Zweep, benen geven etc hebben geen effect, hij gaat dan alleen maar harder achteruit. Hem in zijn achteruit het verder laten lopen werkt ook niet want dan staat ie alleen maar zijwaart te gaan of hij loopt gewoon helemaal niet meer en zodra de zweep dan tevoorschijn komt gaan we gewoon weer achteruit richting sloot!!! Gisteren haalde hij tot 3x toe ditzelfde truukje uit vlak voor de bak. Ik wilde in de buitenbak gaan rijden en stap dan meestal voor ik de bak ben op. Zodra ik erop zat maakte meneer rechtsomkeer richting stal en was met geen mogelijkheid meer om te keren richting bak en aangezien ik geen kant meer op kon, kon er dus weer afstappen om het daarna tot 2x toe weer te proberen om op een fatsoenlijke manier de bak in te komen. Uiteindelijk ben ik maar eerst in de bak gaan staan en toen opgestegen. Als hij uiteindelijk in de bak is gaat het goed, maar buiten de bak staakt hij gewoon consequent. Een leuk buitenritje maken zit er dus niet in
Pubertijd kan het niet zijn, hij is tenslotte al 13. In het begin deed hij dit nooit en sinds een week of 2 haalt ie steeds meer van deze truukjes uit. Het lijkt wel of ie de hele dag in zijn stal wil staan.
Iemand ervaring hoe ik dit aanpak?? Nogmaals zwepen etc helpen niet.

ook heb ik weleens met 2 zwepen gereden, hij draait nml zowel naar links als naar rechts om, en ff snel zweep van hand verwisselen heb je dan echt geen tijd meer voor