[WN] Jamaica @t work, Stops en Roll back!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

[WN] Jamaica @t work, Stops en Roll back!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 18:45

Eerst losrijden
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Whoa!!! (beetje erg trots op deze foto 8-* )
Afbeelding

Back-up
Afbeelding

Benen detail stop
Afbeelding

Afbeelding

Sinds kort zijn we bezig met roll backs tegen het hek aan.
Ze wordt er ontzettend heet van, maar ze pikt het heeeel goed op!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Andere kant op
Afbeelding

Afbeelding

Jihaa (in de zin van *goedzoo!!* Haha!)
Afbeelding

Braaaaaaffff!!!
Afbeelding

Opbouwende kritiek waar ik wat mee kan, graag! Maar onthoudt dat we er pas net mee bezig zijn

Babeth

Re: [WN] Jamaica @t work, Stops en Roll back!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 18:49

Vind het er wel en beetje ruw uitzien Bloos
Maar ik weet er niks van en het zal vast wel goed zijn dus bemoei me er niet mee.
Wat een hals zit er trouwens op!!

xXDjuukiejXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 18:51

Volgensmij heb ik een aantal maanden geleden ook foto's van jullie gezien. Een echte vooruitgang! Knipoog Veel plezier met je Haffie!

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 18:53

Ik eigenlijk ook Bloos
Maar volgens mij hoort dat bij western.
Ik vind het een leuke haf Ja En het gaat erg goed zo te zien.

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 18:57

Citaat:
Vind het er wel en beetje ruw uitzien
Maar ik weet er niks van en het zal vast wel goed zijn dus bemoei me er niet mee.
Wat een hals zit er trouwens op!!

Ben ik het wel mee eens ik heb niet zoveel verstand van western maar die sporen Verdrietig weet je zeker dat ze gewoon heet is en het niet door de sporen komt

wel super mooie pony

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:01

Ik vind het er gaaf uitzien stef.natuurlijk heb ik ook nietzoveel verstand van western maar de stops zien er al heel stoer uit.Enige puntje is dat je op deze foto's veel spoor gebruik in de rollback laat zien.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 19:02

Grof?
Hmmz, als ik linksom wil draaien kijk ik naar links, vraag met mijn linkerhand de neus, rechterteugel tegen de hals, en een tik met mijn rechterbeen.
Natuurlijk is het streven dat het allemaal soepel en aan een losse teugel gaat, maar dan zal je paard toch eerst moeten leren wat je met de hulpen bedoelt.

Verder ben ik het ermee eens dat het zo lijkt of ik ontzettend veel spoor gebruik, maar zodra ze uit de roll is, is het been eraf. Als ik mijn been er niet aan hou, maakt ze een soort van volte of iets.

Maarja, zoals ik zei, we zijn er net mee bezig, en toen ik voor het laatst op mijn paspoort keer heette ik nog geen Rieky Young.

BTW, voor diegene die wielsporen zo zielig vinden, die zal ik voor zijn: Wielsporen zijn nl niet zielig

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:07

Zozo ziet er al aardig goed uit!! ik rij zelf geen western maar een vriendin van mij wel, en zij heeft ook haar eigen Quarter horse. Door haar weet ik hoe het eruit moet zien, door middel van meegaan naar wedstrijden/kijken bij de les, en ik moet zeggen dat het er bij jou ook al aardig goed uit begint te zien. Zeker voor hoelang je nog maar bezig bent.
Mooie haf trouwens lekker nekkie erop, enne die sporen zijn niet zielig het hoort erbij !!! Leuke foto's Knipoog

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:14

hej hej

ik heb al vaker her en der foto's van je zien staan
mn complimenten over het veranderen van het bit, ik heb het idee dat ze hier rustiger mee is meer ontspannen maar dat kan ook een vertekend beeld zijn dat voel jij het beste.

verder dat je met sporen rijdt is niet erg maar probeer je benen meer te draaien de hakken naar buiten anders gebruik je teveel spoor
misschien lijkt het maar zo maar ja het is maar een tip.

nog een tip als je haar laat stoppen ga je zelf naar achteren hangen hierdoor kan je paard eigenlijk geen echte mooie stop maken je moet gewoon wel recht in het zadel blijven zitten je eigen zwaar maken je rug wat bollen en je bekken kantelen. op die manier gebruikt zij dr rug beter en brengt zij haar kont er beter onder.

ik ben zelf ook nog lerende dus ik leg het hier misschien niet goed uit ik ben ook zeker dus niet de aangewezen persoon om uitleg te geven maar ik denk tja ik typ maar mijn mening neer

ik vind dat je goed bezig bent en er hard aan werkt
dus ga zo door
groetjes fabske

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:21

ziet er heel goed uit hoor Stef!! Leuke hoofden trek je als je weer wegspurt zeg... Haha! Tong uitsteken

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:25

Die backup foto vind ik de mooiste.
Verder kom je duidelijk in met de spoor. Wielsporen zijn niet gemener dan gewone sporen, ze rollen als het goed is af en zijn daardoor zelfs wat zachter. Maar ik vind het toch iets om rekening mee te houden. Dus inderdaad direct been eraf bij de juiste reactie. Niet blijven prikken.

Verder ziet het er op de foto's allemaal nog wat stug uit. Probeer ook hier aan te werken. Dan komt het vast allemaal wel goed. Heb je trouwens les? (gewoon even een vraag, want hier is westernles lastig te krijgen).

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:26

Mooie foto's hoor!
Maar even een vraagje:
ze heeft op bijna alle foto's haar mond open, hoe beoordelen ze dat met het westernrijden?

Ro0sj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:29

Naja ik vind het er niet helemaal toe doen of dat je paard het nog moet leren, nmeme aan dat dat ook op een iets andere manier mogelijk is. Vooral in die scherpe wendingen verdraaien z'n benen af en toe, en de hulpen zijn wel erg groot.

Wel een hele gave haf.

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:41

k heb dan geen verstand van western maar bijna bij elke foto zit dr een spoor in de ribben van je haf.

en een roll back..nog nooit van gehoord..wat is dat?

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:49

Ro0sj schreef:
Naja ik vind het er niet helemaal toe doen of dat je paard het nog moet leren, nmeme aan dat dat ook op een iets andere manier mogelijk is. Vooral in die scherpe wendingen verdraaien z'n benen af en toe, en de hulpen zijn wel erg groot.

Wel een hele gave haf.

Hier ben ik het toch wel beetje mee eens Bloos Op de 1na laatste foto zit de spoor er gewoon helemaal in....
Maar je hebt vast begeleiding, dus het komt wel goed!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 20:18

Ik weet dat jullie nog niet lang bezig zijn enzo, maar eerlijk gezegd vind ik, als western ruiter, het er ook grof uitzien. Ik weet dat men zegt dat wiel sporen minder grof zijn omdat je ermee moet rollen, maar zo diep als ze in je pony zitten met de roll back valt er niks te rollen.

Natuurlijk gaat nog lang niet alles perfect enzo, maar deze foto's had ik als ik jou was gewoon niet geplaatst.

**edit: typo**
Laatst bijgewerkt door Jeddah op 22-05-05 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Malabarista

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 20:30

Je moet aan je zit werken (tijdens de stops). Je spant al je spieren in je lijf aan en het ziet eruit alsof je gaat staan. Dat moet je juist niet doen. Je moet je zwaar maken, 'diep' gaan zitten.

Op de andere foto's zie ik dat je je rug hol maakt. Je moet zitlessen hebben! Haha!

Hoe lang ben je nu bezig met westernrijden? Soms als je iets graag wilt ga je te snel. Doe rustig aan en ontspan je. Knipoog Dan komt het allemaal goed.

edit: Oh ja, nog iets. Als jullie pas net bezig zijn met het westernrijden waarom begin je dan al meteen met stops en rollbacks ed? Je paard heeft ook de tijd nodig om te wennen aan de andere hulpen enzo.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 20:43

Ik vind het er ook wat grof uitzien. In de rollback foto's haal je de neckreining teugel over de manenkam (fout!), trek je aan je binnenteugel (fout!) en prik je teveel met je spoor (ook fout!). Kan allemaal veel minder. Ja, je moet buitenbeen geven (niet meteen spoor), ja, de buitenteugel moet tegen de hals (niet er over heen, je hebt ook wat druk op je buitenteugel), ja, de binnenteugel moet ook van de hals (soort richtingaanwijzer), maar ook daar heb je contact op.

Ik vind de back-up foto het mooist. Verder vind ik dat je op de foto's iets teveel in je beugels gaat staan in de stop. Je moet juist gaan zitten, niet gaan staan. Bovendien moet een paar kunnen stoppen aan een losse teugel, anders kan ik een paard nooit een mooie stop maken. Tuurlijk moet een paardje dat leren, maar ik leer het paarden ook aan een losse teugel.

Verder al een stuk beter dan vorige foto's die ik van je heb gezien! Ja Keep up the good work, ease up on the spurs Knipoog Ook al zijn het wieltjes, het blijft natuurlijk een spoortje.

Mira_bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 20:51

Oeh op sommige foto's zie je de sporen niet eens meer !!!
denk dat ze minder heet is zonder die dingen, als je echt kan rijden kan je het ook zonder !

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 20:59

Ik heb het idee dat hij nog niet echt lekker los loopt. Hij moet toch veekl meer met zijn neusje omlaag? Of ligt het aan mij??

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 21:04

Ik vind al westernruiter ook dat je wat lomp rijd.
Doe ik ook wel eens maar dan plaats ik daar natuurlijk geen foto's van, soms is het ff nodig alleen lijkt dit niet echt op "soms"

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 21:10

Ik vind het er wel redelijk uit zien hoor.. tuurlijk kan het soms ietsje minder ruw.. maarja.. als hij het eenmaal door heeft kan het allemaal met hele fijne hulpen toch..! Verder is die back up foto echt heel erg mooi lekker licht in de hand OK dan! Ik vind het best netjes hoor..hier en daar kan het (natuurlijk altijd) wat beter maar verder netjes Lachen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 21:16

Vind dat sommige erg overdrijven, Op álle foto's zit mijn spoor halverwege zijn ribben... Ja, prima, daar ga ik dus niet eens verder op in.
Noem het lomp, ik doe enkel mijn best, en dat het dan verre van perfect is geloof ik graag, het voelt alleen ontzettend goed als je paard op zijn achterbenen draait (althans, zo voelt het)

Verder ben ik niet bang voor mijn fouten, want ik ontken zeker niet dat er fouten gemaakt worden, van je fouten leer je alleen maar.

Ik heb vandaag ontzettend lekker gereden met een super braaf paard, en daar ben ik trots op. Dat er geschaaft moet worden, natuurlijk, heel veel zelf, en daar heb ik dan ook les voor.

Malabalista (ofzo Haha!) we zijn nu een jaartje bezig.

Reacties als van Malabalista, Xono, Fabske, en die die ik eventueel vergeet, daar heb ik wat aan.
Een onderbouwt zinnetje met owh wat grof, kan ik niks mee, je mag me best ergens op wijzen, maar kom dan ook met argumenten

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 21:22

Leuke haf!!
Weet niks van westernrijden dus wat dat betreft houdt ik m'n mond Knipoog
Ik zou alleen als ik jou was wel wat beschermers aandoen als je met zulke oefeningen aan de gang gaat!!
Fijn dat je lekker hebt gereden Knipoog

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 21:32

Zonder bot en onaardig over te komen wil ik graag reageren op de foto's. Zoals andere al aangeven is de foto waarop jij een stop laat zien niet correct, je behoord je gewicht niet naar achteren te gooien, zoals te vaak gebeurd. Verder zou ik haar hier meer teugel hebben gegeven.

Wie begeleid jou met de rollbacks? Voor dat je net begonnen bent met Rollbacks ben je onzorgvuldig bezig. Xono heeft het al duidelijk verteld, je zit overal met je handen en benen behalve waar het nodig is. Je bent duidelijk teveel bezig met de vaart erin hebben dan een technisch correct onderdeel.

Sporen gebruik je voor finesse, jouw paard is duidelijk niet voor het been, dan behoor je geen spoor te gebruiken! Maakt niet uit welk of wat voor spoor je aan je laars hebt zitten.