Shanty@springwork enz.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole_

Shanty@springwork enz.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 15:06

vandaag ging GabbieJ hier op bokt springen en ik had toevallig me camara bij me dus ging ik maar wat foto's maken he Haha!

Afbeelding
natuurlijk even op de foto he Haha!

Afbeelding
even instappen

Afbeelding
even belonen omdat hij der overheen ging Haha!

Afbeelding
vliegende shanty Cool

Afbeelding
whieee Haha!

Afbeelding
was net te laat..

Afbeelding
ricky met jennifer

Afbeelding
haflingertje bij mij op stal weet ff niet zo snel der naam Tong uitsteken

Afbeelding
nikita en serwin

dit waren ze vond dat shanty het voor de eerste keer goed deed Lachen

Margon

Re: Shanty@springwork enz.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:09

Okeee! Ik vind het verschrikkelijk dat je met slof gaat springen. Doe dan bijv. een martingaal om. Ik vind het er heel erg ongecontroleerd en niet goed uitzien. dus misschien volgende keer met martingaal ipv slof?
\En misschien ook handig om les te nemen als je voor het eerst gaat springen?

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:09

heb er geen verstand van hoor, maar is het niet gevaarlijk om met slof om te gaan springen....? want zo kan ie nauwlijks zn hoofd omhoog doen om te springen! maja, wel leuke fotoos en leuke paardjes!

Wii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:12

het zou handig zijn als het met het paard mee zou bewegen...

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:14

Margon schreef:
Okeee! Ik vind het verschrikkelijk dat je met slof gaat springen. Doe dan bijv. een martingaal om. Ik vind het er heel erg ongecontroleerd en niet goed uitzien. dus misschien volgende keer met martingaal ipv slof?

ben ik het wel mee eens! het is zelfs gevaarlijk om met een slof te springen, geloof nooit dat het goed gaat. probeer wat meer met de beweging van het paard mee te gaan als het zich afzet van de grond. is alleen maar een tip hoor! Bloos

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:15

Ik vind het er ook niet lekker uitzien. Paard doet zijn hoofd omhoog, slof staat helemaal strak. Misschien dat als je gewoon meegaat met je handen (en dus ook met die slof) dat je paard dan wel gewoon rond wordt boven de sprong. Ik denk ook dat het een goed idee is om in de verlichte zit te gaan zitten in de sprong, dan onlast je de rug van je paard een beetje.
Die laatste pony vind ik trouwens érg leuk!

Nadine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:16

wel eens van verlichte zit gehoord?

Nicole_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 15:17

ja ik vond het ook best raar dat ze met een slof ging rijden maar dat moet je maar tegen haar zeggen dan

GabBiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:27

Kimmm schreef:
Margon schreef:

ben ik het wel mee eens! het is zelfs gevaarlijk om met een slof te springen, geloof nooit dat het goed gaat. probeer wat meer met de beweging van het paard mee te gaan als het zich afzet van de grond. is alleen maar een tip hoor! Bloos

ja bedankt voor de tip maar het ging wel goed en ik had de slof niet eens beet had hem alleen maar om omdat het de eerst keer was en hij best druk was omdat het winderig was en hij daar erg op reageerd..

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:31

lijkt wel op de foto's dat bijna iedereen in het zadel blijft zitten tijdens de sprong of zie ik dat nou verkeerd???
de verlichte zit is toch veel fijner en prettiger voor het paard en ook voor jezelf, nou ja ik zeg ook maar wat, hihi spring zelf nooit maar het viel me dus op.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:31

Hoe oud is dit paard?

Sorry, maar ook ik vind het er (nog) niet goed uit zien.

Spring liever niet met een slof, en al helemaal niet als het de eerste keer is voor een paard! Die dan een martingaal om als je toch wat wilt.

Verder zou ik als ik jou was gaan oefenen met de verlichte zit.

GabBiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:35

eey ik snap jullie niet ten 1e het was maar voor de gein ten 2e er loopt een vrouw bij ons op stal die er wel iets meer verstand van hem dan jullie en die had dan vast wel gesegt dat het niet zou kunnen met slof rijden ten 3e als jullie het toch zelf beter weten hoef je ook niet meer te komen kijken Boos! want al dat comentaar het is toch goed gegaan kom het dan lekker self doen met jullie grote mond }>

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:37

GabBiej schreef:
eey ik snap jullie niet ten 1e het was maar voor de gein ten 2e er loopt een vrouw bij ons op stal die er wel iets meer verstand van hem dan jullie en die had dan vast wel gesegt dat het niet zou kunnen met slof rijden ten 3e als jullie het toch zelf beter weten hoef je ook niet meer te komen kijken Boos! want al dat comentaar het is toch goed gegaan kom het dan lekker self doen met jullie grote mond }>

Wat doe je nou raar?

Ten eerst weet jij niet eens of ik (wij) er wel of geen verstand van hebben! En ten tweede probeer ik je alleen maar advies te geven!

Nicole_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-05 15:38

ja ik denk ook dat je iets te geiriteerd reageerd gab Knipoog dit is een site ook voor commentaar en als je der niet tegen kan moet je geen foto's plaatsen Lachen

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:41

@GabBiej:
Als je foto's plaatst moet je ook tegen commentaar kunnen hoor, anders moet je ze lekker voor jezelf houden, want je kan niet verwachten van ons dat we jou de hemel in gaan prijzen voor wat je ons liet zien hierboven.

Denk je nou serieus dat die vrouw die er volgens jou zoveel verstand van heeft jou erop aan gaat spreken telkens als je wat fout doet, en was ze er uberhaupt toen je ging springen?!
en hoe weet je dat die mensen die jou tips wil(d)en geven daar géén verstand van hebben?!

En nog wat, voor de gein?!
dus je paard op deze manier rijden is voor de gein?!
dan heb jij wel een erg ander gevoel voor wat grappig en voor de gein is dan ik en nog heel wat andere mensen denk ik.

Maargoed, ga vooral zo door hoor, vooral alleen doen wat je zelf wilt en wat die zogenaamde vrouw je wijsmaakt, dan kom je er wel Ja ....

bah

GabBiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:44

zogenaamde vrouw pfff ja een paard hoef niet altijd te werken nee gisteren een goede wedstrijd gereden klaar dus als je commentaar wil geven mag je die geven maar dan midden in me gezicht oke;) als je niet weet hoe een paard is moet je ook niet zo gaan praten en het was zijn eerste keer en voor ze eerste keer deed hij het harstikke goed

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:45

GabBiej schreef:

lieve meid,

als je niet tegen commentaar kan, moet je geen foto's plaatsen. Het is logisch dat mensen bij het zien van zulke foto's kritiek plaatsen, en je kan 2 dingen doen. Je kan of je gelijk je nu bezig bent vergeten dat je in Nederland geboren bent, beginnen raaskallen in iets dat op Nederlands lijkt(maw: leer duidelijk schrijven, dat maakt het veel gemakkelijker) en nog meer mensen tegen je in het harnas jagen, of je kan de kritiek aanvaarden, ze proberen toe te passen of in een nette discussie je eigen visie verantwoorden enzo misschien toch nog je gelijk halen.

over dat ten eerste,
al was het voor de gein, een paard mag je nooit of te nimmer met een slof over de hindernis jagen
ten tweede, ik ken veel mensen die zeggen dat ze verstand hebben en al tientallen jaren rijden, maar als je ze irl bezig ziet is het om te janken hoe ze hun paarden naar beneden proberen te trekken met allerlei prullen rond de nek. Jij kan niet weten als die vrouw meer ervaring heeft dan ons, wie zegt dat er hier op bokt geen reacties zijn geplaatst van mensen die misschien wel wedstrijden springen, die zullen toch wel ervaring hebben dunkt mij?

Een paard dat boven de hindernis springt, strekt zijn hals uit naar voren en beneden. Als jij een slof in je handen hebt, kan een paard helemaal niet strekken en zakken, als je kijkt naar de foto's, zie je dat de slof elke keer als je erover gaat gespannen staat. Je paard krijgt telkens een ruk in de mond als je erover springt, lijkt me niet gezellig voor het paard. Doe die slof af en rij op je gewone teugels, dit is gewoon niet prettig voor het paard.

en ten derde nogmaals,
wij hebben enkel het beste voor het paard. Als jij geen commentaar wilt, moet je geen foto's plaatsen. Ik hoop enkel dat je volwassen genoeg bent iets met het commentaar te doen. Iedereen kan hier kritiek krijgen, ik krijg ook kritiek als ik foto's plaats, maar het is de manier waarop je ermee omgaat die bepaald hoe hard en lang de kritiek aanhoudt.

SnelleMarz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:45

GabBiej schreef:
zogenaamde vrouw pfff ja een paard hoef niet altijd te werken nee gisteren een goede wedstrijd gereden klaar dus als je commentaar wil geven mag je die geven maar dan
midden in me gezicht
oke Knipoog als je niet weet hoe een paard is moet je ook niet zo gaan praten en het was zijn eerste keer en voor ze eerste keer deed hij het harstikke goed

Gaat beetje moeilijk via een forum, vind je niet? Rolleyes

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:46

Als je zelf nog niet eens met je paard mee kan gaan tijdens een hindernis, waarom dan springen met een slof, ten eerste kun je een slof nooit compleet vrij laten en je ziet op elke foto dat het paard onder de druk uit wilt komen...

Dit zijn gewoon dingen waar ik me kwaad om kan maken! Longeer dan je paard of rijdt hem eerst eens wat meer door voordat je gaat springen met winderig weer voordat je gaat springen, maar gooi die slof er af en ga die hersens eens gebruiken!

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:49

Marwszjeuh schreef:
GabBiej schreef:
zogenaamde vrouw pfff ja een paard hoef niet altijd te werken nee gisteren een goede wedstrijd gereden klaar dus als je commentaar wil geven mag je die geven maar dan
midden in me gezicht
oke Knipoog als je niet weet hoe een paard is moet je ook niet zo gaan praten en het was zijn eerste keer en voor ze eerste keer deed hij het harstikke goed

Gaat beetje moeilijk via een forum, vind je niet? Rolleyes

Precies

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:51

Citaat:
dit waren ze vond dat shanty het voor de eerste keer goed deed

Lees deze zin eens 10x over en ga dan eens nadenken hoe je een paard leert springen... NIET MET SLOF, NIET MET ONERVAREN RUITER en zeker niet zonder instructie!

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:51

Ah joh mijn paard die was met springe ook heel onrustig ik gebruik ook slof maar met springe heb ik hem era gegooit hoor en dan zou ik als ik jou was maar lkkr de tiedeman ofzo pakken maar 1 ding DE SLOF MET SPRINGEN KAN GEEN KWAAD ik doe het ook wel is..dus niet zo zeuren ik doe het ook wel is en mijnes die doet niks hij doet ze hoofd gewoon gebogen over de hindernis hoor.. en land altijd goed.. DUS PROBEER HET ZELF IS UIT EN KOM DAN TERUG OKE
Laatst bijgewerkt door Oscar op 22-05-05 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Lettertype aangepast.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:52

sorry,
heel onvriendelijke foto's Lips are sealed

het lijkt wel alsof je je teugels verkeerd vasthebt,
je gebruikt je sporen niet op de juiste manier
en die slof Lips are sealed

denk de volgende keer aan onze commentaar/tips

vind het trouwens erg onprofessioneel uitzien, je gaat op springles, maar springt met dressurzadel Verward
Laatst bijgewerkt door unicorn_kiss op 22-05-05 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:53

Zo, als je niet tegen commentaar kan, laat die foto's dan niet plaatsen Scheve mond
Ze proberen je alleen maar tips te geven, en de gene die dat zeggen springen zelf vast vaker dan jou!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:53

GabBiej schreef:
zogenaamde vrouw pfff ja een paard hoef niet altijd te werken nee gisteren een goede wedstrijd gereden klaar dus als je commentaar wil geven mag je die geven maar dan midden in me gezicht oke;) als je niet weet hoe een paard is moet je ook niet zo gaan praten en het was zijn eerste keer en voor ze eerste keer deed hij het harstikke goed

Voor wat er op de foto's te zien is. Gaat het gewoon echt niet goed zo! Het paard komt tegen de slof in. Kan daar de slof zijn rug niet gebruiken, daardoor dus niet goed springen. En dan ga jij er ook nog is niet goed op zitten. Je maakt het het paard wel erg moeilijk zo!

Stascha_kim --> Jij kunt toch ook zien dat dit paard totaal zonder rug springt op de foto's?