Nu hadden ze anderhalve week geleden hun land gemaaid, en ik kon komen!
Samen met Jannes, haar man, hadden ze compleet met meetlint de baan weer uitgezet. Daar aangekomen eerst wat bijkletsen met Wendy en ondertussen kon Moenira, al grazend aan het halster, alvast even wat wennen aan de vreemde omgeving.
Opzadelen in de stal werd geen succes, dat was te spannend, dus toen maar buiten en daarna snel er op...
Wendy heeft foto's gemaakt van het losrijden en daarna mij 1 van de L1 proeven van juni voorgelezen, om te kijken of het een beetje wilde.
Vooral in de galop vind ik het moeilijk om haar aan die buitenteugel te houden. Vooral met middengalop op de volte vliegen we voor mijn gevoel enorm uit de bocht!
GEnoeg gekletst, hier de foto's. Het zijn er erg veel, maar ik kon niet kiezen. Ze waren vrijwel allemaal mooi gelukt (alleen door verkleinen soms ietsje onscherper)... Wendy maakt prachtige foto's met haar nieuwe camera... Ik ga ze echt af laten drukken bij de fotograaf!
Even bewijsje dat het echt bij hun op het land was

Eerst even kijken, en dan even jeuken... Dat gras ziet er wel heel lekker uit
Losrijden...
We rijden eerst lang en laag los. Ik wil dat ze ontspannen haar hals laat zakken en mijn hand volgt. Soms gaat dat vlot, soms kost het wat meer moeite. De kunst is haar niet op de voorhand te laten lopen. Best moeilijk!...
Hier al wat meer oppakken, foto's staan in volgorde van tijd overigens.
Daar wil ik heen!
losgaloperen aan langere teugel... Oeps, hoe houd ik haar binnen de bordjes

Ik heb ontzettend veel plezier met Moenira... En kan lachen om haar streken... Controle... Aan de buitenteugel hier?
De hond van Wendy vond het allemaal erg interessant, hij kwam er ook bij zitten kijken...
Even uitpuffen en praten over Moenira, dan weer aan het werk...
Pasje opzij op de volte en van hand veranderen in poging middendraf geloof ik...
Een poging tot wijken en dan op de volte...
impulsopwekken... En zo heb je ineens te lange teugels omdat ze zich opricht
Waar moet je dan heen met die handen?
.... En dan even halsstrekken...
Phoephoeh! Dat was even hard werken! Even uitblazen en dan nog het proefje rijden...
Wat een mooie lieverd is het toch...

En eerlijk is eerlijk...
Ik iets lekkers, dan jij ook iets lekkers
Commentaar mag, ik weet dat ik haar nog meer aan de buitenteugel moet houden en mijn handen nog iets meer voor me moet dragen.
Soms zak ik wat (scheef) in elkaar maar voor de rest viel mijn houding me deze keer alles mee
Ik wil Wendy hierbij nogmaals ontzettend bedanken voor de gastvrijheid en de ontzettend mooie foto's... Wat mij betreft voor herhaling vatbaar!
Het was een heerlijke gezellige en ontspannen middag!!!
Zowel voor mij als voor Moenira!

Moest even een slinger maken om toch nog aan de binnenkant van de B langs te rijden