Navidad en Fries Fêde, hobbelen op de wei.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ponymeid1

Navidad en Fries Fêde, hobbelen op de wei.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 13:47

Commentaar mag meneer Wesley zelf geven haha. Enige wat ik zeg is dat ie best een schatje is, paard dan hè *LOL*
Ennem ze staan niet echt op volgorde Clown

Was wel errug gezellig hè Sigaar commentaar mag maar niet overdreven, want beestje is pas net onder 't zadel (maandje of zo?????) *kijkt Wesley vragend aan?*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
(hier rende die weg Clown )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen daarna nog die jonge gelongeerd, waar tevens weinig foto's van zijn gelukt, sorry Clown
En toen hebben we getankt met de brommer en zijn we nog even daarna naar een vriend van mij geweest en zo Vork Hihi!
Groetjes enne © by me Clown

x_Irisje_x

Re: Navidad en Fries Fêde, hobbelen op de wei.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 13:52

wauw die fries heeft hoog kwijlgehalte Haha! Pas 1 maand onder het zadel!!?? Wow doet ie goed dan Tong uitsteken

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 13:52

Wat een heerlijke foto's.
Prachtige gingen, en dus nog maar een maand onder het zadel?
Heeft ookal een aardige bouw!

JenRocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 13:56

Ben verkocht door dat beest! Oh! wat is die gaaf!
Ziet er echt al goed uit! En dat voor 1 maand....

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 14:06

zzooo super mooi beest joh *kwijl*
loopt echt netjes ook voor zo kort onder het zadel
echt mooi

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 14:34

Ziet er goed uit.
Knappe fries, loopt mooi.
Ziet er soepel uit lekker op eigen benen!
Succes verder nog, geen aanmerkingen verder Lachen

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 14:35

Wauw wat een mooie fries Kwijl Hij loopt ook lekker hoor! Ziet er heel goed uit Ja

MayBelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 14:39

Wauwww!!
Mooie Friess..
Blijven toch stiekem me mooiste paardjes!

Loopt idd lekker!!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 14:43

Zozo Wes, volgens mij heeft dat Friesje een goede draf als ik hem zo zie! Zie bepaalde bewegingen bij de Friezen op stal ook.

Ziet er goed uit hoor, als ik tijd heb kom ik snel ook een keer kijken! (jammer dat ik weinig tijd heb, hihi)

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 14:57

jeetje wat ga je snel!!! het ziet er weer keurig uit en je zit is echt met sprongen vooruit!! zo te zien heb je er plezier in want je smiled van oor tot oor, hahaha! leuke foto's en ga zo door!!!!

ga jij trouwens ook mee met de club van friezenforum naar het strand of ben je nog niet op de hoogte??

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 15:03

Heej even voor de duidelijk heid. Fede is net 3 maanden onder het zadel. Ik rij hem met sporen puur omdat die angst voor de zweep heeft. hij heeft ooit de nodige klappen gehad van iemand. Idd we gaan met sprongen vooruit. voelt ook gewoon te fijn om waar te zijn. mijn houding was hier niet zo best. ben de laatste tijd een beetje te gefucust om hem lekker met het neusje over de grond te rijden aangezien die het makkelijker vind om zich op te kroppen en zijn rug weg te drukken. en kim thanx voor het maken van de fotos. vind ze super Haha!

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 15:09

hee paar vraagjes ik ben mijn fries ook sinds een paar maandjes aan het beleren. Waarom rijdt je met een dubbele teugel, waarom rijd je met sporen? en waarom rijd je hem zo snel al aan de teugel?en waarom rijd je zonder cap? ik heb je al vaker op bokt gezien volgens mij en dan zeg je dat is mijn eigen keus. maar ik zal je vertellen ik ken een meisje dat bij de nl selectie zat is van haar paard afgevallen en zijn heeft voor de rest van haar leven een geestelijke en lichamelijk handicap. is niet om je af te katten maar.. ook jij kan vallen en zeker met zo'n jong paard!!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 15:10

Haha! Thanks Wes hihi. Ik zag niet dat je d'r al was, maar je hebt 'm dus gevonden Knipoog Zo beroerd is je houding niet hoor, je moet alleen ff rechtop gaan zitten, maar dat zei ik al Knipoog
Ik vind het echt een leuk paardje, en jaa 3 maanden, uhh, bijna hetzelfde Clown Bloos

LelliejBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 15:11

Ik heb geen commentaar ik vind het er wel netjes uitzien hoor!! Egt mooi beestje hengst of niet?? Haha!
Friezen zijn zoiezo mooi,,

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 15:11

alleen mijn houding kan er gewoon niet over uit dat had het totaal plaatje nog beter gemaakt Haha! normaal is het altijd hakken uitdrukken noem maar op en rechtop zitten nu lijkt het afentoe dat ik aan de teugels hang, maar dat is een vertekend beeld van de foto.

die foto waar die weg schoot onder me was door het aansingelen die handen zo was een beetje een schrik reactie niet dat ik bang ben maar hij kan afentoe best flink van de grond af komen.

dacht dat friezen dat niet deden dat ze braaf en nuchter waren. maar heb ik me op bepaalde momenten flink op verkeken haha

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 15:13

AikePeer schreef:
hee paar vraagjes ik ben mijn fries ook sinds een paar maandjes aan het beleren. Waarom rijdt je met een dubbele teugel, waarom rijd je met sporen? en waarom rijd je hem zo snel al aan de teugel?en waarom rijd je zonder cap? ik heb je al vaker op bokt gezien volgens mij en dan zeg je dat is mijn eigen keus. maar ik zal je vertellen ik ken een meisje dat bij de nl selectie zat is van haar paard afgevallen en zijn heeft voor de rest van haar leven een geestelijke en lichamelijk handicap. is niet om je af te katten maar.. ook jij kan vallen en zeker met zo'n jong paard!!

ik heb mijn fries net zo beleerd als navidad, niks mis mee. hij gaf al aan dat het paard bang is voor de zweep vandaar dus sporen. bovendien hoef je die enkel te gebruiken wanneer nodig...de rest gewoon op je kuithulp. bovendien loopt een paard vanzelf aan de teugel wanneer de achterhand sterk en actief is dus dat is een beetje een loze vraag.

bovendien kun je met de fiets ook vallen...heb jij dan een fietshelm op?? zelfs met simpel wandelen kun je verongelukken..

Miri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 15:14

Waauuww Kwijl wat een supermooie fotos zeg!!! en wat een super mooi paard Haha!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 15:17

AikePeer schreef:

waarom ik met dubbele teugel rij? goed dat heb ik mezelf aangeleerd om te doen. ik ree hem eerder altijd met enkele teugel maar vond dat ik te weinig in mijn handen had kwa teugels. zo kan ik de nodige druk ook wat meer verdelen, en sporen heb ik al uitgelegt. ik rij een jong paard altijd met zweep. maar als fede een zweep ziet op zijn rug dan raakt die gevaarlijk in paniek en dat is ook zo aan de longe dus dat doe ik om mezelf niet te laten verongelukken.

en cap daar kan ik uren lang een discussie over voeren. ik heb alleen een cap op met de verenigingslessen of op wedstrijd. ik weet dat het mij ook kan over komen maar toch is en blijft het mijn eigen keus.
En een dubbele teugel is niks anders dan een enkele teugel wat dat betrefd dus kan geen kwaad.
Laatst bijgewerkt door Navidad op 15-06-05 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 15:21

hij is echt leuk.....

Welke afstamming heeft die...

Trouwens is hij al naar de keuring geweest?

hij heeft een mooie bouw en jullie gaan echt voorruit..

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 15:24

Hij is van heinse, is 163 groot. keuring is die nog niet geweest waarschijnlijk volgend jaar pas

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 15:24

En trouwens, waarom niet aan de teugel rijden? Moet je eens kijken naar die teugels die half los hangen, paard doet het zelf omdat ie ontspant. Ik wilde een stand foto maken, maar dat lukte niet, omdat Fêde z'n hoofdje niet echt omhoog deed....

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 15:49

LelliejBel schreef:
Ik heb geen commentaar ik vind het er wel netjes uitzien hoor!! Egt mooi beestje hengst of niet?? Haha!
Friezen zijn zoiezo mooi,,

Fede is een ruintje. is wel lang klophengst geweest. als die dat niet was geweest was die hengst gebleven

Celvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 16:01

NETJES NETJES !!!

lolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 16:14

wauwie echt mooi. mooie Fries joh echt om te kwijlen

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 16:38

thanxx Haha!