DressuurTopper op leeftijd @ work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Odie

DressuurTopper op leeftijd @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-05 22:20

Jaja, hij staat al een poosje in m'n onderschrift, maar nu dan toch ook bij HAW.

(Nuttige) Informatie:
Het gaat om Alerio, een drie-en-twintig jarige ruin (Naturel x Overste x Doruto) hij komt uit de bria- stam.
Hij is als 2 1/2 jarige bij zijn eerste eigenaar gekomen, waarmee hij Z-springen werd en M-dressuur.
Op zijn twaalfde kwam hij bij de volgende eigenaar (waar hij nu nog steeds van is) die er mee begon in de B-dressuur en heeft hem uiteindelijk 1 keer Z1 gestart met winst en is toen getopt met wedstrijden rijden.

Alerio ging met pensioen op zijn 19e, werd niet meer gereden, verveelde zich, kreeg koliek, stond 3 weken in de kliniek, kwam terug als skelet, heeft daarna een half jaar op stal gestaan, waarna ik besloot dat ie best wel weer es wat kon gaan doen, ben hem wat gaan stappen, daarna zadeltje dr op en elke dag een kwartiertjer bejaardengym.

Op een gegeven moment smaakte het naar meer, hij werd fitter en fitter, ik een startkaart aangevraagd en Z1 gestart. Dit was makkelijker gezegd dan gedaan, want de eerste paar wedstrijden kon hij alleen maar rennen, bokken, vliegen en jolig doen, ik was steeds m'n stuur kwijt, maar toen de indoor wedstrijden begonnen had ik hem onder controle en konden we keer op keer bovenaan meedoen.

Eenmaal Z2 gestart gaven de wissels nog wel eens kans op ontploffing, maar ook die gaan nu steeds beter en thuis springt hij al een serietje.

Hier de foto's:

Onze winnende Z1 proef tijdens Indoor Zeeland December 2003
Afbeelding

Waarna we vervolgens terug mochten komen voor de Finale, de Kür op Muziek. Ik reed op Supertramp en Roxette muziek.

Stukje middendraf
Afbeelding

Verzamelde draf
Afbeelding

Middengalop
Afbeelding

Vierkant halthouden tijdens Horses by the Sea mei 2004 in het Z1
Afbeelding

En het jaar erop weer vierkant halthouden tijden Horses by the Sea, maar dan in het Z2
Afbeelding

Alerio in het fluitekruid Juni 2005
Afbeelding

En als laatste een Piaffe foto tijdens het losrijden van Dressuur Event Zeeland 12 Juni 2005. Alerio kan piafferen voor een 8, (voor een negen of een tien zou hij nog wat meer mogen gaan zitten en zijn bovenlip stil moeten houden)
Helaas vragen ze deze oefening niet in het Z2.
Afbeelding

Commentaar mag, maar hoeft niet.

Liza_vL

Re: DressuurTopper op leeftijd @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 22:23

Wauw wat gaaf dat ie nog zo loopt op die leeftijd! Zit er nog meer in denk je dan Z2 of laat je het hierbij? Als ie er zelf ook maar lol in blijft houden he. Tong uitsteken

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 22:23

wat een leuk paard Haha! hij kijkt echt lief op die foto in dat hoge gras Lachen

hoe oud is die dan?

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 22:24

sorry heb het al gelezen Knipoog

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-05 22:30

Hihi ja hij is leuk he! Er zit beslist meer in dan Z2, zijn draftour is in principe Grand-Prix klaar haha, hij kan keurig piafferen en passageren, de overgangen hiertussen zijn nog niet altijd even vloeiend, maar het kan ermee door.
Helaas is hij in galop veel te heet voor eners en tweeers en hele pirouettes, dus ik hou het maar bij Z2.
Ik geloof wel dat hij echt lol in zijn werk heeft, anders was ie dr allang mee opgehouden...

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 22:32

Leuk dat je paard nog zo enthousiast is, duidelijk nog niet toe aan pensioen Knipoog
Mag ik vragen hoe oud je bent en wat je hebt gereden Bloos ?

Groetjes Kate

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-05 22:36

Ik ben nu 21 en heb al een boel paarden naar het Z2 gereden, die dan jammergenoeg weer werden verkocht. Maar nu heb ik er eentje waar ik ook ZZ-licht mee start.
Voor de rest voel ik me meer africhter dan wedstrijdamazone, meer Sjef dan Anky zegmaar haha

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-05 23:41

Hier nog een hoofdfoto van hem toen ie 4 jaar was... met een super ouwerwets hoofdstel aan hihi, de mode is nogal veranderd in de loop der jaren...

Afbeelding

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 23:45

wow, ligt het aan mij, of begint hij er gewoon met de jaren beter uit te zien Haha! egt gaaf zeg!

ff off-topic: volgens mij heb ik dit jaar bij horses by the sea tegen jou gereden Lachen , niet dat ik concurentie was (2e wedstrijd in het Z2 Clown )

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-05 23:58

ja klopt, hij is in de bloei van z'n leven !!!

Ik kan me jou en je paard niet zo heel goed meer herinneren, maar ik heb je denk ik wel op de uitslagen lijst zien staan, ik deed zelf toen trouwens met 2 paarden mee daar.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 00:03

hey wat leuk,nog meer bokkers die bejaardengym geven!!
ik heb zelf een 19 jarige voltaire die voor de 4de keer in zn leven Z gaat starten.
zolang ze er plezier in hebben kun je ze best aan de gang houden,toch?
hele leuke en mooie foto's en een heel sympathiek paard!
knap werk!

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 07:09

Dankjewel timilon!

Rust roest zeg ik altijd maar...

Le0nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 07:20

Leuk dat je paardje zo fit iszo laat nog Ja

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 07:21

..super om dit te zien zeg..rij zelf ook op een oud dressuur freakje(21) en ik geloof dat hij aan rust ook echt niet toe is!..hij geniet er nog zo van..en deze foto's geven mij alleen maar de bevestiging...we zijn nog lang niet aan pensioen toe!
erg gaaf hoor!

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 07:22

wat een geweldige combinatie! ik hoop dat jullie nog lang van elkaar mogen genieten en veel succes verder met de wedstrijden!

gr. roos

EasyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 07:23

Superbeestje Lachen Hopelijk geraak ik met men nieuwe ruin ook ver... Hij is nog maar 3 en pas zadelmak... Hopelijk volgend jaar eerste wedstrijdjes (laag niveau hè)... Kan al niet meer wachten...;

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 07:24

Gaaf paard zeg, Hij ziet er echt super uit! Veel succes verder met hem!

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 07:59

Bedankt voor de leuke reacties!!!
Zo fit als hij nu is kan ie zeker nog wel een paar jaar mee op dit niveau en zo niet dan zoek ik er iemand voor die hem op een wat lager niveau kan uitbrengen

esziiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 08:09

Leuk man! Ziet er echt mooi uit. Denk alleen aan je pianohandjes Haha! . Wel cool dat je al Z rijd Clown

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 08:13

Wat gaaf dat ie nog zo enthousiast is zeg! Erg leuk Lachen

Veel succes ermee verder Lachen

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 08:14

Leuk joh! Het ziet er nog allemaal kei goed uit!

Leuk dat het allemaal nog zo leuk en soepel gaat, ik hoop voor je dat het nog een tijd zo doorgaat!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 08:39

Dat beest kan bewegen! VOorzover ik kan zien van de foto's. Hij ziet er top uit, en ik denk dat dit echt een paard is die je niet stil moet zetten, dan kwijnt hij weg. Hij geniet van het werken! Fijn dat hij nog meer talent heeft voor de dressuur, lekker doorstarten zou ik zeggen!

Jooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 08:44

Wat leuk zeg Haha!

Yoghurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 09:09

Ik heb ook nog zo'n klein bikkeltje. Mijn paardje is 21 en loopt nu M2, hopelijk dit jaar nog Z1. Paardenmensen schatten haar op 8 ipv 21, zo goed ziet ze eruit. Geen grijs haartje of kromme rug of diepe kuiltjes boven de ogen, helemaal niks. Ik hoop dat ze nog lang mee kan, want ze kan nog beter dan dat ze nu loopt, dat weet ik heel zeker Lachen
Het is een Nabuur x Planeet. Er zit veel Engels volbloed in haar stamboom, ben er zeker van dat ze daarom zo spijkerhard en nog puntgaaf is. Ik zal binnenkort proberen foto's te plaatsen op Bokt. Nog heel veel plezier met je paard. Ik zou m ook doorstarten trouwens. Z2 is veel te makkelijk voor m volgens mij. Vind t echt super, zo'n mooi oudje Lachen

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 12:37

Tulandro schreef:
Dat beest kan bewegen! VOorzover ik kan zien van de foto's. Hij ziet er top uit, en ik denk dat dit echt een paard is die je niet stil moet zetten, dan kwijnt hij weg. Hij geniet van het werken! Fijn dat hij nog meer talent heeft voor de dressuur, lekker doorstarten zou ik zeggen!

Ja het is echt een fijn dier, niet de makkelijkste, maar wel de vrolijkste!!! in het begin moest ik altijd oppassen dat ik niet te veel met hem deed, omdat ie nooit opgeeft of moe aanvoelt, maar nu weet ik precies wanneer ie genoeg heeft gedaan.
En inderdaad toen hij met pensioen ging werd het een kasplantje en kreeg hij last van ouderdoms kwaaltjes, maar sinds hij weer gereden wordt is ie weer superblij en fit.