Indy@trainen, met stomme digi

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

El_vis

Indy@trainen, met stomme digi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-05 16:49

Nou ik heb gisteren dus weer eens heerlijk in het *avond* zonnetje gereden met Indy, en eindelijk kon ik weer eens een fotografe regelen (mijn moeder dus gestrikt) alleen op de een of andere vage manier heeft onze digi de helft van de foto's gewist waaronder dus alle foto's van de tweede chip die we hadden gebruikt, waarbij ze dus net goed liep (redelijk netjes aan de teugel, zowel in stap, draf, galop en halthouden) ik vond het wel erg jammer dat ik dus geen nette foto's heb daarvan want ik had ze graag aan mijn instructrice crossmonster laten zien, maargoed jammer dan hij. commentaar mag, maar houd het opbouwend, we zijn namelijk nog hard aan het oefenen, en zoals ik al zei, ze liep hierop nog niet zo goed, plus mijn moeder is niet de beste in het maken van foto's op het juiste moment en Indy liep vandaag niet zo heel relaxt jammer genoeg, maargoed genoeg gezwam, hier zijn ze dan: (p.s staan niet op volgorde)(en ik heb dus geen enkele draffoto door die ellendige digi Huilen Boos! )
Draven
Eerst even een filmpje
Afbeelding
Galopje (kwas bezig haar naar beneden te krijgen, nu ik het zie, ziet het er wel een beetje ruw uit moet ik zeggen, maar effen om jullie te verzekeren: dat was het niet hoor, kdoe heel voorzichtig met haar, meen ik Pling
Afbeelding
Nog eentje
Afbeelding
Nog voor het rijden, effen lekker knuffelen, en likken hoort daar toch ook altijd bij
Afbeelding
Nog van het warmlopen
Afbeelding
En nog een
Afbeelding
Galop weer he
Afbeelding
Debiel ziet deze eruit he, hier was ik dus begi haar naar beneden te krijgen, wat lekker wel lukt mhuahaha Haha! Knipoog
Afbeelding
Verkeerd moment
Afbeelding
Owkay, nou wat een prachtige foto Clown Tong uitsteken mijn moeder moet nog leren timen
Afbeelding
En het halthouden, kben net bezig haar weer terug te laten zakken met haar hals, mijn moeder snapt het idee nog nie helemaal Haha! Knipoog
het tweede fimpje van de galop, lukt het mij helaas niet om te up-loaden dus ja.....

Dus wat vinden jullie ervan?

ginniej

Re: Indy@trainen, met stomme digi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 16:50

wat een liefi !!!

asjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 16:53

heej tis een leuke pony maar ik vind het er helemaal niet ontspannen uitzien, je pony loopt waarschijnlijk zo met haar zn hoofd in de lucht omdat je hem niet met ontspanning wil laten nageven misschien zijn dit moment opgaven maar ik vind dit er niet ontspannen uit zien misschien zouden rijkleding en rijlaarzen/ chaps helpen? naja veel succes verder

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 16:56

jeetje leer eerst even goed rijden.. je trekt af en toe gewon heel het bit door ze mond en het ziet er ruw uit en is het ook het zadel zit veel te ver naar voren heb je geen les ofzo..afschuwlijk om dit te zien Boos!

xXDjuukiejXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 16:56

Bij de galopfoto's waar jij bezig bent met je pony in de houding te krijgen, lijkt het alsof je zaagt. Ik weet niet of het waar is maar lijkt wel zo. Je hebt btw wel een super leuk halster Lachen

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 16:58

aan de teugel rijden is wat anders dan zagen.. je zegt dat je maar 1x een beetje trekt.. maar je zit constant in zn mond te rukken.. lijkt me niet fijn voor een paard en wat asjuh al zei, is dat het er niet ontspanne uitziet al geloof ik niet dat rijkleding daar tegen zou helpen. wel kan ik het je aanraden wandt het zit fijner en wel is het mogelijk om daardoor RECHTER zitten.. klinkt wat vreemd, maar het werkt wel. en tja.. verder veel succes en ik hoop dat je wat rustiger in je handen gata worden

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 16:58

Ik ben het met asjuh eens, het lijkt (ik zeg dus niet dat het zo ís;) ) alsof je hem als het ware naar beneden 'trekt' , op sommige foto's valt het trouwens nogal mee, ik vind het wel een mooi paardje! Oja, en ik zou ook gewone paardrijkleding aandoen, maar dat is natuurlijk je eigen keuze. Lachen Succes met je paardje!

horsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 17:01

leuke foto,s dat wel!
alleen ik zou rijkleding dragen!
en net als wat asjuh zegt hij loopt er nou niet echt ontspannen bij!
als je geen les hebt zou ik dit zeker gaan nemen!

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 17:04

Eeeej stascha_kim je kan ook wel wat aardiger doen hóór, ik vind het er ook niet super ontspannen uitzien, maar ze zegt dat ze les heeft dus dat zal wel goedkomen!!
Leuk paardje trouwens Lachen
Je zaagt idd best wel heel erg, je moet een paard uit ontspanning naar beneden rijden..

Anora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 17:08

Hey

Mooie pony.
Maar zo leer je een pony niet 'aan de teugel' te laten rijden.
Probeer eerst je pony te laten ontspannen.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 17:08

Leuk paardje..
Je heb je hand veels te verkrampt.. loopt niet lekker voor je paardje.
Probeer idd. op je houding te letten en vooral op je handen en laat hem maar lekker vogels kijken als hij dat wil.. niet naar beneden proberen te rukken maar hem zelf laten komen.

Ghani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 17:13

leuk paardje hoor! maar zoals andere al zeggen, ziet het er naar uit dat je heel ruw bent met je handen. Je moet je niet zo richten op 'het naar beneden rijden' Het is veel leuker om een pony te zien, die met plezier loopt ( ontspannen loopt, dan kom het zakken van het hoofd vanzelf) dan een pony dat constand met zn hoofd in de lucht loopt, omdat die druk veels te hoog is op die teugels.

Veel oefenen! werk aan je zit en je houding en het rijden met je benen, dan komt dat zakken vanzelf! geduld hebben!
xx

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 17:21

meid, waarom denk je dat je pony de hele tijd zo met dr hoofd in de lucht loopt ?! om onder jouw gezaag in de mond uit te komen !!!! een paard kan niet zomaar in 1x aan de teugel lopen als jij dat wilt. een paard kan pas aan de teugel lopen als hij in de nek ontspannen is. in het hoogste punt van de nek zitten de klieren die schuim ontwikkelen. Als een paard geconcentreerd aan het werk is en lekker op zijn bitje knabbelt, betekent het dat ie ontspannen is. pas dan kan je gaan vragen en komt hij in de krul, maar niet als je hem in de krul sleurt !!! hij kan pas nageven als hij gaat schuimen. een paard kan je trouwens niet aan de teugel door te trekken, maar door hem met je benen te vragen. je spoort zachtjes met je benen tegen zijn buik aan en als hij gaat buigen, kan je hem opvangen door zachte kneepjes in de teugel te geven. wat jij doet kan ik gewoon geen rijden meer noemen. Je houding is slecht, je stoort je paard in de mond, je hebt de teugels te strak en je zaagt als een gek !!! Ga aub normale rijkleding kopen en neem les van een goede instructeur, voordat je zelf gaat klooien en je pony verpest !!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 17:24

Ik vind het er inderdaad ook niet ontspannen uitzien, maar volgens mij overdrijven een paar hier wel behoorlijk.
Op het filmpje loopt de pony loopt wel erg hard en je hebt geen constante aanleuning. Haar hoofd gaat alle kanten op. Ook steek jij je benen af en ga je daardoor met je kont wel erg ver achterin het zadel zitten. Ik ben ook van mening dat je benen niet genoeg aansluiten op de foto's waar je haar rond probeert te rijden. Nagevelijk rijden doe je vooral door je benen, je rijdt de pony naar je hand toe.
Verder vind ik jullie wel een leuk stel samen. Mooie pony ook!

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 17:26

Stascha_kim schreef:
jeetje leer eerst even goed rijden.. je trekt af en toe gewon heel het bit door ze mond en het ziet er ruw uit en is het ook het zadel zit veel te ver naar voren heb je geen les ofzo..afschuwlijk om dit te zien Boos!

T mag wel iets minder hoor...

Leuke pony Lachen Probeer hem aan de teugel te rijden door hem goed voorwaards te houden, veel tempo wisselingen te rijden, en veel figuren/ voltes, en daarbij gelijk een beetje te spelen, niet té veel.

rijd dat nou lekker in zo'n broek? Knipoog

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 17:46

Vet man...Ik wil ook filmpje online krijgen maar dat lukt niet -_-
Succes met verder ridjen...Je lijkt alleen een beetje groot vind ik...

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 17:57

Stascha_kim schreef:

Nou, nou! Een beetje minder kan ook wel hoor!
Dus als je foto's wilt plaatsen moet je wel heel goed kunnen rijden?? Dat is wat je zegt. Dan denk ik dat heel veel bokkers nooit rijfoto's zullen plaatsen.

Het is inderdaad geen hogeschool niveau en natuurlijk mankeert er het een en ander aan. Maar hou je commentaar een beetje vriendelijk?
Aan de TS:
Dat hoofd-omhoog-probleem kun je proberen op te lossen door hem beter aan het been te rijden. Hij rent nu een beetje onder je vandaan. Ontspanning er in rijden is heel erg moeilijk, maar als je les neemt dan leer je dat snel genoeg. En hoe moeilijk het ook is, probeer niet te trekken. Daar wordt het alleen maar erger van. Veel succes, het is een leuke pony.

i_horselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 17:59

op de foto's is soms inderdaad te zien alsof ze 'zaagt' maar Indy is ook niet echt een makkelijk paardje. ik heb haar gezien een beetje in het begin en toen was ze echt heet nu is ze veeeeeel rustiger.

en het lijkt of ze zaagt maar dat ligt echt aan Indy want die is heel kijkerig, en ze is nog niet helemaal relexed...dus.

en nog iets......... als jullie commentaar hebben zeg dan elsjeblieft niet hetzelfde want uiteindelijk word het een beetje eentonig topicje Slapen

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 18:01

Als eerste moet je gaan werken aan je tempo. Je hebt je pony veelste hard aan het lopen. Als jij een juiste houding hebt, dan hoef je alleen maar druk te zetten op de teugels en ze gaat rustiger lopen.
Je moet op je zitknobels gaan zitten. In het midden van het zadel, niet op de achterkant van je zadel. Ellebogen aansluiten, handen hoger, niet met je handen op de schoft leunen, onderbenen veel verder naar achteren, hakken uitdrukken, recht zitten en je borst naar voren. Ga eerst aan jou houding, ontspannen rijden en het tempo van je pony werken voordat je, aan de teugel gaat werken. Als jij het bovenstaande gaat doen, gaat je pony vanzelf ontspannen. Dan neemt die het bit aan en gaat afbuigen.
Veel succes ermee.

Er waarom heb je geen rijkleding aan?

i_horselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 18:02

ze heeft ook les van Bregje(ofzoiets) 1 keer in 2 weken volgens mij, maar inderdaad niet iedereen is perfect in rijden. en volgens mij hebben de mensen die het meeste commentaar hebben dezelfde fouten gemaakt, en als je het dan misschien beter kan kan het misschien ook wel op een aardigere manier gezegd worden

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 18:05

@i_horselover, ookal heb je een moeilijk paard, er mag nog niet worden gezaagt. Dat de pony zo druk is ligt grotendeels aan haar zelf. Zei rijd er zo belabberd op. Sorry dat ik het zeg maar het is wel zo. Als zij eerst aan haar houding gaat werken dan gaat de pony meteen al beter lopen.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 18:06

ik vind het niet raar hoor dat dit paardje niet aan de teugel wil lopen of vind jij van niet?
dit vind ik dierenmishandeling

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 18:09

moyra schreef:
ik vind het niet raar hoor dat dit paardje niet aan de teugel wil lopen of vind jij van niet?
dit vind ik dierenmishandeling

Dit vind ik dikke bullshit.

Leuke pony hoor Lachen
Probeer je handen niet vast te zetten he Lachen

Anora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 18:10

i_horselover schreef:
op de foto's is soms inderdaad te zien alsof ze 'zaagt' maar Indy is ook niet echt een makkelijk paardje. ik heb haar gezien een beetje in het begin en toen was ze echt heet nu is ze veeeeeel rustiger.

en het lijkt of ze zaagt maar dat ligt echt aan Indy want die is heel kijkerig, en ze is nog niet helemaal relexed...dus.

en nog iets......... als jullie commentaar hebben zeg dan elsjeblieft niet hetzelfde want uiteindelijk word het een beetje eentonig topicje Slapen

Ze is niet relaxed nee, maar heb je wel eens nagedacht WAAROM ze niet relaxed is!?

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 18:10

misschien handig een zadel te kopen waar je wel in past!