piaffe

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

venusjah

piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 19:02

hey,

Ik zou graag mijn paardje een piaffe willen aanleren omdat ik het gewoon super cool vind Vingers aflikken Ze doet dat namelijk alleen maar als ze een veulen ziet en wil wegcrossen Verward

xXx

venusjah

Re: piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 19:13

ahja,de vraag Pling Tong uitsteken Hoe leer je da eigelijk? Vingers aflikken

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:15

Niet. Lachen

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:18

kom nog maar eens terug als je je winstpunten in het ZZ hebt Knipoog

Piaffe is een oefening die de hoogste verzameling eist. Zelfs de meest ervaren mensen die op wereldniveau lopen krijgen dat niet in 1 2 3 aangeleerd, maar na jarenelange intensieve training met het paard.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:29

Katleen: Amen Afgod !

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:58

Ik zou zeggen ga het vragen bij je instructeur, misschien wil die het je leren

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 20:00

Ik zou mijn paard het ook wel willen aanleren... helaas gaat dat niet in 1 keer ... jammer!

venusjah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 20:20

mja,das wel waar,ik wil ZOveel leren ,maar ze kan het wel,nu nog de hulpen...Tong uitsteken

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 20:24

Hoe weet jij dat je paard het kan?

venusjah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 20:42

Vandaag ging ik op straat wandelen en we kwamen een veulen op de wei tegen en Venus begon te verzamelen en deed effe een piaffe Tong uitsteken

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 20:44

Doordat ze het doet als ze loopt te dribbelen omdat ze tegengehouden wordt terwijl ze eigelijk keihard wel wil rennen... Haha!

venusjah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 20:53

het trok er toch héél hard op in ieder geval... Bloos Knipoog Clown

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 21:10

jamaar dàt kan elk paard Haha! Elk paard kan van nature wat op de plaats blijven trippelen, dat doe die van mij ook als ze iets vreselijks engs ziet waar ze niets langs wil en ik haar toch de benen geef.

Maar dat is dan zonder verzameling en heeft bitter weinig te maken met de echte piaffe zoals het hoort. En die laatste krijg je niet in 1 2 3 en ook nog eens niet van elk paard, maar pas als je er jarenlang mee bezigbent en je pony/paard heel verzameld kan lopen en zijn achterhand heel goed gebruikt Lachen het is niet voor niets een oefening die pas op het hoogste niveau gevraagd wordt.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 21:14

pff, dat valt onder dribbelen. Piaffe doen ze toch echt alleen uit pure verzameling, dat kan niet ieder paard aan! KAtleen heeft het goed uitelegd

lupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 21:20

hahaha als iedereen ff de piaffe kon leren via bokt dan zou het een dolle boel worden tijdens de kuur op muziek! Haha! Haha!
maaruh.....venusjuh denk je dat je paardje wel de kwalitijd heefd om dat te leren dan?
want wat jij beschrijfd is een nijdig zweefdrafje en zeker geen piaffe!
anky watch it venusjuh is coming haha Haha! Clown

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 22:22

1-0 voor Lupa Haha!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 11:05

piaffe...???? pfff je begint toch zelf ook niet gelijk aan een hoge opleiding als je de basisschool nog niet eens af hebt??? tssss...penny!!!!

xx_Merle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 11:11

KLomp: waarom scheld je haar ineens uit voor penny?? Ze wil toch alleen weten hoe het moet .. TSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 11:14

xx_Merle schreef:
KLomp: waarom scheld je haar ineens uit voor penny?? Ze wil toch alleen weten hoe het moet .. TSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

pardon...waar zie jij een scheldwoord??
even je oogjes open doen...joh!!
ik vind het een penny-vraag en heb jou niet nodig om mijn antwoord te bevestigen Slapen

maccie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 12:19

uhm het voorbeeld basisschool vind ik goed..

je gaat niet zomaar een piaffe oefenen, daar voor doorloop je eerst een heel traject waarbij je paard veel heeft geleerd en gedaan. wij vragen jouw wanneer jenog nooit naar school bent geweest ook geen wiskunde tentamen uit 6 vwo te maken. ( aan voorbeeld eerder gegeven )

ga dus lekker met je paardje aan de gang met rijden maar denk nog even een tijd niet aan een piaffe..

het voorbeeld dat jij geeft tja dat doet onze fjord op een buitenritje zelfs hihi. meneer word wat zenuwachtig en heet en ja bij de kleinste ophouding dribbeld hij dan even op de plek wat niks met een piaffe te maken...

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 12:39

Maarre das de vraag toch hoe leer je een paard piaff, ik ben eigenlijk wel benieuwd, mijn paard is daar nog lang niet hoor! Maar gewoon voor de fun, om te weten.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 13:39

Koop een boek...

Mirie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 15:03

Haha dit vind ik een zeer lollige topic, je leert namelijk nooit een piaffe in een weekje ofzo,daarvoor ben je een lange training voor nodig, ceker een paar jaren...! Ma wat rij je dan met je paard/pony?

venusjah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 17:31

lupa schreef:
hahaha als iedereen ff de piaffe kon leren via bokt dan zou het een dolle boel worden tijdens de kuur op muziek!
maaruh.....venusjuh denk je dat je paardje wel de kwalitijd heefd om dat te leren dan?
want wat jij beschrijfd is een nijdig zweefdrafje en zeker geen piaffe!
anky watch it venusjuh is coming haha

mjah,zover zal het ook weer niet komen Clown

klomp schreef:
piaffe...???? pfff je begint toch zelf ook niet gelijk aan een hoge opleiding als je de basisschool nog niet eens af hebt??? tssss...penny!!!!

sorry maar is "rijtechnische problemen" niet om vragen te stellen,of vergis ik mij hierin >;) enuh,Als ik alles al zou weten zou ik die vraag niet stellen Pling

mirandasira schreef:
Haha dit vind ik een zeer lollige topic, je leert namelijk nooit een piaffe in een weekje ofzo,daarvoor ben je een lange training voor nodig, ceker een paar jaren...! Ma wat rij je dan met je paard/pony?

Nog niet hoog genoeg iig,maar daarom dat ik het ook vraag,ik weet namelijk niks van piaffe Cool

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 19:41

Als een paard in t land aan t showen is, laat ie ook een super uitgestrekte draf zien, en dan een mooie overgang naar de passage. Een piaffe heb ik m nooit zien doen in t land, maar wel toen ik er op zat met z'n revalidatie. Was erg opgefokt, en ging dus passageren. Toen ik m terug wou rijden naar de stap ging ie piafferen alvorens weer te gaan stappen. Stoer man! Grappig dat als ze opgefokt zijn ze t wel kunnen. (en nee, dribbelen voelt toch echt heel anders aan) Persoonlijk denk ik wel dat elk paard t zal kunnen uiteindelijk. Het is gebasseerd op het natuurlijke imponeergedrag van een paard.
Maar vraag me niet hoe je t moet "aanleren". Denk toch echt dat je je paard eerst echt voor mekaar moet hebben en goed verzameld en volledig op de achterhand moet kunnen rijden.