Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
marfries schreef:Maar nu wil ik haar graag dressuur matig opleiden. Hoe leer ik haar de volgende punten:
marfries schreef:1) goede, correcte zit, met goed evenwicht
marfries schreef:2) op juiste been lichtrijden en dit zelf herkennen
marfries schreef:3) handgevoel en beengevoel voor de hulpen
marfries schreef:Sommigen hebben het over spelletjes, maar graag tips van jullie (tips over boeken/video's/webpag. over dit onderwerp zijn ook welkom!)

joyce B schreef:Ik heb voor jou een pb gestuurd aan Mickey, die volgens mij ponylessen geeft of gaf aan een ponyclubje, en ook juf is.

Dus beide goed onthouden Joyce 

)..maar wel leukPhynix schreef:Ik geef mijn verzorgster les op mijn pony. Hij is best moeilijk te rijden, dus ze moet ook flink doorwerken. Ik laat haar vaak ook juist de dingen fout doen. Zo merkt ze vanzelf het verschil. Nadat ze als een zoutzak moest zitten en terugrijden van draf naar stap had ze wel door hoe belangrijk het was. In een rechte lijn stappen en halthouden ging pas echt goed als ze doorhad wat er gebeurt als je je been er niet aan houdt.
Deze manier verschilt natuurlijk per paard, want als je het aan die van mij niet correct vraagt, doet hij het simpel weg niet. Ik probeer ook zoveel mogelijk uit te leggen waarom iets moet, zodat ze de reden erachter snappen en dan hopelijk ook het belang.
Succes
Alane schreef:met pionnen daarmee kun je figuren leren.....
of "droog" oefenen. Ik denk niet dat het gemiddelde kind zo ruimtelijk kan denken dat het lijnen op een papier om kan zetten in lijnen de het moet rijden.
Ik ben tegen longeren met beginners.... wel voorstander om de pony in het begin aan een haLstertouw te begeleiden.
de pony behoort braaf te zijn.
Dimitri schreef:... maar ik vroeg ook niet "echt"of je het goed vond, meer je mening over de methode en die heb je gegeven...
Alane schreef:
snorry... even verkeerd gesnapt....
Phynix schreef:Ja, maar van wat wil je het precies uitleggen. Geef eens voorbeelden en dan kan ik kijken of ik een leuke uitleg voor die leeftijd heb.
Mijn instructrice noemt de figuren ook nog niet bij de juiste naam. Maar gewoon grote cirkel en dakjes/hoekjes (gebroken lijn) rijden. Als ze mogelijk linksom of rechtsom nog niet kan snappen, probeer het eens met 'met de klok mee' of 'tegen de klok' inrijden.
Wat ik al zei, als je wat preciezere voorbeelden hebt van wat je haar wilt uitleggen, kan ik je misschien een leuke uitleg geven.
Hermesdeux schreef:Ik geef les van maandag tot zaterdag aan kinderen tot 12/13 jaar vanaf 7 jaar. Ik heb van mezelf het inzicht in het karakter van een kind. Ik ken de pony's uitstekend en weet wie op wie ik kan zetten. Zorg ervoor dat je in ieder geval makkelijk te rijden pony's hebt zodat het eerste vertrouwen niet geschaad wordt, daarna kunnen ze nog lekker doorscholen en uiteindelijk rijden ze op kop van de groep...
Voor meer info:PB staat open