Studentenwedstrijd Tilburg: L-springen gewonnen!! *veel*

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vientje

Studentenwedstrijd Tilburg: L-springen gewonnen!! *veel*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 00:10

Dit weekend zijn we weer gezellig met onze vereniging naar een Stedenontmoeting gegaan, dit keer van TSR Cave Ne Cadas uit Tilburg. De wedstrijd zelf vond plaats op Manege 't Zandeind in Riel. Voor onze vereniging startten alleen een niet-Bokker in de Ba-dressuur en ikzelf in de Lb-dressuur en het L-springen, en Fleury ging mee als supporter en professioneel fotografe Cheese! Het is dan ook niet verwonderlijk dat we supermooie foto's hebben, om over de hoeveelheid nog maar niet te spreken Haha! Vooralsnog zijn alleen mijn foto's van het L-springen geupload, de dressuur volgt binnenkort en Fleury zal de foto's van de andere springruiters waarschijnlijk ook op Bokt zetten.

Voor degenen die het systeem nog niet kennen: je komt op de manege aan en loot een paard in jouw categorie. In elke categorie lopen 3 of 4 paarden mee, die elk 3 parcoursen lopen. De beste ruiter per paard gaat door naar de halve finale, waarin 4 ruiters starten (2 per paard). De beste hiervan gaan door naar de finale, om de beurt op een ander paard. En de beste van die twee wint Haha! In eerste instantie wordt er gekeken naar springfouten en daarna stijlpunten. De finale wordt gejureerd op springfouten en tijd. De hoogte varieert van 60 cm tot een meter,en dit keer lag het geloof ik tussen de 80 cm in de voorronde en een meter in de finale.
Maar je kent het paard waarop je rijdt dus niet, en mag even een rondje linksom galopperen, rechtsom galopperen en vervolgens 2 oefensprongetjes nemen. Daarna groeten en meteen je parcours rijden. Het moeilijkste is dus in twee minuten je paard onder de knie hebben, zeker aangezien het echt niet altijd makkelijke paardjes zijn Clown

Maar enfin, zondag moest ik dus als eerste op Loyd, een grote vosruin die volgens het boekje extreem braaf is. Ik moet zeggen dat ik die mening deelde, maar mijn tegenstanders geloof ik niet...met als resultaat een foutloze ronde voor mij en (geloof ik) een weigering en uitsluiting voor de andere twee. Don't hit me if I'm wrong Bloos
Wat me aan de foto's vooral opvalt is dat ik iets meer de mond moet volgen met mijn handen en mijn hakken naar beneden en naar buiten moet houden. En af en toe is mijn rug krom Haha!
Opstappen Vork
Afbeelding
Met de rest zenuwachtig staan kijken hoe de eerste ruiter het doet...
Afbeelding
Galopje...
Afbeelding
Oefensprongetje (meegaan zou prettig zijn Tong uitsteken ).
Afbeelding
En dan het parcours Vork
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarna bleek dus dat de twee ruiters na mij op Loyd iets meer problemen tegenkwamen dan ik, en ik dus door mocht naar de halve finale! Daarbij lootte ik gelukkig wat beter: ik mocht als tweede op Queen. Kon dus de kunst mooi even afkijken Haha! En maar goed ook, want mijn tegenstandster had helaas een flinke weigering op de laatste hindernis, waardoor ze eraf viel...oftewel maar 1 voorwaarde voor mij en dat was niet eraf vallen Tong uitsteken En natuurlijk ook niet met tig weigeringen uitgebeld worden. Queen bleek een kleine hittepetit die heel erg op de hindernissen aantrok, maar waarbij je wel goed je benen eraan moest houden want anders wilde mevrouw dus nog wel eens op het laatste moment besluiten níet te springen. Achteraf vond ik het een leuk paardje, was alleen moeilijk om de rem te vinden. En de jury heeft schijnbaar erg gelachen om me: mijn rem ging namelijk samen met een heel hard Limburgs "Teruuk!!" na elke hindernis Clown
Drafje- let niet op haar tong want dat doet ze schijnbaar altijd Tong uitsteken
Afbeelding
Galopje zonder rem
Afbeelding
Galopje met rem (oei wat hang ik aan de teugels Bloos! )
Afbeelding
En springen maar Vork
Afbeelding
Afbeelding
Of toch niet Koe Vind dit een van de gaafste foto's erbij Haha!
Afbeelding
Toch maar weer wel...
Afbeelding
Afbeelding

Met 1 weigering was ik dus door naar de finale! Dit keer met ongunstige loting, ik moest namelijk weer als eerste rijden. Het paard bleek hetzelfde finalepaard te zijn als vorig jaar, een grote vos genaamd O'Brian. Het jaar ervoor had ik de finale gezien en was toen heel blij dat ik er niet op hoefde, dus ik deed het bij voorbaat al in mijn broek Bloos Maar gelukkig bleek hij iets minder te scheuren als het jaar ervoor, dus met de moed der wanhoop maar opgestapt en gaan rijden Haha!
Opstappen- ik ben zelf niet bepaald klein dus hieruit blijkt hoe groot hij wel niet is Tong uitsteken
Afbeelding
Draf- tot zover gaat het lekker Haha!
Afbeelding
Galopje Vork
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En dan het parcours- met angst en beven Scheve mond
Een beetje onthoofd, maar wel een mooie foto Haha!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tja, omdat ik het een beetje boel eng vond heb ik niet bepaald op tempo gereden- mijn tijd was dan ook behoorlijk langzaam Clown Makkelijk zat om te verbeteren voor mijn tegenstandster, die erg netjes en vlot begon...totdat er op hindernis 3 een balkje sneuvelde- ik had dus gewonnen!!!
*hierna volgde een hoop gestuiter en gepiep Clown *

Ondanks dat mijn stijl niet altijd even netjes was ben ik dus erg tevreden met het resultaat Haha! Zeker als je bedenkt hoe de concurrentie is, over het algemeen allemaal mensen waarvan ik vind dat ze veel beter zijn dan ikke Bloos Dus tja, dan is dit een enorme egoboost Vork

Hopelijk kan ik binnenkort de laatste wedstrijd van dit jaar nog rijden in Groningen, maar als dat niet zo is dan wordt het pas weer in het nieuwe collegejaar. Dit SO was in ieder geval hartstikke leuk, met een supergezellig feest (cantus Haha! Haha! Haha! ), mooie show en leuke wedstrijden. Volgend jaar ben ik weer van de partij! Lachen

Kathleen_vW

Re: Studentenwedstrijd Tilburg: L-springen gewonnen!! *veel*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 00:16

Leuke paardjes rij je Lachen
Ik vin vooral die laatste vos leuk!
Die weiger foto is echt geniaal!! Haha!

Groetjes Kate

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 01:31

Hey Hilde,
Coole foto's! En zo bezien springen onze paardjes erg ruim over de hindernissen haha.
En die foto van Ko komt ook nog hé!
(PS: 1 van deze fotos komt natuurlijk bij jou in de Praad he)

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 06:13

Erg mooie foto's! Prachtige paarden ook, mooie springtechniek hebben ze! Vooral die laatste... Super. Het commentaar op je houding geef je zelf al...

Gefeliciteerd met je resultaat OK dan!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 07:50

wat een leuke dieren om te zien Ja volgens mij heb jij ook dikke pret gehad Knipoog

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 08:37

Mooie foto's joh!!! Ziet er gaaf uit...........op zich studeer ik ook, dus als het goed is.........haha. Jullie moeten me maar eens goed voorlichten tijdens outdoor Knipoog.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 08:47

*gaat fanatiek aan het werven* Tuurlijk Manzano, komt voor de bakker Haha!

Ik heb inderdaad best lol gehad, tussen de momenten dat ik het eng vond in Bloos Maar dat maakt het leuk, als het gewoon over een paar balkjes hobbelen is is het ook niet spannend Lachen

@Veerle: is goed hoor, dit is gecensureerd Schijnheilig En jullie paardjes hadden inderdaad geloof ik nog wel een halve meter hoger willen springen Haha!

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 08:48

Hey Vientje! mooie foto's! (vooral die weiger foto Nagelbijten / Gniffelen) Wel fijn eindelijk eens een wedstrijd buiten...kun je tenminste mooie foto's maken..

was het uit te houden in de trui?

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 08:51

Op zondag wel, op zaterdag dreef je er bijna uit Nagelbijten / Gniffelen

Het is inderdaad wel jammer dat de proeven enzo meestal in een binnenbak zijn, het is veel leuker buiten Lachen Maar ja, dat kan nou eenmaal niet altijd...

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 09:20

Leuke foto's Vien! Inderdaad, die paardjes springen leuk zeg OK dan! Ik vind dat schimmeltje echt een leuk ding.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 09:23

Hoi Hilde,

Wat gaaf zo'n wedstrijd zeg! Maar drie verschillende paarden op 1 dag en dan ook nog eens van die pittige, dju, kan me voorstellen dat je de finale op je gemak gereden hebt.

Je kunt ondertussen al wel een prijzenkast aanschaffen, volgens mij. Tong uitsteken

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 10:11

Gaaf beestje die 3e! Ziet er ook pittig uit.
Mooie techniek heeft die ook, de andere 2 laten hun voorbenen iets hangen.

Ik vind je houding niet storend! Je zit gewoon mee in de beweging, je belemmerd ze niet dus leuke foto's! Lachen

Hoe hoog stond dit precies?

Kimmb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 10:14

pfff wat jammer dat ik er niet bij was zeg, anders had ik misschien wel op dei O'brain gezeten Knipoog
Hmm volgens schooljaar maar weer (ga ik vast in de zomervakantie extra oefenen).

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 10:19

hee wat leuk, zijn leuke foto's geworden!! hee veerle, wel die weiger foto van Queen voor in de Praad he Knipoog

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 10:31

Jammer dat ze zo'n vereniging niet bij ons hebben, ziet er super leuk uit!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 11:07

Kimmb schreef:
pfff wat jammer dat ik er niet bij was zeg, anders had ik misschien wel op dei O'brain gezeten Knipoog
Hmm volgens schooljaar maar weer (ga ik vast in de zomervakantie extra oefenen).

Doe dat maar ja Extreme duivel

Haha!

@Sjelli: de eerste stond op 80, tweede ronde 90 en derde ronde 1 meter (schijnbaar, heb het niet nagemeten Tong uitsteken )
@ Iris: de eerste prijs waren dit keer sokken Haha! Haha! Haha!

Nadine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 11:14

hey
rijd jij in boukoul?

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 11:17

Ja Haha! Hoe weet jij dat? *ikke aagje*

Maar dit is daar niet trouwens Tong uitsteken

Nadine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 11:34

ik kwam toen kijken naar Quinta, die jij eerst mog rijden, toen had ik em meegenomen maar was afgekeurd...
hoe gaat het met haar?

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 11:41

Ahaaa, nou weet ik het! Grappig Lachen Ik PB je wel even Knipoog

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 11:54

Ziet er gaaf uit hoor! Dapper van je Lachen Op welk niveau (hoogte) werd de finale gereden?
Ik ga in de zomer ook aan een studenten wedstrijd mee doen. De Nations Cup in Apeldoorn Haha!

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 11:58

Vientje schreef:
@Sjelli: de eerste stond op 80, tweede ronde 90 en derde ronde 1 meter (schijnbaar, heb het niet nagemeten Tong uitsteken )

3e ronde is de finale, 1 meter dus...

de Nations Cub is wel wat anders dan dit Knipoog dat gaat mij niet meer lukken voordat ik afgestudeerd ben Haha!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 12:08

Ik vind dit al een hele prestatie Haha!

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 12:27

is het zeker! volgende keer M-springen? Tong uitsteken

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-05 12:29

Jij ziet ze vliegen Vork

Hoewel...nog 1 keer bij de eerste 3 en ik zou naar het M-springen moeten... Scheve mond

...

*negeert deze enge gedachte volkomen, ladiedadieda Muziek! * Haha!