Ik was net als vorig jaa rook dit keer weer nachtwacht in Nijmegen. Dat houdt in dat we elke nacht om het uur een rondje doen door de stallen, alles controleren en kijken of alle paarden er rustig bij staan.
De eerste nacht waren de paarden nog wat onrustig, maar dat was de tweede en derde nacht alweer heel anders. De eerste nacht zag je vooral heel veel dat de paarden die dikke laag stro of zaagsel heel fijn vonden, maar toch liever dat aan de kant groeven en op zoek gingen naar het gras eronder!!
EIgenlijk is er alle nachten niks gebeurd. Een keer een paard wat we extra in de gatne moestne houden omda tdie wat onrustig was en een keer een paard wat een kleine oppervlakkige schaafplek had boven zijn oog.
Op die rondes na zitten we in het kantoor van de stalmeester, lezen, kletsen en vanalles om wakkeer te blijven. En oh ja, niet te vergeten de hondebewakers die langskomen met koekjes uit de VIP tent;-)
Uiteraard heb ik een paard foto's gemaakt, alleen zonder flits want je wlt ze natuurlijk niet teveel storen in de nachtrust. Ze zijn dus een beetje donker, maar wel leuk om te zien.
De drie nachten gingen weer veel te snel voorbij. 's morgens vroeg of 's avonds laat gezellig met de ruiters kletsen, kortom vanalles gezien en meegemaakt!
Jammer ook dat dit de laatste keer was dat het in deze vorm in Nijmegen wordt gehouden. Maar ja als het verplaatst wordt dan maakt dat op zich niet zoveel uit. Op dat evenment ben ik ook al 3 jaar als vrijwilliger aanwezig dus komt helemaal goed!
De foto's:

Gribaldi

Ons kantoortje

Lingh

Orpheus van Kirsten Teeuwen

Paited Black wilde zo graag aandacht hebben........Kwam helemaal tegen tralies aanstaan....echt ontzettend gaaf en lief paard is dat.

Salinero rust uit voor zijn kur op zondag.

De stallen op zondagmorgen...alles ligt er nu nog rustig bij. Een paar uur later was iedereen druk in de weer voor de afsluitenden rubrieken.
Zondag ben ik nog wat langer gebleven en heb ik een paar foto's gemaakt van het losrijden. Die komen nog, heb zo stage namelijk....
Groetjes JO!!
Wat liggen ze tog weer lief te slapen!

Jammer dat ze niet helemaal duidelijk zijn alleen, maar wat wil je zo in het donker whaha.