Vanmorgen om 7.00 u kwam ik op stal. Eerst een paard voor een stalgenoot gevlochten, daarna Tipp gepakt en gevlochten. Hij zag er gelukkig nog schoon uit, dus dat scheelde weer
. Om 8.30 u gingen we laden. Tipp was een beetje gespannen (ik ook...
) dus het duurde iets langer dan het oefenen een week geleden. Na wat bemoedigende woorden stond ie uiteindelijk erop. Het was een half uurtje rijden, Maarten en ik reden achter de trailer aan en zagen Tipp maar van links naar rechts schuivelen in de trailer
, het hooi liet ie helemaal links liggen, naar buiten kijken was véél interessanter:j. Daar op het terein aangekomen eerst onszelf aangemeld en terein even verkend. Omdat de longeerring erg veel van alles vandaan lag (we moesten daarvoor helemaal binnedoor tussen allerlei gangetjes) hebben we uiteindelijk besloten om maar niet te longeren. Met zadelen was ie redelijk rustig, maar toen ik net zat maakte ie wel een rare sprong, hij stond wel een beetje op scherp
. Heb met losrijden me alleen gefocust op de ontspanning, lekker aan een lang teugeltje draven en galloperen, dat hielp wel. Gelukkig mocht ik al snel naar het buitenterein, naast de ringen. Dat vond ie best spannend, al die hekjes. Het eerste proefjes ging best aardig, alleen met aangalloperen sprong ie één keer verkeerd aan, maar die had ik al weer gecorrigeerd voor de grote volte. Verder lukte het halsstrekken niet echt, hij gaat wel laag, maar ´t neusje wil er nog niet echt uit. Middendraf kon ook wel wat meer, de algehele proef was wat braafjes.
De tweede proef had ik hem wat opgeport, omdat ie toch zo braaf was, ben ik er wat meer aan gaan rijden. Hierdoor werd ie wat heet en waren de oefeningen niet altijd helemaal netjes, voor m´n gevoel was de tweede proef wat minder.
Gelukkig vond de jury beide proeven ruim voldoende! De eerste proef was ik 1e, met 166 punten!! De tweede proef was ik 4e, met ook 166 punten. Kortom, mijn wedstrijddebuut is zeer geslaagd!
Hier nog wat foto´s:
eerste proef:

tweede proef:

na het rijden nog even poseren voor de fotograaf!

en na de arbeid lekker het land in

Welke klasse was dit? En waar heb je gereden?
Ring 2 Mevr. Donker 
Was daar met een leerling van me, zij had ook 2x winst en mag nu L1 gaan starten.