Met Moenira tussen bordjes @ Stable RubyWhite. Mooie Foto's!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

joyce B

Met Moenira tussen bordjes @ Stable RubyWhite. Mooie Foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-05 13:27

Ik had het laatst met Wendy gehad over hun mooie wedstrijdbaan op het gras, omdat ik met Moenira nog wat onwennig ben om netjes tussen bordjes te rijden. En omdat we maar 2 wedstrijden hadden gehad de eerste 2,5 maand wilde ik voor de selectiewedstrijd toch nog een keertje oefenen... (www.stable-rubywhite.nl)

Nu hadden ze anderhalve week geleden hun land gemaaid, en ik kon komen!
Samen met Jannes, haar man, hadden ze compleet met meetlint de baan weer uitgezet. Daar aangekomen eerst wat bijkletsen met Wendy en ondertussen kon Moenira, al grazend aan het halster, alvast even wat wennen aan de vreemde omgeving.
Opzadelen in de stal werd geen succes, dat was te spannend, dus toen maar buiten en daarna snel er op...

Wendy heeft foto's gemaakt van het losrijden en daarna mij 1 van de L1 proeven van juni voorgelezen, om te kijken of het een beetje wilde.
Vooral in de galop vind ik het moeilijk om haar aan die buitenteugel te houden. Vooral met middengalop op de volte vliegen we voor mijn gevoel enorm uit de bocht! Tong uitsteken Haha!

GEnoeg gekletst, hier de foto's. Het zijn er erg veel, maar ik kon niet kiezen. Ze waren vrijwel allemaal mooi gelukt (alleen door verkleinen soms ietsje onscherper)... Wendy maakt prachtige foto's met haar nieuwe camera... Ik ga ze echt af laten drukken bij de fotograaf!

Afbeelding
Even bewijsje dat het echt bij hun op het land was Knipoog

AfbeeldingAfbeelding
Eerst even kijken, en dan even jeuken... Dat gras ziet er wel heel lekker uit Vingers aflikken Haha!

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Losrijden...
We rijden eerst lang en laag los. Ik wil dat ze ontspannen haar hals laat zakken en mijn hand volgt. Soms gaat dat vlot, soms kost het wat meer moeite. De kunst is haar niet op de voorhand te laten lopen. Best moeilijk!...

AfbeeldingAfbeelding
Hier al wat meer oppakken, foto's staan in volgorde van tijd overigens.

Afbeelding
Daar wil ik heen!

Afbeelding
losgaloperen aan langere teugel... Oeps, hoe houd ik haar binnen de bordjes Nagelbijten / Gniffelen Haha!

Ik heb ontzettend veel plezier met Moenira... En kan lachen om haar streken... Controle... Aan de buitenteugel hier?
AfbeeldingAfbeelding
De hond van Wendy vond het allemaal erg interessant, hij kwam er ook bij zitten kijken...

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding
Even uitpuffen en praten over Moenira, dan weer aan het werk...

AfbeeldingAfbeelding
Pasje opzij op de volte en van hand veranderen in poging middendraf geloof ik...

AfbeeldingAfbeelding
Een poging tot wijken en dan op de volte...

AfbeeldingAfbeelding
impulsopwekken... En zo heb je ineens te lange teugels omdat ze zich opricht Knipoog Waar moet je dan heen met die handen? Haha!....
En dan even halsstrekken...

AfbeeldingAfbeelding
Phoephoeh! Dat was even hard werken! Even uitblazen en dan nog het proefje rijden...

AfbeeldingAfbeelding
Wat een mooie lieverd is het toch... Lovers

Afbeelding
En eerlijk is eerlijk...
Ik iets lekkers, dan jij ook iets lekkers Ach gut

Commentaar mag, ik weet dat ik haar nog meer aan de buitenteugel moet houden en mijn handen nog iets meer voor me moet dragen.
Soms zak ik wat (scheef) in elkaar maar voor de rest viel mijn houding me deze keer alles mee Tong uitsteken Haha!

Ik wil Wendy hierbij nogmaals ontzettend bedanken voor de gastvrijheid en de ontzettend mooie foto's... Wat mij betreft voor herhaling vatbaar!
Het was een heerlijke gezellige en ontspannen middag!!!
Zowel voor mij als voor Moenira!
Laatst bijgewerkt door joyce B op 29-05-05 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Dancer

Re: Met Moenira tussen bordjes @ Stable RubyWhite. Mooie Fot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 13:33

Mooie foto's zeg en ik vind het er erg goed uitzien. Dat gaat vast lukken met de selectie.

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 13:53

Ik vind het er ook erg goed uitzien Haha! Leuke combi ook

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 13:58

AMEN! *LOL* Haha!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 14:03

af en toe vind ik haar wel iets te lang lopen.en ook iets te diep en op de voorhand.
maar het is wel een leuk beestje Lachen

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 14:03

woow wat een mooi paard Kwijl
Ziet er best goed uit hoor Haha!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 14:07

Zo joh, ziet er netjes uit!!!! Ik zie je straks wel in de L2 he, in S'woude int winterseizoen Knipoog Tong uitsteken Haha, ga zo door hoor, super!
En trouwens, wat zijn jullie (nog steeds) een mooie combi! Haha!

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 14:49

Wow, dat ziet er erg goed uit Joyce!
Je ziet duidelijk aan de foto's dat jullie steeds een stukje vooruit gaan! En probeer dit op de wedstrijden vast te houden, blijven rijden hè! Knipoog

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 15:00

Ziet er goed uit hoor Haha! Gaat vast helemaal lukken met die selectie's Knipoog Je kan best ff buiten de baan rijden hoor, als je maar weer voor de bordjes op de hoefslag zit Clown

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 15:07

wow zeg!!! ik vind moenira echt een super chique dier!!! Ziet er super uit!!

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 15:15

whoohw wat een gaaf beesje wat strekt hij/zij veel uit zeg maar wel mooi ga zo door

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 15:18

Ziet er goed uit hoor *LOL*

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 16:26

schitterende foto's en wat een leuke combi zijn jullie. ziet er netjes uit, succes verder.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 16:38

Wooow je hebt een heel erg mooi paard.
Het zijn hele mooie foto's.
Het ziet er goed uit.
Jullie passen goed bij elkaar!!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 16:41

Mooie foto's zeg!!
Wat voor een camera heb je??

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 17:09

Wauw wat een blikvanger Lovers Echt een plaatje!
Ziet er netjes uit hoor, zitten hele mooie foto's bij..
Volgens mij ga je mee doen aan een selectie zo te lezen? Knipoog
Veel succes dan alvast OK dan!

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 18:28

Wat een ontzettend leuke pony, zo'n leuk koppie. Je hebt een fijne manier van rijden, gaat denk ik wel goed komen op de selecties.

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 18:41

Ik vind het echte een mooie pony, ze is echt vooruit gegaan Ja

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 18:48

Zooo, dat ziet er supernetjes uit Joyce! Ja
Hele mooie, scherpe foto's ook!
De lol straalt van de foto's af, jullie zijn echt een super-combinatie! Gaat helemaal goed komen op de selecties!

En ik kwijl nog steeds van haar hoofdje Kwijl

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 18:51

Wat een ontzettend leuke pony zeg !!! Ze ziet er heel erg goed uit. Het rijden ook !!!! Alleen af en toe zit je nog een beetje te pielen met je binnen maar vooral buitenhand, maar dat is het enige. Wat fijn dat je daar mocht oefenen !!

RodeoRoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 19:01

Hey Joyce! Wat een mooie foto's!!! Ziet er echt heel goed uit! Je moet echt van zekerder van jezelf zijn hoor! Mooi rechtop gaan zitten! Gaat helemaal goedkomen op de selectie!

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 19:12

Ziet er keurig uit! Je mag haar misschien na het losrijden iets meer bij elkaar rijden.
Met die selectiewedstrijd gaat het zeker wel goedkomen! Haha!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-05 21:17

Tjonge! Wat een reacties al!

Meiske16: kun je aangeven welke foto's je bedoelt? Dan kan ik er misschien nog wat van leren. 1 van de losrijdfoto's vond ik zelf ook duidelijk op de voorhand, maar welke bedoel jij nog meer? (Met op voorhand, te lang of uit elkaar?)

We zijn nog maar L1 hè Knipoog

@Royaltjuh: het is wel de bedoeling om je straks in Siegerswoude in de L2 weer tegen te komen, we hebben nog een stuk of 12 proeven te gaan dit outdoor-seizoen, dus als we niet te raar gaan doen ineens of weer zo'n enorme dip krijgen, zou dat moeten lukken Bloos Haha!

@Naz: bedankt, ik kan nu zelf ook de vooruitgang wel zien, maar op wedstrijd is het allemaal zo'n moment opname... En een foutje is snel gemaakt bij ons. Hihihi, thuis kan ik er steeds een beetje meer aan rijden, dus op wedstrijd moet het toch ook een keertje gaan lukken binnenkort Haha!

@Ukkiepuk: hahaha, ja, had laatst op mijn protocol bij middengalop op lange zijde staan: Slingerend Schijnheilig Moest even een slinger maken om toch nog aan de binnenkant van de B langs te rijden Bloos hahaha, en die uitzwaaiers bij de middengalop op de volte... Ben altijd bang de baan uit te vliegen Haha!

@viefdepief: De camera is van Rubywhite, hij is 3,2 megapixel, maar voor merk en type zou ik even moeten vragen... Hij maakt echt mooie foto's!

@prinslover: Ja, we rijden de selectiewedstrijden L1 dressuur...
Vorig jaar hadden we ons in de B geselecteerd voor de Friese Kampioenschappen, maar die werden toen voor B en L1 afgelast in verband met het slechte weer/slechte terrein. Helaas rijden we nu minder op niveau dan in de B Knipoog

@liza van loon: Dank je, dat vind ik een heel fijn compliment... Ik probeer eerlijk en vriendelijk te rijden, maar helaas werkt mijn lichaam nog niet altijd even goed mee... Moeilijk hoor, stevig zitten en alles onder controle houden!

@Youko: Dank je Youko, en hoe gaat het met jullie?

@Nehnadagmar: hihihi, ik zie zelf ook terug op de foto's dat ik gewoon zit te stralen op die pony, buiten de geconcentreerde foto's om natuurlijk Knipoog
Het is niet alleen een mooie pony, maar het klikt inderdaad ook heel goed, ik hoop dat ik ooit nog zo'n fijn paardje voor mezelf kan vinden in een maatje groter...

@mariellexxx: je hebt helemaal gelijk... Het lukt me niet altijd goed haar aan mijn buitenteugel te rijden en dan sjoemel ik gruwelijk met die binnenteugel... Vreselijk, maar moeilijk eruit te krijgen... lastig hoor, dat rechthouden, vooral in het wijken op rechts en de rechter galop... En als mijn teugels nog wat te lang zijn omdat ik haar lager liet lopen, dan is het helemaal niet om aan te zien Schijnheilig Tong uitsteken

@Rodeoroxy: die onzekerheid is moeilijk overheen te komen, maar het rijden van wedstrijden helpt daar wel bij. Dan wordt ik tenminste beoordeeld door onpartijdige, onbekende mensen maar wel ervaren mensen, en als die me dan wel netjes of goed vinden rijden in die bepaalde klasse, dan is dat een stukje bevestiging dat we op de goede weg zijn... "Iedereen rijd thuis als Anky"l, maar daar in de ring bij allemaal andere combinaties een winstpuntwaardige proef kunnen laten zien op een bepaald niveau... Daar komt toch wel wat meer bij bij kijken dan thuis voor jezelf rijden...
Ik hoop dat het bij ons in de proeven straks ook weer makkelijker gaat!

@Suzy: Klopt, daar zijn we zowel tijdens clubles als bij privéles ook mee bezig, maar omdat ik nog niet zo veel ervaring heb met goede lessen en echt rijden, ben ik daarbij nog erg onzeker. Ik vind het nog moeilijk om haar echt achter haar broek aan te zitten, zonder dat ik haar voor mijn gevoel in de weg zit of tegenstrijdige hulpen geef, of dat 1 van ons beiden, of allebei verstrakt in ons lijf.
Ik probeer wel voorzichtig aan steeds meer als ik voor mezelf rijd, en op wedstrijd, maar het echte grenzen opzoeken en er over heen rijden, dat bewaar ik voor in de les... Als er dan iets verkeerd gaat wordt ik tenminste gecorrigeerd en/of geholpen...

Dancer, VeraA, crazy_roxy, Marrepar, Kimmy, Stascha_kim, Rakkertje13, highspirited en calimerofoxy, jullie ook bedankt voor jullie lieve reacties!

Martsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 18:08

Hee Joyce!! Je had me al het een en ander verteld over de foto's, maar daar is niks over gelogen hoor!!
Echt hele mooie foto's geworden!! Enuuuhh, soms alleen je ellebogen wat meer bij je lichaam houden... Maar dat heb je al vaker gehoord!! En wat betreft vanmiddag; Ging goed toch???

minkieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 18:48

Mooie foto's Joyce,ziet er echt heel goed uit. OK dan!