Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik rijd 2 keer per week op een arabiertje, het gaat de laaste tijd heel lekker, hij gooit zn hoofd niet meer omhoog, en loopt netjes aan de teugel, maar ik rijd hem nog wel met martingaal.
Over een maand, heb ik dressuur wedstrijd, en (in mijn geheugen herkende ik iets van..) dan mag je niet met martingaal rijden. (het is nog heel laag niveau maar toch
) Hoe kan ik nu het beste gaan afbouwen en oefenen zonder martingaal? Zonder martingaal gooit hij zijn hoofd omhoog en heb ik minder controle, en het rijd niet erg lekker ontspannen
ik dacht zelf aan: Bv. eerst een half uurtje met martingaal rijden, dan hoofdstel omwisselen in die zonder martingaal, en dan kijken hoe het loopt. En dan het zonder rijden steeds meer opbouwen, en het op de wedstrijd ook zo doen. Eerst zelfstandig (met) losrijden, dan hoofdstel verwisselen, met de groep losrijden, en dan proefje doen.
Maar natuurlijk ben ik geen ervaren trainster, dus ik zou van jullie willen weten, zou het goed zijn als ik het zo zou doen, en anders.. Heeft iemand andere oplossingen
?
(sorrie ik ben niet zo slim
)
}