NK dressuur Nijmegen - foto's nachtwacht

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

risje

NK dressuur Nijmegen - foto's nachtwacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 10:08

Hoi allemaal!!

Ik was net als vorig jaa rook dit keer weer nachtwacht in Nijmegen. Dat houdt in dat we elke nacht om het uur een rondje doen door de stallen, alles controleren en kijken of alle paarden er rustig bij staan.
De eerste nacht waren de paarden nog wat onrustig, maar dat was de tweede en derde nacht alweer heel anders. De eerste nacht zag je vooral heel veel dat de paarden die dikke laag stro of zaagsel heel fijn vonden, maar toch liever dat aan de kant groeven en op zoek gingen naar het gras eronder!!
EIgenlijk is er alle nachten niks gebeurd. Een keer een paard wat we extra in de gatne moestne houden omda tdie wat onrustig was en een keer een paard wat een kleine oppervlakkige schaafplek had boven zijn oog.

Op die rondes na zitten we in het kantoor van de stalmeester, lezen, kletsen en vanalles om wakkeer te blijven. En oh ja, niet te vergeten de hondebewakers die langskomen met koekjes uit de VIP tent;-)

Uiteraard heb ik een paard foto's gemaakt, alleen zonder flits want je wlt ze natuurlijk niet teveel storen in de nachtrust. Ze zijn dus een beetje donker, maar wel leuk om te zien.

De drie nachten gingen weer veel te snel voorbij. 's morgens vroeg of 's avonds laat gezellig met de ruiters kletsen, kortom vanalles gezien en meegemaakt!
Jammer ook dat dit de laatste keer was dat het in deze vorm in Nijmegen wordt gehouden. Maar ja als het verplaatst wordt dan maakt dat op zich niet zoveel uit. Op dat evenment ben ik ook al 3 jaar als vrijwilliger aanwezig dus komt helemaal goed!

De foto's:
Afbeelding
Gribaldi

Afbeelding
Ons kantoortje

Afbeelding
Lingh

Afbeelding
Orpheus van Kirsten Teeuwen

Afbeelding
Paited Black wilde zo graag aandacht hebben........Kwam helemaal tegen tralies aanstaan....echt ontzettend gaaf en lief paard is dat.

Afbeelding
Salinero rust uit voor zijn kur op zondag.

Afbeelding
De stallen op zondagmorgen...alles ligt er nu nog rustig bij. Een paar uur later was iedereen druk in de weer voor de afsluitenden rubrieken.

Zondag ben ik nog wat langer gebleven en heb ik een paar foto's gemaakt van het losrijden. Die komen nog, heb zo stage namelijk....

Groetjes JO!!

XUlyssesX

Re: NK dressuur Nijmegen - foto's nachtwacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 10:20

ontzettend leuk man

wat onwijs gaaf dat je op die paarden mag letten

maar 1 vraagje waar sliepen de ruiters dan... ??

risje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 10:23

Dit jaar sliep er helemaal niemand in de stallen.
Vorig jaar wel, toen sliep de groom van Sven in hun zadelbox.

De ruiters slapen of in de vrachtwagen of in een hotel in de buurt (golden tulip berg en dal bijvoorbeeld).
De grooms slapen meestal in de vrachtwagens, die stonden geparkeerd op 5 minuten fietsen ofzo van het terrein.

Idd erg gaaf dat ik dit mocht doen, was alweer het tweede jaar en als het aan mij ligt volgend er nog veel meer, als is het dan op een andere locatie!

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 10:42

wauw vet baantje Tong uitsteken Wat liggen ze tog weer lief te slapen!

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 10:46

Wat leuk om die toppers ook eens zo op rust te zien!

Het lijkt me ook ontzettend leuk om te doen. Ik zou best weleens wat willen kletsen met (de groom van) Anky of andere topruiters Haha!

Ik neem aan dat je een paardenopleiding moet volgen of hebben gevolgd voor dit soort vrijwilligerswerk?

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 10:50

Wat gaaf zeg!!! Dat jij op die dure paarden mag passen!!!
Echt gaaf allemaal ff aaien natuurlijk.
Waren Lingh en Gribaldi ook lief???
En lagen al die paarden met stalbandages om???

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 11:43

aaah wat leuk om ze ook eens zo te zien Lachen
Zijn ze allemaal lief op stal?
En hoe groot zijn die stallen eigenlijk, niet zo groot of wel? Kan je dan aangeven dat je een grotere stal wil of gaat dat niet?
Laatst bijgewerkt door Lenn op 06-06-05 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Rocco1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 11:44

hey ik had het er gsiter nog over met een jongen die ik ken. eric heet hij, hij zat ook bij je in het kantoortje.. hij zei dat hij met anky heeft zitten kletsen in jullie kantoor.. haha (mag ik dat geloven of niet?)

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 13:12

Ziet er echt super leuk uit Haha!
Al die mooie paardjes lekker slapen Lachen
Haha die orange bandages van lingh zien er super lief uit Lovers

lucasjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 13:15

cool baantje...wil ik ook wel Haha! lijkt me echt super gaaf

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 13:22

Hhaa zo'n baantje zou ik ook wel willen.
Jammer dat de foto's wat donker zijn.
Mooie paarden ! * zucht Haha!

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 13:57

Dit lijkt me nou ene leuk baantje om te doen Haha! Lief dat ze lekker in hun stal liggen Ja

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 14:33

gaaf man Haha!
wel fijn dat die paarden zo ontspannen zijn,
en gewoon gaan liggen Ja

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 14:41

Dat is nou echt bijna leukste baantje dat je kan krijgen, echt gaaf dat je op zulke paarden mag passen! *LOL* Jammer dat ze niet helemaal duidelijk zijn alleen, maar wat wil je zo in het donker whaha. Tong uitsteken

risje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 21:53

Hoi allemaal,

Even mijn reactie op een aantal van jullie vragen:

@BBreedveld: Je hebt geen paardenopleiding nodig om dit te doen, totaal niet zelfs. Dat heb ik ook niet, ik rijdt dan wel al / pas 14 jaar, maar doe verpleegkunde, ook geen paardenopleiding dus.
Ik werk sinds een jaar of 5 op een aantal grote nationale en internationale (oa maastricht en hengelo) concoursen. En sinds vorig jaar help ik met het regelen van de vrijwilligers voor eindhoven, nijmegen en zuidlaren. Bij het regelen van medewerkers letten we er niet op of iemand wel of niet een paardenopleiding heeft. Wel heeft het een sterke voorkeur dat je wat met paarden doet, amar dat kan dus ook gewoon rijden zijn. Dit is omdat je regelmatig behoorlijk verantwoordelijke taken moet doen. Zo staan we bijvoorbeeld tijdens eindhoven in het parcours en tsja dan moet je wel weten waarop je moet letten. En tijdens Nijmegen dus in de stallen, het is niet ingewikkeld waarop je moet letten maar je moet natuurlijk wel weten hoe je bijvoorbeeld kunt zien of een paard ziek is. En tsja daarbij is ervaring met paarden belangrijk. Er zijn echter ook een hoop dingen die je kunt doen als je geen of minder ervaring met paarden hebt. Zo moeten we bijvoorbeeld ook protocollen halen, dressuurhekje open en dicht doen, startlijsten kopieren en verspreiden en jury drinken brengen. Kortom vanalles dus.....
Eerst volgend evenement waarvoor ik weer mensen zal zoeken is het EK tennessee walking horses (8 - 11 september in alpenrod duitsland), dus als je wilt......

@BailyKarlos:
Lingh en gribaldi zijn beide op stal erg lief, tenminste in hoeverre ik ze tijdens 6 nachten heb meegemaakt. Ze gaan beide af en toe liggen en vooral Lingh vindt aandacht wel leuk. Zaterdagnacht bijvoorbeeld was hij rond een uurtje of 5 wakker, zag ons toen we onze ronde kwamen doen en vroeg om aandacht. Toen we even bij zijn stal gingen kijken of hij zijn voerbak nog had hangen etc stak hij zijn tong uit en wilde hij daarover geaaid worden;-)
Voerbakken controleren doen we dus ook. Bijna alle paarden hebben van die hangbakken aan de stal voor water / voer. Die slopen ze wel eens van de stalwand af en dan moeten wij ze eruit halen. Ze kunnen namelijk in die scherpe haken gaan staan en tsja dat wil je echt niet.
Ze hebben bijna allemaal stalbandages om, tenminste de toppers wel. Als je naar de lagere klasses kijkt waren er een aantal paarden zonder, maar niet erg veel. Ze staan ook bijna allemaal (een paard of 5 niet) met een deken op trouwens.
Enne over dat aaien. We komen alleen aan de paarden als ze echt wakker zijn en om aandacht vragen (zoals lingh, painted black en blue ocean). We gaan ze niet zomaar allemaal aaien, ze staan daar 's nachts tenslotte voor de rust....

@Lenn:
Niet alle paarden zijn even lief, maar ja als alle paarden gleijk waren was het ook maar saai. Salinero heeft bijvoorbeeld wel eens een humeur op stal en ook madorijke is niet de liefste. Maar ja het zijn zowiezo voor ons vreemde paarden en dat schilt natuurlijk ook.
Blue ocean kan wel eens onrustig zijn, al staat hij er 's nachts rustig bij. Overdag maakt hij soms nogal wat kilometers in zijn stal schijnt, gewoon energie teveel. Maar goed ook met rijden kan hij soms best een "heethoofd" zijn zeg maar.
Er staan ook veel hengsten, maar daar merk je niet altijd wat van. De meeste hengsten staan gewoon rustig op stal en is niet veel hengsten gedrag aan te merken. Vorig jaar Idocus (happerig) en dit jaar paddox (vaak laten horen dat hij er toch echt nog is) waren bijvoorbeeld echt hengst. Jazz, Painted Black, Rockefeller, Kigali, Lingh, Gribaldi, Magic Rodrigo, Akatschi, OO Seven, Philippo, Nourejev, Pays-bas en nog meer aren allemaal rustig en lief....maar ja blijven moment opnames dus voor echt meer info moet je bij mensen zijn die ze beter en langer kennen denk ik.
De stallen zijn inderdaad niet zo groot, ik geloof 2,5 x 2,5. Tenminste dat is nationaal de limiet, internationaal moeten ze 3 x 3 zijn. Alle stallen in de stallentent die je op de foto ziet zijn even groot, je kunt dus niet kiezen. Wel kan er vooraf worden aangegeven of iemand een hoekbox wil, bij wie ze willen staan en of ze bijvoorbeeld een zadelbox willen.
Een rij bestaat uit 7 stallen en de tent bestaat uit 20 rijen. Best een grote stal heb je dus 's nachts om te bewaken, maar ach da's niet erg;-)

@Rocco1:
Het kan idd goed dat Eric met anky heeft gekletst. Ik ben er niet de hele dag geweest maar als je Eric W. bedoeld dan heeft hij wrs gelijk. Anky kwam regelmatig koffie halen en jokelien en Yannick zijn ook nog "langs" geweest.
Dus ja, Eric kun je in dit geval best geloven;-)

@mOmmii:
Dat oranje stond Lingh idd best leuk, gribaldi heeft ze ook stond ook wel goed. De meeste paarden hebben overigens donkere (blauw of zwarte) stalbandages.
Er was ook een paard dat tijdens de gewone training gereden werd met oranje bandages en oranje schabrak stond ook goed. En painted had een van de dagen tijdens de training een lichtblauw setje, stond hem ook wel goed.

@Liza van loon:
Is idd een erg leuk baantje ja.
Klopt dat de foto's wat donker zijn, maar ja liever donkere foto's dan de paarden storen bij hun nachtrust lijkt me. Heb ze nog wat opgelicht zodat jullie de paarden in elk geval kunnen herkennen.

Vindt het nog steeds jammer dat de 3 nachtdiensten zo snel voorbij gingen. Blijft altijd een leuk evenement om te doen daa rin Nijmegen en tsja jammer dat het dus volgend jaar geen NK in nijmegen meer wordt.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 22:05

risje schreef:
Dit jaar sliep er helemaal niemand in de stallen.
Vorig jaar wel, toen sliep de groom van Sven in hun zadelbox.

De ruiters slapen of in de vrachtwagen of in een hotel in de buurt (golden tulip berg en dal bijvoorbeeld).
De grooms slapen meestal in de vrachtwagens, die stonden geparkeerd op 5 minuten fietsen ofzo van het terrein.

Idd erg gaaf dat ik dit mocht doen, was alweer het tweede jaar en als het aan mij ligt volgend er nog veel meer, als is het dan op een andere locatie!

Daarben ik nu weleens heel benieuwd naar!

Na dat lange babbeltje en de beer die aan Anky geschonken werd voor 10 jaar Nijmegen zat ik ook te wachten wat er nu in de toekomst ging gebeuren..
Nijmegen heeft wel vaker op het randje gestaan van wel of niet lokatie voor het NK.

Deze lokatie vind ik persoonlijk de mooiste!

Waar zouden ze het anders willen gaan houden dan?

btw. heerlijke foto's !
Nachtdienst heeft toch altijd iets speciaals..

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 22:25

zo kon je mooie plaatjes schieten van de paarden. Deze zullen neit veel mensen hebben! Valt me op dat er veel liggen..

risje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-05 22:59

@Gerrie:
Die andere locatie is al wel bekend, chijnt zelfs dat het al een hele tijd bekend is dat dit het laatste jaar nijmegen was. Klopt idd dat het vaker erom hing of nijmegen als locatie doorging. En tsja brakkenstein als locatie is idd erg gaaf.
Ze zijn op dit moment nog aan het kijken of de bedachte locatie haalbaar is qua ruimte etc, maar waarschijnlijk word het NK volgend jaar gehouden tijdens CH Eindhoven. Ze willen het namelijk wel in ongeveer dezelfde periode doen ivm de wedstrijdkalender en Eindhoven wil het evenement heel graag binnenhalen en toevoegen aan het bestaande CH Eindhoven.

@Patsur:
Zijn idd niet veel mensen die deze foto's hebben wrs. Moet ze trouwens ook nog naar jokelien en nicole werner mailen, had ik beloofd. Er lagen de tweede en derde nacht best veel paarden, de eerste nacht wat minder maar dat is wel logisch eigenlijk. Ze paarden lagen uiteraard niet de hele nacht en ze lagen niet allemaal even rustig, de ene lag bijvoorbeeld languit de andere met de benen onder zich gevouwen, hals gestrekt en neus op de grond, heel verschillend dus. Sommige paarden bleven liggen als we onze rondes maakten, anderen keken even op als we langskwamen.
Maar hoe dan ook, echt super oms dit te kunnen doen al is het dan 's nachts.

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 05:44

wat gaaf zeg!!
jammer dat je niet Zulke duidelijke foto's kan maken 'snachts

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 07:13

dat is leuk Haha! maar is het wel toegestaan dat je foto's maakt van deze paarden?
Want als anky toevallig een keer hierop komt en de foto's ziet, zal ze dan niet denken dat er ook altijd camera's zijn en dat zelfs de nachtwacht nog foto's maakt?

gr claudia

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 08:47

Leuke foto's, ik ben jaloers op je baantje Tong uitsteken

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 08:58

Gaaf joh.. Ik hoop volgend jaar op indoor brabant ook nog ff de laatste ronde mee te maken en dit soort plaatjes te kunnen schieten!! Je hebt wel het gaafste baantje van de wereld, maar ook wel verantwoordelijk, en dat moet je toch oko maar durven.. ( ik bedoel je moet wel zeker kijk hebben op paarden, ivm evt koliek etc..)

Enne wie is er eigenlijk dierenarts tijdens Nijmegen?? En slaapt die ook in een hotel??

Rocco1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 13:09

hahaha wat gaaf zeg !!!! ik dacht echt dat hij maar wat zei..
was het wel gezellig met hem?

Beesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 15:16

Citaat:
@Rocco1:
Het kan idd goed dat Eric met anky heeft gekletst. Ik ben er niet de hele dag geweest maar als je Eric W. bedoeld dan heeft hij wrs gelijk. Anky kwam regelmatig koffie halen en jokelien en Yannick zijn ook nog "langs" geweest.
Dus ja, Eric kun je in dit geval best geloven Knipoog

Haha! Yep Jo, dat was ik die dat tegen Sanne verteld had. Ze kwam inderdaad een paar keer voor koffie aanwaaien.
Goh, de verhalen gaan echt snel rond op zo'n forum Knipoog
Leuk om ons hok trouwens sfeervol verlicht te zien (ik was er alleen overdag).
Grtz, Eric

PS: "in dit geval" ?? Tong uitsteken

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 16:39

leuke foto's Lachen idd jammer dat ze wa donker zijn.. maja ..