Idra (van Licor) op het Ushimonster aan het dressuurwerk

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anjatjeuh

Idra (van Licor) op het Ushimonster aan het dressuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 19:52

Maandag is Idra (Lobke) samen met Saartje39 (Sarah) een bezoekje komen brengen omdat haar eigen mooie Spaanse man een beetje ziek is en ze dus eventjes niet kan rijden, maar het rijden al miste, dus had ik haar uitgenodigd voor een ritje op Ushi. Ik zit al een tijdje weer in een dressuurdipje met Ushi omdat ze weer enorm aan het borsthappen is en me ook nogal aan het testen is (overal bang van zijn, onder me uit lopen,...) dus kwam Lobke eigenlijk ook om Ushi wat te temmen. Tong uitsteken Zoals verwacht was Ushi weer een ramp, ze was enorm aan het borsthappen en had schrik van de meest belachelijke dingen. Maar Lobke reed er heel goed mee, en na een tijdje werken was Ushi al weer wat rustiger, maar het borsthappen was op een uurtje natuurlijk niet op te lossen, dus daar ben ik in de les nu nog altijd hard aan aan het werken, en vandaag ging het al veel beter, dus er is nog hoop voor ons... Bedankt Lobke, vond het heel gezellig en je hebt me weer wat nieuwe moed gegeven ivm mijn monstertje. Lachen

Afbeelding
[1] Op weg naar ruiterschool (bak die ik gratis mag gebruiken)

Afbeelding
[2] Mooie poseerfoto, wat is ze toch prachtig Lovers

Afbeelding
[3] Voor Ushi haar doen staan haar oren zo al heel recht...

Afbeelding
[4] Maar zo is natuurlijk nog veel beter

Afbeelding
[5] "HIER blijven Ushi" "Maar baaaaas, daar is iets eeeeengs"

Afbeelding
[6] "Nee, ik weiger er naartoe te gaan, ben te jong en te mooi om te sterven " (daar keek ze op poseerfoto dus ook naar Knipoog )

Afbeelding
[7] En aan het werk... een zeldzaam moment van ontspanning

Afbeelding
[8] Wat ik met mn handen doe? Verward Maar ze loopt hier wel fijn.

Afbeelding
[9] Oh god, ze is nu al terug enorm dik geworden door het verse zomergras. Clown

Afbeelding
[10] En tadaaaa: Lobke op het Ushimonster... Haha!

Afbeelding
[11] Lobke was halthouden aan het oefenen, maar Ushi stond altijd nogal raar Koe

Afbeelding
[12]

Afbeelding
[13] Blijf toch twijfelen of het nu echt een merrie is Clown

Afbeelding
[14] Mooie Ushi Lovers

Afbeelding
[15] Rechts is Ushi haar moeilijke kant, denk dat dit een beetje extra inbuigen was om haar los te krijgen rechts

Afbeelding
[16] Gelukkig is Ushi zo mooi, anders had ik haar al lang verkocht Kwijl Kwijl Tong uitsteken

Afbeelding
[17]

Afbeelding
[18]

Afbeelding
[19] De Ushi-look: oren gewoon laten hangen, ze recht houden is zo vermoeiend Clown

Afbeelding
[20]

Afbeelding
[21] Punk-Ushi Cool

Afbeelding
[22] Beetje aan het kantelen, maar wel mooi achterbeengebruik

Afbeelding
[23]

Afbeelding
[24]

Afbeelding
[25]

Afbeelding
[26] Relax

Afbeelding
[27]

Afbeelding
[28] Hier loopt ze mooi Lachen

Afbeelding
[29] Stiekem is Lobke eigenlijk toch aanhanger van Anky en LDR Bloos! (eigenlijk is dit tijdens het borsthappen Knipoog )

Afbeelding
[30]

Afbeelding
[31]

Afbeelding
[32]

Afbeelding
[33] Ik er nog eventjes terug op voor een galopje

Afbeelding
[34] De galop begint beter te gaan, ze blijft (meestal) in een rustige galop en geeft ook al wat na.

Afbeelding
[35] Maar nog niet altijd, hier ging ze weer enorm met me lopen. Tong uitsteken

Afbeelding
[36] En nog eventjes met lange teugel uitdraven.

Afbeelding
[37] En KLAAR. Vork

Opbouwende commentaar is welkom, maar hou er rekening mee dat dit de eerste keer is dat Lobke op Ushi rijd, en Ushi enorm onrustig is met haar hoofd en je ook regelmatig naar voor trekt, dus echt netjes blijven zitten is niet altijd zo simpel. En nu is ontspanning natuurlijk het belangrijkste, het maakt niet uit waar ze haar hoofd juist heeft, ons enige doel is op dit moment om het stil te krijgen, dus soms loopt ze inderdaad wat te diep.

Megan_

Re: Idra (van Licor) op het Ushimonster aan het dressuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 19:55

Hele nette foto's!! ziet er allemaal goed uit, jij had toch ook wat problemen gehad met Ushi en daarvoor hulp gezocht? (schaam, weet het niet meer zeker Tong uitsteken )

Ziet er in elk geval goed uit, lekker dik buikje inderdaad.. Lachen Succes verder
PS> Jou paard heeft toch zulke gave tekeningen Knipoog Echt heel apart!

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 19:57

Wat een apparte aftekeningen zeg!! leuk paardje!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 19:58

Ziet er toch niet gek uit, ik dacht dat je het borsthappen helemaal kwijt was!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 20:00

leuke foto's, ga verder geen commentaar geven op t rijden Tong uitsteken mag de rest doen....leuk setje! zou alleen de sluiting van de bandages aan de buitenkant doen.

Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 20:03

Mooi paard. Even een ander vraagje waar is deze rijbak, komt me erg bekend voor.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 20:08

Wat een gaaf paard!! Die aftekeningen, helemaal super!!! Op veel foto's ziet het er heel netjes uit, maja dat zijn momentopnames, jammer dat ze zo aan het 'borsthappen' is! Succes en nog veel plezier met dr!

VaNnAxEvItA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 20:14

Leuke foto's kan mooi lopen .

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 20:16

Lisette schreef:
Mooi paard. Even een ander vraagje waar is deze rijbak, komt me erg bekend voor.

Je bent er misschien ooit geweest voor een PRE keuring in België?
Het is in de Ruiterschool van Oud-Heverlee Knipoog

Ik wil gerust nog eens komen Ushi-hobbelen, het is een lief monstertje en iets helemaal anders als mijn stoere hengst Clown

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 20:20

haha geweldig die tekst bij foto 29 *LOL*

niet l*llig bedoeld,maar vind het bij lobke? toch iets beter uitzien,mischien vanwege haar houding?

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 20:21

Mooie foto's van een heel mooi paard!

Als je zo de foto's bekijkt,ziet het er heel goed uit hoor.
Dan zou je niet zeggen je problemen hebt met borsthappen.
Doet ze dat nog vaak?

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 20:25

je ziet jullie vooruitgaan Lachen jammer van dat borsthappen.
veel succes nog, enneh mooie foto''s.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 20:26

Ik heb de indruk (maar ik rij dit paard natuurlijk niet dagelijks Knipoog ) dat Ushi dit vooral doet als ze gestressed is. Ze zag daar naast de bak blinkende dingetjes in een tuin hangen (om de vogels af te schrikken denk ik) en dat was heeeeeeeeeel eng, dus het begon meteen met stress.
Dan heb ik geprobeerdhaar op mijn zit telkens terug te rijden als ze begon te schudden (ze gaat dan namelijk heel erg hard de bochten door en slaat met haar been zodat je denkt dat ze elk moment over kop kan gaan Scheve mond ) en voor enkele metertjes lukte dat telkens, en dan was dat weer weg. Ze durft ook geen aanleuning te nemen en als ze dan wat ontspant kruipt ze achter de teugel.

Maar ik heb echt zoiets van "petje af" voor Anja, want je moet vreselijk veel geduld hebben met dit paard Haha!

Volgens mij zal het wel goed komen, maar dat is eerder een kwestie van jaren dan van maanden vrees ik Scheve mond

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 20:38

Megantjuh schreef:
Jij had toch ook wat problemen gehad met Ushi en daarvoor hulp gezocht? (schaam, weet het niet meer zeker Tong uitsteken )

Het borsthappen is altijd het probleem geweest, en denk dat jij op de Antoine de Bodt stage doelt die ik vorige zomer heb gedaan? Dat was ik dan inderdaad. Tong uitsteken Maar dat probleem is dus nog altijd hetzelfde probleem.

Samsam schreef:
Ziet er toch niet gek uit, ik dacht dat je het borsthappen helemaal kwijt was!

Het borsthappen is een hele tijd zo goed als verdwenen geweest (wel nooit helemaal weg, meestal nog wel minstens 2 à 3 keer per uur), maar mijn lesgeefster is zwanger waardoor ik een maand geen les had en omdat ze me in die periode ook nog zo aan het testen was, is het borsthappen teruggekomen omdat ze weer enorm scheef geworden is (oorzaak van het borsthappen zit volgens bijna iedereen die ik om raad gevraagd heb in haar rug: ze houd heel snel haar rug vast, en daardoor gaat ze borsthappen). Maar nu heb ik eindelijk terug les en het begint terug wat beter te worden, vandaag zaten er al een paar stukken bij dat ze redelijk rustig was met haar hoofd.

mickeytje schreef:
niet l*llig bedoeld,maar vind het bij lobke? toch iets beter uitzien,mischien vanwege haar houding?

De foto's van mij op Ushi waren bij het inrijden en die van Lobke na een tijdje rijden, dus dat kan er misschien ook wel iets mee te maken hebben. Maar Lobke rijd wel beter als mij hoor, ze heeft veel meer ervaring enzo... Ooit zal ik het ook nog wel leren hoop ik. Lachen

Pipi schreef:
Doet ze dat nog vaak?

De dag dat Lobke kwam was het borsthappen CONSTANT, ik schat: minstens 2 keer per minuut ofzo? Spijtig dat ik geen filmpje heb gemaakt eigenlijk, kan het eigenlijk niet goed schatten hoe vaak ze het doet, is ook niet altijd even veel.

chaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 20:51

wat een ontzettend leuk paardje zeg! ze is mooi gebouwd, en zo te zien kan ze erg mooi lopen als ze wil, bij jou loopt ze vooral op foto 7&8 erg gaaf, kun je niks van zeggen hoor!! Knipoog

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 20:52

Ziet er netjes uit, Idra heeft Ushi netjes aan het lopen Lachen
En Ushi blijft mooi Kwijl

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 20:58

ZIet er goed uit hoor Lachen Loopt netjes Lachen mooi paardje

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 21:01

wat is dat borsthappen eigelijk (bijt ze nu in haar eigen borst?) en waarvoor zou een paard dat doen? gewoon vraagje want heb eigelijk nooit van gehoord, ja als er vliegen zijn ofzo maar verder?

Larish

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 21:02

Ondanks dat ze allemaal aan het borsthapppen was vind ik het er nog redelijk netjes uitzien, bij jou en bij Lobke. Soms toch even wat ontspanning, maar het kan niet altijd even goed gaan. Zo was ik woensdag helemaal over de zeik tegen Cherrie Haha! En vandaag ging het mega goed. Hopelijk krijg je snel weer les! En dan maar afkijken of het weer beter gaat, maar dat zal vast wel. En Ush blijft een knapperd. Lachen

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 21:08

echt een mooi paardje wat je daar hebt lopen,ik snap trouwens helemaal wta je bedoeld. mijn paardje is ook nie zo makkelijk omlaag te rijden. als gaat het wel steeds beter. dus gwoon oefenen en oefenen....echt een mooi paard, mijn complimenten. Hoe groot is ze..en hoe komt ze aan haar naam?

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 21:16

hafjesbokker schreef:
wat is dat borsthappen eigelijk (bijt ze nu in haar eigen borst?) en waarvoor zou een paard dat doen? gewoon vraagje want heb eigelijk nooit van gehoord, ja als er vliegen zijn ofzo maar verder?

Tsja, als ik echt helemaal juist zou weten wat het is en waarom ze het doet, zou het al veel makkelijker zijn om het op te lossen, maar spijtig genoeg moeten we het bij wat theorieën en vermoedens houden.
Ze bijt niet echt in haar borst, maar brengt haar neus gewoon naar haar borst, en dan meteen weer omhoog. Soms doet ze daar ook nog een soort spaanse pas bij. Tsja, gewoon nogal bizar dus...
Volgens de meeste mensen zit het probleem in haar rug. Ze vind het heel erg moeilijk om haar rug los te laten, dus houd hem meestal vast. Hierdoor krijgt ze waarschijnlijk pijn in haar rug, en door haar hoofd naar beneden te doen gaat die druk op haar rug misschien wat weg. Maar denk dat het ook wel een beetje een gewoonte van haar is geworden. Maar het blijft allemaal giswerk. Knipoog
En denk dat het ook wel redelijk zeldzaam is, enige andere geval dat ik ken is de pony die Sall (ook op bokt) vroeger had.

Hier 2 foto's van het borsthappen om je een indruk te geven:
Afbeelding
Afbeelding

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 02:27

Haha, dat zijn dus slechte moment foto's Tong uitsteken Ik probeerde hier dus mijn handen naar voor te geven zoals jullie kunnen zien, zodat ik haar zeker niet zou storen...

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 06:59

Wat een gave bles heeft dat paard Haha!

Colandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 08:50

heb eerder gezecht dat ik het zo'n pracht paard vind
en moet je die bles zien Kwijl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 08:53

Wat een ontzettend gaaf paard heb je toch!! Haha! Haha!