de titel zegt het al, mijn dochter mandy die nu 12 jaar is had onze donya vorig jaar april voor haar verjaardag gekregen, wat een mooi cadeau moest zijn vielen we al snel van de roze wolk af, donya was werkelijk onhandelbaar (hier al ontelbare topics over geplaatst) we hebben zelfs op het punt gestaan om haar te verkopen, maar ik kon het werkelijk niet over mijn hart verkrijgen
dankzij veel hulp van kim en wieteke en dankzij ons doorzettingsvermogen zijn we nu eindelijk dan zover dat onze mandy eindelijk van haar eigen pony kan genieten en lekker kan rijden zonder dat ze gelanceerd wordt of eerst een half uur moet rodeorijden
donya is in dat jaar werkelijk veranderd, na een dieet (want ze was werkelijk veels te dik geworden) is ze nu weer mooi aan het worden en haar gedrag is heel erg verbeterd, ze kan af en toe nog wel eens kuurtjes hebben maar dat is niks in vergelijking met vorig jaar, mandy had het toen helemaal gehad, ze had al heel weinig zelfvertrouwen en zag dat alle verzorgstertjes bij ons op stal lekker aan het rijden waren en zij wilde eigenlijk niet eens meer mee, speelde veel liever met de kleine dieren bij ons op stal, maar nu zie je dat ze er weer zin in heeft en ze krijgt nu les van de verzorgster van donya, wieteke, en ik hoop dat ze nu eindelijk weer plezier in het rijden gaat krijgen
meiden ik ben trots op jullie
en hier een aantal foto,s van mandy tijdens de les
even instappen.....

toch even de beugels anders doen ofzo???

in draf een dubbele gebroken lijn.....

in draf om de staanders heen........

en nog een keer.........

zelfs in galop durven we al valt dat nog niet mee.....

dan na de les nog even met wieteke zonder zadel een rondje in galop

en dan lekker uitstappen en nog even poseren voor een trotse mama

hopelijk willen jullie wat leuke reactie,s plaatsen voor mandy dat zal ze heel erg leuk vinden
groetjes

)
ga zo door!