3jarige Gribaldi(Umi)@work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

3jarige Gribaldi(Umi)@work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 18:18

Heb al eent tijdje terug foto's van haar op bokt gezet, vind het zelf nu veel beter gaan.

Afbeelding
oude foto van t losrijden Bloos

Afbeelding
Met Manon erop(ook een oude foto)

De rest hebben de meeste al gezien.

Ben zondag gaan rijden, Frank zou wat foto's van mij en Umi maken, m'n oma is zaterdag overleden en ik had haar al eerder een foto willen geven van mij en umi maar dat is dus te laat, dus hebben we als nog wat foto's gemaakt. Het zat vol met bakkabouters, schreeuwende kinderen die op de kop hingen. Heb met zweep gereden(ze is de laatste tijd erg lui)dat ging niet zo goed zoals op de foto's te zien is....dus heb ik de zweep maar weg gedaan. Was dus echt een slechtere dag voor ons maarja vind het er wel beter uit zien dan de foto's van eerst.

Afbeelding
zie net dat de foto's niet op volgorde gezet zijn Bloos en ik er een paar mis.

Afbeelding
drafje

Afbeelding
nee ze is niet drachtig Tong uitsteken ze heeft een grasbuik gekregen Huilen

Afbeelding
poging vierkant staan....

Afbeelding
Ik zit erg kort...dat weet ik...als ik m'n dressuurzadel heb doe ik ze zeker 3gaatjes langer. Knipoog

Afbeelding

Afbeelding
Vork

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
opstijgen.

Afbeelding
bakkabouters Vork in de volgende hoek schrok ze Bloos heb haar na vaak proberen toch goed de hoek door gekregen.

Afbeelding
Umi's probleem : ze valt op deze zijde van de hoefslag af, hieraan werken we nog. Uiteindelijk heb ik het wel goed gekregen maar heb daar geen foto's van.

Afbeelding
hoofdje.

Afbeelding

Lessen volg ik nog niet. We hebben nu eindelijk iemand in de familie die ook paarden heeft. Ze rijd Z2dressuur en komt binnekort snel een keertje op Umi rijden, daarvan maak ik dan wel wat foto's. Ik vind Gribaldi echt super!eigenlijk de meeste paarden waar Edward op rijd wel. Die vriendin(die Z2rijd) van me neef heeft iets geregeld dus heb dan een vip kaartje en mag Anky ontmoeten en Edward, en mag de paarden poetsen en rijden Haha! geloofde het eerst zelf niet maar t is echt. Krijg zaterdag te horen wat t precies is want me neef had het ff snel aan me pa verteld. Als t zover is maak ik natuurlijk veel foto's heb ik eindelijk een plaatsje vooraan Haha!

Dat m'n houding niet super is weet ik wel, paard kan beter zoals ik al zei ze had een slechte dag, t waaide en er waren veel schreeuwende kinderen. Beugels mogen ook langer! Morgen krijg ik eindelijk een nieuw zadel Knipoog maak daar natuurlijk wat foto's van. Bak is zwaar, maar kan er niks aan veranderen. Rijd ook niet iedere dag.

commentaar mag maar houd t een beetje aardig Knipoog heb net een rot weekend achter de rug.

Dimple

Re: 3jarige Gribaldi(Umi)@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 18:24

Ik vind het een plaatje van een paard om te zien.

Ook vind ik het beeld rustiger dan de vorige keer.

Je geeft aan dat ze niet voor het been is. Dat moet je dus wel gaan eisen! Dat is een zeer belangrijke voorwaarde van het paardrijden. Reageert ze niet, dus echt wel een zweepje erbij!

Je kan het ook wel een beetje aan de foto's zien dat ze niet super voorwaarts is (tenminste, dat lijkt zo over te komen. Het blijven moment opnames)

Gecondoleerd met je oma! Sterkte!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 18:29

Ik vind dat jij heel erg trots en blij mag wezen met je knappe (rustige) Gribaldi merrie... Ziet er een stuk aangenamer uit nu... maar nogmaals het zijn maar momentopname's. Iedereen kan/heeft commentaar op foto's, lekker makkelijk van de zijlijn Knipoog ...

Misschien nog een tip: Probeer meer ondersteuning te geven met je binnenbeen als je merrie van de hoefslag afwijkt! Werkt beter dan enkel te sturen met je buitenteugel, dat werkt enkel averechts...

Succes Haha!

SuzannedG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 18:30

Sterkte met je oma!! Ik vind dat je egt zooooo'n mooi paardje hebt, ben helemaal verliefd vooral op het hoofdje, jammer van haar grasbuik. Ga haar wel consequent voor het been rijden anders is er over een tijdje helemaal geen beginnen aan.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 18:31

Dat ze niet goed voorwaarts is zie je idd wel op de foto's. Kon haar ook niet echt goed nagevelijk krijgen, ze moest natuurlijk wel goed voorwaarts ervoor zijn. Zweepje ga ik zeker weer proberen, ze deed gek toen ze t alleen zag(had de zweep heel stil vast)en ze deed d'r oren naar achteren, vond ik dus niet echt handig voor op de foto.

Je ziet ook wel dat ze in draf niet mooi strekt, als ze echt voorwaarts is zweefd ze en strekt ze dus meer haar beentjes.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 18:33

Het gaat beter, maar waarom geen lesje af en toe?

Weet hoe belangrijk dat is? Helemaal als je een jong paard hebt.
Je kunt het mooi vragen aan die familielid.
Veel suc6, erg leuk paard!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 18:34

omdat ze nu zo slecht op been reageerd is het voor mij heel moeilijk om haar terug te duwen op de hoefslag, moet ontzettend veel been geven, en echt de teugels er iets bijpakken anders lukt het me echt niet. Krijg gelukkig binnekort hulp.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 18:35

Leuk paardje hoor Lachen
haha die grasbuik Knipoog..

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 18:39

lessen wil ik echt wel hoor! heb er alleen het geld niet voor, baantje gaat echt niet, ben hard aan t werk om m'n school te halen...en heb dan ook nog een paard om voor te zorgen. Maar misschien kan die vriendin van me neef mij wel les geven en helpen met Umi.

over t grasbuikje daar baal ik echt van, maar zie haar iedere dag dus heb niet op tijd er iets aan kunnen doen. Misschien zo'n speciaal ding kopen zodat ze minder gras kan eten.... Clown

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 18:40

Zo jij hebt echt een leuk paard...mooie merrie hoor!
Wees er maar trots op!
Waarom vraag je niet of de vriendin van je neef je les wilt geven, zal jullie zeker ten goede komen.
Sterkte met het verlies van je oma! Vriendjes zijn?

SJAKIETJUH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 18:42

ik vind het nog steeds n leuk paardje hoor! en k vind m wel positief vooruit gegaan!! jaja gribaldi is eg super! ik heb dr zelf ook 2 van staan

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 18:55

@Sjakietjuh Ja Gribaldi is super! Kwijl ga ff je toppic bekijken Knipoog

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:04

ik vind het ook véél beter dan de vorige keer,al is dit nog niet echt geweldig Knipoog
mooi paard Ja

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 20:08

ben er ook zelf nog niet tevreden over. Paard is echt elke dag anders, de ene dag loopt ze super en ook nagevelijk, en soms kan ze zo super traag zijn en valt ze eigenlijk helemaal uit elkaar, dan moet ik haar de hele tijd terug duwen op de hoefslag. Maar met les komt het wel goed Haha!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:10

Lessen is idd erg belangrijk. Zeker met een jong paard.

Al staat er maar iemand met verstand langs de zijlijn te kijken!
Doen hoor! Dan haal je veel meer uit je paard! (en ik denk dat er een boel in zit!)

Perzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:19

ik vind het wel een mooi paardjee Bloos
heb je ook al een keer een sprongetje met haar gemaakt of niet

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 20:27

Ik heb vorige week voor het eerst gesprongen maar doe het nu niet vaker omdat ik eerst verder aan de basis wil werken. Ze sprong erg goed met vrijspringen vandaar dat ik ook een sprongetje probeerde, reed samen met een ponykamp(die mensen komen hier op vakantie) ze gingen springen dus probeerde ik t ook ,en ze sprong Haha! ze vond het wel leuk, .....alleen kruisjes, stijltje nam ze een keer en daarna niet meer. Vond t zelf niet slim om nu verder te gaan met springen misschien over een jaartje.

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:27

Erg mooi paardje joh, dat grasbuikje krijg je er wel afgetraind. Loopt idd beter dan eerst, maar ze is nog jong hè, dat komt allemaal wel goed.

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:29

Ik moet zegge dat ik dit al stukke beter vind dan de afgelopen keer! Ga zo door Knipoog

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:30

ik heb hetzelfde vestje als het eerste meisje
en het zelfde halster!!!

het ziet er een stuk beter uit, meer ontspannen.
maar jullie hebben erg korte benen, beugels een stuk langer zal schelen.

mooi paard

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:56

Vind het er eerlijk gezegd niet veel beter uit zien....
Je moet echt gaan lessen, daar heb je echt alleen maar profijt van!!! Je hoeft er geen godsvermogen aan uit te geven. Maar je moet gewoon begeleiding hebben, zeker met zo'n jong paard. Je hebt wel een knap paard, zonde om daar niks mee te doen! Lachen

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 07:10

Mooie merrie Elmiran! Wat een plaatje om te zien zeg!

Ik vind dat je wel wat verbeterd bent met haar, en net als wat Jaggie zegt: lekker blijven rijden, die grasbuik heb je er zo af joh! Haha! Heel veel plezier met haar! (maar dat gaat helemaal goed komen Knipoog )

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 08:55

Je hoeft toch niet elke week te lessen? Al neem je af en toe eens een half uurtje les van een goede (!!!) instructeur/trice, dan zul je al verbetering merken.
Het is een mooi paard, maar ze loopt enorm op de voorhand.

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 09:31

Aansprekend dier Lachen
Ik weet nog een goede instructrice in Kootwijkerbroek en dan aan de kant van Kootwijk/Harskamp, dat is lekker dichtbij omdat jezelf in Kootwijk woont Lachen Ik zou zeker lessen gaan nemen namelijk vind het er nog niet zo goed uitzien Bloos en het is zo'n knapperd zou zonde zijn als je geen begeleiding zocht. Ziet er iig al beter uit dan de vorige keer...dat wel.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 09:42

@Ctal: hoe duur zijn de lessen daar en heb je een mailadres of telefoonnr? had al wel iemand gevonden(woont vlakbij Apeldoorn) dat is verder weg, en had van iemand gehoord dat ik uit moest kijken dat heel veel mensen zeggen dat ze Zrijden enz. en les geven.

paard loopt nog veel op de voorhand....wat kan ik daaraan doen?