als datum staat er op: 03-06-2005... Das volgens mij net 2weekjes geleden Nagelbijten / Gniffelen

hmm misschien hereft ze de tekening al heel langf geleden gemaakt maar heeft ze er nu pas een foto van gemaakt Knipoog

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 14:43

ben t met Megantjuh eens...vind hem wel iel...mag nog wel wat vet bij...en spieren Knipoog vind z'n nek ook nog wel weinig bespierd...is zeker nog maar net onder t zadel?

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 14:48

nikki wat spring jij apart zeg!
Je zit veel te plat je moet meer gaan staan en meer meegaan.
Jimmy kan wel onwijs leuk lopen probeer dat er wat meer uit te rijden anders is het echt zonde van het paard.
Bescherming omdoen met springen lijkt me ook verstandig.

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 15:02

Hoi hoi nikki,
Ik vind dat je die Sherayza (ofzo Tong uitsteken) soms wel erg afkraakt (via jóu mening dan) terwijl ik eigenlijk vind dat zij het beter doet dan jij.
Je houding is apart, ik zou als ik jou was echt meer gaan staan en ook niet helemaal hangen op die hals, dat is voor hem ook best lastig.
Want jij gaat wel naar voren, maar blijft lekker relaxed met je kont in het zadel plakken, tja dan kan jimmy na een tijdje ook wat last van z`n rug krijgen als je dat telkens doet. cap is ook erg verstandig om op te doen, ook nu ik hoorde dat die Sherayza nieuw was, is toch wel verstandig Ziek
ik vind ook niet dat je z'n leeftijd de schuld geeft, of die nou 4 of 14 is !
Misschien is een privélesje ook eens een keertje in de maand leerzaam voor jullie 2e? (jij en jimmy)
Zijn techniek, tja, ik vind dat die voor wel wat meer z`n benen in kan trekken, dat zou nog netter staan Lachen

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 16:11

Hmm, vind ze niet echt serious bezig zo..
Ik vind het heel dom om op een 4 jarige te zitten zonder cap, helemaal eentje die niet zo lang onder het zadel is (zo lijkt het tenminste) en dan ook nog springen! Ik zou zeggen ga lekker dressuuren, lekker spiertjes kweken, tegelijk emt een beetje een band met dat paard en dan gaan springen.
Paard zelf vind ik wel wat hebben, hjij staat echt hoog op zijn benen, als hij ooit in top conditie is, zal hij vast mooi worden!
En springen zonder bescherming vind ik ook heel dom!
En over met losse haren rijden/springen moet ik helemaal niet beginnen! Lips are sealed

Conclusie dus: Houd zelf ook een beetje rekening met het feit dat hij maar 4 is, wij mogen over bepaalde dingen ook geen commentaar geven omdat hij 4 is, maar zo als je nu op hem rijdt, vind ik niet kloppend. Ga lekker dressuuren paar keer in en week en lekker naar buiten. Springen kan die wel, dus daar kun je lekker naar toe werken.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 19:14

Ik vind ook dat je, je bijrijder wel erg afkraakt terwijl ze t better doet dan jij zelf. Zie ook dat jullie met de handen op de hals steunen. Handen naar voren en van de hals af. bescherming zou ik ook om doen, vooral bij een jongpaard. Ook een cap lijkt me wel verstandig op een 4jarige. Zo te zien is hij nog niet echt lang onder het zadel, misschien beter om eerst dressuurmatig te rijden zodat ie wat meer bespiering krijgt.

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 19:30

Ik ben het met Elmiran en Skitter eens ! Verder vind ik jimmy wel een hele leuke pony(of paard ?? ) Haha!

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 19:33

Hmm,. tjah wat moet ik zegen,..
Vind dta de nieuwe verzorger jimmy leuk rijd,.. ze rijd hem soms wel wat gehaastigt,. of hoe noem je dat,...

Veder, tjah, daarzijn al dingen over gezegd,..

Ik moet wel zeggen dat je hem beter rijd dan een halfjaar geleden,..
Maar als ik jouw as zou ik wat vaker naar de manegemet hem gaan of priveles nemen,..

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 19:39

Ik ben het ook mt Elmiran en Skitter eens. Kan je toch een lelijke peesklap van krijgen, zo springen zonder bescherming. Sowieso vind ik het een beetje stom om zonder cap te rijden, zeker op een jong paard (maar dat komt ook doordat ik dat zelf via de harde weg heb moeten leren Knipoog ) Verder vind ik het een leuk paardje hoor, hij mag alleen wel een beetje aankomen..

Groetjes Kate

kelly_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 19:41

spring je nou met schoenen aan? ik zou voortaan een cap opzetten en laarzen aandoen (maar misschien heb je die al aan, beetje onduidelijk op de foto) vooral als je pony/paard nog maar 4 is!!!

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 22:52

Tsja, ik zeg maar niks... er word toch niet naar geluisterd...

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 23:38

Zie Skitter... en over het dragen van een cap is ook al genoeg gezegd.
en ik vind springen veels te vroeg voor een 4jarig paard! Niet persé het springen, want je kan ook hele lage kruisjes neerzetten of drafbalkjes ofzo, maar dit vind ik toch iets te hoog voor hem. (ok krijg heel bokt over me heen over de keuringen en blabla en hoe hoog ze daar wel niet moeten springen, nou ik ben daar dus ook fel op tegen!)
Als je nou éérst de basis erin brengt dan kan je later naar het springen toe werken. Zo kan je hem inhouden voor een sprong en laten springen op jouw teken. Het paard kliert niet, maar zet te vroeg af, omdat hij die laatste galopsprong nét niet kan nemen met als gevolg dat hij bijna in de hindernis springt óf dat de ruiter niet goed mee gaat met de jump.
Het is ook verstandig dus om drafbalkjes neer te zetten en het paard te "leren" wanneer hij die afzet moet nemen. Zo kan het paard meedenken met jou en kan jij al aardig inschatten wanneer hij de sprong gaat nemen.
Ik vind jullie ook een beetje rijtechnisch niet verantwoord bezig met een jong paard. Vergeet niet dat hij nog alles moet leren omdat hij "pas" 4 is! Daarnaast vind ik het ook niet terecht dat je je bijrijdster afkraakt. Aan de foto's te zien rijd ze beter dan jou...
Je hebt een heel leuk paard! wees er zuinig op, want je kan al heel veel schade aanrichten in de eerste paar jaar dat je erop zit... Ik vind hem wel erg mooi lopen en springen! Je kan wel zien dat hij het springen leuk vind...

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 11:28

idd romy, je kan veel zeggen maar nikki kenende gaat ze er toch niet naar luisteren!
Als je weet dat jimmy nog haast geen spieren hebt, kan je toch eerst beginnen met een halfuurtje dressuur en steeds opbouwen zodat die meer spieren krijgt, dan wodt zijn springtechniek denk ik ook wel wat beter !!

Sher_Jimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 12:18

hee hee sgat!! vandaag was weer leuk emt jimmy ging nu wel lekker sirieus hea!..beter dan gisteren!!..maarjha morgen gaak wel weer gaah je meej of niet? kusjee hhvvj sher! \"Haha!\" \"Tong \"Vingers

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 12:27

Sher_Jimmy schreef:
hee hee sgat!! vandaag was weer leuk emt jimmy ging nu wel lekker sirieus hea!..beter dan gisteren!!..maarjha morgen gaak wel weer gaah je meej of niet? kusjee hhvvj sher!

Ook welkom op bokt!
let je wel op je taal? want MSN-taal is hier niet toegestaan en wordt ook niet op prijs gesteld.... Ook doen de smilies het niet als je in kleur typt Knipoog

de foto's zijn leuk! commentaar is al gezegd.... voor commentaar op je tekening/hondje moet je het maar bij [CB] of [BB] zetten... Bloos

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 12:36

ik vind het best een mooi paardje, super hoog op de beentjes. vooral als je de spieren en het vet er bij op zou doen.
verder zoals al gezegt, bescherming, cap. eerst dresuur, dan springen.

is dat bit veel te groot? of issi naar 1 kant toe getrokken (foto 5)

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 22:58

ik dnek wel beetje naar een kant toe getrokken, mara hij 's ook wat aan de grote kant Knipoog (ken het paardje Lachen )

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 07:19

Tja dit paardje is al een jaar lang 4 haha!
Hij lijkt niet ouder te worden.
En de dierenarts had hem toch al 7 of 8 geschat? was het niet?

Ik vind jimmy ook een mooi paard vooral de manier van lopen staat mij wel aan.
Alleen jammer dat je het er niet beter uitrijdt en ook niet eens tijd neemt jimmy op mooi figuur te krijgen hij is nog zo iel!!

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 07:21

Even erbij nog dat bijrijdertje mag met springen wel ietjes meer vrijheid geven hij spring zowat in de krul over de spong lijkt me niet echt wat voor jim

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 08:10

ja dat zie ik ook.. voor de rest mooie foots;D