Noran @ Exterieurkeuring & voor het eerst los!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BeLoVeD

Noran @ Exterieurkeuring & voor het eerst los!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 19:35

Heej iedereen!

Hier even wat foto's van mijn 4 jarige haflinger Noran. Ik heb hem nu een half jaartje en hij was nog helemaal groen toen ik hem kreeg. We hebben hem in een heel rustig tempo beleerd. Vorige week dinsdag heb ik voor het eerst met hem los in de bak gereden. Hij was superbraaf! Hier dus eerst de foto's van het rijden.

Ik zit hier ontzettend naar voren, dat is normaal al een fout in mijn houding maar omdat ik Noran zo weinig mogelijk in zijn mond wil zitten ga ik nog verder naar voren hangen!
Afbeelding

Ook een vrij rare foto. Ik moet dan 5 meter na A of C afwenden en Noran met mijn been naar de hoefslag drukken om hem te leren datie op mijn beenhulpen wendingen moet maken.
Afbeelding

Hier mijn instructrice op Noran.
Afbeelding

Nog een keer mijn instructrice.
Afbeelding

We hadden afgelopen weekend open dagen op de manege en ik zou eigenlijk helemaal nergens aan meedoen, omdat ik met Noran nog niet zover ben dat ik al een echte proef kan rijden. Maar toen werd ik 3 uren van te voren opeens gevraagd of ik ook aan de exterieurkeuring mee wilde doen. Dus ik snel wassen en poetsen. Die blouse kon ik even van een vriendin lenen en die broek was van een vrouw op de manege ik kon gewoon zwemmen in dat ding. En de schoenen had ik ook geleend. Ik voelde me net een kerel Rolleyes

Buiten op de poetsplaats, net voordat we naar de bak gingen.
Afbeelding

Een rondje in draf, check mijn oververhitte-zweetkop
Afbeelding

Rondje in stap.
Afbeelding

Hier liep ik langs het publiek, Noran had nog nooit zoiets gezien maar vond het allemaal wel best. (Stiekem ben ik zo trots ) Let niet op mijn afschuwelijke hoofd hier, ik was echt als een tomaat!
Afbeelding

En als laatste
Afbeelding

En wat vinden jullie van mijn vent?:)

Janine1990

Re: Noran @ Exterieurkeuring & voor het eerst los!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 20:19

Ik ben niet zo gek van Haflingers en de hele bups. Maar dit is togh egt het toppunt!!
Je schrijft dat je hem als groentje hebt gekocht blablabla... maar zelf ben je ook nog een groentje. Als je niet eens weet dat wat je op de 2e foto doet wijken is... nou sorry hoor...

Maar ff algemeen:
Ik vind het een van de mooiere haflingers als ik eerlijk moet zijn.
-Alleen je moet rechtop gaan zitten, op je kont.
-Beugels moeten 1 of twee gaten korter.
-Ellebogen tegen je lichaam, wel ontspannen.
-Handen minder ver naar voren.

Groetjes Janine

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 20:33

Love_Sophie schreef:
Ik ben niet zo gek van Haflingers en de hele bups. Maar dit is togh egt het toppunt!!
Je schrijft dat je hem als groentje hebt gekocht blablabla... maar zelf ben je ook nog een groentje. Als je niet eens weet dat wat je op de 2e foto doet wijken is... nou sorry hoor...

Maar ff algemeen:

Groetjes Janine

Zo jij bent lekker negatief! Ik weet dat ik rechtop moet zitten, daar ben ik mee bezig! Doordat ik voorover zit liggen mijn ellebogen dus ook niet langs mijn lichaam en heb ik mijn handen te ver naar voren! Doe eens even rustig hey! Beugels zijn expres zo kort, omdat ik dan wat extra steun heb alsie wegschiet. Ik rijd andere paarden met veel langere beugels.

En op de 2e foto ben ik niet aan het wijken lieve schat. Ik weet echt wel wat wijken is. Ik STUUR hem naar de hoefslag dus buitenhand opzij binnenhand tegen de hals en met mijn binnenbeen druk ik aan! Hij kent nu alleen nog maar teugelhulpen en beenhulpen alleen voor overgangen!

Jij bent zelf zeker nog een beetje groen? Geen ervaring met paarden inrijden enzo lijkt me, anders had je vast niet zo gereageert!

En als je naar de 2e foto kijkt zie je dat ik daar al gewoon rechtopzit. Het is allemaal een beetje wennen nog dit was de eerste keer dat ik er los op zat zeg! Een beetje normaal kan wel toch. Ik heb helemaal niks tegen kritiek maar wel als je gewoon onzin uitkraamt.

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 20:35

Leuke pony! Wat was de uitslag van de keuring? Ziet er professioneel uit hoor Haha!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 20:37

Niks aantrekken van die reactie Knipoog
Toen ik 4 jaar terug mijn pony ging beleren had ik ook niet veel ervaring en hij was de eerste die echt ging beleren Ja
Nu rijden we al Z1 Knipoog
Ik vind dat je goed probeert om zo voorzichtig mogelijk met zijn mond te zijn, alleen dat is al heel wat waard Ja
Op de vierde foto kan je ook zien dat hij je hand aan het opzoeken is.
Mooi type is het trouwens, sporttype daar hou ik wel van.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 20:40

ik vind het 'ik wil hem niet in de mond zitten' een nogal domme uitvlucht, je kan ook je teugels wat langer maken en recht op gaan zitten Haha! maar als hij pas ingereden word lijkt het me zelfs een beetje beter voor de rug.
ik vind dat je zelf ook wat heftig reageert dus = geen recht van spreken Bloos
hoe dan ook, knappe haf! (echt knap!)
hij lijkt me wel vrij groot?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 20:43

Jah, ik zeg nou eenmaal alles wat ik denk. Of zou je het soms eerlijk vinden als ik gewoon zou zeggen, leuke pony, blablabla... ga zo door... blablabla.

Het kwam anders niet egt op mij over dat je wist wat wijken was. En wat je daar doet, de hulpen lijken wat op een appuyement. Ik denk dat dat moeilijker is voor een groentje. Wij leren onze paarden altijd eerst wijken en dan appuyeren. Want als je ze leert wijken lopen ze minder snel weg over de buitenschouder en krijg je ze makkelijker rond het binnenbeen.

Ik heb genoeg ervaring met jonge paarden hoor!!! Maar goed... dat wil je toch niet van mij aannemen.

Groetjes Janine

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 20:45

En nu heb ik ook nog een fout gemaakt in mijn eerste bericht. Ik wou je beugels 1 of 2 gaten langer ipv korter.

Groetjes Janine

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 20:47

Love_Sophie schreef:
Jah, ik zeg nou eenmaal alles wat ik denk. Of zou je het soms eerlijk vinden als ik gewoon zou zeggen, leuke pony, blablabla... ga zo door... blablabla.

Jij houdt niet van haflingers maar daarom is het nog niet zo dat de pony niet leuk is.
Als je niet van haflingers houdt dan klik je gewoon op dat groene knopje linksboven in je scherm, vorige!

Love_Sophie schreef:
Het kwam anders niet egt op mij over dat je wist wat wijken was. En wat je daar doet, de hulpen lijken wat op een appuyement. Ik denk dat dat moeilijker is voor een groentje. Wij leren onze paarden altijd eerst wijken en dan appuyeren. Want als je ze leert wijken lopen ze minder snel weg over de buitenschouder en krijg je ze makkelijker rond het binnenbeen.

De pony neemt inderdaad de verkeerde stelling aan, maar dat is ook een kwestie van jongigheid, dat houdt niet persé in dat de berijder iets fout doet Knipoog

Love_Sophie schreef:
Ik heb genoeg ervaring met jonge paarden hoor!!! Maar goed... dat wil je toch niet van mij aannemen.

Dan weet je zelf ook dat het behoorlijk moeilijk kan zijn en dat het niet leuk is dat jij zo fel reageerd

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 20:52

Taaclover schreef:
Niks aantrekken van die reactie Knipoog
Toen ik 4 jaar terug mijn pony ging beleren had ik ook niet veel ervaring en hij was de eerste die echt ging beleren Ja
Nu rijden we al Z1 Knipoog
Ik vind dat je goed probeert om zo voorzichtig mogelijk met zijn mond te zijn, alleen dat is al heel wat waard Ja
Op de vierde foto kan je ook zien dat hij je hand aan het opzoeken is.
Mooi type is het trouwens, sporttype daar hou ik wel van.

@ pharagirlke: Ik weet idd dat ik beter recht kan zitten en er waren ook meer momenten dat ik wel recht zat dan momenten dat ik zo naar voren zat. Mijn instructrice en ik zijn daar erg mee bezig. Het is ook jammer dat het maar 2 foto's zijn daardoor kunnen jullie niet zo'n goed beeld krijgen. Ik zal morgen weer wat foto's plaatsen.Lachen Ik moet gewoon leren dat ik constant op mijn kont blijf zitten met mijn handen op de goede plaats en hem dan toch niet in zijn mond zit. Maar dat komt wel. En hij is idd vrij groot nu al over de 1.50 m.

@ Taaclover: Dankje!! Lachen Ik ken gewoon zoveel paarden die zo hard in hun mond zijn en ik wil dit gewoon niet met hem. Ik rijdt trouwens nu 12 jaar en heb wel vrij veel ervaring alleen ben met hem zo voorzichtig ik wil dat alles goed gaat. Hij zoekt idd telkens mijn hand op, dat is op zich wel fijn maar we laten dat nu voor wat het is en richten ons meer op de hulpen enz. Ik hoop dat ik ook zoveel bereik als jij!

@ Loezjuh: Ook jij bedankt! Lachen Ik was 4e. Het was niet officieel ofzo hoor, meer voor de lol. We waren met zijn 8en, ik was echt zo trots op hem datie zo braaf was. Toenie bij mij kwam schrokie overal voor weg en nu liepie gewoon langs een klappend publiek zonder ook maar iets te doen.

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 20:56

Love_Sophie schreef:

Groetjes Janine

Ik wil dat echt wel van je aannemen hoor. Als jij dat zegt geloof ik je. LachenMaar ik was niet bezig met wijken zoals ik net zei. (Anders moet je nog even mijn reactie lezen daar heb ik het uitgelegd.) Dat is nog allemaal veel te vroeg. En hij is gewoon nog wat wankel alsie niet normaal op de hoefslag loopt (daar heeft hij steun van de schoprand). Hij is nog jong en dit was de eerste keer los! En ik ben helemaal nog niet bezig met stelling en dat soort dingen. Alleen nog maar met stap, draf en galop en figuren rijden. En dat is voor hem op dit moment al moeilijk genoeg.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 21:57

vet man~!!!!!!
ben zelf ook helemaal gek op haflingers, rijd sinds deze week een andere....voor iemand ga ik op wedstrijden uitbrengen....

hij kan al z oefeningen Haha!
je zei ''stiekem beetje trots'', hartstikke trots Knipoog

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 22:03

ladylay schreef:
vet man~!!!!!!
ben zelf ook helemaal gek op haflingers, rijd sinds deze week een andere....voor iemand ga ik op wedstrijden uitbrengen....

hij kan al z oefeningen Haha!
je zei ''stiekem beetje trots'', hartstikke trots Knipoog

Haha eigenlijk wel Lachen Hij neemt alles zo rustig tot zich. Haflingers zijn idd helemaal top! Echt leuk voor je dat je zo'n prima beestje krijgt te rijden.

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 22:21

Love_Sophie schreef:

Maar ff algemeen:

Groetjes Janine

ik ben het met je eens

maar ik vind het een supermooie haflinger

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 22:55

loveramona schreef:
Love_Sophie schreef:

Maar ff algemeen:

Groetjes Janine

ik ben het met je eens

Haha dat jij iets op mijn rijden hebt aan te merken, dat begrijp ik niet echt.

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 22:56

hmm... de foto's doen het niet... ben ik de enige die ze niet ziet?

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 22:56

Vind het een gave haf!

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 22:59

Ik vind het wel een super mooie haf!!
Kwijl beesie hoor!!
Alleen bij de 2e ruiter loopt hij stukken beter en netter dus een punt om naar te streven en tja Love_Sophie zal wel een beetje ontzettend uit de hoogte zijn wat een aroo opmerking zeg!
opbouwend en niet meteen af lopen bekken!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 23:10

Gaaf dat je er al op hebt gezeten! Het gaat wel goed zo te zien Knipoog
Ik ken haar langer dan jullie allemaal en een groentje is ze zeker niet Knipoog

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 23:12

meloveshein schreef:
Ik vind het wel een super mooie haf!!
Kwijl beesie hoor!!
Alleen bij de 2e ruiter loopt hij stukken beter en netter dus een punt om naar te streven en tja Love_Sophie zal wel een beetje ontzettend uit de hoogte zijn wat een aroo opmerking zeg!
opbouwend en niet meteen af lopen bekken!

Dankje Lachen! En idd bij mijn instructrice looptie veel beter, ze rijdt meestal KWPN'ers in en heeft mij nu met mijn haflinger geholpen. Dit is het eerste paard dat ik echt beleer van begin af aan. Ik ben een beetje te voorzichtig, bang om dingen verkeerd te doen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 01:37

Leuk joh!! Ja Binnenkort ben ik ook de pineut Nagelbijten / Gniffelen

Maarre (dit zal je niet snel van mij horen): Mooie Haf!! Ja Ik vind de meeste Haffies lelijk en ben er nog nooit 1 tegengekomen die ik zo mooi vind als de mijne, maar deze komt goed in de richting Ja

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 17:44

loveramona schreef:
Love_Sophie schreef:

Maar ff algemeen:

Groetjes Janine

ik ben het met je eens

dat nou net JIJ dat zegt vind ik toch echt wel een giller hoor *LOL* Haha!

Ik vind het er heel netjes uitzien Lachen
je geeft zelf al aan wat je beter kan doen, dus daar zal ik geen commentaar meer op geven Knipoog
Noran is echt een gave haflinger hoor Kwijl *is toch de Noran die ook op t haflingerforum komt toch? Bloos

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 18:01

Mietje schreef:
loveramona schreef:

ik ben het met je eens

dat nou net JIJ dat zegt vind ik toch echt wel een giller hoor *LOL* Haha!

Ik vind het er heel netjes uitzien Lachen
je geeft zelf al aan wat je beter kan doen, dus daar zal ik geen commentaar meer op geven Knipoog
Noran is echt een gave haflinger hoor Kwijl *is toch de Noran die ook op t haflingerforum komt toch? Bloos

Dat vond ik dus ook al een giller;)

Maar dankje! En ik ben idd de Noran van het haflingerforum Lachen
[/quote]
[/quote]

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 18:07

ik vind het commentaar van Loveramona ook nogal grappig......

overigens,erg mooie haf,super dat je zo voorzichtig met hem bent,ik heb niet het idee dat je té voorzichtig bent.
gefeliciteerd met je 4e plek Knipoog al was het dan niet officieel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 18:57

Love_Sophie schreef:

Maar ff algemeen:

Groetjes Janine

Is dit 'togh egt' het toppunt?

Hoe kun jij aan een paar foto's zien of jij wel/niet groen is. Wie denk je wel niet dat je bent om zo te reageren op iemand anders' foto's!
Het is juist top dat ze eerst gewichts-, zit- en beenhulpen aanleert, veel haflingers hebben wat moeite met hun evenwicht. Een haflinger op de juiste manier beleren is totaal niet gemakkelijk, ik heb diep repect voor deze bokker, omdat het op een rustige manier gebeurt, zonder gelijk in de mond te zitten, aan 'netjes' te denken of naar beneden te rijden.

En loveramona: Jij hebt écht geen recht van spreken, elke keer als ik een topic van jou open krijg ik bijna een hartverzakking.