Zam @ priveles {L2}

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zam

Zam @ priveles {L2}

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 18:23

Ik had vandaag weer les Haha! Hij was alleen een beetje sterk aan het begin.. ( daarom heb ik even met slof gereden.. daar liever geen commentaar over. Mijn instructrice weet wat ze doet en ik MISBRUIK hem niet maar GEBRUIK hem. En dit is eigenlijk de enige keer, want ik heb het niet zo op hulpteugels! Want zonder loopt hij in principe ook goed.. ) wees een beetje aardig met commentaar Haha! Ik weet zelf dat ik aan mn benen en handen moet denken en dat ik meer rechtop moet zitten, maar dit gaat op concors altijd goed.

hier de foto's!!

galop:
Afbeelding

ik plaats deze foto toch maar.. op dit moment viel hij even gigantisch uit elkaar!
Afbeelding

tja.. hier zit ik nogal apart Rolleyes :
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

oeps.. beetje kort :gun: :
Afbeelding

Afbeelding

ik moet er echt aan denken dat ik mijn been lang laat :evil: :
Afbeelding

Afbeelding

hihi.. een charmante lichtrijdfoto :lol: hier was ik ondertempo aan het rijden.. :
Afbeelding

JulienSVU

Re: Zam @ priveles {L2}

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 18:59

Hij mist de lengtebuiging in zijn lichaam.. ik zou hem vooral laag en rond rijden en links en rechts laten inbuigen om hem wat soepeler te maken. Ik zie paarden liever wat lager en ontspannen dan gespannen en sterk. Rijdt je je paard al officeel L2?? Veel succes er verder mee Lachen moet goed komen Knipoog

Zam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 19:02

Daar zijn we nu ook elke les mee bezig.. hij vindt dat nog erg moeilijk, maar het gaat stukje bij beetje steeds beter Knipoog Ik heb nu 1 wedstrijd in de L2 gestart en had 156 en 159 punten Lachen dus de eerste 2 winstpunten zijn er alweer!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 19:20

Vind het er allemaal een beetje gespannen uitzien eigenlijk Bloos
Probeer hem inderdaad een beetje meer lengte in de hals en lichaam te geven, wat meer ruimte aan de voorkant!

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 19:23

Probeer hem inderdaad iets ontspannerer te rijden,
Je rijdt hem verder netjes, mooi zadeldekje ook !!
Geef hem iets meer ruimte, en hij zal beter voor je gaan werken
Erg leuke passende combinatie !!!!

Kus Janine

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 19:24

ik ook, vind zo'n slof maar niks Misselijk zie op een paar foto's dat je de teugel iets losser hebt hangen en de slof strak....

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 19:36

Lijkt net of ik mijn eigen knollie zie lopen. Die vind laag en rond ook erg moeilijk. Ben ook begonnen met een slof. Ik moet zeggen dat die van mij de werking goed snapt. Hij had zelf moeilijkheden met het laatste stukje. Heb nu 2 x met slof gereden en hij begint te komen. Ik rijd hem daarbij in het begin (als hij warm) is ook eerst iets meer op de slof. Dan wanneer hij lekker begint te kauwen schuif ik de slof langer en neem de teugel meer op. Het resultaat is dat de slof uiteindelijk niks meer doet en mijn paardje lekker ontspannen met zijn koppie laag loopt.

Op deze foto's lijkt het paard eigenlijk niet te weten waar hij met zijn hoofd heen moet. Het resultaat is dat hij het bovenin opzoekt. Probeer iets meer toe te staan met je hand en met je been erna toe te drijven. Lijkt van hier allemaal makkelijk, maar denk dat het zo wel moet. In ieder geval heb je intructrice ernaast staan dus gaat gewoon goedkomen....

Succes

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 19:38

Wat een ontzettend gaaf paard Haha! Ik hou wel van dat soort beestjes. Hoe hoog is ie? Hij ziet er niet zo heel groot uit.

Verder geen commentaar op je rijden. Foto's zijn momentopnamen en wie ben ik om het beter te weten dan de instructie die erbij was toen je reed Lachen

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 19:40

Ik vind hem totaal niet ontspannen lopen. Hij loopt verkrampt, en totaal niet nageeflijk. Hij hangt op die voorkant, en jij laat hem weer hangen in je handen. Loslaten van voor en lekker rond en laag rijden! Weg met die slof, ik zie hier er totaal geen voordeel van in, hij gaat er alleen maar in hangen!

Zam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 19:43

Effy schreef:
Wat een ontzettend gaaf paard Haha! Ik hou wel van dat soort beestjes. Hoe hoog is ie? Hij ziet er niet zo heel groot uit.

Verder geen commentaar op je rijden. Foto's zijn momentopnamen en wie ben ik om het beter te weten dan de instructie die erbij was toen je reed Lachen

hij is 1.70 m !! Geen kleintje dus Haha!

Zam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 19:46

Tulandro schreef:
Ik vind hem totaal niet ontspannen lopen. Hij loopt verkrampt, en totaal niet nageeflijk. Hij hangt op die voorkant, en jij laat hem weer hangen in je handen. Loslaten van voor en lekker rond en laag rijden! Weg met die slof, ik zie hier er totaal geen voordeel van in, hij gaat er alleen maar in hangen!

Hij liep ook niet geheel ontspannen.. en was in het begin sterk..!! zoals hiervoor gezegd het zijn momentopname's en deze zijn aan het begin genomen!! En wat betreft de slof.. ik gebruik hem verder nooit.. maar mn instructrice ( en die weet echt wel wat ze doet!! ze is er niet zomaar eentje! ) vroeg er zelf naar! En ik heb niet voor niets les..

Marsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 19:52

Hee Anke! Ik ben het, Marsha. Jij ook al hier Haha! ? Ik ook Tong uitsteken. Zam is mooi hoor Knipoog

Zam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 19:54

Marsie schreef:
Hee Anke! Ik ben het, Marsha. Jij ook al hier Haha! ? Ik ook Tong uitsteken. Zam is mooi hoor Knipoog

Heej heej.. Ja ik zag het gister ofzo al dat jij ook hier zat Haha! dank je Lachen

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 20:10

Zam schreef:

Echt?! Wow, had ik niet gedacht, gaaf! Als ik niet al een perfect paard op stal had staan deed ik je een bod Cool

Zam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-05 20:12

Effy schreef:
Zam schreef:

Echt?! Wow, had ik niet gedacht, gaaf! Als ik niet al een perfect paard op stal had staan deed ik je een bod Cool

Dan zou je dan wel een heeeeell goed bod moeten doen Tong uitsteken want hij gaat echt niet zomaar weg!!!

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 20:13

Haha, dat kan ik begrijpen, ik vind het echt een lekker ding Lachen Veel succes nog met 'm!

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 20:26

Dat is een mooi compact paardje zeg Lachen mooie passen hoor.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 22:21

Ik vind hem op de foto's inderdaad een beetje gespannen. Maar geloof me ik heb die van mij nu 5 1/2 jaar en in heb hem pas een half jaar goed van achteren in de houding lopen. Jouw paardje is net als die van mij vrij kort in z'n hals, en dat is dan wel een nadeel. Ik zelf ben niet met slof gaan rijden, want automatisch (en dat zie ik bij jou ook een beetje) ga je hem dan rijden OP slof, i.p.v. MET slof Lachen Daarom ben ik met een correctiebit gaan rijden. Die dingen zijn nog niet zo lang op de markt, maar ze worden vooral voor jonge paarden gebruikt en voor paarden die van trens op stang- en-trens overgaan. Het werkt echt heel goed, en persoonlijk vind ik ze een stuk vriendelijker dan slof omdat het paard niet in een vaste houding hoef te lopen. Je moet maar eens in de catalogus kijken Knipoog

Verder vind ik het een leuk paardje en jullie zijn een leuke combinatie Lachen

Groetjes Kate

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 11:07

Ik heb opzich niks tegen het met slof rijden, doe ik zelf ook wel is. Maar let er wel op dat je slof niet strakker staat dan je teugels. Op sommige foto's hangen je teugels namelijk slap. Maar verder ziet het er leuk uit hoor! Leuk paardje ook! Veel succes nog Lachen

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 11:18

ow wat een mooi paard! Een puntje wat ik ook op merk is dat huij zich idd een beetje vasthoud, probeer lang en laag los te rijden zodat hij in de oprichting ook wat losser word. voor de rest veel succes met de wedstrijden!

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 11:22

Je hebt een leuk paard en jullie passen goed bij elkaar.
Niet dat het me uitmaakt, je instructie zal er vast ook wel op letten, maar je GEBRUIKT idd je slof, en verder niets meer (je teugels en benen zijn immers los) Haha!.
Maar ik weet wel een beetje hoe het voelt als een paard niet wil, dus ik snap het wel. Waarschijnlijk was het enkele momenten later weer opgelost.
Misschien is dat correctiebitje dat iemand boven aanraadt iets is om te proberen.
Succes met hem, jullie zien er samen iig wel leuk uit. Nu moeten jullie het nog eens worden Knipoog

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 11:23

Mooi paard, en een leuke combinatie.
Alleen vind ik dat de slof nou niet bepaald iets goeds doet.
Hij verkort erg in de hals, je zou hem juist lager en langer moet laten inbuigen en rijden.
Ikzelf rijd nu ook een paard die precies ditzelfde probleem heeft, hij is ook bij de vorige ruiter veel met de hand gereden, en verzet zich nu erg tegen de hand.
Ik rij hem juist met mijn benen naar de hand toe, en rij veel links, rechts voltes, om hem te gymnastiseren. Goed loswerken, vwnw rijden, zodat je hem goed over zijn rug laat lopen met lengtebuiging.

Ben niet zo´n held in uitleggen, maar hoop dat je het snapt.
Veel succes! Knipoog

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 11:40

Daar begint het gezeur over die slof weer, het is niet zo goed, maar als je even een deuwtje in de goede richting moet hebben is het soms makkelijk en dat paard doet het zelf als hij met zijn hoofd beneden blijft heeft ie ook geen slof in zijn mond hangen, het is even hard ik rijd er liever ook niet mee..

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 11:44

Zoro schreef:
Daar begint het gezeur over die slof weer, het is niet zo goed, maar als je even een deuwtje in de goede richting moet hebben is het soms makkelijk en dat paard doet het zelf als hij met zijn hoofd beneden blijft heeft ie ook geen slof in zijn mond hangen, het is even hard ik rijd er liever ook niet mee..

Mee eens, het kan soms net dat duwtje in de goede richting zijn. Zolang iemand er maar niet stelselmatig mee rijdt heb ik er geen moeite mee eigenlijk, en zeker niet met instructie erbij!

Maar goed, nu wordt het toch weer een sloftopic.. Huilen
Terwijl TS juist zo'n leuk paard heeft.

Zam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 12:07

Ik zag het inderdaad ook op sommige foto's Bloos *schaam*
Maar daarom vind ik het belangrijk dat mn instructie erbij staat... en zo krijg je een beetje een verkeerd beeld.. Er zaten ook momenten bij waar ik de slof helemaal niet in werking had, maar deze zijn helaas niet gefotografeerd..