Zijn er al V tjes zadelmak???Hoe gaat het met de 3 jarige??

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mieki

Zijn er al V tjes zadelmak???Hoe gaat het met de 3 jarige??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 19:47

hey

ik heb een V hij heet Valentino en is een kwpn Afstamming Future X Grafiet. Zit er nu 3 maanden op en het gaat super heb al 1 winstpunt binnen in de b dressuur(onderling) startkaart is onderweg.
Nu zal je zeggen is dat niet een beetje snel...maar het gaat ook gewoon super goed..Ik rij 3 x per week en de rest heeft hij vrij ( wei,stapmole). Ben er gelukkig nog niet afgevallen.luisterd super naar de hulpen. stap draf galop geen problemen tot nu toe..Future staat ook goed bekend als cool in het hoofd en dat heeft hij echt van ze vader. heb hier foto van de eerste keer op ze rug....hebben jullie ook al foto's

Afbeelding

Afbeelding
eerste wedstrijd???weet niet of jullie deze ook zien???

Afbeelding

Afbeelding

hebben jullie ook al foto's van jullie driejarige???en hoe gaat het rijden???

Oscar
Forumcoördinator

Re: Zijn er al V tjes zadelmak???Hoe gaat het met de 3 jari

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:59

Helaas is alleen de eerste foto zichtbaar.

Een kleine opmerking: als je foto's van andere paarden wilt zien, graag zelf even topics zoeken waar ze in staan Knipoog
Verzameltopics zijn nl. niet toegestaan.

mieki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 20:02

hoe kan dat dan van die foto..ik doe hetzelfde als die eerste alleen de rest komt van mijn msn en niet van picturetrail????ik snap er niks van wie legt me dat uit

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 20:05

ik kan het je helaas niet uitleggen, misschien dat je de andere ook via picturetrail kunt doen?

vanaf de eerste foto vind ik hem wel erg mooi!

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 20:09

mieki schreef:
hey

ik heb een V hij heet Valentino en is een kwpn Afstamming Future X Grafiet. Zit er nu 3 maanden op en het gaat super heb al 1 winstpunt binnen in de b dressuur(onderling) startkaart is onderweg.
Nu zal je zeggen is dat niet een beetje snel...maar het gaat ook gewoon super goed..

srry maar ik vind dit inderdaad veeeeel te snel... ook al gaat het super goed dan nog vind ik niet dat je met een 3jarige die 3 maanden onder het zadel is al op wedstrijd zou moeten gaan!!!

mieki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 20:55

morgen de foto's

heb me startkaart ook nog niet hoor rustig aan 2 a drie keer per week rijden is nu genoeg...en wat maakt het uit,,hij doet ervaring op en of je nou gewoon gaat rijden of je rijd een wedstrijdje???

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 21:57

een wedstrijdje kan geen kwaad, zoals je zegt rij je m maar 2 a 3x per week dan kan soms een wedstrijdje er ook wel bij, maarre met een 3 jarige mag je niet starten d8 ik, dat mag toch pas vanaf 4?

Le0nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 22:02

Leuk paardje, ik vind het ook niet te vroeg hoor zolang de pony er plezier in heeft en het is niet illigeaal kan het bijna geen kwaad Vork

Le0nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 22:04

trouwens dat V tjes heeft te maken met de letter V als naam omdat ze in een bepaald jaar zijn geboren he? ik weet niet of dat voor een bepaald ras geld, maar er zijn iig op een manege waar ik op kamp was 3 ponytjes, Vasco, Vanessa, Vera (3 jaar) die ze ook zadelmak aan het maken zijn, tgaat super!

wynoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 22:06

Iemand bij ons heeft ook al haar startkaart aangevraagd met haar driejarige. Vind het geen kwaad kunnen zolang je maar niet teveel van je paard vraagt, je kan bijvoorbeeld beginnen met maar 1 proef per wedstrijd.

Succes!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 22:08

vind het ook wat snel maar goed je hebt wel een leuk paard! Profiteer alleen niet van het feit dathij koel in het hoofd is, ook voor koele paarden word het af en toe wat veel. Gun je paard liever een weekje de tijd om al zijn nieuwe indrukken te verwerken. Een wedstrijdje is niet slecht, maar op 3 maanden is het wel al vrij veel, het zadel, het bit, de hulpen, de ruiter, nieuwe oefeningen, de gangen die vanaf nu gecontroleert worden door een ruiter in de bak terwijl hij ze eerst als enige controleerde, en dan nog eens een wedstrijd? Hoe zou jij je voelen als je allemaal niet wist wat het was en het allemaal maar op je af kwam, ook al ben je koel in je hoofd Lachen

(niet aanvallend bedoeld! Echt niet! maar probeer ietsje rustiger aan te doen met hem Lachen Hij heeft nog een heel leven om cariere op te bouwen, dus wees enorm zuinig op die 1ste jaren, want die zijn zoooooo belangrijk Lachen )

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 22:18

x
Laatst bijgewerkt door janna op 20-03-22 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 22:20

Ik heb pas ook m'n driejarige ingereden.
Heb er denk ik vanaf dat ik er de eerste keer op heb gezeten 10 keer op gezeten in anderhalve maand.
Nu ga ik hem wat meer pakken dus ongeveer 3 keer in de week een klein half uurtje.

Ik zelf vind met de drie jaar al op wedstrijd gaan wel vroeg hoor.
Ook al doen ze het goed.
Maar dat is vaak een fout bij veel ruiters als de paarden veel zelf aanbieden dat ruiters dan ook meer gaan vragen van zo'n jong paard.
Niet dat jij dat ook doet hoor.
Geloof best wel dat je zuinig bent op je paard en een keertje mee op wedstrijd zal ook niet zoveel kwaad kunnen, maar let op dat je hem niet overvraagd, want hij moet er wel plezier in houden.
Het zijn eigenlijk nog maar kinderen.
Succes verder met je paard.

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 06:17

Met mijn V-tje (Veyton) gaat het super! Haha! Ik heb er al een paar keer opgezeten en als het goed is gaan we vrijdag een stukje draf proberen. 16 april is hij 3 jaar geworden en ik ben al een tijdje bezig met natural horsemanship. Heb er al een topic over lopen:

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=405645&hilit=&start=50

en

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=407960&hilit=

Vorige week hebben we gewerkt aan de lange lijnen en wéér vond hij die druk achter z'n kont eng. Maar na een keer duidelijk maken dat hij stil moest blijven staan vond hij dat ook wel best (m'n koele frog Haha! )
We hebben dus al een beetje leren sturen op neusdruk (erg handig als ik erop zit en hij van de longe af moet haha).
Afgelopen vrijdag heb ik een lesje longeren gehad met zweep en longeerlijn. Wat een rotdingen zijn dat zeg als je het niet gewend bent! Elke keer zat m'n zweep in m'n touw vast en veyton snapte er helemaal nix meer van totdat ik eindelijk doorhad hoe ik met die ondingen om moest gaan Haha! haha geef mij maar een touwtje Knipoog
We gaan er in totaal nog een paar keer op en daarna mag hij lekker de wei in om al die eerste indrukken te verwerken. Als hij 3,5 is pak ik het weer op.

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 06:37

V'tje waar ik op ga rijden wordt ingereden bij een africhtingsstal. Ze heet Vanya en haar vader is Equador. Ze staat daar nu een week en ze hebben er 3 keer op gezeten. Ze pakt het allemaal heel goed op. Ik zal binnenkort eens wat foto's plaatsen.

Over 2/3 weken mag ik er zelf op. Ik ben heel benieuwd hoe dat is. Echt vreemd, eerst zit je 2 1/2 jaar tegen een paardje aan te kijken en dan dadelijk kun je er op rijden.

Jullie V'tjes doen het zo te zien allemaal wel goed.

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 06:54

Het is vroeg,maar ik denk niet TE vroeg ! Ja !
Mooi paardje heb je daar onder je kont !

Juliette_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 14:41

heej miek
tino gaat idd goed en snel vooruit! je wedstrijd zag er ook netjes uit, vond ik!Weet je wat ik bijzonder vind dat hij zo rustig is! ook bij de parasol en zo hij deed niks echt wel beter!
veel su6 met je wedstrijden he Knipoog ik ziej je op de manege wel weer!
kussiej

Tong uitsteken

VaNnAxEvItA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 14:45

Hey ik heb ook een 3jarige een supers schat echt gaat heel goed langzaam opbouwen ik kan nu al zonder longeerlijn stappen en gaat heel goed laat veel toe Ook!

Helaas heeft ze een blein in der voet en wordt er de ze week zo snel mogelijk uit gesneden!

Afbeelding

Een echt knuffel dier dat ligt te slapen Slapen

mieki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 14:54

hey bedankt voor de leuk reacties van jullie... Doe ook echt rustig aan met hem hoor. Het klopt ja van die v dat hoort bij het kwpn en het geboortejaar.

ik probeer nu me wedstrijd foto's erbij te zetten vanaf picturetrail is kijke of dat gaat lukken...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en hier met ze allerbeste vriendje taras (gribaldi)

Afbeelding

hoop dat ze erop staan zodat jullie een beter beeld hebben van mijn driejarige

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 15:00

Wij hebben ook een 3jarige op stal, ik heb em nu beleerd en dat gaat super! Hij is van Neostan (x Rolls Royce). Echt een superkoele kikker, die het werk hardstikke leuk vind! Ik rij em nu gemiddeld 2 keer in de week, en alle knopjes (stap, draf en galop) zitten er ondertussen op... Haha!
Laatst bijgewerkt door Oscar op 24-05-05 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto verwijderd, zie melding in dit topic!!!

mieki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 15:37

gaaf beestje

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 18:35

ik heb ook een v-tje verdi hij gaat super zal even een foto plaatsen
morgen

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 18:42

hier wat foto's van verdi hier zat ik er ong 3 weken op dat is nu alweer een maand
Laatst bijgewerkt door Oscar op 24-05-05 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto verwijderd, zie melding in dit topic!!!

Perzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 18:50

ik vind het toch wel een knapperd Vingers aflikken
en die wedstrijd foto's zien der ook al netjes uit dus ik denk wel dat het paardje het aan kan zolang je het maar rustig opbouwt Knipoog

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 19:03

Ik rijd ook al rond op mijn V-tje (oklundxrenville) sinds vorige week helemaal zelfstanding. Alle knoppen zitten er op stap,draf en galop. 3 keer in de week rijd ik of longeer ik haar en de rest van de tijd staat ze met de rest lekker heel de dag op de wei. Morgen eens foto`s maken als ik haar berijd. Dan zal ik de foto plaatsen.