Floortje@work... Ja jonge pony's kunnen bokken :P

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tibamar

Floortje@work... Ja jonge pony's kunnen bokken :P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-05 20:20

Hoii Haha!

Vandaag heeft mijn zusje voor de 3e keer echt een beetje serieus (nou ja...wat je serieus noemt Clown) op Floortje gereden...
Floortje is een Shetlandmerrie van 3 jaar oud...
Ze wordt nog niet zo vaak gereden en is erg eigenwijs...maar toch best braaf voor haar doen Ja
Floortje kan Karlijn makkelijk dragen...ookal is Karlijn lang...
Floor is momenteel nog niet aan het hoofdstel gewent...dat komt nog Lachen
Gebruik van cap is eigen keuze... Schijnheilig

Afbeelding
Stappen... (pucky hobbelt er acheraan...ja en die is dik maar die is ook drachtig Knipoog)

Afbeelding

Afbeelding
Floortje buigt af en toe haar hoofd heel mooi...aan de teugel zonder hoofdstel *LOL*

Afbeelding
Karlijn zit scheef...of ze heeft haar ene been langer dan de ander Tong uitsteken

Afbeelding

Afbeelding
Drafje.. Lachen

Afbeelding
Hier vind ik dat ze mooi draaft Ja

Afbeelding
En toen...had Floortje er geen zin meer in Tong uitsteken Na een paar bokken viel ze eraf en ik klikte precies op het juiste moment Knipoog
Ze is er daarna natuurlijk gelijk weer op gegaan...en het ging weer goed...maar Floor had het wel weer gezien... Knipoog

Nou wat vinden jullie van Floortje???
Ben benieuwd Haha!

Tinkebel

Re: Floortje@work... Ja jonge pony's kunnen bokken :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 20:22

je zusje vliegt er wel lollig af..

maar ik vind het wel onverantwoordelijk hoor.. en 3 jarige, met halster, en zonder zadel, zonder cap.. Verward

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 20:22

Haha, die laatste ziet er best hard uit. Tong uitsteken
Maar leuke pony, en volgensmij lopen jonge pony's wel vaker heel mooi. Ja
Ook zo schattig dat Pucky erachtereen hobbelt. Lachen

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 20:25

hahahahaha lollig Tong uitsteken
zal lijn blij mee zijn dat je die foto erop gezet heb hahah..

groetjes..

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-05 20:25

veraA schreef:
je zusje vliegt er wel lollig af..

maar ik vind het wel onverantwoordelijk hoor.. en 3 jarige, met halster, en zonder zadel, zonder cap.. Verward

Nee...valt echt mee...Floor is hartstikke lief...en als we weten dat de pony gek zou gaan doen zouden we het nooit doen...

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 20:26

Ik vind de pony heel leuk om te zien. Maar ten eerste vind ik het meisje toch echt te lang om deze pony te beleren. Omdat ze te lang is moet ze haar benen intrekken en daardoor wordt haar evenwicht verstoord en dat is nou juist heel belangrijk bij jonge pony's. Ten tweede heeft ze geen cap op, hier zal ik me verder niet over uitwijden. En ten derde bespeur ik bij die pony niet echt plezier ofzo..

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 20:26

Je zusje vliegt er inderdaad heel apart af *LOL*

Voor een pony die niet zo vaak gereden word doet ze het netjes.

De rest tjah eigen keus denk ik Knipoog

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-05 20:32

BeLoVeD schreef:
Ik vind de pony heel leuk om te zien. Maar ten eerste vind ik het meisje toch echt te lang om deze pony te beleren. Omdat ze te lang is moet ze haar benen intrekken en daardoor wordt haar evenwicht verstoord en dat is nou juist heel belangrijk bij jonge pony's. Ten tweede heeft ze geen cap op, hier zal ik me verder niet over uitwijden. En ten derde bespeur ik bij die pony niet echt plezier ofzo..

Hoe kan je weten hoe die pony zich voelt door het zien van een foto Verward
Vind ik echt heel knap...
Die pony kijkt nou eenmaal zo...
Te lang oke...is waar...evenwicht verstoring in stap Verward en af en toe een drafje Verward
Een Shet berijden is niet hetzelfe als een KWPN ofzo.. Verward
Paard = Paard oke...maar ik vind dat er toch verschillen zijn Ja

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 20:33

Tsjah iedereen zn eigen manier van eraf vallen Clown
Verder vind ik je zusje idd ook te lang, ze kan bijna meelopen zoals mijn vader dat altijd zegt..
Ook het rijden zonder hoofdstel en zadel vind ik voor een pony van 3 jaar erg riskant, het is natuurlijk jullie keuze maar mij lijkt het beter om eerst alles netjes onder het zadel te leren, heb je later veel meer plezier van!
Wanneer komt het vuelen eigg ?

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-05 20:37

Het veulen moet over een maand komen...maar ze kegelde vandaag al...
Lijkt me niet goed...maar daar is straks meer over te lezen in Kraamstal Ja

Weetje...volgens mij als je Floortje kent is rijden met hoofdstel riskanter dan met halster Nagelbijten / Gniffelen
En zadel...ja...om dat te kopen voor Karlijn die er over een jaar toch niet meer oppast...

chitra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 20:38

Ik denk dat het niet uitmaakt hoe je rijdt op een paard..

zonder zadel of met zadel..
zonder hoofstel of met hoofdstel..
Het is maar hoe je een paard aanleert hoe je erop rijdt..
het enige waar een zadel goed voor is is dat de ruiter zijn evenwicht beter kan bewaren..
Ik denk niet dat het gebruiken van een zadel beter of slechter is voor een paard..

persoonlijk vind ik dat je als je zonder zadel rijdt meet met je paard in contact staat, dat je echt met zin bewegingen meegaat..

Dus dat dat meisje zonder zadel met halster op een 3-jarige rijdt vind ik absoluut geen probleem!!

Wel geloof ik in de cap! ik zou zelf nooit zonder cap op een paard stappen.. ook al is dit voor een paar rondjes in stap of zelfs stilstand..
er kan altijd iets gebeuren..
Dus dat is het enige in dit verhaal waar ik het niet mee eens ben..

Het is wel een hele mooie shet!! Mooie aparte kleur en fantastische manen..
maarja bijna alle shet's hebben mooie volle manen Tong uitsteken

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 20:51

Ik vind het eigenlijk gewoon geen gezicht, ze is veel te lang. En de pony is nog maar 3 jaar en moet al van alles doen met een veel te groot iemand op haar rug. Vind je het gek dat ze bokt....

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 21:21

tsja een beetje rond hobbelen kan nooit kwaad hoewel het er wel echt vanaf straalt dat deze pony er niet echt lol in heeft.

zonder zadel zonder hoofdstel kan ik nog inkomen bij een shet, maar zonder cap. zo te zien had je die wel nodig want je zusje vloog er wel af.

verder is het best leuk om af en toe lekker met je shet te dollen en vanaf hoog vallen doe je niet maar toch kan je altijd banketstaaf terecht komen.
beetje penny is het wel om te zeggen ze is serieus aan het rijden en ze loopt aan de teugel... je hebt geen teugel Clown
echt rijden kan ik dit niet noemen... meer een beetje rondhobbelen.

Matthanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 21:22

Ik vind het er leuk uitzien Lachen
Karlijn is misschien lang.. maar zeker niet te zwaar!! en ik heb haar al vaker zien rijden en ze zit de pony echt niet in de weg en ze geeft de pony's genoeg ruimte dus wat is er mis mee Verward

Ik zie 100x liever een lang meisje op een kleine pony rijden die netjes rijdt en de pony zeker niet in de weg zit dan een klein meisje die niet goed kan rijden en de pony ongelooflijk in de weg zit en zich vast moet houden aan de teugels!

Zij rijdt op een halstertje met een los halstertouwtje en moet je zien hoe ze die pony rijdt OK dan! waar zie je dat ze de pony in de weg zit dan? nergens toch '

Dus ik vind je reactie zeer overdreven liesje1986 jij hebt waarschijnlijk nog nooit zien rijden dus je kunt er niet op deze manier over oordelen. En over dat ze van alles moet doen waar zie je dat dan? Er staat toch dat ze alleen stapt en af en toe een drafje? Verward

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-05 21:33

Ik vraag me nog een ding af...
Een pony vind rijden echt niet vrijwillig leuk...bijna geen een pony zou er voor kiezen om te rijden als ie ook op de wei kan blijven Knipoog
De pony heeft er geen lol in...dat wil ik niet zeggen...ze vind andere dingen leuker...dat is waar...
Dat beest is soms gewoon dwars...moet je haar dan de zin geven om haar lol te laten hebben...
Ze hoeft dit bijna nooit te doen...mag wel vaak mee wandelen en dan onderweg eten enzo...vind ze super leuk... dat kijkt ze trouwens net zo...dat is gewoon haar blik...
Volgens mij zouden wij ontzettend penny zijn als je een pony de hele dag laat doen wat zij leuk vind...

Verdere (normale) reacties zijn best welkom...!!!
Maar tis gewoon bokt...geen een of ander zeikforum!!!

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 21:37

Het is geen zeiken wat we doen. Je zet hier foto's neer en wij geven commentaar erop. Ieder zijn eigen mening, dus niks geen gezeik

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-05 21:40

Indd iedereen dan zijn eigen mening Clown

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 21:43

ja marleen helemaal gelijk!

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 21:43

ik vind het overdreven
mijn paard kijkt ook niet lief als hij moet rijden en vele andere paarden ook niet hoor
en het lijkt niet alsof ze de pony in de weg zit
enne nog een dingetje aan toe te voegen
ze zei CAP EIGEN KEUZE!!!!!
met andere woorden dat ze geen bokkers hoeft die erover liggen te zeiken

nu mijn eigen menig nog....
mooi diertje en loopt ook mooi Lachen

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 21:47

ik ook niet

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 21:47

Ik snap dit gezeur ECHT NIET

Als Dennis op haar shetlanders rijd of jonge is er niks aan de hand. Plaatst iemand anders eens wat is het meteen drama.
Ik vind dit alles behalve dieronvriendelijk eruit zien. Het is vriendelijker ZONDER bit te rijden dan met. Of nooit van bitloos rijden gehoord.

Ik zie in dit topic echt geen probleem

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 21:52

ik vind het wel een grappige foto van je zusje die erafvalt.. hoe is het verder met haar ? niet verkeert neergekomen hoop ik.. maar een zadeltje zou ik dan misschien toch wel aanschaffen. al is het voor dat ene jaar. een simpel 2de hands zadeltje heb je al voor 50 euro.. en dan kun je tenminste recht blijven zitten en in evenwicht enz. verder is cap eigen keuze, ik draag hem overigens ook niet, op mijn 3 jarige shethengstje..

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 21:55

ik zeg niet dat het dieronvriendelijk is. pony's hebben maar te luisteren. neemt niet weg dat ik dit onverantwoordelijk vind. het beestje is 3 jaar oud, hoogdrachtig en het meisje kan nou niet echt super rijden. en dan ook nog zonder cap. je bent een pony aan het beleren en op deze manier zijn zijn eerste ervaringen niet bepaald goede ervaringen.

mijn pony's kijken wel degelijk blij als ze moeten werken. 4 keer in de week met het grootste plezier. harde hinnik aan komen lopen en geen stapje zetten tijdens het op tuigen. en dan ook nog blij kijken tijdens het rijden.

maar misschien zijn het maar moment opnamens en had de pony er de grootste lol in. ik geef commentaar op de foto's en wat er verder gebeurd zie ik niet.

@ faniek, het verschil met bijv. dennis is dat zij weet waar ze mee bezig is.
bitloos rijden hoeft niet altijd vriendelijker te zijn het is een andere manier van rijden. net zo goed als dat iedereen denkt dat een stang reuze zielig is, is het voor sommige paarden een stuk vriendelijker dan een trens. en hobbelen met een halster is niet te vergelijken met bitloos rijden.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-05 21:56

Mijn zusje had niks...ze kwam zo ongv. op haar benen terecht...die had alleen maar lol...want Floortje stond haar ook echt zo aan te kijken...van he wat doe je nou... Haha!

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-05 22:01

Floor is niet drachtig Verward de zwarte wel...
Zo erg waren we nu nog net niet zeg Haha!
Nee ik snap je wel en kan me ook voorstellen dat er pony's zijn die rijden super vinden...dat weet ik wel... Ja
En indd...momentopnames en je geeft gewoon commentaar op de foto en ja de pony kijkt niet vrolijk op de foto...
Laatst bijgewerkt door Tibamar op 04-06-05 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt